Ta kategoria dedykowana jest współczesnym czytelniczkom literatury kobiecej. Bardzo szeroki wybór romansów, kryminałów, powieści obyczajowe, poruszająca literatura kobieca, erotyki, harlequiny polskich i zagranicznych autorów. Każda lubiąca czytać kobieta znajdzie coś szczególnego dla siebie.
Polecamy literaturę Sergiusza Piaseckiego, Stanisława Srokowskiego, Diany Palmer czy w końcu Blanki Lipińskiej.
Redaktor naczelny Martin T. Stone zleca Jessice przeprowadzenie wywiadu ze świętym Mikołajem. To nie żart! Zaskoczona dziennikarka wybiera się więc do Rovaniemi w Finlandii, ale po drodze gubi się na skandynawskich bezdrożach. Tam spotyka ducha błąkającego się po mroźnej północy. Naprowadza on ją na trop straszliwej zbrodni sprzed lat, która do dzisiaj nie została wyjaśniona. Jessica, uwięziona w odciętej od świata zaśnieżonej części Norwegii, nie tylko próbuje rozwiązać zagadkę, ale walczy też o ocalenie własnego życia!
Gdzie jest twoja mama? – zapytał kelner. – To nie była moja mama – odpowiedziała dziewczynka. – A kto zapłaci rachunek? – kelner był zdezorientowany. – Nikt – odpowiedziało dziecko.
Kelnera wprost zatkało. Nagle dziewczynka wstała i zrobiła kilka kroków w stronę Ariane.
– Właściwie jestem tu z tą panią – powiedziała. Teraz Ariane się zapowietrzyła, ale zrozumiała, że dziewczynka szuka jedynie ochrony. Postanowiła jej pomóc.
'This is the record of a box man'. Anonymous and alone, the box man peeps out of his cut-out eyeholes and watches the world from behind his four cardboard walls. At first repulsed by the strange phenomenon of people who have decided to abandon society and live in boxes on the Tokyo streets, he has found himself drawn into the anonymity and voyeurism of their life. As he becomes obsessed with spying on a young nurse, his identity slips away, in Kobo Abe's eerie, disorienting and seductive masterpiece of unease.
'Funny, sad and destructive ... an invention with its own crazy pull, it gnaws at the reader ... a stunning addition to the literature of eccentricity' The New York Times
I love you . . . but what if I can't love your life?
Ava is sick of online dating. She's always trusted her own instincts over an algorithm, anyway, and she wants a break from it all. So when she signs up to a semi-silent, anonymous writing retreat in glorious Italy, love is the last thing on her mind.
Until she meets a handsome stranger. . . All she knows is that he's funny, he's kind and - she soon learns - he's great in bed. He's equally smitten, and after a whirlwind, intoxicating affair, they pledge their love without even knowing each other's real names.
But when they return home, reality hits. They're both driven mad by each other's weird quirks and annoying habits, from his eccentric, naked-sauna-loving family to her terribly behaved, shirt-shredding dog. As disaster follows disaster, it seems that while they love each other, they just can't love each other's lives. Can they overcome their differences to find one life, together?
Na początku XX wieku w małej wsi na Zamojszczyźnie przychodzą na świat trzy dziewczynki. Każda w innym domu, w innej rodzinie, a jednak historia splecie ich losy w zupełnie nieprzewidywalny sposób. Czy ubóstwo i niedostatek są człowiekowi przeznaczone na zawsze, czy majątek może zapewnić szczęście? Czy człowiek potrafi przeciwstawić się temu, co przynosi mu los? ""Skrawek pola"" przedstawia prawdziwe, inspirowane opowieściami i wspomnieniami rodzinnymi autorki, portrety wiejskich rodzin Lipczewskich i Połajów. To wyjątkowa opowieść o życiu na wsi w niepewnych czasach, kiedy nad Polską i Europą zawisło widmo wojny. Pokazuje, że istnieją rzeczy, które wtedy i teraz liczyły się równie mocno, zaprzątały myśli ludzi, niezależnie od ich pochodzenia i statusu. Wieś to nie miejsce, gdzie człowiek wstaje o wschodzie słońca, a chodzi spać z kurami. Tak jak w mieście, tamtejsi ludzie kochają i nienawidzą, bogacą się i ubożeją, różnica polega na tym, że na wsi nikt nie jest anonimowy. Wszyscy znają ciebie, twoją matkę, babkę i prababkę. Nie możesz liczyć, że zachowasz swój sekret, zawsze będą jakieś oczy, które coś widziały. Kasia Bulicz-Kasprzak - choć dziś mieszka w mieście, od lat jest związana ze wsią; od pokoleń chłopka, właścicielka niewielkiego gospodarstwa na Zamojszczyźnie. Potrafi doić krowy, prowadzić ciągnik. Odróżnia zboża jare od ozimych i zna tajniki uprawy buraka cukrowego. Niezmiennie fascynuje ją polska wieś, jej specyficzny klimat i relacje między mieszkańcami. Pisarka, matka, gospodyni.
