Ta kategoria dedykowana jest współczesnym czytelniczkom literatury kobiecej. Bardzo szeroki wybór romansów, kryminałów, powieści obyczajowe, poruszająca literatura kobieca, erotyki, harlequiny polskich i zagranicznych autorów. Każda lubiąca czytać kobieta znajdzie coś szczególnego dla siebie.
Polecamy literaturę Sergiusza Piaseckiego, Stanisława Srokowskiego, Diany Palmer czy w końcu Blanki Lipińskiej.
Patrick Morton po raz pierwszy po śmierci żony otworzył swoje serce dla kobiety, która z premedytacją wykorzystała go i porzuciła. Mimo że wiedział, jak bardzo zły jest to pomysł, dał się omamić zabójczyni.
Jego moralne rozterki nie mają jednak już znaczenia. Razem z przyjacielem zostaje odsunięty od sprawy, a Shadow ucieka z miasta. Rick na nowo musi postawić mur, który zburzyła kobieta, i wrócić do pracy.
Nic nie jest już takie, jakie było. Za dużo tajemnic zostało odkrytych i kiedy Rick myśli, że nic więcej go nie zaskoczy, pewnego dnia odkrywa sekret, który wkrótce wywróci do góry nogami nie tylko jego życie.
W trakcie ratowania swojego przyjaciela Shadow zostaje zdradzona. Dowiaduje się, że jej pragnienie zemsty ułatwiło Koronie wykorzystanie jej do własnych celów, a w dodatku za tym wszystkim stoi jeden z niewielu ludzi, którym ufała. Teraz pragnie odegrać się na tym człowieku.
Wszystko jednak zaczyna się komplikować, kiedy za zabójczynią zostaje wystawiony list gończy, a na scenie pojawia się on… Kat ITA, który podąża jej śladem.
Cienia nie da się złapać, a taniec śmierci jeszcze się nie zakończył.
Upiorna muzyka gra, a danse macabre wciąż trwa…
Intrygująca, zabawna, pełna tajemnic i namiętności. Na deser cięty język i głębokie przesłanie. Camille O’Naill powraca w wielkim stylu! Kontynuacja Korony cienia to istna mieszanka wybuchowa.
Jestem wdzięczna autorce za pokazanie w tej powieści siły kobiet. Nadeszła rewolucja, w której bohaterki romansów mają coś do powiedzenia i przekazania. Brawo!
Pozwólcie sobie zatonąć w tej historii i z zapartym tchem śledzić losy Shadow, która w pierwszej części podbiła nasze serca, a w drugiej nie zwalnia tempa!
Nie mogłam się oderwać! – Catherine Reiss, autorka powieści Fetor
Dźwięki mrocznej muzyki wybrzmiewają jeszcze głośniej niż w pierwszym tomie! Camille O’Naill wciągnie Was w danse macabre i gwarantuję, że nie będziecie mogli przestać tańczyć!
Jeśli szukacie lektury, która zapewni Wam dreszcz emocji; bohaterki, która jest odważna i zdeterminowana; gwałtownych zwrotów akcji, które wbiją Was w fotel – ta książka jest dla Was! – Ada Tulińska, autorka powieści Mad Dogs
Camille O’Naill wraca z kolejnym tomem serii Danse Macabre.
