W tym dziale zapraszamy do zapoznania się z bogatą ofertą książek z zakresu szeroko pojętej religii, historii religii i kościoła, religioznawstwo, filozofia i teoria religii, religia dalekiego wschodu, religie pierwotne i świata starożytnego to wszystko w jednym miejscu, w dobrej cenie z szybką wysyłką. Najnowsze i najpopularniejsze książki w tym temacie, zapraszamy do sklepu DobreKsiazki.pl
Zgromadzenie Sióstr Franciszkanek Rodziny Maryi pielęgnuje dziś pamięć o św. Zygmuncie Szczęsnym Felińskim, stawiając go za wzór człowieka oddanego modlitwie, ojczyźnie oraz drugiemu człowiekowi, zwłaszcza temu, który najbardziej potrzebuje pomocy. Warto wsłuchać się w przesłanie i dzieło życia Biskupa Wygnańca, bo okazuje się ono niezwykle aktualne w zderzeniu z problemami współczesnego świata. Rozważania rekolekcyjne snute na kanwie życia św. Zygmunta Szczęsnego Felińskiego to doskonały przewodnik duchowy w jaskrawy sposób pokazujący, jak dziś powinniśmy podejmować współczesne zadania chrześcijanina. Refleksje te będą wspaniałą pożywką duchową zarówno dla sióstr Rodziny Maryi, osób konsekrowanych, jak i polskich rodzin oraz młodzieży. Święty Zygmunt Szczęsny Feliński, "Boży szaleniec", który wbrew logice i tragicznym czasom, w jakich przyszło mu żyć, bezwarunkowo zawierzył Bogu, daje nam, współczesnym, uniwersalny przykład, w jaki sposób stawać po stronie dobra i bezustannie realizować przykazanie miłości. Każdy, kto sięgnie po tę lekturę, z pewnością zyska siłę wynikającą z ufności w Boże miłosierdzie.
Ks. prał. dr Jacek Plota - od 2001 r. proboszcz parafii pw. Wniebowzięcia NMP oraz kustosz Narodowego Sanktuarium św. Józefa w Kaliszu. Pochodzi z Dobrzeca (dziś dzielnica Kalisza), jako kapłan 40 lat posługuje w Kaliszu. Po święceniach (1982) był wikariuszem w parafii św. Mikołaja w Kaliszu, obecnej katedrze. Po powstaniu diecezji kaliskiej (1992) został pierwszym rektorem Wyższego Seminarium Duchownego w Kaliszu. W 1998 r. obronił doktorat na Papieskim Wydziale Teologicznym w Poznaniu na tematTeologiczno-pastoralny wymiar kultu św. Józefa Kaliskiego w świetle literatury oraz materiałów archiwalnych. W ciągu ponad 20-letniej posługi w bazylice kaliskiej rozpoczął wielkie remonty i renowacje, podjął liczne zadania duszpasterskie. Od 2004 r. organizator i gospodarz w każdy pierwszy czwartek miesiąca wielkiej modlitwy wstawienniczej w obronie świętości poczętego życia i rodziny transmitowanej przez Radio Maryja i Telewizję "Trwam". Brał udział w Międzynarodowych Kongresach Józefologicznych oraz konferencjach józefologicznych. Opublikował kilkanaście książek o św. Józefie, a także albumy i przewodniki, płyty z pieśniami tradycyjnymi i nowymi o św. Józefie, Oratorium o św. Józefie, ponadto cztery tomy ksiąg pt.Cuda i łaski św. Józefa. W 2012 r. wspólnie z Cz. Ryszką opracował i wydał książkę o najstarszej dorocznej pielgrzymce pieszej z Kalisza na Jasną Górę:Od Józefa do Maryi - Od Maryi do Józefa. Cztery wieki pielgrzymowania z Kalisza na Jasną Górę.
Światowy bestseller, który porusza sumienia.Ten ostateczny werdykt został wydany po czterech latach udręki - publicznych oskarżeń, śledztwa, procesu i medialnego linczu - oraz ponad roku więzienia za przestępstwo, któregokard. George Pell nie popełnił! Sąd Najwyższy Australii ostatecznie całkowicie uniewinnił78-letniego kardynała i oczyścił z zarzutów o przestępstwo na tle seksualnym. Było to nie tylko osobiste zwycięstwo hierarchy nad niesprawiedliwością, ale i nadzieja dla całego Kościoła katolickiego, iż prawda zawsze ostatecznie zatriumfuje. Nie żywiąc niechęci do swoich oskarżycieli, sędziów, pracowników więziennictwa, dziennikarzy oraz osób wyrażających wobec niego nienawiść, kard. Pell wykorzystał pobyt w więzieniu jako swego rodzaju "przedłużone rekolekcje". Sumiennie przy tym wypełniał strony zeszytu swoimi duchowymi refleksjami oraz spostrzeżeniami na temat bieżących wydarzeń i więziennegożycia. Z jego zapisków wyłania się portret człowieka niezłomnej wiary i ogromnej dojrzałości duchowej, poddawanego próbie jak biblijny Hiob, który może się stać inspiracją i wzorem dlawspółczesnego człowieka.Do tej pory nakładem DW Rafael ukazał się pierwszy tom - Dziennik więzienny. Apelacja. Dziennik więzienny. Odrzucenie to druga książka z tryptyku, który kard. Pell stworzył podczas uwięzienia. Kolejna część już w przygotowaniu.
