Serdecznie zapraszamy do zapoznania się z szeroką i bogatą ofertą książek, poradników, podręczników o tematyce psychologicznej, a zwłaszcza dotyczącej inteligencji i kreatywności, a także o samorealizacji, karierze, uzależnianiach. W tym dziale proponujemy książki o pracy mózgu, ludzkim umyśle, jak działa mózg?, jak go zaprogramować? na te i inne pytania znajdziesz odpowiedź w proponowanych przez sklep DobreKsiazki.pl publikacjach. Zwłaszcza wydawnictwa: Aha! , Feeria, Helion, Znak proponują ciekawą lekturę z tej tematyki.
Głupota krąży po świecie od zawsze. Tyle wiedzą wszyscy. Gdzie jednak jej szukać? Autor "Encyklopedii głupoty" za cel życia postawił sobie wytropienie wszystkich jej przejawów. A puszcza ona do nas oko zewsząd - ukrywa się w bajkach dla dzieci, architekturze miast, ogrodów, bram triumfalnych i królewskich dworów. Można nawet stworzyć topograficzną mapę miejsc, gdzie uwidacznia się mniej lub bardziej przysłowiowa głupota. Encyklopedia van Boxsela okazuje się książką krzepiącą. Jej autor stawia tezę, że głupota jest niezbędna dla naszego rozwoju; że inteligencja, którą niektórzy ponad miarę się szczycą, nie jest bronią wymierzoną przeciw niej, ale jej... pochodną. Głupota to warunek konieczny zaistnienia mądrości, a nie wada, której można się pozbyć. Ostatecznie przecież nikt nie jest wystarczająco inteligentny, żeby zrozumieć swoją głupotę...
ZAPOMNIJ O WSZYSTKIM, CO WIESZ NA TEMAT UCZENIA SIĘ.
NADCHODZI REWOLUCJA W METODACH ZAPAMIĘTYWANIA!
Uczymy się przez całe życie, jednak czy skutecznie?
Benedict Carey odpowie na ważne pytania: Czy na pewno w odpowiedni sposób wykorzystujemy nasze zdolności do przyswajania wiedzy? Dlaczego jedni uczą się szybciej i skuteczniej od innych? Co na to wpływa? Jak można poprawić swoją efektywność? Słowem: jak uczyć się szybciej, jak zapamiętywać na trwałe, jakie metody mogą nam w tym pomóc?
To książka o tym, jak myśleć i jak się uczyć, by żyło się wygodniej i z większym sukcesem.
Opowiedziana z werwą i poczuciem humoru, obala mity na temat uczenia się i przedstawia najnowsze badania naukowe.
Benedict Carey – nagradzany dziennikarz i popularyzator nauki. Od 25 lat pisze na temat zdrowia i nauki w przeróżnych czasopismach i gazetach. Autor dwóch książek popularno-naukowych dla młodzieży. Jego artykuł z „New York Timesa” o nawykach uczenia się był najczęściej udostępnianym przez czytelników tekstem w ciągu jednego dnia.
Monografia dotyczy problemu zróżnicowania funkcjonalnego odrębnych systemów pamięci i uczenia się. Zagadnienie to jest istotne dla tych gałęzi współczesnej psychologii, które zajmują się nabywaniem wiedzy przez ludzi i mechanizmami jej wykorzystywania. Przyjmuje się bowiem, że możliwe jest wydzielenie co najmniej dwóch rodzajów pamięci oraz wyróżnienie odpowiadających im mechanizmów uczenia się. Jeden z nich to pamięć jawna, która odnosi się do wiedzy na temat zdarzeń i faktów z naszego życia oraz znaczenia pojęć już poznanych. Wiedza o takim charakterze okazuje się łatwa do zwerbalizowania i może zostać w stosunkowo prosty sposób przekazana innym ludziom. Drugim rodzajem pamięci jest pamięć utajona (lub niejawna), która dotyczy umiejętności motorycznych oraz strategii wykonywania czynności. Nabywanie wiedzy o takim charakterze zachodzi poprzez wielokrotne powtarzanie czynności i stopniowe uzyskiwanie doświadczenia widocznego w zachowaniu. Jednocześnie wiedza ta jest w niewielkim stopniu dostępna świadomości i trudna bądź niemożliwa do zwerbalizowania. Oba rodzaje pamięci lokalizuje się w innych częściach mózgu i podkreśla się, że procesy uzyskiwania samej wiedzy i jej przechowywania mają odmienny charakter.
