Publikacja prezentuje wyniki analiz dotyczących aksjologicznych uwarunkowań osiągnięć uczniów zdolnych. Podjęta problematyka odnosi się do młodzieży wyróżniającej się na tle klasy osiągnięciami szkolnymi, wyrażonymi w postaci wysokich ocen szkolnych oraz osiągnięć w konkursach i olimpiadach przedmiotowych. Celem prowadzonych badań była analiza systemu wartości i poziomu idealizmu wśród uczniów uzdolnionych. Wnioski z badań mogą być pomocne w efektywnym wspieraniu rozwoju młodych osób zdolnych, tak, by z powodzeniem dokonywali oni ważnych dla nich wyborów edukacyjnych czy zawodowych. Odniesienie do sfery wartości w charakterystyce osób zdolnych to nowatorski i inspirujący nurt we współczesnych badaniach z zakresu psychologii zdolności i osiągnięć.Konstrukcja tekstu pozwala zeń korzystać w całości lub z dowolnego fragmentu [...]. Stanowi bardzo udaną próbę całościowego myślenia o predyktorach wysokich osiągnięć w nauce. Ilustruje [...] tezę głoszącą, jak cenione wartości dynamizują aktywność intelektualną sprzyjając postępom szkolnym. Z recenzji prof. dr hab. Marii Ledzińskiej[...] monografia stanowi rzetelne a jednocześnie bardzo interesujące opracowanie naukowe ważne ze względów badawczych, teoretycznych i społecznych. Odbiorcami opracowania mogą być nie tylko naukowcy zajmujący się zagadnieniem wartości i zdolności, ale także praktycy [...] pracujący z uczniami, a nawet rodzice uczniów, i to nie tylko tych zdolnych. Z recenzji dr hab. Bogusławy Lachowskiej
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?