Grób rybaka. Śledztwo w sprawie największej tajemnicy watykańskich podziemiMogłoby się wydawać, że Bazylika Świętego Piotra zajmowała miejsce na mapie Rzymu od zawsze. Tymczasem dwa tysiące lat temu na Wzgórzu Watykańskim rozciągały się gaje, parki, pastwiska i nieużytki.Na tym terenie zginął śmiercią męczeńską wraz z innymi wyznawcami Chrystusa Apostoł Kefas. Najprawdopodobniej został pochowany w zwykłej jamie wygrzebanej w ziemi.Trzy wieki później nad jego grobem wspaniałą bazylikę wzniósł cesarz Konstantyn.Chociaż czas zatarł pamięć o dokładnym miejscu pochówku wielkiego apostoła to domniemaną mogiłę ze szczątkami Piotra przez wieki otaczała nabożna cześć milionów pielgrzymów.Papież Pius XII w 1939 wbrew stanowisku swoich poprzedników postanowił zweryfikować dane dyktowane przez tradycję pątniczą i dokładnie zbadać watykańskie podziemia. Po dziesięciu latach prac wykopaliskowych i badawczych ogłosił światu, że odnaleziono prawdziwe miejsce pochówku Rybaka znad Jeziora Galilejskiego.Czy papież miał rację?Skąd czerpał niewzruszoną pewność?Co stało się z kośćmi Piotra?Dlaczego w ciągu ostatnich siedemdziesięciu lat tak mało mówi się o tym wielkim odkryciu?Komu mogło na tym zależeć?To najbardziej dramatyczna, pełna zwrotów, zagadek i tajemnic historia ostatnich lat.
Czy nazizm, komunizm i faszyzm są przyrodnim rodzeństwem liberalizmu?Czy korzenie XX-wiecznych obozów zagłady można wyprowadzać z francuskiej rewolucyjnej Wandei?Kto upomni się o ofiary rewolucji i religijnych prześladowań, wyciągnie na światło dzienne pudrowaną prawdę o ich katach i zbrodniczych ideologiach?Panorama historii nieznanej i skazanej na niepamięć politycznej poprawności: prześladowania Kościoła w Europie: od reformacji, poprzez rewolucję francuską i XIXwieczny liberalizm po faszyzm, nazizm i komunizm.Ucisk i męczeństwo chrześcijan w krajach islamskich w XX wieku i naszym stuleciu.Karty kroniki Kościoła, które próbuje się dziś przemilczeć lub obłudnie tłumaczyć ceną postępu.W podręcznikach i encyklopediach niewiele znajdziemy wzmianek o oporze angielskiego ludu i duchowieństwa wobec narzuconej ""reformy Kościoła"" w XVI wieku, o bohaterstwie wandejskich czy belgijskich chłopów, którzy bronili chrześcijaństwa przeciw barbarzyństwu rewolucjonistów francuskich w XVIII. A także o ofiarach bezwzględnej walki, jaką z Kościołem toczył liberalizm i totalitaryzmy, w Niemczech, we Włoszech, Rosji, Hiszpanii, Meksyku...2000 lat nienawiści do Jezusa i Kościoła. 2000 lat odwagi, poświęcenia i świadectwaGrzegorz Kucharczyk (ur. 1969) doc. dr hab., Kierownik Pracowni Historii Niemiec i Stosunków Polsko-Niemieckich IH PAN w Poznaniu. Autor kilkudziesięciu prac naukowych, w tym książek: Niemcy i racja stanu. Myśl polityczna Jacquesa Bainvillea, Kielknią i cyrklem. Laicyzacja Francji w latach 1871-1914, Pierwszy holocaust XX wieku, Ostatni cesarz. Współautor serii podręczników do gimnazjum oraz Małej historii wielkiej Polski i Małej historii polskiej myśli politycznej.
Wielki naród grzeszników. Tyle razy przyszło nam zawieść oczekiwania Nieba ale Opatrzność wciąż pokłada w nas swoje nadzieje. Dlaczego właśnie my? Jaka jest nasza misja? Dlaczego pan Bóg wysyła do nas swoich proroków, by nam o niej przypominali?Dawne proroctwa zapowiadają, że polski naród dożyje ostatniej starości świata. Będzie pracował ku Bożej chwale jeszcze w ostatnim dniu historii stworzenia - jeżeli tylko pozwolimy Bogu na spełnienie się Jego planów.Wypełni się nasza narodowa misja. Pojawi się iskra. Bóg dojrzy ogień, który zabłyśnie wśród nas. Rozleje się po świecie i zapłonie. Czym będzie ów ogień? Czy będzie to dla Boga znak, że wypełniło się, że Kościół i świat zostały napełnione Duchem, jak po brzegi była Nim wypełniona Maryja?Zgodnie z zapowiedzią wielkiego papieża Jana Pawła II dzięki iskrze z Polski Jezus będzie mógł znów przyjść na ziemię. Tak jak przygotowana na Jego narodzenie była Maryja, tak przygotowany na Jego przyjście będzie Kościół - uświęciciel świata.PROROCTWA I WIZJEŚwiadkowie tajemnicy, którym dane było zajrzeć za zasłonę czasu, opisani w książce: Americo Lopez-Ortiz, Marie Taigi, Elena Aiello, Elena Leonardi, Ojciec Pio, ojciec Eustachiusz, Nimfa Suchońska, Mikołaj Sikatka, Wanda Malczewska, Jan Cieplak, bł. Bronisław Markiewicz, Podlasianka.Święci i wizjonerzy: Św. Faustyna Kowalska, August Kardynał Hlond, Stefan Kardynał Wyszyński, Zofia Nosko, Czesław Klimuszko, Giulio Mancinelli, Lodovic Rocca, Zy, Łucja dos Santos, Teresa Neumann, Luciano Guerra, Małgorzata Alacoque, John Haffert, ks. Jan Bosko, Cindy Jacobs, abp. Zygmunt Szczęsny Feliński, Rozalia CelakównaBOŻA MISJA DLA ŚWIATA W RĘKACH POLAKÓW.