Autorka koncentruje się na pamięci utajonej oraz roli, jaką w formowaniu się tego rodzaju pamięci odgrywa grupa struktur mózgowych nazywanych jądrami podstawy.
Książka przedstawia problematykę rzadko obecną w polskojęzycznych publikacjach, pozwoli zatem przybliżyć czytelnikowi ważną dziedzinę psychologii i zapoznać go z wynikami interesujących badań.
Z recenzji dra hab. Eligiusza Wronki,
Instytut Psychologii Uniwersytetu Jagiellońskiego
Co tak naprawdę dzieje się w naszych umysłach, kiedy się uczymy, myślimy albo spostrzegamy? Dlaczego pewne obiekty budzą w nas pozytywne emocje, inne zaś sprawiają, że wolimy trzymać się od nich z daleka? Czy towarzyszące temu procesy wartościowania poddają się naszej świadomej kontroli? Te oraz inne pytania przyświecały przedstawionym w tej książce badaniom, poświęconym – najogólniej mówiąc – roli afektu w kształtowaniu procesów myślenia, pamięci i spostrzegania. Wyniki tych badań, niekiedy zaskakujące, posłużyły do eksperymentalnej weryfikacji modelu afektywnej regulacji procesów poznawczych. Książka ta dotyczy nieuświadomionych afektywnych mechanizmów samoregulacyjnych. Jej główna teza głosi, że to nieuświadomiony afekt, będący pochodną nastawień motywacyjnych, steruje uwagą, a w konsekwencji – poznaniem i jego efektami. Zdaniem Autorek nieuświadomiony afekt pełni także funkcję przełącznika procesów automatycznych na kontrolowane – innymi słowy, to afekt decyduje o tym, co zostanie skierowane do uświadomionej obróbki poznawczej. Tezy te są oryginalne, lecz zarazem dobrze uzasadnione teoretycznie. Z recenzji Małgorzaty Kossowskiej Połączenie perspektywy psychologii różnic indywidualnych z perspektywą analizy procesów utajonych przyniosło wyniki bardzo interesujące od strony teoretycznej. Wyniki te zapewne sprowokują szerszą dyskusję dotyczącą podejmowanych zagadnień. Z recenzji Tomasza Maruszewskiego Książka Aliny Kolańczyk stanowi podsumowanie prowadzonych od ponad trzydziestu lat badań Autorki i jej zespołu nad wyjaśnianiem motywacyjnej roli nieuświadamianego afektu w przebiegu procesów poznawczych. Wraz z nią pojawia się nowa jakość: wyrafinowany model funkcjonowania afektu w regulacji zachowań celowych, model poparty licznymi eksperymentami, przeprowadzonymi zgodnie ze światowymi standardami w tej dziedzinie nauki. Z recenzji Hanny Brycz Alina Kolańczyk Obecnie kieruje Zakładem Psychologii Emocji i Motywacji na Wydziale Zamiejscowym Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej w Sopocie. Jej zainteresowania badawcze dotyczą roli procesów afektywnych w nieświadomej aktywności umysłu, zwłaszcza w myśleniu twórczym i obronnym, a także stanów uwagi i samokontroli. Autorka modelu uwagi ekstensywnej. Napisała kilka monografii, wiele artykułów i rozdziałów w książkach, między innymi: Czuję, myślę, jestem. Świadomość i procesy psychiczne w ujęciu poznawczym i Serce w rozumie. Afektywne podstawy orientacji w otoczeniu (redaktor publikacji i autorka rozdziałów).
