Przystępny i zwięzły wykład współczesnej wiedzy o psychologii pracy i organizacji:
charakteryzuje podstawowe zagadnienia z uwzględnieniem ich genezy historycznej, aktualnych uwarunkowań oraz potencjalnych przeobrażeń różnych sfer życia człowieka - sfery pracy, sfery konsumpcji oraz sfery funkcjonowania społecznego;
wskazuje najnowsze problemy i zastosowania praktyczne w odniesieniu do takich zagadnień jak: kryzys i trauma w pracy, radzenie sobie w sytuacjach trudnych, psychologiczne koszty zaradności człowieka, problematyka jakości życia (związki pracy i konsumpcji);
przedstawia zadania psychologów pracy we współczesnych organizacjach (poradnictwo zawodowe i doradztwo organizacyjne, działania profilaktyczne i interwencyjne);
ukazuje nowe pogranicza, nowe obszary badań i działań, zmierzających do integracji wiedzy użytecznej praktycznie.
Książka przeznaczona dla studentów wybierających specjalizacje: psychologia pracy i organizacji, psychologia zarządzania, psychologia biznesu z myślą o przyszłej pracy we wszelkiego typu organizacjach, ośrodkach szkoleniowych, konsultacyjnych i doradczych czy biurach karier.
ak działa psychoterapia Na czym polega proces zmian zachodzących w wyniku oddziaływań psychoterapeutycznych Jakie czynniki występujące w toku psychoterapii sprawiają, że jest ona skuteczna Nowe, rozszerzone i uaktualnione wydanie cenionego podręcznika wprowadzającego w zagadnienia psychoterapii. Treść książki jest podporządkowana nadrzędnemu celowi, tzn. wykorzystaniu istniejących teorii psychoterapii, wyników badań nad psychoterapią i doświadczeń klinicznych do doskonalenia praktyki psychoterapeutycznej stosowanej w leczeniu zaburzeń psychicznych. Podręcznik: przystępnie omawia najważniejsze elementy procesu psychoterapii, wspólne dla głównych jej kierunków; w jasny i czytelny sposób przedstawia aktualną wiedzę na temat tej ostatnio dynamicznie rozwijającej się dyscypliny; zwięźle prezentuje dotychczasowe próby integracji różnych szkół psychoterapeutycznych; zawiera nowe treści ilustrujące: obecny stan rozwoju poszczególnych teorii psychoterapeutycznych, wyniki najnowszych badań nad skutecznością psychoterapii, czynniki procesu psychoterapii pozytywnie wpływające na jej efekty; wskazuje sposoby doskonalenia praktyki psychoterapeutycznej stosowanej w leczeniu zaburzeń psychicznych.
Nowe, zmienione i rozszerzone wydanie cenionego podręcznika wprowadzającego w zagadnienia psychologii rozwoju człowieka.
Książka:
w ciekawy i całościowy sposób przedstawia podstawową wiedzę dotyczącą rozwoju człowieka w cyklu życia;
zwięźle i przystępnie omawia klasyczne teorie i najnowsze wyniki badań empirycznych;
zawiera nowe treści dotyczące:
- ekologii rozwoju i jego kulturowego zróżnicowania,
- wczesnych relacji społecznych w świetle teorii przywiązania,
- pomiaru inteligencji i rozwoju poznawczego w kontekście społecznym,
- rozwoju moralnego oraz współczesnych badań nad teoriami umysłu;
prezentuje aktualne dyskusje, odnosząc wiedzę o rozwoju do praktyki społecznej.
Książka nadaje się na podręcznik dla osób rozpoczynających studia psychologiczne, pozwala bowiem zapoznać się wstępnie z psychologią rozwojową przed przystąpieniem do zgłębiania jej poszczególnych działów. Przydatna będzie także jako podręcznik psychologii rozwojowej dla studiów nauczycielskich, szkół średnich i policealnych (pomaturalnych) np. wychowawczyń przedszkoli i medycznych.
Podręcznik wprowadza w teoretyczne podstawy skali, charakteryzuje podtesty skali słownej i skali bezsłownej. Przedstawia ogólne zasady badania Skalą WISC-R, jak również w sposób szczegółowy omawia zasady psychometrycznej i klinicznej interpretacji wyników. Omawia zastosowanie kliniczne skal Wechslera w diagnozie trudności w uczeniu się oraz w badaniu dzieci z upośledzeniem umysłowym, z zaburzeniami mowy i języka, z uszkodzonym słuchem, z nadpobudliwością psychoruchową, z zaburzeniami emocjonalnymi i zaburzeniami zachowania, w diagnozie neuoropsychologicznej, a także w badaniu dzieci specjalnie uzdolnionych. Omawia również praktyczne aspekty badania skalą WISC-R wykorzystując obserwacje i badania własne autorek.
Książka skierowana jest wyłącznie do psychologów, zajmujących się profesjonalnie diagnozą psychologiczną oraz studentów psychologii i kierunków pokrewnych. Może być wykorzystywana do nauczania przedmiotów: metody diagnozy psychologicznej, psychologia kliniczna, neuropsychologia, logopedia, pedagogika, surdopedagogika.
Przegląd współczesnego stanu wiedzy o naturze ludzkiej seksualności.