Celem niniejszego wydawnictwa źródłowego jest ukazanie interesujących wspomnień jednego z duchownych diecezji kieleckiej. W okresie II wojny światowej był on duszpasterzem w Jędrzejowie, Busku-Zdroju i Kielcach. Głosił patriotyczne kazania i angażował się w działalność konspiracyjną Polskiego Państwa Podziemnego. Pod pseudonimem Wicher służył jako kapelan w Okręgu Radomsko-Kieleckim Armii Krajowej. W 1944 roku podczas akcji Burza przeszedł szlak bojowy 4 Pułku Piechoty Legionów AK. Został odznaczony Orderem Wojennym Virtuti Militari i innymi wyróżnieniami oraz awansowany do stopnia majora. Po II wojnie światowej w okresie stalinowskim był więziony i represjonowany z powodów politycznych. Wspomnienia zostały opatrzone wstępem i przypisami.
„BYŁEŚ PROROKIEM, ALE MOJE PANOWANIE BĘDZIE KRÓTKIE” – słowa wypowiedziane przez Jana Pawła I do kard. Sina tuż po wyborze na tron Piotrowy Jego pontyfikat trwał zaledwie 33 DNI. Jakie tajemnice skrywa życie ALBINO LUCIANIEGO – JANA PAWŁA I?
I co Kościołowi i całemu światu może dać włączenie go w poczet błogosławionych? KSIĄDZ JACEK SKROBISZ przygląda się osobie papieża Jana Pawła I i historii jednego z najkrótszych pontyfikatów w dziejach Kościoła. Sięga do wspomnień przekazanych i spisanych przez osoby z bliskiego otoczenia papieża i odkrywa przed czytelnikiem wiele nieznanych wcześniej faktów związanych z tą ważną dla dzisiejszego Kościoła postacią. Śmierć Jana Pawła I wywołała wiele spekulacji i domysłów. Sam papież w trakcie krótkiego pontyfikatu zaczął wprowadzać w struktury Kościoła wiele istotnych zmian. Czy komuś się to nie spodobało? Konfrontując się z różnymi teoriami, autor wskazuje, co było prawdziwą siłą Albino Lucianiego i dlaczego nazwano go papieżem uśmiechu.
Tematem tej niezwykłej książki są fundamentalne prawdy wiary chrześcijańskiej ukazane w kontekście duchowej biografii jednego z najpopularniejszych pisarzy i intelektualistów XX w.: C.S. Lewisa. Proces przemiany autora Opowieści z Narnii z pozycji ateisty w głęboko wierzącego chrześcijanina Alister E. McGrath opisał bardzo szczegółowo, dokumentując go źródłowo poprzez powołanie się na liczne listy i publikacje Lewisa. Autor wyszedł od analizy jego myśli i jej źródeł, aby w ośmiu esejach składających się na książkę poruszyć m.in. problem sensu świata i ludzkiego bytu, zbadać znaczenie mitu we współczesnej kulturze i religii, a także rozważyć, czy Lewis zasługuje na miano profesjonalnego teologa, oraz wyjaśnić jego słynny argument z pragnień przemawiający za faktem istnienia Boga i Jego relacji z człowiekiem. Ta praca dowodzi, że przystępne w formie i głębokie pod względem treści myśli Lewisa nic nie straciły ze swej intelektualnej świeżości, pomimo upływu kilkudziesięciu lat od ich powstania, i do dzisiaj stanowią natchnienie dla wielu do refleksji nad wielkimi pytaniami o sens życia, wiarę i Boga.Alister E. McGrath w książce Intelektualny świat C.S. Lewisa przychylnym okiem spogląda na osiem różnych obszarów zainteresowań Lewisa, od analiz jego autobiografii do odpowiedzi na pytanie, czy Lewis był teologiem. Zaprezentowane eseje zostały napisane w przystępny sposób, co niewątpliwie nawiązuje do apologetycznej twórczości Lewisa, która była znana i ceniona nie tylko przez osoby z kręgów akademickich.dr hab. Sławomir Leciejewski, profesor Uniwersytetu Adama Mickiewicza w PoznaniuTe eseje, wnikliwe i skłaniające do namysłu, pozwalają uchwycić intelektualny świat C.S. Lewisa na tle szerszego kontekstu. McGrath jest szczegółowo zaznajomiony z twórczością Lewisa i przychylnym, ale również krytycznym okiem spogląda na zagadnienia związane z jego pracami, które do tej pory skupiły na sobie zaskakująco mało uwagi. Pokazuje związki Lewisa z różnymi nurtami i szkołami, dzięki czemu jesteśmy w stanie lepiej go zrozumieć. Postać, jaka się tu wyłania, jest bardziej interesująca i ważna pod względem teologicznym od tej, jaką możemy spotkać we wszystkich wcześniejszych opracowaniach tego typu.Michael Ward, Uniwersytet OksfordzkiNa tle mnóstwa opublikowanych ostatnio prac na temat C.S. Lewisa niniejszy tom wyróżnia się jako kluczowy. Powinien się z nim zaznajomić każdy: czy to zawodowy badacz, czy osoba zaliczająca się do szerokiego grona odbiorców. Autor dzieli z Lewisem to samo uczucie wobec wielkiej tradycji literatury i teologii zachodniej i objawia podobny do Lewisa talent w korzystaniu z niej, przez co po raz pierwszy Lewis został poprawnie uchwycony we właściwym dla niego kontekście. [] Mamy tu do czynienia ze zbiorem błyskotliwych esejów, rozświetlających sprawę źródeł myśli Lewisa, ułatwiających nam uchwycenie pełnego obrazu w którym łączą się mit, metafora, pamięć, realizm, religijne pragnienie, umysłowość anglikańska oraz dynamika świata akademickiego. Podejmując