Uwaga - masz w rękach bestseller Siano w głowie?, który w porównaniu z wydaniem XXXVI został zredagowany całkowicie na nowo. Pod wieloma względami jest to zupełnie inna książka. Znajdziesz w niej co prawda pewne uniwersalne myśli z poprzedniego wydania, jednak przede wszystkim mnóstwo nowych informacji. „Nowe” Siano w głowie? ma także całkowicie nowy układ. Niezależnie, czego się uczymy lub czego nauczamy innych (medycyna, prawo czy informatyka), zawsze możemy robić to w sposób przyjazny dla mózgu (= przekazywać do mózgu w sposób dla niego zrozumiały). Opierając się na wynikach najnowszych badań nad mózgiem, Vera F. Birkenbihl odkryła nowe, fascynujące aspekty metodyki nauczania. W poszczególnych modułach swojej książki przedstawia opracowane przez siebie techniki i pomysły, na przykład jak czynić informacje przyjaznymi dla mózgu. „Nie ma bowiem suchych teorii - to teoretyk jest suchy!”. Zawiera mnóstwo propozycji eksperymentów dla czytelników, porad praktycznych i nowych metod uczenia się. Całkowity nakład tej pozycji wynosi 430 000 egzemplarzy.
Książka napisana przez wybitnych specjalistów w dziedzinie prezentuje nowoczesne, interdyscyplinarne i potwierdzone naukowo podejście do uczenia się. Autorzy w przystępny sposób wyjaśniają, dlaczego zakłócenia umiejętności sensomotorycznych negatywnie wpływają na rozwój ruchowy, poznawczy i emocjonalny dziecka, a także dlaczego mogą być przyczyną specyficznych trudności w nauce oraz niedojrzałego zachowania uczniów. Pokazują, jak w jaki sposób diagnozować problem oraz skutecznie mu przeciwdziałać przez usprawnianie umiejętności koniecznych do efektywnego uczenia się oraz jak dzięki proponowanym przez nich rozwiązaniom (program ćwiczeń integrujących) wspierać harmonijny rozwój dziecka.
Techniki używane w INPP pozwalają na przekroczenie wielu międzydyscyplinarnych granic: techniki diagnostyczne oraz systemy obliczania punktów są oparte na testach, które powstały pierwotnie na polu medycyny ogólnej. Oznacza to, że jeśli te same testy zostaną użyte przez lekarza, fizjoterapeutę czy terapeutę zajęciowego, uzyskają oni identyczne wyniki. Jednakże używane w INPP metody interwencji różnią się od metod, jakimi zwyczajowo posługują się fizjoterapeuci czy terapeuci zajęciowi przeszkoleni w zakresie integracji sensorycznej; ostatecznie, testy fizyczne oraz programy leczenia fizycznego znajdują zastosowanie w odniesieniu do problemów natury edukacyjnej bądź psychologicznej.
Celem niniejszej książki była synteza i zbliżenie różnych dziedzin zawodowych i osiągnięcie jednolitego rozumienia roli, jaką czynniki fizyczne mogą odgrywać zarówno w procesie uczenia się, jak i powstawania problemów emocjonalnych.
Z Przedmowy
Praca niniejsza ma na celu naszkicowanie, na podstawie literatury przedmiotowej, szerszego kontekstu relacji między pamięcią roboczą a ruchem oka oraz eksperymentalną eksplorację jednego wycinka tej problematyki, a mianowicie związku między obciążeniem pamięci roboczej a podejmowaniem ruchu oka.
Fragment Wstępu
Głupota krąży po świecie od zawsze. Tyle wiedzą wszyscy. Gdzie jednak jej szukać? Autor Encyklopedii głupoty za cel życia postawił sobie wytropienie wszystkich jej przejawów. A puszcza ona do nas oko zewsząd – ukrywa się w bajkach dla dzieci, architekturze miast, ogrodów, bram triumfalnych i królewskich dworów. Można nawet stworzyć topograficzną mapę miejsc, gdzie uwidacznia się mniej lub bardziej przysłowiowa głupota. Encyklopedia van Boxsela okazuje się książką krzepiącą. Jej autor stawia tezę, że głupota jest niezbędna dla naszego rozwoju; że inteligencja, którą niektórzy ponad miarę się szczycą, nie jest bronią wymierzoną przeciw niej, ale jej... pochodną. Głupota to warunek konieczny zaistnienia mądrości, a nie wada, której można się pozbyć. Ostatecznie przecież nikt nie jest wystarczająco inteligentny, żeby zrozumieć swoją głupotę...