Zuzanna Zakrzewska jest ciemnoskórą Polką, doktorem nauk humanistycznych, właścicielką prywatnej szkoły języka polskiego dla cudzoziemców, która swą, niecodzienną jak na polskie warunki, urodę zawdzięcza ojcu – Kenijczykowi. Zarówno życie szkoły, jak i prywatne właścicielki obfitują w wydarzenia zaskakujące, zabawne, romantyczne, ale nieraz i przykre.
Te ostatnie wynikają ze stereotypów i uprzedzeń. Czy wycieczka do ojczyzny taty pozwoli Zuzannie znaleźć odpowiedź na nurtujące ją pytania? Jak często przyjdzie jej we własnym kraju udowadniać kim jest i skąd pochodzi?
I czy uda się jej ostatecznie dobrze ulokować uczucia?
„Na przykładzie dwóch Polek Wanda Szymanowska pokazuje nam, jak łatwo popaść w stereotypy, ale też jak bardzo powinniśmy się wystrzegać oceniania ludzi po ich wyglądzie. Lekka, zabawna opowieść wytykająca nasze wady i fobie, którą podsumować można konkluzją: nie obgaduj innych w obcym kraju, bo nigdy nie wiesz, kto cię rozumie.
Zuzanna, Bob, Janina - ci bohaterowie potrafią skraść czytelnicze serce”.
Agnieszka Kazała, pisarka, ilustratorka
Muszle, szkła i ja - nietuzinkowa powieść Natalie Wieszczyckiej młodej autorki z Koszalina, absolwentki filologii polskiej Akademii Pomorskiej w Słupsku, stypendystki naukowej Fundacji Mistral"", uhonorowanej Nagrodą Prezydenta Miasta Koszalina za osiągnięcia w dziedzinie twórczości artystycznej, upowszechniania i ochrony kultury. Jest to kolejna książka w literackim dorobku autorki. Ukazane w powieści barwne perypetie młodej pisarki są tłem dla istotnych tematów społecznych. Akcja obejmuje kilka miesięcy z życia bohaterki. Rozpoczyna się koncertem Muzyka, którego protagonistka Natalia jest fanką i rozwija wraz ze znajomością pary. Niestety w burzliwe dzieje dziewczyny zagląda widmo nieustannej rozłąki z idolem, przymus pisania pracy dyplomowej, postępujący alkoholizm i przemoc, której stawia czoła. Bohaterka w całej swojej chaotyczności i nieogarnięciu musi podjąć wszelkie działania, w wyniku których wyciągnie sąsiadkę z rąk ukochanego oprawcy. Tematy fanatycznego katolicyzmu, aborcji, weganizmu, stalkingu, miłości i przemocy zarówno fizycznej, jak i psychicznej stosowanej wobec kobiet, ukazane zostały poprzez historie czterech bohaterek. Każda z nich prezentuje inny model kobiecości. Od protagonistki zrażonej związkami. Podświadomie szukającej miłości, która nie ma szans na powodzenie. Przez Marię, piosenkarkę, wyzwalającą się z toksycznego związku, dzięki swej wewnętrznej sile oraz Anetę, której w uwolnieniu od przemocy pomogły inne kobiety. Po jedyną, żyjącą w szczęśliwej relacji, przyjaciółkę narratorki.A tak o książce w krótkiej recenzji pisze Anna Litera (anna.litera on Instagram):Karty powieści zapełniają portrety przeciętnych, współczesnych Polek, naszych znajomych, sąsiadek, przyjaciółek. Historia zawarta w określonych, wąskich ramach czasowych, obejmuje kilka miesięcy z życia głównej bohaterki. Obnaża funkcjonowanie kobiety w naszej kulturze. Pokazuje, że zjawisko przemocy nie jest tak rzadkie, jak nam się wydaje. W XXI wieku nadal toczy się walka kobiet o samostanowienie, możliwość rozwoju osobistego i wolność światopoglądową.
