Ta kategoria dedykowana jest współczenym nastolatkom i młodzieży. Tutaj znajdą dla siebie szeroki wybór ciekawej młodzieżowej literatury, najlepsze hity młodzieżowe, pamietniki, lektury szkolne, opracowania, wartościowa literatura dla nastolatek, świetne, znane i lubiane książki dla młodzieży. Polecamy najlepsze bestsellery dla naszych młodych czytelników.
„To co jezd nojwożniejsze, jezd do ócz nie do zobaczynio”. Brzmi znajomo? Ależ tak – to najbardziej znany cytat z „Małego Księcia” przetłumaczony na... gwarę wielkopolską. Ambitnego zadania przełożenia słynnej książki na gwarę podjął się mistrz poznańskiej mowy, pisarz i publicysta Juliusz Kubel.
„Książę Szaranek” z pewnością rozbawi wszystkich starszych i młodszych wielbicieli „Małego Księcia” (bo kto słyszał o „wężu boa, co śrutuje swoją ofiarę wew cołkiyj postaci”?), nie traci jednak nic z filozoficznego charakteru oryginału. Dla tych, którzy nie najlepiej radzą sobie z gwarą, autor przygotował specjalny słowniczek, a całość książki przeczytał na dołączonym audiobooku.
Karolina Zawidzka urodziła się w 1989 r. w Lesznie. Zafascynowana literaturą fantasy, sama nie czytając oraz nie w pełni wyraźnie mówiąc, zapragnęła uciec w świat baśniowych stworków, głównie elfów. Ludzie ją przerażali, wierzyła, że magiczne istoty są bardziej przyjazne niż interesowny człowiek. I tak zaczęła się jej zabawa z pisaniem pierwszej części opowieści "Elandra, księżniczka Atlantydy". Karolina dyktowała, a asystentka pisała. Poznawanie Atlantydy spowodowało, że Karolina zapragnęła w przyszłości studiować archeologię. Zafascynowana historią napisała drugą część opowieści "Przygoda na Lemurii". Trzecią częścią opowieści "I wyspy zniknęły…" Karolina zamyka jak klamrą losy bohaterów i wysp królestwa Atlantydy i Lemurii. Jest przekonana, że te trzy opowiastki spodobają się młodym czytelnikom. Karolina studiowała pedagogikę na PWSZ w Lesznie. Bardzo oryginalnie maluje.
- Ja podkorbił? Ja podkorbił? - równie głośno odpierał zarzuty niejaki pan Gęstobrzuszek.
- A pan, pan. Przed chwilą wystrugałem tu dwa brzozowe kołeczki. Akurat takie, żeby przybić tą małą deseczkę nad główną sceną. I po co, żeby na tej deseczce lampionik powiesić. No, a teraz co?
- Kołeczek był jeden. - Pan Gęstobrzuszek aż podskoczył.
- Dwa były! Dwa! Sam wystrugałem i sam policzyłem - zaperzał się z kolei pan Żarłopiórek - już nie mówiąc o niejakich trzech grzybkach mchowych, które przyniosłem sobie na drugie śniadanie i też ich jakoś znaleźć nie mogę.
- Czy pan coś sugerujesz? - Pan Gęstobrzuszek podparł się pod boki.
- A czy pan sądzisz, że ja do trzech policzyć nie potrafię? - Pan Żarłopiórek również podparł się pod boki.
- Panie szanowny, czy pan wiesz, gdzie ja mam pańskie grzybki mchowe?
- A owszem, owszem. W pańskim własnym najedzonym brzuszku.
- W moim własnym najedzonym brzuszku? Nie dowierzam własnym uszom! - krzyczał pan Gęstobrzuszek, nie dowierzając własnym uszom.
- Panowie, panowie. Ależ dajcie spokój, panowie - wtrącił się Komaromiodnik, który, jak się okazało, stanął niepostrzeżenie pośrodku całej swady. - Przecież razem to wszystko budujemy. I tą scenę, i krzesełka w rzędach dla gości. Nie warto przecież kłócić się o takie nieważności.
Nazywam się Jan Dąbrowski. Dziś mam 20 lat. Jeszcze dziesięć lat temu nie pomyślałbym nawet, że kiedyś mój kanał na TouTubie zasubskrubuje milion widzów, a młodzi ludzie będą wieszać plakaty na ścianach właśnie ze mną. Co to się porobiło!…
Wiem jedno – nigdy nie mów nigdy.