W tej części bohaterowie znów zatańczą w śmiertelnym tańcu, lecz tym razem igraszki ze śmiercią przybiorą zaskakujący obrót. Drodzy czytelnicy, przygotujcie się na trzymającą w napięciu historię, emocje, humor i niespodziewane zwroty akcji. Gorąco polecam – nie będziecie zawiedzeni! – B.M.W. Sobol, autorka cyklu Skandynawskiego
Jeżeli sądzicie, że pierwszy tom serii Danse Macabre to była jazda bez trzymanki, to po przeczytaniu tej książki nic nie będzie takie samo. Autorka powraca w wielkim stylu, przygotujcie się na totalny odjazd. Niebezpieczeństwo, tajemnice, intrygi – to i wiele więcej czeka Was w drugiej części! – Riva Scott, autorka
Kiedy dwudziestopięcioletnia Amalie White dostaje propozycję, aby zostać dyrektorem jednego z działów w międzynarodowej włoskiej korporacji, bez wahania ją przyjmuje. Jej głównym celem życiowym jest pięcie się jak najwyżej po szczeblach kariery. Już pierwszego dnia okazuje się, że praca w potężnej firmie nie jest najłatwiejsza, a z każdej strony czai się pokusa, którą bardzo trudno odeprzeć. Przystojni mężczyźni, piękne kobiety i on – jej szef, który przyciąga ją do siebie jak żaden inny. Wkrótce okazuje się, że ona sama nie do końca jest mu obojętna.
Czy Amalie uda się poskromić własny temperament?
Czy jej szef będzie miał czyste zamiary wobec niej?
Czy wszystko, co się wydarzy w jej życiu, będzie dziełem przypadku?
I co najważniejsze, jakie plany będzie miał wobec niej ten mężczyzna?
Jak opisać współczesną Rosję, ten targany sprzecznościami „kraj przeogromny”, gdzie niczego nie można stwierdzić z pewnością, bo niemal od każdej reguły znajdzie się wyjątek? Ujarzmić tę przeogromność można – jak się okazuje – z pomocą małej formy. Zbiór opowiadań ma oddać wewnętrzną niespójność rosyjskiej literatury i jej skłócenie samej ze sobą, a także – co niemniej istotne – ogromne zróżnicowanie powodowane rozpiętością tożsamości geograficznej czy narodowościowej autorów. Część z nich – z przyczyn życiowych i politycznych – tworzy poza Rosją, pozostając we wspólnocie języka rosyjskiego. Ta wspólnota wykracza daleko poza granice Federacji Rosyjskiej. (Katarzyna Kwiatkowska-Moskalewicz)
Na dwór Kubłaj-chana, wnuka Czyngis-chana i pierwszego mongolskiego cesarza Chin, przybywa sławny podróżnik i kupiec z Wenecji, Marco Polo. Chcąc opisać świat, którym włada imperator, pokonuje barierę komunikacyjną przy pomocy gestów, szarad i przedmiotów przywiezionych z najdalszych zakątków cesarstwa. Posiadłszy wspólny język, opowiada cesarzowi o 55 miastach, z których każde nosi kobiece imię. Każde pod tym, co realne, kryje to, co niewidzialne. Każde jest kluczem do istoty życia i śmierci. Z niezrównaną precyzją opisu i liryką chwytającą za gardło Calvino toczy z czytelnikiem subtelną grę. Poezja i matematyka - oto piony na jego szachownicy. Miasta podzielone są na jedenaście grup tematycznych po pięć w każdej. W rygorystycznej strukturze matematycznej - z ducha ouilipijskiej - poruszamy się tam i z powrotem między grupami miast. Matryca jedenastu kolumn tematycznych i pięćdziesięciu pięciu podrozdziałów (dziesięć rzędów w rozdziałach I i IX, pięć we wszystkich pozostałych) wykazuje konkretne właściwości: każda kolumna ma pięć wpisów, każdy rząd tylko jeden. Macierz miast ma element centralny (miasto Baucis). Wzorzec miast jest symetryczny, kiedy go obrócić o 180 stopni wokół Baucis... To jedna z najważniejszych prób badania granic literatury w obfitym dorobku Itala Calvina, niebywale pojemna, choć niezwykle skondensowane. "Niewidzialne miasta" stały się inspiracją nie tylko dla czytelników i pisarzy, ale też dla malarzy i muzyków.