Jak piękne stałoby się życie komuny ludowej, gdyby wszyscy jej członkowie mieli taki stosunek do pracy, kolektywu, współmieszkańców wsi i własności społecznej, jak Abdullah! Ale byli i tacy, jak Kuwahan, nie właściciele ziemscy i nie kontrrewolucjoniści, i nie bandyci, ale nienawidzący dobrych ludzi, nienawidzący ich za to, że są dobrzy. Tego, który postępuje zgodnie z zasadami, który jest szlachetny, kto całe serce od-daje wspólnej sprawie - takich oni starają się utytłać. I im bardziej bez skazy jest człowiek, tym bardziej napływają krwią oczy zawistników, kołacze się w nich wściekły gniew i nie mogą się doczekać, by takiego człowieka wymazać kałem. Nawet wtedy, gdy im samym to nie przynosi żadnej korzyści, oni jednak będą mazać i mazać, i mazać... Oczernić człowieka, wymazać kałem - to jest ich główne zadanie, cel życia - nie pozwolić dobrym ludziom żyć normalnie. Może oni rozumieją, że sam fakt istnienia dobrych ludzi dla złych to straszne zagrożenie. Gdyby nie tacy, jak Abdullah, a jest ich niemało niemożliwym byłoby zorganizowanie komuny, niemożliwe było by prowadzenie kolektywnej produkcji, pod-trzymanie ogólnego dobrobytu.- fragment powieści
Kąpie się tylko w oczku wodnym!Włóczęga, bezdomny, tułacz, kloszard. Pewnego dnia po prostu zjawił się w miasteczku i zajął parkową ławkę. Skąd przyszedł? Dokąd zmierzał? Tego nikt nie wiedział. I dowiedzieć się wcale nie chciał. Aż do chwili, kiedy mała dziewczynka, Chloe, postanowiła zagadnąć wagabundę. On - życiowy nieudacznik, ona - szkolna oferma. Tu się zanosi na poważną karierę w świecie mediów! Programy telewizyjne, wywiady, szalejące tłumy wielbicieli. Wystarczy tylko trochę się odświeżyć i spisać przemówienie na odpowiednio długiej rolce papieru toaletowego.Kluczem do historii życia Pana Smrodka jest srebrna łyżeczka!I gwiazdy na nocnym niebie!
Generał Klein odkrywa, co Doris Steiger robiła w Berlinie. Mężczyzna dociera też do informacji, że porwała ona wtedy małe dziecko. Adolf postanawia wykorzystać zdobyte przez ojca informacje i wymusza na Hjordis obietnicę, że po zakończeniu wojny zostanie ona jego żoną. Z kolei pan Beyer przystępuje do ruchu oporu i wykrada z pałacu mapę z zaznaczonymi na morzu pozycjami niemieckich torpedowców. Tymczasem do letniej chaty Bjornstadów przybywa chora na gruźlicę żona komendanta Echebrechta – Magdalena. Między kobietą a Kristin szybko zawiązuje się nić porozumienia.
Silja wyznaje Engebrethowi, że Aron jest jego starszym bratem, a ojciec – mordercą ukochanej.