Pisząc tę książkę, miałem podobny cel jak przy tworzeniu filmów na YouTubie – chciałem Wam podarować chwile niczym nieskrępowanej radości bez cienia negatywnych emocji oraz wywołać na Waszych twarzach bezcenny uśmiech. I zarazić wiarą, że świat jest pełen nieograniczonych możliwości, więc każdy może spełniać swoje marzenia. Wystarczy tylko nie sięgnąć!
Podpowiadam Wam, jak tworzyć filmiki i pracować nad swoim kanałem; w co się ubrać, żeby fajnie wyglądać i dobrze się czuć; jak pokonać nieśmiałość i nabrać pewności siebie, a nawet udzielam kilku porad sercowych. Stylizacje, przepisy, wspomnienia, zdjęcia z albumów rodzinnych i spotkań z fanami, opowiadania nawiązujące do moich ulubionych powieści, a nawet mój własny komiks – postarałem się umieścić w tej książce wszystko, co mogłoby się Wam spodobać!
Znajdziecie tu także interaktywne strony współdziałające z darmową aplikacją, dzięki której uzyskasz dostęp do niepublikowanych materiałów, zabaw i wyzwań, których się podjąłem, by moja książka była dla Was jak najatrakcyjniejsza!
Zapraszam do mojego świata!
Krzysiek to zwykły chłopak w wieku gimnazjalnym żyjący w rodzinie bez wsparcia i wzorca. Trudna sytuacja, problemy alkoholowe i przemoc to podstawowe elementy jego życia, z którymi zdążył się już pogodzić. Jedynym miejscem w którym odnajduje spokój jest jego własny pokój. Z czasem jednak i on staje się więzieniem, gdzie monotonia i pytania bez odpowiedzi coraz mocniej oddziaływają na chęć zmian. Alternatywą staje się muzyka.
„Być kimś, być sobą” to podróż po siedmiu kolejnych dniach z życia bohatera w których niezwykłe zwroty akcji i na pozór banalne sytuacje zmieniają jego sposób postrzegania świata.
Mocna, prawdziwa książka o przemyśleniach młodych ludzi, przemocy i trudach życia, walce z samym sobą i marzeniach, które dają siłę, by walczyć.
Książka zawiera: starannie przygotowany tekst utworu, opatrzony na marginesach ojaśnieniami i komentarzami (oznaczony symbolami garficznymi), życiorys autora, streszczenie lektury, dokładne omówienie problematyki utworu i plany przykładowych wypracowań związanych z tematyką omawianej lektury.
Harry znów spędza nudne, samotne wakacje w domu Dursleyów. Czeka go piąty rok nauki w Hogwarcie i chciałby jak najszybciej spotkać się ze swoimi najlepszymi przyjaciółmi, Ronem i Hermioną. Ci jednak wyraźnie go zaniedbują. Gdy Harry ma już dość wszystkiego i postanawia zmienić swoją nieznośną sytuację, sprawy przyjmują całkiem nieoczekiwany obrót.Wygląda na to, że nowy rok nauki w Hogwarcie będzie bardzo dramatyczny. Po raz pierwszy w życiu Harry poczuje się tam nie jak w domu, tylko... więzieniu, i to nie za sprawą przywróconego do życia Lorda Voldemorta.Nowe wydanie książki o najsłynniejszym czarodzieju świata różni się od poprzednich nie tylko okładką, ale i wnętrzem - po raz pierwszy na początku każdego tomu pojawi się mapka Hogwartu i okolic, a początki rozdziałów ozdobione będą specjalnymi gwiazdkami.
W tym roku w Szkole Magii i Czarodziejstwa Hogwart rozegra się Turniej Trójmagiczny, na który przybędą uczniowie z Bułgarii i Francjii. Zgodnie z prastarymi regułami w turnieju uczestniczyć ma trzech uczniów - reprezentantów każdej ze szkół, wybranych przez Czarę Ognia. W tajemniczych i niewyjaśnionych okolicznościach wybranych zostaje czterech.Co z tego wyniknie dla Harry'ego, jego przyjaciół i całego świata czarodziejów, dowiecie się z lektury czwartego tomu przygód nastoletniego czarodzieja.Nowe wydanie książki o najsłynniejszym czarodzieju świata różni się od poprzednich nie tylko okładką, ale i wnętrzem - po raz pierwszy na początku każdego tomu pojawi się mapka Hogwartu i okolic, a początki rozdziałów ozdobione będą specjalnymi gwiazdkami.