Czasem najtrudniej znaleźć najprostsze rozwiązaniePowieść autorki bestsellerów "New York Timesa" o pokonaniu wielkiej straty, wybaczaniu i poszukiwaniu szczęścia.Brooklyn Hewett nie postawiła stopy w Cape Harbor od piętnastu lat - od czasu, gdy wypadek zabrał miłość jej życia, Austina Woodsa.Całkowicie skupiła się na wychowywaniu córki. Ale kiedy pojawia się możliwość odnowienia starego zajazdu Driftwood Inn, Brooklyn czuje, że musi wrócić do domu i zacząć wszystko od nowa.Wie, że nie będzie łatwo. Najlepszy przyjaciel Austina, Bowie Holmes, nadal mieszka w Cape Harbor. Brooklyn wciąż nie potrafi o nim zapomnieć od nocy, którą spędzili razem - tej samej, gdy oboje stracili Austina. Rozdzieleni przez tragedię i poczucie winy, spotykają się znów, by wspólnie pracować przy projekcie Driftwood. I kiedy odbudowują zajazd, odkrywają, że odbudowują również coś innego.Brooklyn pragnie odnaleźć drogę do szczęścia, ale by tak się stało, musi najpierw pogodzić się z przeszłością. Nie zapomni, ale może wybaczyć Austinowi, Bowiemu i sobie.
Andrzej Bobkowski, pisarz w świadomości czytelniczej kojarzony ze "Szkicami piórkiem", nie zostawił po sobie większej całości beletrystycznej. Znakomite "Coco de Oro" nie przekracza rozmiarów dużej noweli, pozostałe opowiadania nie dochodzą i do tych rozmiarów. Niewątpliwie jednak było go stać na powieść o prawdziwie szerokim oddechu - nawet najkrótsze nowele są tak napęczniałe od treści i wątków ubocznych. Nie ma tu śladu rozmazania, sztukowania, tkanina języka napina się na muskułach grożących jej rozsadzeniem, konstrukcja jest po to, by udźwignąć treść, a nie by zamaskować jej żałosną ubogość czy nieobecność. Józef Łobodowski twierdził: "są w opowiadaniach Bobkowskiego chwile, gdy w zbitej gęstwie puszczy podzwrotnikowej otwiera się nagle jakieś okno i powietrze wypełnia oślepiający blask groźnych spraw i konfliktów, przed którymi nie ma ucieczki nawet na bezludnej wyspie, jeśli nowy Robinson Cruzoe nie zatracił solidarności z rodzajem ludzkim".Tom "Spotkanie" jest pierwszym zbiorczym wydaniem opowiadań Bobkowskiego rozproszonych po różnych tytułach prasowych.
W miłości jak na wojnie Albo jak w czasie remontu.Majka i Konrad są młodym małżeństwem. Oboje pracują w rodzinnej firmie produkującej gadżety dla zwierząt, właśnie przeprowadzili się na wieś, odnawiają dom i opiekują się całą zgrają swoich futrzastych pupili. Brzmi jak sielanka?Nie do końca.Z dnia na dzień wprowadzają się do nich rodzice Konrada, więc para jest zmuszona tymczasowo przenieść się do garażu. Do tego remont przedłuża się w nieskończoność, a firma, w której pracują, mierzy się z poważnym problemem i rozwiązać go może tylko intryga, w której główną rolę odegra Konrad. Majce ten pomysł bardzo się nie podoba, ale czego się nie robi dla dobra firmy? Do tego rodzinnej. Agata Przybyłek w zabawnej historii o tym, że czasami remont domu to najlepsza rzecz, jaka może się w życiu przytrafić. A z zakochaną kobietą nie warto zadzierać.
