W Scenicznych rytuałach jeden z najważniejszych autorów piszących o muzyce popularnej zadaje pytanie, o czym właściwie rozmawiamy, kiedy rozmawiamy o muzyce. Zamiast eliminować emocjonalne reakcje i osobisty gust jako coś obcego akademickiemu krytykowi, Simon Frith czyni te postacie zaangażowania swym tematem i ukazuje ich miejsce w samym centrum estetyki, która strukturyzuje naszą kulturę i ubarwia życie.
Jak dotąd nie ma na polskim rynku książki humanistycznej podobnej publikacji, a tym samym przekład tej oryginalnej i stymulującej pozycji pozwoli zapoczątkować w kraju poważną debatę nad muzyką popularną.
Prof. Wojciech Burszta SWPS Warszawa
Całościowe, wielofunkcyjne ujęcie muzyki popularnej to również przyczynek do analogicznego rozumienia wszelkich dziedzin kultury popularnej, która - niczym dawniejsza kultura ludowa - formuje dziś nieelitarną warstwę sposobów życia ludzi Zachodu.
Janusz Barański UJ
Frith znosi pozorne rozróżnienie między kulturą wysoką a kulturą popularną z dowcipem i erudycją, które są zbyt rzadkie rozprawiających o kulturze … Muzyka popularna jest ważna dla Fritha, który daje nam jeden z najlepszych tekstów mówiących, dlaczego powinna być ważna.
Financial Times
Simon Frith – profesor anglistyki na Uniwersytecie Strathclyde, autor wielu publikacji poświęconych muzyce popularnej w Village Voice oraz The Sunday Times of London oraz klasycznej już książki zatytułowanej Sound Effects.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?