Książka:
przystępnie wyjaśnia psychologiczne podstawy seksualności oraz typowe dla każdego wieku zachowania seksualne;
wyczerpująco opisuje przebieg wczesnych stadiów kształtowania płciowości i analizuje ich konsekwencje dla prawidłowego i zaburzonego przebiegu rozwoju seksualnego;
opisuje proces formowania się tożsamości jako ramę dla powstawania tożsamości płciowej;
obala mity na temat aseksualności ludzi starych;
przybliża zagadnienia związane z promocją zdrowia seksualnego i kształtowaniem zachowań prozdrowotnych w obszarze aktywności seksualnej;
przedstawia zagrożenia, jakie niesie dla związku dorosłych zazdrość, miłość i agresja w jego zdrowym i patologicznym wymiarze.
Jak działa psychoterapia? Na czym polega proces zmian zachodzących w wyniku oddziaływań psychoterapeutycznych? Jakie czynniki występujące w toku psychoterapii sprawiają, że jest ona skuteczna?
Nowe, rozszerzone i uaktualnione wydanie cenionego podręcznika wprowadzającego w zagadnienia psychoterapii. Treść książki jest podporządkowana nadrzędnemu celowi, tzn. wykorzystaniu istniejących teorii psychoterapii, wyników badań nad psychoterapią i doświadczeń klinicznych do doskonalenia praktyki psychoterapeutycznej stosowanej w leczeniu zaburzeń psychicznych.
Podręcznik:
przystępnie omawia najważniejsze elementy procesu psychoterapii, wspólne dla głównych jej kierunków;
w jasny i czytelny sposób przedstawia aktualną wiedzę na temat tej ostatnio dynamicznie rozwijającej się dyscypliny;
zwięźle prezentuje dotychczasowe próby integracji różnych szkół psychoterapeutycznych;
zawiera nowe treści ilustrujące:
? obecny stan rozwoju poszczególnych teorii psychoterapeutycznych,
? wyniki najnowszych badań nad skutecznością psychoterapii,
? czynniki procesu psychoterapii pozytywnie wpływające na jej efekty;
wskazuje sposoby doskonalenia praktyki psychoterapeutycznej stosowanej w leczeniu zaburzeń psychicznych.
Podręcznik wprowadza w teoretyczne podstawy skali, charakteryzuje podtesty skali słownej i skali bezsłownej. Przedstawia ogólne zasady badania Skalą WISC-R, jak również w sposób szczegółowy omawia zasady psychometrycznej i klinicznej interpretacji wyników. Omawia zastosowanie kliniczne skal Wechslera w diagnozie trudności w uczeniu się oraz w badaniu dzieci z upośledzeniem umysłowym, z zaburzeniami mowy i języka, z uszkodzonym słuchem, z nadpobudliwością psychoruchową, z zaburzeniami emocjonalnymi i zaburzeniami zachowania, w diagnozie neuoropsychologicznej, a także w badaniu dzieci specjalnie uzdolnionych. Omawia również praktyczne aspekty badania skalą WISC-R wykorzystując obserwacje i badania własne autorek.
Książka skierowana jest wyłącznie do psychologów, zajmujących się profesjonalnie diagnozą psychologiczną oraz studentów psychologii i kierunków pokrewnych. Może być wykorzystywana do nauczania przedmiotów: metody diagnozy psychologicznej, psychologia kliniczna, neuropsychologia, logopedia, pedagogika, surdopedagogika.
Podręcznik wprowadza w teoretyczne podstawy skali, charakteryzuje podtesty skali słownej i skali bezsłownej. Przedstawia ogólne zasady badania Skalą WISC-R, jak również w sposób szczegółowy omawia zasady psychometrycznej i klinicznej interpretacji wyników. Omawia zastosowanie kliniczne skal Wechslera w diagnozie trudności w uczeniu się oraz w badaniu dzieci z upośledzeniem umysłowym, z zaburzeniami mowy i języka, z uszkodzonym słuchem, z nadpobudliwością psychoruchową, z zaburzeniami emocjonalnymi i zaburzeniami zachowania, w diagnozie neuoropsychologicznej, a także w badaniu dzieci specjalnie uzdolnionych. Omawia również praktyczne aspekty badania skalą WISC-R wykorzystując obserwacje i badania własne autorek.
Książka skierowana jest wyłącznie do psychologów, zajmujących się profesjonalnie diagnozą psychologiczną oraz studentów psychologii i kierunków pokrewnych. Może być wykorzystywana do nauczania przedmiotów: metody diagnozy psychologicznej, psychologia kliniczna, neuropsychologia, logopedia, pedagogika, surdopedagogika.
Przystępny i zwięzły wykład współczesnej wiedzy o psychologii pracy i organizacji:
- charakteryzuje podstawowe zagadnienia z uwzględnieniem ich genezy historycznej, aktualnych uwarunkowań oraz potencjalnych przeobrażeń różnych sfer życia człowieka – sfery pracy, sfery konsumpcji oraz sfery funkcjonowania społecznego;
- wskazuje najnowsze problemy i zastosowania praktyczne w odniesieniu do takich zagadnień jak: kryzys i trauma w pracy, radzenie sobie w sytuacjach trudnych, psychologiczne koszty zaradności człowieka, problematyka jakości życia (związki pracy i konsumpcji);
- przedstawia zadania psychologów pracy we współczesnych organizacjach (poradnictwo zawodowe i doradztwo organizacyjne, działania profilaktyczne i interwencyjne);
- ukazuje nowe pogranicza, nowe obszary badań i działań, zmierzających do integracji wiedzy użytecznej praktycznie.
Książka przeznaczona dla studentów wybierających specjalizacje: psychologia pracy i organizacji, psychologia zarządzania, psychologia biznesu z myślą o przyszłej pracy we wszelkiego typu organizacjach, ośrodkach szkoleniowych, konsultacyjnych i doradczych czy biurach karier.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?