To opowieść o nas. O Tobie i o mnie. O kobietach, które zmieniają świat.Maria od wielu lat pracuje jako inspicjentka w teatrze, który jest dla niej prawdziwym domem. Gdy trwają próby do nowego spektaklu, kobieta wchodzi w bliższą reakcję z charyzmatycznym, a przy tym despotycznym Lucianem. To z nim przeżywa swój debiut seksualny. Maria zachodzi w nieplanowaną ciążę i wpada w panikę. Bo czy czterdzieści sześć lat to dobry czas na dziecko?Gosia, energiczna i żywiołowa edukatorka seksualna, jest coraz bardziej rozpoznawalna w mediach społecznościowych. Po zajęciach w warszawskim liceum dostaje pozew, w którym matka jednej z uczennic oskarża ją o naruszenie dóbr osobistych. Sprawa staje się bardzo medialna, a na Gosię wylewa się fala hejtu.Losy tych dwóch kobiet nieoczekiwanie dla nich samych splatają się. Czy będą dla siebie wsparciem? Czego nauczą się od siebie nawzajem?Przekonaj się, jaka siła drzemie w kobietach, które muszą wszystko zmienić.
Umieramy. Być może to właśnie stanowi sens życia. Ale tworzymy język. Być może to jest miarą naszego życia.
Pierwszy w Polsce wybór esejów, przemówień i medytacji Toni Morrison. To zbiór błyskotliwych, osobistych, ale i zaskakująco aktualnych tekstów – doskonałe połączenie jej literackiego geniuszu z refleksją nad kondycją współczesnego świata.
Noblistka podejmuje sporne kwestie społeczne: praw człowieka, rasy, płci, podziałów i wykluczeń. Skupia uwagę na osobach czarnych, kobietach, cudzoziemcach, nie pomijając tematów dotykających nas na co dzień: globalizacji, poczucia obcości i osamotnienia czy wojny. Przygląda się sprawom kultury: roli artysty_ki w społeczeństwie, wyobraźni literackiej, a w wykładzie noblowskim – sile języka. Zostawia także przenikliwe komentarze do swoich powieści.
Morrison przypomina o budowaniu wspólnoty, o wyborze „my” zamiast „ja”. A przesłanie, które wybrzmiewa z jej tekstów, może stać się dla nas cennym drogowskazem: Nie pozwalajcie, by ktokolwiek was przekonywał, że tak właśnie wygląda świat i tak właśnie musi być.
„Nasza przeszłość jest mroczna” – pisze Toni Morison – sumienie literackiej Ameryki. Eseje noblistki pokazują, że tylko wnikając w ten mrok, można uczynić przyszłość jaśniejszą.
Ryszard Koziołek
A jeśli spróbujemy… Megan Maxwell Szalona powieść o zranionej kobiecie, która zostaje swingerką Nazywam się Verónica Jiménez, mam trzydzieści osiem lat i jestem niezależną, ciężko pracującą, i, według tych, którzy mnie znają, dość upartą i kontrolującą kobietą. OK, przyznaję – jestem. Ale czy ktoś jest idealny? Kiedyś wierzyłam w istnienie księżniczek i książąt, do czasu, gdy mój książę nie zamienił się w ropuchę. Wtedy przestałam wierzyć w romantyzm. Więc ku przerażeniu otoczenia wyznaczyłam sobie trzy zasady, by cieszyć się seksem bez zobowiązań. Pierwsza: nigdy nie podrywać żonatych mężczyzn. Nigdy nie robię nic, czego nie chciałabym, żeby mi zrobiono. Druga: praca i zabawa nigdy nie mogą iść w parze. Przenigdy! I trzecia, ale nie mniej ważna: zawsze z mężczyznami poniżej trzydziestki. Dlaczego? Bo wiem, że robią to z tego samego powodu co ja – dla zabawy. Mogę zapewnić, że jak dotąd te zasady zawsze się sprawdzały. Jednak podczas jednej z moich podróży służbowych poznałam Naima Acostę, faceta po czterdziestce, pewnego siebie, atrakcyjnego, seksownego i niezwykle romantycznego, który doprowadza mnie do szaleństwa. Już sam jego widok sprawia, że moje serce przyspiesza. Gdy słyszę jego głos, zalawa mnie fala gorąca. Na samą myśl o nim czuję, jak słonie dudnią w moim żołądku. Wiem, że jesteśmy bardzo różni, ale przeciwieństwa się przyciągają, a my ciągle się zderzamy, próbujemy i... No cóż, lepiej się zamknę, dam Ci czytać, a jak skończysz, to powiesz mi, czy Ty byś spróbowała...