te tematy, to wyjątkowe studium łączy ze sobą rozum i wyobraźnię w sposób, w jaki robił to sam Lewis. Tak samo jak prace Lewisa, także to opracowanie cechują zarówno wysoki poziom erudycji, jak i przystępność dla szerokiego grona odbiorców.Paul Fiddes, Profesor Teologii Systematycznej na Uniwersytecie OksfordzkimTo ważne, nowe studium nad Lewisem prezentuje go na tle intelektualnego świata czasów jemu współczesnych, a przez to pomaga w pełnym uchwyceniu szczególnej wartości jego dorobku jako uczonego, człowieka sztuki i apologety. W serii esejów, opartych na wnikliwych badaniach oraz napisanych w typowy dla Alistera E. McGratha przystępny sposób, pokazuje on, na ile Lewis był wytworem swoich czasów oraz dlaczego wciąż jest dla nas tak samo ważny. W niniejszej książce mamy do czynienia z wnikliwym studium na temat jednego z najważniejszych głosów chrześcijaństwa XX wieku.Trevor Hart, Uniwersytet St Andrews
Ciąg dalszy bestsellerowej książki Serviam. Tytuł niniejszego tomu: Twych Praw pilnuję, nawiązuje do psalmu 119, imponującego i uroczystego kantyku na temat Bożego Prawa, bo ono, dla każdego człowieka wierzącego, jest źródłem życia.Czasy, w których Anna rozmawia z Panem, to także burzliwy okres krystalizowania się prawa stanowionego w Polsce po odzyskaniu niepodległości, odbudowy państwa polskiegoi tożsamości Polaków. To moment w dziejach, kiedy Polacy stanęli przed wyborem: budować mozolnie Królestwo Boże na Ziemi, bronić Bożych wartości czy gonić za mirażami świata.Jezus odpowiada na wszystkie pytania i wątpliwości Anny i jej grupy modlitewnej. Przekazuje swoje wskazówki i napomnienia, pomagając zrozumieć, że modlitewna współpraca narodu polskiego z wolą Bożą ma istotną wartość w planach Opatrzności.Autorką książki jest Anna Dąmbska (19232007), mistyczka pozostająca pod opieką Kościoła, która przez ponad 20 lat spisywała wypowiedzi, wyjaśnienia i napomnienia Zbawiciela, Matki Bożej i dusz odwiedzających ją w warszawskim mieszkaniu. Unikająca rozgłosu, znana z publikacji religijnych wydawanych pod pseudonimem Anna, m.in. Świadkowie Bożego Miłosierdzia i Zaufajcie Maryi.
Święty Paweł pisał, że uczeń Chrystusa jest glinianym naczyniem (por. 2 Kor 4,7), którego wyjątkowość kryje się w tym, co ono w sobie zawiera. W przypadku sakramentu święceń skarbem, który jest zdeponowany w sercu każdego prezbitera, jest powołanie wzmocnione mocą Bożej łaski.Ksiądz Janusz Umerle w swoich rozważaniach koncentruje się na codziennym i praktycznym wymiarze życia kapłanów. Czytelnik nie znajdzie w nich nużących analiz dokumentów czy paragrafów, napotka natomiast na wiele cennych obserwacji i wskazówek związanych . z zagadnieniem modlitwy, celibatu, relacji z parafianami, rolą teologii i psychologii w posłudze, jak również na refleksje o mistycznym wymiarze kapłaństwa.Autor pokazuje, że powołanie prezbitera jest w istocie wielowymiarową misją. Jest jednocześnie długą drogą do odkrycia swojej tożsamości w Chrystusie, w której jak mówił niegdyś Benedykt XVI trzeba zdobyć się na pokorę, by nie polegać po prostu na sobie, lecz pracować, z pomocą Pana, w winnicy Pańskiej, oddając Mu się jako kruche naczynie gliniane.
Ta książka, w tworzeniu której miałem przyjemność towarzyszyć, to propozycja pod wieloma względami niepokojąca, a nawet w pewnym sensie niebezpieczna. Dlaczego? Ponieważ celowo uderza w czułe punkty patologicznej religijności, która często uchodzi za autentyczne doświadczenie duchowe, a takim nie jest.Dariusz Piórkowski SJZaangażowany oazowicz, osoba na drodze neokatechumenalnej czy charyzmatyk z grupy modlitewnej to na pewno ktoś prowadzący głębokie życie religijne. Rodzice dbający o tradycyjne i religijne wychowanie dzieci to prawdziwy wzór dla innych. Księża głoszący porywające kazania to niemal chodzący święci. Czasem tak, owszem. A czasem zupełnie nie. Jak to możliwe?Tomasz Czyżewski, praktykujący psychoterapeuta, od lat zaangażowany również w życie modlitewne, przygląda się bardzo wnikliwie naszym postawom religijnym, motywom zachowań i owocom, które one przynoszą. Temu, jakie problemy przysłania rygorystyczna religijność i co kryje się za maskami świętoszka lub cierpiętnika. Także temu, czy człowiek religijny oznacza człowieka wierzącego. Autor daje odpowiedzi - nie zawsze przyjemne, ale z pewnością uwalniające.Praktyczny poradnik, dzięki któremu nie trafisz na duchowe manowce.Tomasz Czyżewski, ur. w 1967 r., żonaty, ojciec trojga dzieci, magister psychologii. Ukończył także Studium psychoterapii integratywnej w podejściu chrześcijańskim, uzyskując certyfikat w Stowarzyszeniu Psychologów Chrześcijańskich w Warszawie. Od ponad dziesięciu lat prowadzi prywatną praktykę w Łomży. Zaangażowany w ruchy religijne, założył modlitewno-terapeutyczną Grupę Zdrowej Wiary.
