Autorka w rozważaniach teoretycznych bardzo trafnie łączy zagadnienie europeizacji (zwykle wykorzystywane do charakterystyki procesów politycznych) z procesem komunikacji na przykładzie projektu Euranet Plus. Marta Jas-Koziarkiewicz podjęła się w swojej pracy bardzo ambitnego zadania. Za główny cel badawczy obrała sobie określenie roli podzielanych wartości i ram interpretacyjnych w audycjach radiowych. Szczegółowa analiza takiej kwestii to przedsięwzięcie wielowymiarowe i wieloaspektowe. Książka stanowi udaną próbę odpowiedzi na pytania o to, w jaki sposób jest realizowana polityka informacyjna w Unii Europejskiej i jak media – w tym przypadku radio – są „dotykane” procesem europeizacji.
Autorka nie wykorzystuje tylko literatury, materiałów i źródeł zastanych, skądinąd bardzo obszernych i dobrze dobranych, ale opiera się także na badaniach własnych autorki (wywiady z dziennikarzami PR realizującymi audycje w projekcie Euranet Plus; audycje radiowe przygotowane w ramach tego projektu; wypowiedzi odbiorców uzyskane w trakcie badań fokusowych). Mamy więc do czynienia z dziełem, które oferuje obszerną, aktualną i dobrze opracowaną część empiryczną. Refleksja naukowo-badawcza nie jest ograniczona do metaanalizy zjawiska europeizacji funkcjonowania medium (w tym przypadku sieci Euranet Plus), ale polega na prezentacji wniosków o charakterze praktycznym wynikających z empirycznych badań własnych. Na podstawie szerokiego przeglądu różnych koncepcji w zakresie europeizacji autorka przedstawia także jej definicję, akcentując jej dynamikę (europeizacja jako proces), wielokierunkowość i wielopoziomowość oraz adaptowalność (ewolucyjność), co stanowi ramę pojęciową dla jej pracy badawczej, której efektem jest publikacja.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?