Wstrząśnięty mężczyzna początkowo nie chce w to uwierzyć. Tymczasem Karl Oskar ponownie
odwiedza Silję i prosi ją o kolejne spotkania. Rozdarta pomiędzy miłością do niego a uczuciami
do męża dziewczyna zgadza się na potajemną schadzkę. Całującą się parę widzi Engebreth. Jest zdruzgotany zachowaniem żony i z rozpaczy upija się. Gdy Silja zagląda w nocy do sypialni męża, widzi go śpiącego w ramionach służącej.
Wtedy Tajwajku zdał sobie sprawę, jaki jest Niyaz: nienawidzi tylko dobrych ludzi w trzeźwym stanie. Przy trzeźwym umyśle i zdrowych zmysłach pamięta, że złym należy schlebiać, podlizywać się im. Wypijając trochę wódki, zaczyna nienawidzić całą ludzkość, a pijany, przeklina wszystko, na czym świat stoi. Nie można powiedzieć, że Tajwajku nigdy wcześniej nie spotkał takich ludzi. Po pierwszym kontakcie starał się trzymać od nich z daleka dlatego, że rozumiał: dzisiaj on, ze szklanką w ręku patrząc ci w oczy, przeklina innych, dokładnie tak jak wczoraj przeklinał (lub zrobi to jutro) ciebie, tak samo ściskając szklankę i patrząc w oczy innym ludziom.
Fragment powieści
Czwarta dostępna w tłumaczeniu na język polski książka Yan Lianke nie pozostawia żadnych wątpliwości ? oto mamy kolejne dzieło jednego z najbardziej utalentowanych i bezlitosnych kronikarzy współczesnych Chin. Na pozór mamy do czynienia z komedią, lecz trudno o komedię czarniejszą ? urzędnicy są bez reszty skorumpowani i cierpią na gigantomanię, poddana ich władzy społeczność kalek - brutalna, nieuczciwa i podstępna, a mające przynieść wszystkim dostatek mauzoleum Lenina ? absurdalnie przeskalowane (położone w zagubionej w górach wiosce, wymiarami odpowiada dokładnie pekińskiemu mauzoleum Mao Zedonga). Gorzki śmiech zamiera równie szybko, jak się rodzi, a wymazywana prawda o historii ? motyw powracający w twórczości Yan Lianke - choć ubrana w niecodzienną formę, nie staje się przez to mniej przejmująca.
Jerzy Alski wydał kolejną książkę na swój ulubiony temat: miłość zasobnego mężczyzny i wspaniałej kobiety, których dzieli znaczna różnica wieku. Tu ? 28 lat. To dziewiąta powieść tego autora z Myśliborza i w każdej ? czasami na drugim planie ? miłość łączy takich bohaterów. Tu miłość, czyli stan zachwytu jest tematem głównym przynajmniej do połowy książki. Resztę wypełnia wychodzenie ze stanu zachwytu. O tym, że ta miłość skończy się źle, czytelnik zostaje uprzedzony już na pierwszych kartach książki. To u Alskiego nowość. Zazwyczaj prowadzi czytelnika po rozlicznych wzlotach i upadkach, ale długo nie wiemy, jak się związek skończy. Tu sam finał jest także zaskoczeniem, nie o nim więc będzie. Moim zdaniem wcale nie jest potrzebny. Ważniejszy staje się proces przecierania oczu przez bohatera, zauważania tego, przed czym wiele osób go ostrzegało, ale on nie dopuszczał żadnych uwag, bo jego ogarnął zachwyt.A teraz wraca na ziemię.
W bibliotece obowiązuje cisza. Kiedy proszę panie bibliotekarki o książkę, która nie traktowałaby o inteligenckich dywagacjach uciemiężonego Polaka, nie zawierała co najmniej pięciu trupów, nie siliła się na nową epopeje narodową, nie była biografię celebryty z tasiemcowych seriali i - co ważne a rzadkie! - miała pozytywne zakończenie, to przypomina się ta złota zasada. Bo nie ma takich książek. A tu proszę: jest„Ekosystem" Jerzego Alskiego to powieść, która opowiada o tym, o czym naprawdę chcemy czytać. Po prostu: o prawdziwym życiu. Starszy pan zakochuje się w młodszej pani. On ma luksusowy samochód, ona czteroletnią córeczkę. Jednak to codzienne życie, ma niecodziennych bohaterów.