Dlaczego ludzie tak długo tkwili w gospodarczej epoce lodowcowej? Co spowodowało ogromną poprawę standardu życia? I wreszcie co doprowadziło do pojawienia się nierówności między poszczególnymi regionami świata? W ciągu ostatnich dwustu lat ludzkość przeszła szokującą metamorfozę. Wbrew powszechnemu przekonaniu poziom życia nie wzrastał stopniowo w ciągu całej historii ludzkości. Procesem w dużej mierze stopniowym był rozwój technologii, lecz przez większość okresu istnienia ludzkości warunki życia oscylowały wokół poziomu przetrwania. Jednak w ciągu ostatnich dwóch stuleci jakość życia zmieniła się prawie z dnia na dzień. Dochód na mieszkańca wzrósł czternastokrotnie, a oczekiwana długość życia - ponad dwukrotnie. W swojej porywającej książce Oded Galor przedstawia całkowicie odmienne od dotychczasowych spojrzenie na historię świata. Wskazuje pewne czynniki, takie jak postęp technologiczny, zmiana wielkości populacji i adaptacja do warunków środowiskowych, które wprawdzie w krótkich okresach popychały ludzkość do przodu także w przeszłości, lecz dopiero dwieście lat temu ich sprzężenie doprowadziło do nagłego przyspieszenia podróży ludzkości i zaowocowało radykalną poprawą warunków życia, co stało się punktem zwrotnym w rozwoju naszej cywilizacji. Audiobook zawiera dodatkowy plik PDF z materiałami nieprzeczytanymi w nagraniu. *** "Mistrzowska analiza odysei ludzkości od powstania zrębów cywilizacji po węzłowe momenty w naszej podróży do współczesnego świata. Profesor Galor odpowiada na ostateczną zagadkę: jakie prądy historyczne odpowiadają za oszałamiającą nierówność w biedzie i bogactwie dzisiejszych narodów. Jeśli podobał ci się styl Harariego, tę książkę wręcz pokochasz". LEWIS DARTNELL, autor książki "Początki. Opowieść o tym, jak Ziemia nas stworzyła" *** "To nie tylko ujęta w zwięzłej i przystępnej formie zunifikowana teoria wzrostu gospodarczego od początku ewolucji współczesnego człowieka, ale także angażująca emocjonalnie i niezwykle optymistyczna w wymowie kontrpropozycja dla wszystkich, którzy uważają, że ubóstwo i nierówności społeczne są nieodłącznym elementem ludzkiego społeczeństwa". IAN MORRIS, autor "Dlaczego Zachód rządzi - na razie" *** "Książka zdumiewająca zakresem tematyki i wnikliwością. Podróż ludzkości dostarcza fascynującego i odkrywczego opisu najgłębszych prądów, które ukształtowały historię naszej cywilizacji, oraz wskazuje sposoby wyjścia z aktualnego kryzysu, bez czego rozwój naszego gatunku znacznie spowolni". NOURIEL ROUBINI, współautor książki "Ekonomia kryzysu" *** "Ta głęboko uargumentowana książka znakomicie splata wątki globalnej historii gospodarczej - technologii, demografii, kultury, handlu, kolonializmu, geografii, instytucji międzynarodowych - aby zdekonstruować bogaty gobelin, jakim jest współczesny świat. Tour de force!" DANI RODRIK, autor "Rządów ekonomii"
RÓŻE DAJĄ NIE TYLKO PIĘKNO
Choć akcja „Śpij, dziecinko, śpij” – horroru z wątkami powieści psychologicznej i obyczajowej – dzieje się współcześnie, to kamienica w Krotoszynie, w której zamieszkała główna bohaterka, przesiąknięta jest dawnymi dziejami. Natalia Rogowska spełnia swoje marzenie i kupuje stare mieszkanie. Jest w ostatnich tygodniach ciąży.