W pustyni i w puszczy, H. Sienkiewicz, z oprac., tw., A5, 320 str., (złoty panton)Fascynująca powieść podróżniczo - przygodowa o niezwykłej przyjaźni, poświęceniu, oddaniu i ogromnej odwadze. Staś Tarkowski i Nel Rawlison mieszkają w Port Saidzie. Czternastoletni chłopiec uważa się już za dorosłego mężczyznę, siedmioletnia dziewczynka woli natomiast, by w pobliżu był jej tatuś. Nagle w ich spokojne życie wkracza historia i polityka. Nawet ojcowie dzieci nie spodziewają się, że powstanie Sudańczyków pod wodzą Mahdiego będzie dla nich miało osobiste konsekwencje. Na skutek spisku tajemniczej Fatmy dzieci zostają porwane. Przed nimi bardzo daleka droga...
WSZECHDRZEWO to siódmy, ostatni tom bestsellerowej serii fantasy dla młodych czytelników. Lektura obowiązkowa dla fanów „Opowieści z Narnii” i „Władcy pierścieni”.
Conor, Abeke, Meilin i Rollan byli kiedyś zwykłymi dziećmi. Gdy nawiązali więź ze swoimi zwierzoduchami – mądrymi i potężnymi zwierzęcymi partnerami – zyskali niezwykłe zdolności, ale spadła na nich też ogromna odpowiedzialność.
Wszyscy czworo przemierzali Erdas na wyścigi z bezlitosnym wrogiem, by zdobyć potężne talizmany. Śmiali się i walczyli razem, stracili bliskich przyjaciół, wspólnie stawiali czoła wielu wyzwaniom i zdradzie. Teraz podróż się kończy. Nadszedł czas na finalne starcie.
Przyjaciele muszą dotrzeć do miejsca zapomnianego przez czas i zmierzyć się z starożytnym wrogiem, który zbiegł z więzienia. Mają tylko jedną szansę, aby go zatrzymać… albo cały świat ulegnie zagładzie.
Seria SPIRIT ANIMALS łączy świat literatury z grą typu RPG. Wielbiciele serii mogą wejść do świata Erdas na stronie www. spiritanimals.com.pl, wybrać swojego zwierzoducha i dołączyć do przygody!
Seria SPIRIT ANIMALS to projekt wydawniczy, jakiego jeszcze nie było: każdą z siedmiu części tworzy inny autor o międzynarodowej sławie. Siódmy tom napisała Marie Lu – amerykańska autorka powieści dla młodzieży.
Marie Lu (1984) – urodziła się w Chinach, ale gdy miała pięć lat przeniosła się z rodzicami do Stanów Zjednoczonych. Obecnie mieszka w Pasadenie ze swoim partnerem i trzema psami. Dawniej był dyrektorem artystycznym w firmie produkującej gry komputerowe, teraz zajmuje się już wyłącznie pisaniem. Jest autorką między innymi popularnej również w Polsce trylogii Legenda i cyklu Malfetto.
Wszystko zaczyna się od SMS-a: Wylie, błagam, pomóż mi.Wylie nie rozmawiała z Cassie od ich ostatniej kłótni ponad tydzień temu. Ale to nieistotne. Cassie ma problemy, więc Wylie postanawia uratować swoją najlepszą przyjaciółkę przed nią samą.Ale tym razem jest inaczej. Zamiast powiedzieć Wylie, gdzie jest, Cassie wysyła tajemniczo brzmiące wskazówki. W dodatku nie prosi jej, żeby przyjechała sama, tylko wysyła do niej Jaspera. Wylie nie ufa chłopakowi, który sprowadził jej przyjaciółkę na złą drogę, ale nie ma wyboru - musi z nim jechać.Odnalezienie Cassie bardzo szybko przeradza się z trudnego zadania w niebezpieczną misję. Im dalej jadą na północ, w głąb gęstych lasów Maine, tym silniej odzywa się w Wylie przeczucie, że coś jest bardzo nie tak. Czego Cassie im nie mówi? I czy odnalezienie jej nie będzie dopiero początkiem czegoś znacznie gorszego?Kimberly McCreight amerykańska autorka, nominowana do Edgard Award i Alex Award za Zrozumieć Amelię. Mieszka w Park Slope na Brooklynie z mężem i dwiema córeczkami.
III tom bestsellerowej serii DARK ELEMENTS
Niekiedy miłość trwa aż do ostatniego tchnienia.
Każda decyzja niesie ze sobą konsekwencje, a siedemnastoletnia Layla musi stawić czoła najtrudniejszym wyborom. Co wybierze, światło czy mrok? Z jednej strony grzeszny, seksowny, demoniczny książę Roth, z drugiej Zayne – wspaniały, troskliwy strażnik, z którym jednak nigdy nie wyobrażała sobie związku. Najtrudniejsza decyzja dotyczy jednak tego, której połowie swojej natury powinna zaufać.