Poradnik metodyczny do nauczania religii rzymskokatolickiej według podręcznika nr AZ-52-01/18-PO-10/21, zgodnego z programem nauczania nr AZ-5-01/18.W poradniku metodycznym znajdują się scenariusze lekcji do wszystkich katechez zawartych w podręczniku ucznia. Wszystkie one sprzyjają dyskusjom tak ważnym dla młodzieży w tym wieku i tak chętnie przez nią podejmowanym. Treści katechetyczne zintegrowane są z edukacją szkolną, dzięki czemu przekaz wiary jest bliski życiu młodego człowieka. Mogą one być punktem odniesienia do dyskusji na lekcjach innych przedmiotów i do pogłębionej refleksji w edukacji szkolnej. Przede wszystkim zainspirują do zastanowienia się nad własnymi wyborami. Wesprą w budowaniu mądrych i przemyślanych argumentów w dyskusjach o wierze, o kwestiach moralnych, społecznych, codziennych. Zachęcą uczniów do aktywnego poszukiwania odpowiedzi na pytania związane z wiarą, będą towarzyszyć w uzgadnianiu jej z nauką, pokażą świadectwa wiary innych ludzi, które są mocnym argumentem obecności Boga w świecie. Zaproponują prawdziwie chrześcijański styl życia, który nie jest jedynie zbiorem nawyków, przyzwyczajeń i zwyczajów przekazywanych z pokolenia na pokolenie.Każda jednostka katechetyczna realizowana jest w kilku krokach: odkrywam, spotykam, poznaję, odpowiadam, utrwalam, modlę się. Najpierw stawiamy problem (ta część lekcji nosi nazwę ODKRYWAM). Następnie proponujemy Wam i Waszym uczniom spotkanie z osobą, która z tym problemem się mierzyła. Albo z taką, która zaproponowała jakieś rozwiązanie. Trzeci krok i trzecia część jednostki lekcyjnej: POZNAJĘ to budowanie wiedzy. Krok czwarty to kształtowanie postaw ucznia i czas na jego osobistą odpowiedź ta część jednostki nosi nazwę ODPOWIADAM. Dalej podpowiadamy, jak utrwalić wiadomości. Przy wielu tematach w podręczniku ucznia znajdziecie jeszcze jeden krok: PODEJMUJĘ WYZWANIE. Proponujemy w nim jakieś działanie lub zostawiamy uczniom coś do przemyślenia, poukładania sobie w głowie. Zwieńczeniem każdej jednostki katechetycznej jest modlitwa. Mamy nadzieję, że uczniowie z Waszą pomocą skorzystają z tej propozycji.Do poradnika metodycznego przygotowano pakiet materiałów dodatkowych, które zamieściliśmy na portalu STREFA KATECHETY. Znajdziecie tam cytaty, prezentacje multimedialne, karty pracy, teksty do pracy indywidualnej i wspólnej, zdjęcia i ilustracje, które można wyświetlić (korzystając z komputera i rzutnika) bądź wydrukować. Każdy krok scenariusza, w którym proponujemy skorzystanie z materiału zamieszczonego w Strefie Katechety, oznaczony jest stosowną ikoną. Inne ikony sygnalizują, kiedy warto zajrzeć do Pisma Świętego, a kiedy przyda się Wam (lub Waszym uczniom) urządzenie z dostępem do internetu komputer z rzutnikiem lub uczniowskie smartfony.
Poradnik metodyczny do nauki religii w klasie drugiej szkoły podstawowej został opracowany zgodnie z wymogami zawartymi w nowej podstawie z 9 czerwca 2018 roku, a skonkretyzowanymi w dokumencie Program nauczania religii katolickiej w przedszkolach i szkołach.Poradnik metodyczny zawiera scenariusze 63 katechez znajdujących się w podręczniku ucznia.. Każda lekcja została napisana według niezmieniającego się schematu:I. Odkrywam: W tej części uczniowie tak jak w roku ubiegłym będą zapoznawać się z przygodami ich rówieśniczki Zuzi i jej bliskich. Opowiadania o Zuzi można odczytać lub odtworzyć, ponieważ zostały przygotowane w formie audio.II. Spotykam: Poprzez rozmowę kierowaną uczniowie zagłębiają się w temat poruszony w opowiadaniu.III. Poznaję: Następuje pogłębienie odkrytego problemu w oparciu o słowo Boże.IV. Odpowiadam: Uczniowie poszukują odpowiedzi na pytanie, jak mają słowo Boże realizować życiu, o potrzebie kształtowania postaw zgodnych z nauką Jezusa.V. Utrwalam: To moment na ugruntowanie wiedzy uczniów poprzez przeprowadzenie zabaw edukacyjnych, wykonywanie zadań.VI. Modlę się: Katecheza zmierza ku końcowi, więc czas na wspólną modlitwę. Zwracamy tutaj uwagę na wartość modlitwy spontanicznej, aby dzieci miały świadomość, że jest to rozmowa z kochającym Bogiem, ale nie zapominamy również o uczeniu i przypominaniu modlitw tradycyjnych.VII. Rodzina i wiara: Materiały do tej części znajdują się w podręczniku ucznia i na płycie DVD są to listy skierowane do rodziców i opiekunów dziecka. Można je wydrukować lub skopiować i przesłać przez dziennik elektroniczny.Na dołączonej do poradnika metodycznego płycie DVD zamieściliśmy liczne materiały pomocnicze (wszystkie znajdują się też na portalu Strefa Katechety: www.strefakatechety.pl):OPOWIADANIA ubogacające przekaz treści - w formacie audio.PREZENTACJE MULTIMEDIALNE poszerzające informacje zawarte w podręczniku i wspomagające utrwalanie wiedzy.DODATKOWE ZDJĘCIA I ILUSTRACJE, które można wydrukować lub zaprezentować na tablicy multimedialnej.ZADANIA MULTIMEDIALNE przygotowane na platformie Learning Apps.ĆWICZENIA DO WYDRUKOWANIA uzupełnianki, wycinanki i inne.LISTY DO RODZICÓW, które można wydrukować lub wkleić do dziennika elektronicznego.