Wypróbuj nieograniczone możliwości swojego mózgu!
Inteligencja a intelekt, czyli co i dlaczego warto ćwiczyć
Pięć obszarów intelektu, czyli jak złapać kilka srok za ogon
Ćwiczenia na cały miesiąc, czyli jak podwyższyć loty
Działanie ludzkiego mózgu wciąż owiane jest tajemnicą. Nie do końca wiemy, na czym opierają się skojarzenia, jak przebiega proces myślenia i zapamiętywania, co sprawia, że jedni ludzie myślą obrazami, a inni nie. Jedno natomiast wiemy z całą pewnością: aby narząd ten działał sprawnie i dobrze służył nam przez całe życie, trzeba go często ćwiczyć! I to nie od przypadku do przypadku, od krzyżówki do teleturnieju — mózg potrzebuje prawdziwego, starannie zaplanowanego treningu, który pozwoli uaktywnić wszystkie sfery składające się na intelekt jednostki: koncentrację, kreatywność, język, pamięć i wiedzę.
Taki trening, rozpisany na cały miesiąc, proponują Ci autorki tej znakomitej książki, która zdobyła Nagrodę Teofrasta (książki roku 2011 czasopisma „Charaktery”). Nowe, rozszerzone wydanie zawiera nie tylko konkretne ćwiczenia dla każdego z pięciu najważniejszych obszarów intelektu (wraz z rozwiązaniami), lecz także tabele osiągnięć, pozwalające oszacować, o ile zwiększyły się Twoje możliwości w ciągu zaledwie 31 dni. Jeśli chcesz na zawsze zachować bystrość umysłu i ciekawość świata, zacznij trenować już dziś!
Wyostrz swój intelekt i ciesz się efektami!
PAMIĘĆ Jeśli chcesz, żeby Twoje dziecko się dobrze rozwijało i miało świetne wyniki w nauce, musisz zadbać o prawidłowy rozwój jego pamięci. Dobrze wytrenowana pamięć przyczynia się do szybkiego i efektywnego przyswajania wiedzy. Zobacz, jakie ćwiczenia sprawią, że nauka będzie dla Twojego dziecka przyjemnością. KONCENTRACJA Spraw, aby Twoje dziecko potrafiło skupić się na konkretnej rzeczy, myśli czy sytuacji. Jest to niesamowicie ważne, gdyż koncentracja uwagi przyczynia się do efektywnego uczenia się - wiedza jest łatwiej i szybciej przyswajalna. Zobacz ćwiczenia, które pomagają w przyjemny sposób ćwiczyć koncentrację dziecka.
PAMIĘĆ Jeśli chcesz, żeby Twoje dziecko się dobrze rozwijało i miało świetne wyniki w nauce, musisz zadbać o prawidłowy rozwój jego pamięci. Dobrze wytrenowana pamięć przyczynia się do szybkiego i efektywnego przyswajania wiedzy. Zobacz, jakie ćwiczenia sprawią, że nauka będzie dla Twojego dziecka przyjemnością. KONCENTRACJA Spraw, aby Twoje dziecko potrafiło skupić się na konkretnej rzeczy, myśli czy sytuacji. Jest to niesamowicie ważne, gdyż koncentracja uwagi przyczynia się do efektywnego uczenia się - wiedza jest łatwiej i szybciej przyswajalna. Zobacz ćwiczenia, które pomagają w przyjemny sposób ćwiczyć koncentrację dziecka.