Dziewczyna ma też nowy problem. Najniebezpieczniejszy z demonów, Lilin, został uwolniony, by siać spustoszenie wokół niej, włączając w to jej przyjaciół. Aby uchronić Sama przed losem dużo gorszym niż śmierć, Layla musi paktować z wrogiem, jednocześnie chroniąc miasto – i swoją rasę – przed zniszczeniem.
Rozdarta między dwoma światami i dwoma różnymi chłopakami, niczego nie jest pewna, a już najmniej tego, czy przeżyje, zwłaszcza kiedy dają o sobie znać stare kłopoty. Czasami jednak, gdy tajemnica goni tajemnicę, a prawda wydaje się niemożliwa do odkrycia, trzeba posłuchać głosu serca, wybrać stronę i walczyć do utraty tchu…
JEDEN WIRUS, JEDNA HISTORIA, 4 AUTORÓW, 4 TOMY SERII
Doskonały przekład nietypowej serii stworzonej przez cenionych we Francji autorów książek dla młodzieży. Akcja wszystkich czterech powieści wchodzących w jej skład toczy się współcześnie, od 1 listopada do 24 grudnia. Na świecie wybucha epidemia wywołana przez niezwykle groźnego wirusa U4, na którego nie ma remedium. W ciągu miesiąca wirus wyniszcza niemal całą ludzkość. Epidemię w zagadkowy sposób przeżywają tylko młodzi ludzie między 15 a 18 rokiem życia. I to właśnie z perspektywy czworga spośród ocalałych nastolatków – dwóch dziewcząt Koridwen i Stéphane oraz dwóch chłopców Yannisa i Jules’a – czytelnik ogląda postapokaliptyczny świat. Ich historie rozgrywają się równolegle, a opowieści przenikają się w taki sposób, że nawet najuważniejszy czytelnik ani przez moment nie ma wrażenia, że „już kiedyś to czytał”. Każdy z tomów stanowi oddzielną całość, ale wszystkie wzajemnie się dopełniają.
Jules, podobnie jak pozostali tytułowi bohaterowie serii „U4”, jest ekspertem w grze komputerowej Warriors of Time. Ostatni przed apokalipsą komunikat Mistrza Gry Khronosa zwoływał ekspertów do Paryża i obiecywał im możliwość przeniesienia się w czasie i uratowania świata przed epidemią. Zanim nadeszła katastrofa, Jules, tak jak wielu jego rówieśników, uciekał od rzeczywistości w wirtualny świat gry Warriors of Time, do krainy Ukraün. Tam stawał się Spider Snake'iem: dzielnym, sprawnym, przebiegłym. Kiedy zabójczy wirus spustoszył Ziemię, a brak dostępu do internetu zamknął przed chłopakiem szansę ucieczki w świat gry, Jules musiał w końcu zmierzyć się z rzeczywistością. Musiał znaleźć sposób na odnalezienie się w ludzkiej dżungli Paryża, wśród grasujących gangów, wygłodniałych psów i szczurów. Dołącza do wspólnoty, którą stworzyli koledzy z gimnazjum. Razem z przyjaciółmi podejmuje próbę życia na nowo. „Razem” staje się dla niego sposobem na przetrwanie. I być może jedyną drogą ocalenia świata…
JEDEN WIRUS, JEDNA HISTORIA, 4 AUTORÓW, 4 TOMY SERII
Doskonały przekład nietypowej serii stworzonej przez cenionych we Francji autorów książek dla młodzieży. Akcja wszystkich czterech powieści wchodzących w jej skład toczy się współcześnie, od 1 listopada do 24 grudnia. Na świecie wybucha epidemia wywołana przez niezwykle groźnego wirusa U4, na którego nie ma remedium. W ciągu miesiąca wirus wyniszcza niemal całą ludzkość. Epidemię w zagadkowy sposób przeżywają tylko młodzi ludzie między 15 a 18 rokiem życia. I to właśnie z perspektywy czworga spośród ocalałych nastolatków – dwóch dziewcząt Koridwen i Stéphane oraz dwóch chłopców Yannisa i Jules’a – czytelnik ogląda postapokaliptyczny świat. Ich historie rozgrywają się równolegle, a opowieści przenikają się w taki sposób, że nawet najuważniejszy czytelnik ani przez moment nie ma wrażenia, że „już kiedyś to czytał”. Każdy z tomów stanowi oddzielną całość, ale wszystkie wzajemnie się dopełniają.