Poradnik metodyczny do nauczania religii rzymskokatolickiej według podręcznik nr AZ-32-01/18-PO-6/21, zgodny z programem nauczania nr AZ-3-01/18 oraz AZ-4-01/18. Niniejszy poradnik metodyczny do nauczania religii w klasie 2 liceum i technikum został opracowany zgodnie z wymogami ujętymi w nowej Podstawie programowej katechezy Kościoła katolickiego w Polsce z 9 czerwca 2018 roku i skonkretyzowanymi w Programie nauczania religii w przedszkolach i szkołach. Mamy nadzieję, że nasz pakiet edukacyjny (podręcznik ucznia, poradnik metodyczny i materiały dodatkowe) okaże się wartościową pomocą, która ułatwi Wam prowadzenie katechezy szkolnej. W tym poradniku znajdziecie scenariusze zajęć do wszystkich katechez zawartych w podręczniku ucznia do klasy drugiej liceum i technikum. Wszystkie lekcje zaplanowano tak, aby sprzyjały one rozmowom, stawianiu ważnych pytań, pogłębianiu wiary. Katechezy korelują z treściami przekazywanymi na innych przedmiotach. W podręczniku i poradniku metodycznym znajdziecie wiele odniesień do wiadomości chociażby z języka polskiego, historii, wiedzy o kulturze czy historii sztuki. Zaproponowane przez nas katechezy cechuje stała struktura - każda lekcja opiera się na następujących krokach: ODKRYWAM - gdzie prezentujemy temat lekcji, stawiamy problem; SPOTYKAM - to moment na zaprezentowanie uczniom sylwetki osoby, która się z danym problemem zmierzyła; POZNAJĘ - budujemy wiedzę uczniów; ODPOWIADAM - w tym kroku pracujemy nad kształtowaniem postaw ucznia i zachęcamy go do osobistej refleksji; UTRWALAM - w tej części podpowiadamy, jak utrwalić zaprezentowane na katechezie wiadomości; MODLĘ SIĘ - proponujemy różnorodne modlitwy, także modlitwę spontaniczną. Do części katechez dodaliśmy jeszcze jeden krok - PODEJMUJĘ WYZWANIE, w którym proponujemy uczniom jakieś działanie lub zachęcamy ich do przemyślenia danego zagadnienia. Przygotowaliśmy również pakiet materiałów dodatkowych (załączników do katechez), które zostały umieszczone na portalu STREFA KATECHETY (www.strefakatechety.pl). Znajdziecie tam różnorodne pomoce - teksty, zdjęcia, prezentacje.
Poradnik metodyczny do nauczania religii w szóstej klasie szkoły podstawowej, zatytułowany Jezus nas zbawia, uwzględnia wymogi zawarte w podstawie programowej z 9 czerwca 2018 roku i jest zgodny z programem nauczania nr AZ-2-01/18. Zawarte konspekty katechez uwzględniają podobnie jak w podręczniku dla ucznia strukturę zajęć: ,,odkrywam"", ,,spotykam"", ,,poznaję"", ,,odpowiadam"", ,,utrwalam"" oraz ,,modlę się"".Nauczyciel, realizując w kolejnych etapach lekcji zaproponowany materiał, zachęci uczniów o różnym potencjale umysłowym do skupienia uwagi, aktywności. Wykorzystanie innowacyjnych środków dydaktycznych ułatwi przekaz treści i uatrakcyjni prowadzone zajęcia. Zaproponowane ćwiczenia zostały dostosowane do możliwości percepcyjnych ucznia. Rozwiązując polecenia w nich zawarte, utrwali on zdobytą wiedzę i ją usystematyzuje. Zaproponowane zdania pomogą uczniowi w rozwijaniu umiejętności, które wykorzysta w kolejnych etapach edukacyjnych. Katechezy zostały wzbogacone o dodatkowe treści: memy, cytaty biblijne powiązane z tematem zajęć. Prowadzą do nich rozmieszczone w podręczniku kody QR. do odczytania dzięki odpowiedniej aplikacji bądź funkcji dostępnej w telefonie Każdy rozdział kończy się testem podsumowującym zdobytą wiedzę - który wczytany jest w kod QR. Dodatkowe materiały (dostępne na płycie CD oraz na stronie www.strefakatechety.pl) obejmują bogaty materiał uzupełniający, przydatny podczas lekcji: prezentacje (w formie pokazu i PDF), różnorodne materiały do wydrukowania (zdjęcia, karty pracy, propozycje ćwiczeń w grupach i wiele innych) oraz zadania elektroniczne, przygotowane na platformie LearningApps (do ich uruchomienia wystarczy połączenie z Internetem).W konspektach katechez można znaleźć podpowiedzi, jak wykorzystać poszczególne pliki podczas lekcji. Cały materiał jest przejrzyście usystematyzowany.