Wyjazd do Berlina na premierę operową, weekendowy pobyt w pięciogwiazdkowym hotelu, zachwyt nad kompozycjami Gaetano Donizettiego? To żadna atrakcja, lecz proza życia. „Ekosystem" Jerzego Alskiego jest lustrem rzeczywistości. Autor opisuje świat ludzi zamożnych, którzy mając wszystko zwyczajnie się nudzą. Błądzą w bogactwie materialnym, podświadomie pragną prostych uczuć, drobnych gestów i szczerych relacji z drugim człowiekiem. Opisane wydarzenia nie są wyobrażeniem pisarza o luksusie, to relacja z pierwszej ręki. Szczera, bezkompromisowa, mówiąca więcej o mechanizmach władzy, bogactwa i pożądania niż stos psychologicznych podręczników. Fabuła powieści bierze zakręty niezwykle żywo. Pędzi jak porsche panamera głównego bohatera. Naprawdę ciekawa przejażdżka. Ale czy jadąc porsche można się nudzić? (Sebastian Walczak)
Ileż pięknego, ale jednocześnie wnikliwego analitycznego myślenia znajdujemy w obiektywizujących się relacjach z chwili/zdarzenia, refleksyjnie puentowanych przez autorkę. Sytuacja narratora ograniczona jest do minimum, lecz wypowiedź zostaje tak konstruowana i wyrażana stylistycznie, że czytelnik odnajduje natychmiast swoje miejsce w obrazach lub zdarzeniach przedstawianych na kartach książki, a skoro tak się dzieje, to jednocześnie zostaje uwikłany w ironiczne podpowiedzi, wynikające z rozumnego i zaskakującego zakończenia.
Świat wszechobecnej fikcji, sennych majaków i wspomnień, w którym nie sposób odróżnić, co jest traumą wyniesioną z przeszłości, a co przytłaczającą teraźniejszością. Polska Konwickiego to kraina zachwianych proporcji, zawieszona w czasie, rozciągająca się u stóp Pałacu Kultury symbolu radzieckiej obecności w nadwiślańskiej prowincji.Kompleks Polski i Mała Apokalipsa, mimo wyraźnych związków z rzeczywistością drugiej połowy lat siedemdziesiątych, to powieści ukazujące nie tylko doświadczenie ówczesnych Polaków, ale też będące krytyką rozdartej tożsamości mieszkańców państw demokracji ludowej. Konwicki przyczyn katastrofy późnosocjalistycznego dekadentyzmu i rezygnacji doszukuje się przecież nie na zewnątrz, ale w nas samych.Dzieła zaprezentowane w niniejszym tomie są wyjątkowe na tle bogatej i różnorodnej twórczości autora. Stanowią kontynuację niektórych wyborów artystycznych Konwickiego na przykład szczególnie pojmowanego autobiografizmu a jednocześnie są wyrazem nowej wizji świata, jakiej oczekiwano od literatury po 1976 roku.
Noce i dnie Marii Dąbrowskiej powszechnie uznawane są za najwybitniejsze dzieło rodzimej prozy realistycznej XX wieku. Publikowana w latach 19311934 opowieść o losach dwóch rodzin, począwszy od wybuchu powstania styczniowego aż po początek pierwszej wojny światowej, stanowi precyzyjne studium przemian społecznych na ziemiach polskich.Opisując dzieje Ostrzeńskich i Niechciców, Dąbrowska chętnie sięgała do własnych wspomnień, swoje doświadczenia zestawiała z wielką historią. To właśnie dzięki temu udało się jej stworzyć przekonujący obraz bohaterów uwikłanych w sieć pozornie chaotycznych zdarzeń. Na kanwie codziennych przeżyć, zarówno tych wzniosłych, jak i przyziemnych, Dąbrowska ukazała proces formowania się nowej inteligencji, wywodzącej się głównie ze zdeklasowanej po 1863 roku szlachty.Słynna tetralogia jest dziełem ujawniającym samowiedzę autorki oraz oryginalność jej warsztatu. Dąbrowska, czyniąc tematem powieści codzienne ludzkie życie, opowiedziała się za koncepcją bytu jako wzajemnego przenikania się jednostkowych losów i przemian grup społecznych, tworzących stale nową rzeczywistość, w której życie każdego człowieka staje się istotną częścią dziejów całej zbiorowości.