Koridwen, podobnie jak pozostali tytułowi bohaterowie serii „U4”, jest ekspertką w grze komputerowej Warriors of Time. Ostatni przed apokalipsą komunikat Mistrza Gry Khronosa zwoływał ekspertów do Paryża i obiecywał im możliwość przeniesienia się w czasie i uratowania świata przed epidemią. Koridwen odpowie na wezwanie Khronosa – stawi czoło niebezpiecznym bandom, fałszywym przyjaciołom, dzikim psom… Spotka ludzi, którzy staną się dla niej ważni. Wielu z nich straci. Walcząc o przetrwanie w rządzonym przez gangi Paryżu, przekona się, że jest odważna i zaradna, że wierzy w moc celtyckich zwyczajów i przepowiedni. Odkryje także, że potrafi być bezwzględna, jeśli trzeba walczyć o życie. Zrozumie, że niezależność jest dla niej ważniejsza niż przyjaźń, a nawet miłość. Koridwen odwróci bieg czasu, ale czy dzięki temu uratuje świat?
Drugi tom cyklu Zwiadowcy: Wczesne lata.Pozbawiony tytułu barona Morgarath uciekł z Zamku Gorlan, by uniknąć kary za zdradę stanu. W Araluenie zapanował względny pokój. Jednakże ukrywający się Czarny Lord planuje już swój kolejny ruch i gromadzi armię złożoną z tajemniczych bestii, zwanych wargalami. Duncan, który niedawno zasiadł na królewskim tronie, musi się szykować na wojnę, lecz nie zna dokładnie siły przeciwnika. Halt podejmuje się trudnej misji. Zamierza wspiąć się na groźne, nieujarzmione dotychczas urwiska Gór Deszczu i Nocy, by zapuścić się na terytorium wroga i poznać jego plany. W tej wojnie każdy fałszywy ruch może zadecydować o zwycięstwie lub porażce. Stawką w bitwie na wrzosowiskach Hackham są losy całego królestwa.
Drugi tom cyklu Zwiadowcy: Wczesne lata.Pozbawiony tytułu barona Morgarath uciekł z Zamku Gorlan, by uniknąć kary za zdradę stanu. W Araluenie zapanował względny pokój. Jednakże ukrywający się Czarny Lord planuje już swój kolejny ruch i gromadzi armię złożoną z tajemniczych bestii, zwanych wargalami. Duncan, który niedawno zasiadł na królewskim tronie, musi się szykować na wojnę, lecz nie zna dokładnie siły przeciwnika. Halt podejmuje się trudnej misji. Zamierza wspiąć się na groźne, nieujarzmione dotychczas urwiska Gór Deszczu i Nocy, by zapuścić się na terytorium wroga i poznać jego plany. W tej wojnie każdy fałszywy ruch może zadecydować o zwycięstwie lub porażce. Stawką w bitwie na wrzosowiskach Hackham są losy całego królestwa.
Seria w stylu niezapomnianych Dzienników cwaniaczka. Przezabawne zapiski dziesięcioletniej Zuzy, której zdarzają się niezwykłe przygody. Znakomite połączenie narracji z komiksem.Nazywam się Zuza, mam dziesięć lat i jestem właściwie całkiem przeciętna. W każdym razem bardziej niż moi bracia i rodzice. I dlatego w ogóle nie rozumiem, czemu akurat mnie ciągle zdarzają się takie dziwne rzeczy! Na przykład, nie wiadomo dlaczego na tablicy pojawiają się, same z siebie, dziwaczne zdania, a moja ulubiona potrawa smakuje brukselką! Fuj!
Po trzech latach spędzonych w więzieniu Cień ma wyjść na wolność. Na dwa dni przed zakończeniem wyroku, jego żona, Laura, ginie wypadku samochodowym w tajemniczych okolicznościach. Oszołomiony Cień powraca do domu, gdzie spotyka tajemniczego Pana Wednesday, twierdzącego, iż jest uchodźcą wojennym, byłym bogiem i królem Ameryki. Razem wyruszają oni w niesamowitą podróż przez Stany...
Wszystko, co chcielibyście wiedzieć o magicznym świecie filmu Fantastyczne zwierzęta i jak je znaleźć.Oto zbiór niesamowitych zdjęć i filmowych detali. Ten przewodnik przybliży Wam ulubione postacie, miejsca, przedmioty, zaklęcia i magiczne chwile!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?