Pakiet edukacyjny do nauczania religii w piątej klasie szkoły podstawowej, zatytułowany Bóg szuka człowieka, uwzględnia wymogi zawarte w podstawie programowej z 9 czerwca 2018 roku i jest zgodny z programem nauczania nr AZ-2-01/18. W skład pakietu wchodzą podręcznik ucznia oraz poradnik metodyczny z dołączoną do niego płytą CD, zawierającą materiały dodatkowe (dla katechetów, którzy preferują wydania elektroniczne, przygotowaliśmy alternatywne rozwiązanie: poradnik metodyczny wraz z kompletem materiałów w postaci paczki plików do pobrania). Zestaw ten stanowi ciekawą oraz urozmaiconą propozycję pracy z uczniem, spójną, skorelowaną z innymi przedmiotami nauczania i uzupełnioną o szeroką gamę form i metod pracy. Każda katecheza składa się z niezmiennych części, oznaczonych symbolami widocznymi w podręczniku ucznia. Odpowiadają one etapom lekcji: ,,Odkrywam"", ,,Spotykam"", ,,Poznaję"", ,,Odpowiadam"", ,,Utrwalam"" oraz ,,Modlę się"". Konspekty katechez zawarte w poradniku metodycznym uwzględniają tę strukturę - nawiązują do wszystkich wspomnianych części. Zostały one ułożone w ten sposób, by ułatwić przeprowadzenie ciekawej lekcji, która zainteresuje uczniów. Każda katecheza została też wzbogacona o dodatkowe treści: memy oraz cytaty biblijne powiązane z tematem zajęć. Prowadzą do nich kody QR rozmieszczone w podręczniku. Do ich odczytania wystarczy czytnik kodów, w który wyposażona jest większość telefonów komórkowych, lub specjalna, bezpłatna aplikacja na telefon. Można ją bezpłatnie pobrać. Każdy rozdział kończy się testem podsumowującym zdobytą wiedzę - by go rozwiązać, wystarczy odczytać specjalnie oznaczony kod QR. Płyta CD dołączona do poradnika metodycznego zawiera bogaty materiał uzupełniający, przydatny podczas lekcji: prezentacje (w formie pokazu i PDF), różnorodne materiały do wydrukowania (zdjęcia, ilustracje, karty pracy, propozycje ćwiczeń plastycznych i wiele innych) oraz zadania elektroniczne, przygotowane na platformie LearningApps (do ich uruchomienia wystarczy połączenie z Internetem). W konspektach katechez można znaleźć podpowiedzi, jak wykorzystać poszczególne pliki podczas lekcji. Cały materiał jest przejrzyście uporządkowany.
Nr programu: AZ-5-01/18 Młodość to czas odkrywania siebie, drugiego człowieka, poszukiwania Boga, sensu życia, otwierania się na nowości, kształtowania własnej tożsamości i odpowiedzialności. To także czas dorastania, kryzysów oraz uczenia się dorosłości. Młodzi ludzie, którzy ukończyli naukę w szkole podstawowej i rozpoczęli nowy etap swojej edukacji, są już bardzo wrażliwi. Wiedzą, że najbliższe lata będą dla nich nie tylko czasem edukacji, lecz także przygotowaniem do dorosłego życia. Stawiają ważne pytania: Kim jestem? Dlaczego jestem? Komu i w co wierzę? I szukają odpowiedzi. Pomoże im w tym tematyka katechez zaproponowanych w pakiecie edukacyjnym Droga do dojrzałej wiary, przeznaczonym do nauki religii w I klasie szkoły ponadpodstawowej. W skład pakietu chodzą poradnik metodyczny i płyta z materiałami dodatkowymi (dla tych zaś spośród Katechetów, którzy preferują wydania elektroniczne, przygotowaliśmy alternatywne rozwiązanie: poradnik metodyczny wraz z kompletem materiałów w postaci paczki plików do pobrania). Poradnik metodyczny, stanowiący część tego pakietu, zawiera 55 scenariuszy. Są to propozycje realizacji poszczególnych tematów zawartych w podręczniku - z wykorzystaniem różnorodnych metod i środków dydaktycznych. Wszystkie one sprzyjają dyskusjom - tak ważnym dla młodzieży w tym wieku. Treści katechetyczne zintegrowane są z edukacją szkolną, dzięki czemu przekaz wiary jest bliski życiu młodego człowieka. Mogą one być punktem odniesienia do dyskusji na lekcjach innych przedmiotów i do pogłębionej refleksji w edukacji szkolnej. Przede wszystkim zainspirują do refleksji nad własnymi wyborami. Wesprą w budowaniu mądrych i przemyślanych argumentów w dyskusjach o wierze, o kwestiach moralnych, społecznych, codziennych. Pozwolą ukształtować dojrzałe pojęcie wolności. Pokażą świadectwa wiary innych ludzi, które są mocnym znakiem obecności Boga w świecie. Zaproponują prawdziwie chrześcijański styl życia, który nie jest jedynie zbiorem nawyków, przyzwyczajeń i zwyczajów przekazywanych z pokolenia na pokolenie. Do poradnika metodycznego dołączona jest płyta z materiałami dodatkowymi przydatnymi podczas lekcji. Katecheta znajdzie na niej cytaty, prezentacje multimedialne, karty pracy, teksty do pracy indywidualnej i wspólnej, zdjęcia i ilustracje, które można wyświetlić (korzystając z komputera i rzutnika) bądź wydrukować.
