"To zapiski uważnego obserwatora, w których jest miejsce na humor i zadumę. Ksiądz Andrzej Draguła w roku, który upłynął pod znakiem koronawirusa (2020), zamieszczał posty na Facebooku. Znaleźć wśród nich można wyimki z lektur księdza profesora, gorące komentarze pandemicznej rzeczywistości, uwagi z zakresu teologii, drobiazgi z dnia codziennego. Posty mają więc różny ciężar gatunkowy, ale łączy je jedno – bystry i wnikliwy umysł autora. Posty są pozycją ważną z powodów kronikarskich (zapis życia w pandemii), diagnostycznych (stan Kościoła i innych instytucji) oraz naukowych (Posty nie są monografią uniwersytecką, zawierają jednak wiele interpretacji zdarzeń i procesów, które są nam potrzebne). (fragment Wstępu prof. Jerzego Madejskiego)
Marketing religijny to dziedzina w Polsce mało znana i budzące nieufność. W Kościele wciąż zauważa się pewien dystans wobec korzystania z technik reklamowych, wynikający zapewne z kojarzenia ich ze sprzedażą, działalnością komercyjną, zyskiem, a nawet manipulacją i kłamstwem. Jak jednak zauważa ks. Andrzej Draguła, instrumenty kryjące się pod terminami marketing i reklama same w sobie nie są ani dobre, ani złe. Przekonuje też w swojej książce, że wiara i ekonomia, Kościół i rynek, zbawienie i marka, duszpasterstwo i marketing są sobie bliższe, niż nam się wydaje.
Zamieszczone w niniejszym zbiorze felietony są znakiem dialogu Kościoła ze światem. Autor wnikliwie dostrzega, czym żyje współczesny świat i podejmuje próbę ukazania ewangelicznego zatroskania Kościoła. Czyni to z głębokim wejrzeniem w myśl społeczną papieża Franciszka.Niniejsze teksty są poszerzoną wersją felietonów publikowanych w miesięczniku ""Nowe Życie"" w okresie od października 2015 do grudnia 2017.
Zamieszczone w niniejszym zbiorze felietony są znakiem dialgu Kościoła ze światem. Autor wnikliwie dostrzega, czym żyje współczesny świat i podejmuje próbę ukazania ewangelicznego zatroskania Kościoła. Czyni to z głębokim wejrzeniem w myśl społeczną papieża Franciszka. Niniejsze teksty są poszerzoną wersją felietonów publikowanych w miesięczniku "Nowe Życie" w okresie od października 2015 do grudnia 2017. Ksiądz Andrzej Draguła (ur. 1966), kapłan diecezji zielonogórsko - gorzowskiej, doktor habilitowany teologii, profesor Uniwersytetu Szczecińskiego i Papieskiego Wydziału Teologicznego we Wrocławiu, członek Komitetu Nauk Teologicznych PAN. Publicysta, członek redakcji kwartalnika Więź, stały współpracownik Tygodnika Powszechnego, miesięcznika Nowe Życie.
Czy Jezus wzywał do nienawiści? Co to znaczy być błogosławionym? Po co komu modlitwa? Czy można żyć bez grzechu? Czy cierpienie jest karą za grzechy? A może... Bóg nas kusi? Rzadko zadajemy sobie takie pytania. Niektóre dotyczą spraw uznawanych za tak oczywiste, że nawet ich nie zauważamy. O inne albo boimy, albo wstydzimy się pytać. Mamy poczucie, że nie wypada. Tymczasem Autor pokazuje, że właśnie w tych pomijanych obszarach naszej wiary kryją się nieraz odpowiedzi fundamentalne dla zrozumienia tego, w co wierzymy. Unika przy tym dawania prostych i ostatecznych odpowiedzi. Zaprasza raczej Czytelnika do głębszego spojrzenia na wiarę i Ewangelię, pokazując, że nieustannie można odkrywać w nich coś nowego. Andrzej Draguła (ur. 1966), ksiądz diecezji zielonogórsko-gorzowskiej, publicysta religijny, członek redakcji kwartalnika "Więź", dyrektor Instytutu Filozoficzno-Teologicznego im. Edyty Stein w Zielonej Górze. Jest profesorem nadzwyczajnym Uniwersytetu Szczecińskiego i Papieskiego Wydziału Teologicznego we Wrocławiu. Autor książek "Eucharystia zmediatyzowana", "Ocalić Boga. Szkice z teologii sekularyzacji", "Copyright na Jezusa. Język, znak, rytuał między wiarą a niewiarą", "Bluźnierstwo. Między grzechem a przestępstwem", "Emaus. Tajemnice dnia ósmego". W swojej twórczości i badaniach zajmuje się zagadnieniami z zakresu komunikacji religijnej.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?