PAMIĘĆ Jeśli chcesz, żeby Twoje dziecko się dobrze rozwijało i miało świetne wyniki w nauce, musisz zadbać o prawidłowy rozwój jego pamięci. Dobrze wytrenowana pamięć przyczynia się do szybkiego i efektywnego przyswajania wiedzy. Zobacz, jakie ćwiczenia sprawią, że nauka będzie dla Twojego dziecka przyjemnością. KONCENTRACJA Spraw, aby Twoje dziecko potrafiło skupić się na konkretnej rzeczy, myśli czy sytuacji. Jest to niesamowicie ważne, gdyż koncentracja uwagi przyczynia się do efektywnego uczenia się - wiedza jest łatwiej i szybciej przyswajalna. Zobacz ćwiczenia, które pomagają w przyjemny sposób ćwiczyć koncentrację dziecka.
PAMIĘĆ Jeśli chcesz, żeby Twoje dziecko się dobrze rozwijało i miało świetne wyniki w nauce, musisz zadbać o prawidłowy rozwój jego pamięci. Dobrze wytrenowana pamięć przyczynia się do szybkiego i efektywnego przyswajania wiedzy. Zobacz, jakie ćwiczenia sprawią, że nauka będzie dla Twojego dziecka przyjemnością. KONCENTRACJA Spraw, aby Twoje dziecko potrafiło skupić się na konkretnej rzeczy, myśli czy sytuacji. Jest to niesamowicie ważne, gdyż koncentracja uwagi przyczynia się do efektywnego uczenia się - wiedza jest łatwiej i szybciej przyswajalna. Zobacz ćwiczenia, które pomagają w przyjemny sposób ćwiczyć koncentrację dziecka.
Czy zastanawiałeś się, dlaczego ludzie z wysokim poziomem wiedzy nie zawsze robią karierę? Czy wiesz, że sukces w życiu osobistym i zawodowym tylko w niewielkim stopniu zależy od posiadanych informacji i wykształcenia? Wiedza naukowa nie czyni cię mądrym i szczęśliwym. Inteligencja emocjonalna – tak.
Inteligencja emocjonalna, czyli zdolność rozpoznawania i rozumienia emocji własnych i innych ludzi, wpływa na nasze myślenie, zachowanie, działanie, liczbę oraz jakość kontaktów międzyludzkich. Dojrzałość emocjonalna ułatwia osiągnięcie wyznaczonych celów, realizację marzeń i odnalezienie zadowolenia z życia.
Dzięki temu poradnikowi dowiesz się, jako kontrolować dobre i złe emocje, określisz swój potencjał emocjonalny i nauczysz się stosować go w budowaniu relacji z partnerem, współpracownikami czy w kontaktach z dzieckiem. Liczne ciekawostki i przykłady z życia pokażą ci, jak praktycznie wykorzystać i rozwinąć swoją inteligencję emocjonalną.
Dlaczego książka trafia w SAMO SEDNO?
- wyjaśnia, czym jest inteligencja emocjonalna
- pozwala za pomocą testu zdiagnozować swój poziom inteligencji emocjonalnej
- umożliwia rozpoznanie i rozwój kompetencji emocjonalnych
- wskazuje sposoby na budowanie satysfakcjonujących relacji z innymi
- uczy, jak zarządzać emocjami i radzić sobie z nimi
Wysoki poziom inteligencji nie wyklucza pojawienia się problemów, a także nie gwarantuje szybszego ich rozwiązania. Świadczą o tym rozbieżności w funkcjonowaniu osób o podobnym (wysokim) ilorazie inteligencji.
Nie wszystkie problemy udaje się nam rozwiązać przy pomocy wyłącznie rozumu, a mózg emocjonalny stanowi potencjał, który może okazać się użyteczny.