Kończy właśnie gruntowny remont, żeby wprowadzić się do nowego gniazdka, zanim na świecie pojawi się jej dziecko. Ale już pierwszej nocy budzi ją przeraźliwy płacz, którego nie słyszy nikt poza nią. Kobieta obawia się, że oszalała i mogłaby zrobić krzywdę własnemu dziecku. Pod domem rosną tajemnicze krzewy róż, rosną w tempie astronomicznym. Z piwnicy dolatuje XIX-wieczna kołysanka: „Śpij, dziecinko, śpij”. Natalia szuka pomocy u psychologa. Wkrótce okazuje się, że musi odkryć dawno zapomnianą historię kamienicy. Kobieta ściga się z czasem, a wrogów, którym musi stawić czoło, jest kilku.
***
„To klimatyczna opowieść pełna gwałtownych zwrotów akcji i straszliwych tajemnic, gdzie nadprzyrodzone siły wkraczają brutalnie w rzeczywistość młodej ciężarnej kobiety” – Łukasz Radecki, Dzika Banda.
***
„W powieści Jolanty Bartoś mamy do czynienia zarówno z klasycznym ghost story z grozą przyczajoną w starej kamienicy, jak i z paranoid thrillerem o kobiecie w kryzysie emocjonalnym stojącej przed wyzwaniem zostania matką. Dorzućmy do tego jeszcze kryminalną tajemnicę sprzed lat. To niezwykle uniwersalna historia, obfitująca w wątki i rozwiązania fabularne skrojone pod gust czytelników grozy” – Ewa Stykowska, bibliahorroru.pl.
***
„Jolanta Bartoś sprawnie korzysta z klisz powieści grozy, by zupełnie na nowo opowiedzieć historię nawiedzonego miejsca. I robi to z dreszczem. Jeśli cenicie prozę Stefana Dardy lub Artura Urbanowicza, to ta książka jest dla was” – Mariusz Wojteczek, Badloopus.pl.
***
„Jolanta Bartoś z przytupem wkracza na scenę literackiego horroru w Polsce. Choć jej pomysł na powieść nie odbiega od klasyki gatunku, to ewidentnie wprowadza świeży powiew na rodzimym rynku grozy. Na taki horror czekałem!” – Sebastian Sokołowski, Okiem na książki.
Śnieżna, mroźna, słodka i przytulna - taka jest zima w Olszowym Jarze. Otuli Cię i przeniesie w inny świat, w którym wszystko jest proste i układa się tak, jak tego pragniemy. Olszowy Jar to mała wioska, w której Weronika spędzała w dzieciństwie każde święta, ferie i wakacje. W pełnym uroku domu dziadka dziewczyna wraz z kuzynką Małgosią i przyjaciółką Patrycją przeżyła wiele beztroskich chwil. Z czasem jednak, pochłonięte przez dorosłe życie, przestały bywać w Olszowym Jarze. Po latach Małgosia planuje powrót w rodzinne strony, a przed Weroniką, która zajmuje się projektowaniem, staje trudne, ale bardzo przyjemne zadanie: ma przywrócić duszę domowi dziadków, który stracił wiele ze swojego czaru, a także przygotować jego wystrój do zbliżających się świąt Bożego Narodzenia.
Wśród historycznej zawieruchy i krwawych bitew rozgrywają się nie mniejsze dramaty osobiste.
