Leczenie chorób
Św. Hildegarda z Bingen
- ISBN: 9788360725696
- EAN: 9788360725696
- Oprawa: Miękka
- Wydawca: M
- Format: 200x140
- Liczba stron: 240
- Rok wydania: 2008
- Wysyłamy w ciągu: niedostępny
-
Brak ocen
-
15,18złCena detaliczna: 24,90 złNajniższa cena z ostatnich 30 dni: 15,18 zł
Artykuł chwilowo niedostępny
x
Co to znaczy żyć zdrowo? Dlaczego trzeba zachowywać umiar i codziennie zażywać ruchu?
Zgodnie z definicją Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) zdrowie jest „nie tylko brakiem choroby, lecz stanem dobrego samopoczucia, cielesnego, duchowego i socjalnego”. Stan ten należy osiągnąć, ew. utrzymać, gdyż sens naszego życia polega między innymi na tym, aby dbać o życie jako takie. Przynależy do tego refleksja nad sobą samym, własnymi siłami i słabościami, a także talentami i cnotami.
Jednym z centralnych pojęć koncepcji Hildegardy z Bingen jest „discretio”, zdrowy umiar. Zarówno co do jedzenia jak i picia, pracy i wypoczynku, snu oraz czuwania discretio jest matką wszelkich cnót. Zdrowy umiar oddziałuje zdecydowanie na nasze zdrowie oraz samopoczucie. Jak jednak znaleźć ów zdrowy umiar w naszych czasach?
Choroba jest przeważnie jedynie zewnętrznym symptomem wewnętrznej i duchowej kontuzji. Nie chodzi o to, aby symptom ten usunąć, lecz o komplementarny powrót do zdrowia na wszystkich trzech płaszczyznach. Choroba nie jest także naszym wrogiem, lecz wskazówką, iż w naszym życiu coś nie jest w porządku, ew. nie odpowiada zdrowemu umiarowi.
Ten poradnik każdemu zainteresowanemu w możliwie prosty i konkretny sposób przybliży podane przez Świętą Hildegardę z Bingen zasady zdrowego życia.
Pochylenie się nad zasadami życia Hildegardy z Bingen otwiera nieoczekiwane i niezwykłe perspektywy, które bardzo szybko wzbogacają i urozmaicają życie człowieka. W powodzi zalewających nas informacji są jasnym drogowskazem w codziennym życiu.
Dopiero kiedy zostaniemy skonfrontowani z chorobą dociera do nas, że za dobre samopoczucie, zdrowie i szczęście jesteśmy odpowiedzialni my sami.
Koncepcja zdrowia w ujęciu Hildegardy wychodzi z założenia ujęcia całości, jest poniekąd komplementarna. Oznacza to, że kiedy cierpi któryś z członków ciała, wówczas należy leczyć nie tylko chory narząd, lecz cały organizm, a ponadto duszę i ducha.