Książka ta zawiera zestaw ćwiczeń nazwanych na nasze potrzeby kartami prac wraz z rozwiązaniami stworzony na bazie wieloletnich doświadczeń płynących z naszej pracy zawodowej oraz dostępnej literatury. Nie opiera się ona na konkretnej metodzie. Ćwiczenia o różnym stopniu trudności oraz zróżnicowanej tematyce, bazujące na wiedzy ogólnej, nadają się do prowadzenia zajęć o charakterze zarówno indywidualnym, jak i grupowym. Prowadzący może na swój sposób oraz na własne potrzeby modyfikować i łączyć poszczególne zajęcia. Wielorakość zadań umożliwia pracę z podopiecznymi z różnymi stopniami zaawansowania choroby. Proponowane przez nas zajęcia to: anagramy, krzyżówki, wykreślanki, zadania opierające się na skojarzeniach, podstawowej wiedzy matematycznej, geograficznej i polonistycznej.
Najlepsze rezultaty osiąga się w początkowym etapie choroby, nie można jednak zapominać o tym, że terapia pozytywnie oddziałuje na chorego także w późniejszym okresie. Pacjent może uczestniczyć w różnych metodach terapii: psychoterapii, gelatoterapii, rehabilitacji, muzykoterapii, choreoterapii, dramatoterapii, treningu orientacji, terapii zajęciowej, relaksacji i innych. Wymierne efekty pracy uzyskujemy dzięki holistycznemu podejściu do osób dotkniętych otępieniami.
Istotne cechy:
- przejrzystość i czytelność kart
- karty pracy z odpowiedziami
- różnorodna tematyka
- możliwość modyfikacji ćwiczeń
- zróżnicowany stopień trudności
- skierowany do różnych grup zawodowych (psycholog, pedagog, pielęgniarka, opiekun medyczny, neurologopeda, terapeuta) oraz do chorych i opiekunów rodzinnych
- ćwiczenia stworzone na bazie praktyki zawodowej
Z poważaniem,
Katarzyna Sabela
Mirosława Cuper
Monografia Dysleksja i ADHD – współwystępujące zaburzenia rozwoju. Neuropsychologiczna analiza deficytów pamięci należy do nielicznych w naszym kraju prac badawczych, dotyczących pogranicza neuropsychologii rozwoju i psychologii klinicznej dziecka. Istotnym walorem tej pracy, jest jej interdyscyplinarny charakter. Takie podejście do tematu stanowiło wielkie wyzwanie dla Autorki, bo wymagało wszechstronnej wiedzy. Jako psycholog musiała głęboko wejść w wiele specjalności z zakresu medycyny, dlatego jest tam obecne neuropsychologiczne, neuroanatomiczne, neurofizjologiczne i genetyczne podejście do zagadnień zaburzeń uczenia się i zachowania oraz ich współwystępowania. To wszystko stanowi, iż recenzowana rozprawa ma charakter unikatowy […]. Monografia uzupełnia brak tego rodzaju publikacji, niezbędnych dla rozwoju nauki, edukacji, a także dla potrzeb profesjonalistów.
prof. zw. dr hab. Marta Bogdanowicz
Monografia stanowi wyróżniające się autorskie przedstawienie zagadnień rozpatrywanych w części teoretycznej i sprecyzowanych w formie pytań badawczych w programie badań własnych. Dokumentuje szeroki zakres wiedzy i równie szerokie doświadczenie kliniczne Autorki […]. Metodologia badań własnych eksponuje podejście mikrogenetyczne do funkcjonowania mózgu i umysłu, ponieważ jest to podejście procesowe umożliwiające wyjaśnienie dynamiki objawów patologicznego rozwoju w warunkach uszkodzenia ośrodkowego układu nerwowego (OUN). Na podkreślenie zasługuje fakt, iż podejście mikrogenetyczne dopiero zaczyna być włączane do badań nad patologią rozwoju u dzieci.
prof. zw. dr hab. Danuta Kądzielawa
Rzadko się zdarza w neuronaukach, że głębokie myślenie teoretyczne na temat mózgu, jego struktury i funkcji u dzieci łączy się z bogatym doświadczeniem oddanego swojej pracy klinicysty. Monografia autorstwa Małgorzaty Lipowskiej stanowi przewodnik – w pełnym sensie tego słowa – w pewnej trudnej, ale jakże ważnej podróży poznania zaburzeń pamięci i ich moderatorów u dzieci ze współwystępowaniem dysleksji i ADHD. Osiągnięty wynik naukowy pomnaża moc eksplikacyjną zastosowanej teorii mikrogenetycznej, czyli – inaczej mówiąc – wnosi do nauki (w tym przypadku neuropsychologii rozwoju) nową wartość. Swoim zakresem problemowym, uwidocznionym zwłaszcza w modelowej interpretacji deficytów pamięci wśród dzieci ze współwystępowaniem dysleksji i ADHD praca, nie ma sobie podobnych w dotychczasowej tradycji badań nad zaburzeniami rozwoju u dzieci.