Émilie Treillard i Antoni Podolski zostają rozdzieleni. Ona podąża do Ostródy, gdzie stacjonuje Napoleon ze swoim sztabem, on zostaje w Warszawie. Fałszywe oskarżenie rzucone na Antoniego sprawia, że teraz to on jest zdrajcą i zbiegiem. Émilie, która wciąż jest żoną generała Treillarda, przyświeca tylko jeden cel – odzyskać córkę przebywającą w warszawskim pałacu Pod Blachą. Dla dobra dziecka i ukochanego rezygnuje z uczucia, które wiąże ją z Antonim. Ale czy to wystarczy, by uchronić najbliższe sercu osoby od zemsty generała? Czy Émilie i Antoni pokonają wszystkie przeciwności, jakie stawia im na drodze los i okrutny Charles Treillard?
Brawurowe pojedynki, spektakularne ucieczki i podróż w pogoni za uczuciem… W kolejnej powieści Joanny Wtulich z serii „Saga napoleońska” Wielka Armia kroczy ku zwycięstwu, a bohaterowie walczą nie tylko o wolność i honor, lecz także o szczęście osobiste. Kto okaże się sprzymierzeńcem, a kto wrogiem? Jaką cenę przyjdzie zapłacić za przyjaźń i miłość?
Rok 1818. Młoda szlachcianka Hanna Królikiewicz, z powodu odrzucenia zalotów kolejnego konkurenta, zostaje zamknięta przez rodziców w panieńskim pokoju. Uciekającą przez okno młodą damę ratuje z opresji lord Adrian Garenwill. To zabawne wydarzenie sprzyja odnowieniu nagle przerwanej przed laty znajomości. Wkrótce potem młodzi wikłają się w serię niepokojących zdarzeń. Śledztwo goni śledztwo, a wszystko komplikuje odkrycie, że wuj Adriana, baron Ostrowski, żyje. Z jaką tajemną misją lord Garenwill przybył z Anglii do Polski? Czy Adrian pomoże Hannie wyplątać się z tarapatów?"Zbuntowana szlachcianka", piąty i ostatni tom cyklu "W dolinie Narwi", to połączenie romansu i powieści przygodowej, której fabuła rozgrywa się na Podlasiu w pierwszej połowie XIX wieku.
Irmina, singielka, nie należy do poszukiwaczek miłosnych przygód. Znakomicie radzi sobie sama z codziennymi problemami. Rozmowa z nieznajomym w sieci, zafascynowanie twórczością tajemniczego poety czy kolacja w towarzystwie dawnego znajomego to zupełnie co innego niż ślubna przysięga. Czy Irminę czeka staropanieństwo? Jaką rolę w jej życiu odegra Gwidon, Wacek, a jaką Pechowiec? Czy Magdzie uda się wyswatać przyjaciółkę?
Cudowna, niezwykle wzruszająca historia dwóch sióstr i ich skomplikowanych relacji.Natalie PortmanDzieliłam z siostrą dziedzictwo przemilczanych słów, zaniedbanych gestów, odmówionej troski. I sporadyczne, nieoczekiwane chwile uwagi. Byłyśmy córkami bez żadnej matki. Nadal jesteśmy i na zawsze zostaniemy dwójką uciekinierek.Nie widziały się od lat. Są różne. Jedna jest oazą spokoju, druga ma ognisty charakter. Łączą je więzy krwi, przed którymi nie da się uciec. Wspólna trauma, niezdolna do miłości matka i bieda, w której wyrosły. Każde ich spotkanie jest pełne napięcia.Pewnej nocy Adriana niespodziewanie staje w progu domu Arminuty. Jak zawsze przynosi ze sobą bezczelny nieład, który rujnuje spokojne życie siostry. Wraz z nią pojawia się też pragnienie zmierzenia się z prawdą. Nawet tą niewygodną i gorzką.Donatella Di Pietrantonio wprowadza czytelnika w świat skomplikowanych relacji rodzinnych, dysfunkcyjnych związków i intymnych tajemnic. Opowieść sióstr to subtelna, brawurowo napisana proza, która niepokoi, ale i wzbudza nadzieję.
