Gdy emocje biorą górę. Jak uczyć dzieci radzenia sobie z trudnymi uczuciami
Jak uczyć dzieci radzenia sobie z trudnymi uczuciami
-
Autor: Gut-Orłowska Magdalena
- ISBN: 9788367663205
- EAN: 9788367663205
- Oprawa: oprawa: broszurowa
- Wydawca: Edgard
- Format: 206x148 mm
- Język: polski
- Seria: SAMO SEDNO
- Liczba stron: 226
- Rok wydania: 2023
- Wysyłamy w ciągu: 48h
-
Brak ocen
-
23,96złCena detaliczna: 39,90 złNajniższa cena z ostatnich 30 dni: 24,08 zł
x
Twoje dziecko ze strachu odmawia wejścia do gabinetu lekarskiego? Nie chce próbować nowych potraw? Boi się samo zasypiać? W tym poradniku znajdziesz typowe sytuacje, które mogą się przydarzyć rodzicom przedszkolaków: ataki złości w sklepie, strach przed ciemnością, niefortunne komentarze czy niechęć do przytulania się. Każdy rozdział poświęcony jest jednej emocji. A w nim znajdują się badania dotyczące tej emocji w kontekście jej rozwoju u dzieci, historie – zdarzenia, w których ta emocja dochodzi do głosu i jest przyczyną kłopotów, a także praktyczne wskazówki, jakie kroki podjąć, by zapobiec wystąpieniu różnych zachowań lub sposoby działania, gdy emocja pojawi się u dziecka. Rodzice małych dzieci znajdą w nim również przykłady empatycznych komunikatów, które warto kierować do dziecka, a także sytuacje, w których rodzic może zamodelować odpowiednie sposoby radzenia sobie z emocją. Magdalena Gut-Orłowska, psycholog dziecięca, wyjaśnia, że nie jest łatwo rozmawiać z dziećmi o emocjach. Czasami nawet trudno nazwać, co czują w danej sytuacji, ale im więcej pokażemy dzieciom sposobów radzenia sobie z emocjami, tym lepiej będą one rozumiały, co się z nim dzieje, i lepiej radziły sobie w nowych okolicznościach. O autorce: Magdalena Gut-Orłowska – psycholożka, specjalistka wczesnego wspomagania rozwoju dziecka. Autorka serii pomocy terapeutycznych dla dzieci że spektrum autyzmu "Kłopoty Tymona". Na co dzień pracuje w Niepublicznej Poradni Psychologiczno Pedagogicznej Rozwijanka, prowadząc terapię indywidualną dzieci z różnych grup wiekowych. Prywatnie mama trzyletniej Igi.