W 1905 roku siedemnastoletnia Aniela decyduje się pozostać w rodzinnej miejscowości, podczas gdy jej dwaj bracia emigrują za Ocean. Mimo zapewnień, że po nią wrócą, rodzeństwo już nigdy się nie spotyka.
Co jednak stałoby się, gdyby po stu piętnastu latach rodziny się odnalazły?
Czasy współczesne, Polska, Tarnowskie Góry.
Anna mieszka na Śląsku. Jest architektką, która całą swoją uwagę i czas poświęca malarstwu. Jej największym marzeniem jest wernisaż w jednej z europejskich stolic. Namówiona przez babcię, udaje się do Londynu, by poznać zaginioną przed laty rodzinę. Pretekstem do spotkania są urodziny Johna Huntera, nestora rodu. Anna nie zdaje sobie sprawy, że podróż marzeń stanie się jednym z największych wyzwań w jej życiu.
Czasy współczesne, UK, Londyn
James to wzięty prawnik. Jest wnukiem Johna i jednocześnie zarządcą rodzinnej firmy. Wieść o pojawieniu się rodziny z Polski budzi w nim podejrzenia. James jest sceptycznie nastawiony, żywi przekonanie, że ci ludzie chcą zwyczajnie wyłudzić pieniądze. Robi wszystko, aby ich zdemaskować. Nie waha się wynająć w tym celu detektywów. Nie zamierza spotykać się ze swoją nową rodziną. Nie ma tylko pojęcia, że poznana przez niego kobieta o zdumiewająco niebieskich oczach sprawi, że jego świat stanie na głowie. James będzie miał okazję do zemsty, jednak… Czy wciąż będzie jej pragnął?
Czy warto walczyć o marzenia wbrew przeciwnościom losu oraz ludzkim opiniom? Oczywiście!
Pełna emocji historia o zjednoczeniu rodzin, a przede wszystkim elektryzujący romans, który na długo zapada w pamięć!
"Poruszająca, trzymająca w niepewności do ostatnich stron. Historia Jamesa i Anny ma w sobie ogromny ładunek emocjonalny i na długo zapada w pamięć. Polecam." - K.C. Hiddenstorm, pisarka
„Elektryzująca namiętność oraz porywy silnego pożądania, przeplatane nienawiścią i historią rozdzielonej rodziny, której potomkowie spotykają się po ponad stu latach, sprawiły, że zakochałam się w tej książce. Szczerze polecam!” - Anett Lievre – pisarka
„Ponadczasowa miłość i szalejąca namiętność, która wciąga od pierwszych stron. Rodzinne tajemnice i intrygi to najlepszy sposób, by uwieść czytelnika. Polecam z całego serca. Dajcie się ponieść emocjom.” - AT.Michalak, pisarka
UŚMIECH to próba czytania i interpretowania świata właśnie poprzez najróżniejsze formy śmiechu. To klucz do zrozumienia drugiego człowieka: jego szaleństw, kompleksów i marzeń. Uśmiech – zdaje się mówić autor – to twoja wizytówka. Można by zaryzykować twierdzenie, że zawiera się w nim niekontrolowana emanacja duszy. Ta książka jest jak film, pełna obrazów, których nie da się szybko zapomnieć. Jest jak podróż, która wciąż trwa i nie chcesz, aby kiedykolwiek się skończyła...
Kazimierz Grochmalski – twórca eksperymentalnego Teatru MAYA (w latach 1976–1998 zrealizował 16 premier według własnych scenariuszy). Wydał dwa tomy poezji: „Teatr, którego nie było” (2016) oraz „Traktat o marionetkach” (2018). Autor własnej metody teatralnej nazwanej „kompozycją komediową”, którą prezentował na kilkunastu uniwersytetach całego świata. Mieszka w Poznaniu. Zajmuje się zen oraz opieką nad „braćmi mniejszymi”.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?