MIŁOŚĆ NIE BYŁA CZĘŚCIĄ TEJ UMOWY...Normalnie Alexa Monroe nie zgodziłaby się pójść na ślub z facetem, z którym utknęła w windzie. Jednak Drew Nichols ma w sobie coś takiego, że trudno mu się oprzeć. Drew zostaje bez partnerki tuż przed weselem swojej byłej.Jednak nagła awaria prądu sprawia, że znajduje idealną kandydatkę na dziewczynę na niby. Alexa i Drew bawią się w swoim towarzystwie lepiej, niż zakładali, jednak Drew musi wrócić do Los Angeles, gdzie pracuje jako pediatra, a Alexa, szefowa sztabu burmistrza, jest potrzebna w Berkeley. Szkoda tylko, że nie mogą przestać myśleć o sobie nawzajem Relacja dwójki profesjonalistów na ważnych stanowiskach znajduje się na prostej drodze do katastrofy. Czy ich związek na odległość dobiegnie końca, czy jednak porzucą oczekiwania i odkryją, czego tak naprawdę pragną?
Anna and the French Kiss Stephanie Perkins Dwa miasta, pięć par. Jak znaleźć jedną miłość? Anna nie może się doczekać swojego ostatniego roku w Atlancie, gdzie ma świetną pracę, lojalną najlepszą przyjaciółkę i przystojnego współpracownika, który być może wkrótce zostanie kimś więcej. Dlatego nie jest zachwycona pomysłem wysłania jej do szkoły z internatem w Paryżu – dopóki nie spotyka Étienne’a St. Claira. Inteligentny, czarujący, piękny Étienne ma wszystko, łącznie z… dziewczyną. W Mieście Świateł wszystko jest możliwe. Czy rok romantycznych zdarzeń, zakończy się długo oczekiwanym francuskim pocałunkiem?
Szesnastoletnia Emilia Rossnowska kończy najlepszą pensję w Płocku i na balu debiutantek przyciąga uwagę carskiego oficera, hrabiego Gołubojewowa. Żeby nie dopuścić do uwiedzenia córki, zapobiegliwy ojciec wysyła ją do Paryża na nauki w renomowanym Instytucie Panien Polskich, który księżna Anna Czartoryska założyła w słynnym Hôtel Lambert. Do stolicy Francji Emilia wyrusza pod opieką przyjaciółki domu – niezależnej i wyzwolonej aktorki i śpiewaczki Luizy Boretti. Ich droga wiedzie przez Bydgoszcz, Berlin, Hamburg, Londyn i Hawr. Dla Emilii jest to prawdziwa szkoła życia. Młodziutka dziewczyna zderza się z historią i wielką polityką. Przekonuje się też, że kobieta nie musi żyć w cieniu mężczyzny – może mieć własne zdanie, samodzielnie kształtować swoją przyszłość, a także brać czynny udział w działaniach politycznych. Jak to wpłynie na dalszą edukację Emilii? I jak potoczą się jej losy we francuskiej metropolii, do której wyrusza również rosyjski hrabia? Stanisław Krzemiński (ur. 1947) – w swoim czasie fotograf, dziennikarz, radiowiec, reżyser filmów dokumentalnych, pisarz, a przez ostatnie 25 lat pomysłodawca oraz producent filmów i seriali telewizyjnych (m.in. Londyńczycy, Drogi wolności). Przez wiele lat współpracował z europejskim kanałem kulturalnym ARTE oraz ze stacjami telewizyjnymi w Niemczech, Francji i Szwecji. W 1996 roku otrzymał (z Jerzym Śladkowskim) nagrodę Felix Europejskiej Akademii Filmowej, a w uzasadnieniu podkreślono jego „umiejętność ukazywania ludzkich emocji na ekranie”. Autor cyklu powieści Drogi do wolności, na który składają się tomy: Iskra, Jesienny poniedziałek i Zawierucha.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?