Przywództwo bywa uznawane za nadzwyczajny, rzadki talent, z którym po prostu trzeba się urodzić. Tymczasem prawda jest prozaiczna: przywództwo to złożona umiejętność, którą można wyłącznie budować - cierpliwie i z rozmysłem. Opiera się na zbiorze praktyk, a cała sztuka w tym, by wybrać odpowiednią w danym momencie. Większość z nich to drobiazgi - jeśli staną się spójnym zestawem nawyków lidera, pozwolą zbudować zaufanie i szacunek w zespole. Nie jest to łatwe, zwłaszcza że zmieniają się i ewoluują nie tylko pojedynczy ludzie, ale także zespoły i ich liderzy.
Ta książka jest zbiorem esejów, w których opisano praktyczne umiejętności przywódcze, niezbędne na poszczególnych etapach ścieżki rozwoju lidera. Każda z tych umiejętności może się wydać drobnostką, jednak wraz z innymi staje się niezwykle istotnym elementem procesu budowania wysoce efektywnego zespołu. Znalazło się tu również mnóstwo porad i wskazówek ułatwiających dokonanie trafnego wyboru praktyk, które okażą się najodpowiedniejsze w danej sytuacji. Wśród poruszonych w esejach tematów są takie zagadnienia jak spotkania z podwładnymi, zarządzanie swoim czasem, kierowanie rozwojem własnym i zespołu, postępowanie w trudnych sytuacjach, delegowanie zadań, a nawet... podejście do plotek w organizacji.
W książce znajdziesz szereg praktycznych wskazówek dla:
kierowników zespołów
menedżerów średniego szczebla
dyrektorów wykonawczych
O autorze
Michael Lopp jest doświadczonym menedżerem zespołów inżynierów. Pracował dla wielu firm, takich jak Apple, Slack, Netscape, Symantec, Borland, Palantir czy Pinterest. Prowadzi popularny blog technologiczny i menedżerski (www.randsinrepose.com). Wraz z rodziną mieszka w północnej Kalifornii wśród wiecznie zielonych lasów sekwoi. W wolnych chwilach jeździ na rowerze górskim, gra w hokeja i pije czerwone wino. Twierdzi, że tylko w ten sposób udaje mu się zachować zdrowie psychiczne.
Zarządzanie ludźmi jest nie lada wyzwaniem. Kierowanie zespołem programistów przypomina niekończący się tor przeszkód, które nie zawsze udaje się pokonać. Niezależnie od tego, czy dopiero zaczynasz swoją przygodę na tym szczeblu, czy masz już długoletnie doświadczenie, a może po prostu zastanawiasz się, co przez cały dzień robi menedżer, ta książka przemówi do Ciebie. Pomoże Ci przetrwać i rozwijać się w zespole, który nierzadko jest pełen indywidualistów i ludzi goniących za bogactwem i władzą. Jeśli poszukujesz książki, która bez zbędnej dyplomacji i owijania w bawełnę pokazuje brutalne sedno prawdy o zarządzaniu ludźmi, to właśnie masz ją w ręku.
W tym zbiorze zabawnych, na wpół fikcyjnych opowiastek, napisanych językiem pełnym humoru i ironii, kryją się poważne i cenne lekcje, których brakuje w większości klasycznych pozycji o zarządzaniu. Dzięki tej wiedzy dogadasz się z szefem, poradzisz sobie z leniwym pracownikiem czy doprowadzisz skomplikowany projekt do szczęśliwego końca. Czytając tę książkę, zrozumiesz trudne, zmienne i pełne emocji relacje z zespołem i poznasz najbardziej skuteczne metody zarządzania.
W jaki sposób menedżer:
radzi sobie z trudnymi charakterami w zespole
korzysta z przeczuć, intuicji i treści między słowami
dzieli, rządzi, słucha, mówi i... odmawia
radzi sobie w chwilach kryzysu
z klasą zmienia pracę
Sprawdź, co menedżer prawdopodobnie woli przemilczeć...
Wykorzystaj swoją niesamowitą wiedzę, okiełznaj nieprzewidywalne momenty w karierze i osiągnij sukces w świecie IT! Jak zaplanować i realizować optymalną dla siebie ścieżkę rozwoju? Jak negocjować korzystne warunki swojej pracy i płacy? Jak współpracować z ludźmi o różnych typach osobowości? W umyśle geeka świat jest jak komputer- możliwy do zrozumienia i poznania oraz skończony. Życie jak każdy system da się opanować, wymaga to tylko odpowiedniej ilości czasu i wysiłku. Można zgłębić jego budowę i zrozumieć obowiązujące w nim reguły, a także otrzymać odpowiedź, co i jak należy robić, żeby odnieść pożądany sukces. Jednak choć w komputerze dołożenie dodatkowej pamięci zawsze w spodziewany sposób przyspiesza określone działania, tak w pełnym usterek życiu niestety nie zawsze się to sprawdza. Jak zatem zrobić karierę w świecie pełnym sytuacji niezgodnych z regułami, niemożliwych do zdefiniowania, niepasujących do struktury systemu, gdzie najczęstszym źródłem błędów okazują się ludzie, których nijak nie da się naprawić?! Jeśli przestało zadowalać cię samo pisanie kodu i pozycja eksperta w swojej dziedzinie, a zamarzyło Ci się stanowisko menedżera czy też kariera w większej firmie, musisz przygotować się na jeden pewnik - prędzej czy później trafisz na nieprzewidywalne zdarzenia, więc warto poznać reguły skutecznego stawiania im czoła. Oto zabawnie napisany podręcznik o robieniu poważnej kariery w świecie IT, napisany przez znanego amerykańskiego blogera Micheala Loppa - geeka z doświadczeniem w pracy dla takich firm, jak Apple, Netscape, Borland czy Symantec. Dzięki niemu nauczysz się, w jaki sposób podejmować najlepsze dla Twojej kariery decyzje i radzić sobie w czterdziestu zaskakujących sytuacjach, które dopadną Cię po drodze. Lopp omawia kompletny cykl zmiany pracy - od planowania kariery i rozmowy rekrutacyjnej, przez negocjowanie oferty, poznawanie firmy i współpracowników, aż po ostateczne uznanie, że pora poszukać czegoś nowego i bardziej rozwojowego. Dzięki tej książce nauczysz się między innymi, jak: dobierać pracodawcę, branżę i charakter pracy wybierać właściwy moment na zmianę pracy prześwietlać swojego przyszłego pracodawcę przejść z sukcesem przez rozmowę rekrutacyjną negocjować korzystne dla Ciebie warunki umowy pracować z ludźmi o różnych typach osobowości tworzyć i przedstawiać efektywne prezentacje poznać oczekiwania dyrektora wykonawczego radzić sobie z ""kłamcami"" i ""ludźmi o niecnych zamiarach"" zarządzać trudnym zespołem programistów Naucz się efektywnie współpracować z ludźmi i obracać wszelkie trudne sytuacje na swoją zawodową korzyść!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?