Psychologia edukacyjna to niezbędna pozycja w bibliotece każdego psychologa zatrudnionego w szkole, przedszkolu lub innej placówce edukacyjnej, a także studenta, który przygotowuje się do tej roli. Zespół specjalistów pod kierunkiem Doroty Bednarek i Hanny Bednarek opracował kompendium wiedzy na temat zadań psychologa pracującego w sektorze edukacji.W podręczniku ujęto trzy obszary tematyczne związane z psychologią edukacji:Zagadnienia podstawowe. Autorzy wyjaśniają, na czym polega rola psychologa w polskim systemie edukacji, jakie ramy prawne, organizacyjne, etyczne i praktyczne go obowiązują. Osobne rozdziały poświęcono tożsamości zawodowej psychologa edukacyjnego, praktyce opartej na dowodach naukowych oraz roli szkoły w zakresie dbania o zdrowie psychiczne dzieci i młodzieży.Specjalne potrzeby edukacyjne - wybrane zagadnienia (diagnoza i interwencja). Autorzy opisują tu praktyczne zadania psychologa w kontekście diagnozy i interwencji związanych ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Przybliżają podstawowe typy specjalnych potrzeb edukacyjnych, jak zaburzenie rozwoju językowego, dysleksja rozwojowa, dyskalkulia czy spektrum autyzmu, opisują prawidłowy przebieg procedury diagnostycznej, dostępne narzędzia oraz potencjalne trudności w diagnozie. Czytelnik znajdzie tu także wiedzę na temat interwencji opartych na dowodach naukowych.Różnorodność zastosowań psychologii edukacyjnej. W tej części zawarto rozdziały wzbogacające wiedzę i warsztat psychologa, którego zadaniem jest nie tylko troska o ucznia, lecz także współpraca z nauczycielami i dbanie o klimat placówki edukacyjnej. Czytelnik znajdzie tu m. in. informacje na temat przekazywania informacji zwrotnej, tutoringu i mentoringu, edukacji seksualnej i międzykulturowej, stymulowania kreatywności uczniów oraz projektowania doświadczeń.
Kompendium wiedzy z zakresu problematyki chorób zakaźnych wieku dziecięcego. Uwzględniono w nim najczęstsze choroby zakaźne u dzieci z jednoczesnym dokładnym omówieniem możliwości współczesnej immunoprofilaktyki.
W pierwszej części przedstawiono najważniejsze fakty z historii rozwoju szczepionek oraz dane dotyczące perspektyw współczesnej wakcynologii. Opis kliniczny chorób zakaźnych wieku dziecięcego został zaprezentowany wraz z podaniem obecnie obowiązujących zasad immunoprofilaktyki w tych schorzeniach, co stanowi cenne uporządkowanie zarówno informacji klinicznych, jak i bardzo ważnych aspektów profilaktycznych w chorobach zakaźnych wieku dziecięcego.
W części drugiej został zamieszczono, bardzo potrzebny w codziennej praktyce klinicznej, dział dotyczący aktualnych zaleceń szczepień ochronnych u dzieci z grup ryzyka klinicznego, takich jak: mukowiscydoza, choroby alergiczne, nowotworowe, niedobory immunologiczne, czy choroby układu nerwowego i autoimmunologiczne.
Szeroko i wyczerpująco omówiono zagadnienia dotyczące holistycznej opieki pielęgniarskiej w chorobach zakaźnych wieku dziecięcego, zorientowanej na interdyscyplinarne problemy zdrowotne dziecka i jego rodziny oraz aspekty organizacyjne, techniczne i edukacyjne szczepień ochronnych, które stanowią doskonały fundament teorii oraz praktyki dla wielu osób profesjonalnie zaangażowanych w realizację szczepień ochronnych u dzieci.
Publikacja doskonale wpisuje się w aktualny nurt zagadnień profilaktycznych jako ważnych problemów zdrowia publicznego. Adresowana do pracowników wszystkich zawodów medycznych, którzy powinni być w swoich środowiskach pracy źródłem rzetelnej wiedzy o profilaktyce chorób zakaźnych.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?