prof. zw. dr hab. Maria Pąchalska
Mózg jest jednym z najważniejszych narządów w organizmie, który wpływa na wszystkie funkcje życiowe. Jeśli odpowiednio o niego zadbasz będziesz mógł cieszyć się sprawnością umysłu, aż do późnego wieku. Gwarantuje Ci to bestsellerowy Autor New York Timesa - dr Neal Barnard.
Dzięki jego książce dowiesz się o przełomowym 3-stopniowym planie odżywiania, który ujawnia, jakie produkty żywnościowe usprawnią pracę Twojego mózgu, a które uchronią go przed chorobami. Ponadto poznasz proste ćwiczenia oraz suplementy pozwalające Ci chronić mózg, a także wspomóc jego możliwości regeneracyjne obniżając tym samym ryzyko wystąpienia choroby Alzheimera, udaru i innych nieprawidłowości takich, jak niska energia, zły sen, poirytowanie i nieumiejętność koncentracji.
Ten poradnik pozwoli Ci odkryć najkorzystniejsze i najlepsze pokarmy zwiększające funkcje poznawcze. Uświadomi Ci, że produkty nabiałowe i mięsne mogą stanowić zagrożenie dla Twojej pamięci. Pokaże również jaką rolę odgrywają alkohol i kofeina w zagrożeniu chorobą Alzheimera. Zapozna Cię także z najnowszymi badaniami na temat toksycznych metali takich, jak aluminium znajdujące się w naczyniach kuchennych, puszkach z napojami i powszechnie stosowanych środkach neutralizujących kwasy żołądkowe. Ponadto uzyskasz szczegółowy plan żywienia, przepisy i oszczędzające czas porady.
Zadbaj o prawidłowe odżywienie mózgu.
„Mapy myśli” to unikatowy podręcznik. Tłumacząc fundamentalne zasady przebiegu procesów myślowych, ukazuje, jak uwolnić i jak pokierować niewykorzystaną potęgą myślenia. Kompleksowy przewodnik po mind mappingu (technice, która nie tylko zwiększa efektywność pracy, ale i zapamiętywania, aktywując przy okazji intuicję) jest jedynym w swoim rodzaju źródłem wiedzy o skutecznym pobudzaniu procesów myślowych.
Autor udowadnia, że dzięki używaniu słów, symboli, kolorów, rytmu i efektu trójwymiarowości można uaktywnić wszystkie ośrodki w ludzkim mózgu, co w rezultacie przekłada się na niezmierzone wręcz możliwości i zwiększenie efektywności jego pracy.
Półki uginają się od książek, które uczą skutecznego pobudzania pamięci. Ten podręcznik jest jednak klasyką w swoim gatunku. Setki tysięcy czytelników na całym świecie z powodzeniem skorzystało już z zawartej w nim wiedzy. Argumentację i wskazówki autor buduje wokół metod mnemonicznych, zaczerpniętych nie tylko od starożytnych Greków i Rzymian, ale i z wyników współczesnych badań psychologicznych.
Tajemnice „głównego systemu pamięciowego”, zasady działania pamięci doskonałej czy nauka stosowania „łańcuchowej metody skojarzeń” to tylko nieliczne z zagadek, przedstawionych w tej fascynującej książce. Celem jej stworzenia nie była wyłącznie nauka zapamiętywania długich ciągów cyfr, nazwisk i twarzy poznawanych ludzi czy treści przemówień oraz ulotnych poniekąd snów, lecz przede wszystkim podwyższenie współczynnika inteligencji.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?