Poradnik metodyczny do nauki religii w klasie pierwszej szkoły podstawowej został opracowany zgodnie z wymogami zawartymi w nowej podstawie programowej ,,Podstawa programowa katechezy Kościoła katolickiego w Polsce"" z 9 czerwca 2018 roku, a skonkretyzowanymi w dokumencie ,,Program nauczania religii katolickiej w przedszkolach i szkołach"".Dołączono do niego pakiet materiałów dodatkowych (płyta CD i DVD). W poradniku metodycznym umieszczono szczegółowe scenariusze lekcji do wszystkich katechez zawartych w podręczniku ucznia. Każda jednostka katechetyczna została opisana według niezmieniającej się struktury. Lekcja rozpoczyna się modlitwą. Zaproponowano różnorodne modlitwy (od klasycznych po spontaniczne oraz takie, którym towarzyszy ruch lub jakiś rekwizyt). Wprowadzą one uczniów w bogactwo modlitewne i liturgiczne Kościoła. Po modlitwie następuje nawiązanie do poprzedniej katechezy, co umożliwia sprawdzenie poziomu opanowanej przez uczniów wiedzy. W części Odkrywam uczniowie przez cały rok będą spotykać się ze swoją rówieśnicą, Zuzią, by razem z nią i jej bliskimi odkrywać obecność Boga w życiu. Opowiadania o Zuzi można przeczytać lub odtworzyć.W części Spotykam dzięki rozmowie kierowanej lub innej formie aktywizacji uczniowie poznają, jak dana prawda realizuje się w codziennym życiu dziecka Bożego. W części Poznaję następuje pogłębienie odkrytego problemu w oparciu o słowo Boże. W części Odpowiadam uczniowie poprzez różne formy pracy na lekcji poszukują odpowiedzi na pytanie, jak słowo Boże ma realizować się w ich życiu, jakie postawy powinni przyjmowaći jak się zachowywać.W części Utrwalam uczniowie ugruntowują i zapamiętują poznane prawdy poprzez zabawy edukacyjne oraz wykonywane zadania. Pomogą one zainteresować dzieci poruszanymi zagadnieniami, urozmaicą zajęcia, wprowadzą nieco ruchu. W części Modlę się uczniowie wraz z katechetą się modlą. Już na tym etapie edukacji wprowadzamy modlitwę spontaniczną, aby dzieci miały świadomość, że jest to rozmowa z Bogiem, kochającym Ojcem. Część Rodzina i wiara stanowi list do rodziców - zapisany w podręczniku ucznia i na płycie DVD.Piosenki (płyta CD) Do wielu katechez autorzy zaproponowali piosenki, gdyż stanowią one świetne uzupełnienie zajęć. Dużą część sugerowanych utworów zamieszczono na płycie CD. Inne są do znalezienia w internecie - na przykład na platformie YouTube. Płytę CD będzie można wykorzystać także w klasach 2, 3 i 4 oraz w pracy z dziećmi sześcioletnimi. Inne dodatki (płyta DVD) Na płycie DVD zawarto następujące materiały: opowiadania - w formacie mp3; prezentacje multimedialne - poszerzające informacje zawarte w podręczniku i wspomagające utrwalanie wiedzy; dodatkowe zdjęcia i ilustracje - które można wydrukować lub zaprezentować na tablicy multimedialnej; zadania multimedialne - przygotowane na platformie Learning Apps;ćwiczenia do wydrukowania - uzupełnianki, wycinanki i inne; listy do rodziców - które można wydrukować lub wkleić do dziennika elektronicznego
Już od czasów Maxa Webera w refleksji naukowej i filozoficznej pojawiała się myśl, że reformacja to nie tylko zjawisko historyczne, ale nade wszystko społeczno-kulturowe. Kojarzą się z nią m.in.: indywidualizm, doświadczeniowość, nowoczesność, innowacja, aktywizm, asceza w świecie, kreatywność, samorefleksja, komunitarianizm, oszczędność, rozwój rachunkowości, krytycyzm, kapitalizm, kultura pisma i druku, odczarowanie, sekularyzacja. To jedynie kilka przykładów zjawisk i wartości wiążących się nierozłącznie z szeroko rozumianą reformacją w kulturze. Samo istnienie reformacji owocuje historycznie pojęciem tolerancji i szacunku dla różnorodności, choć droga do tych wartości nie jest łatwa i bezbolesna. W dniach 22-24 maja 2017 roku odbyła się w Uniwersytecie Łódzkim i Akademii Muzycznej im. Bacewiczów w Łodzi interdyscyplinarna konferencja ze specjalnymi gośćmi z całego świata. W Łodzi obradowali m.in.: Rita Süssmuth (Niemcy), prof. Ian Hazlett (Glasgow, Szkocja), prof. lnes Murzaku (New Jersey, USA), prof. Ivo Pospíšil (Brno, Czechy), prof. Cora Dietl (Giessen, Niemcy), prof. Hans-Jürgen Bömelburg (Giessen, Niemcy). Tom zbiera wybrane aspekty kultury reformacji i reformowania w kulturze. Jest śladem tego, że wielokulturowa Łódź uczciła 500 lat reformacji, która przez dziesięciolecia odcisnęła także swój znaczący ślad w tym mieście.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?