KATEGORIE [rozwiń]

Diane Kress

Okładka książki Cud metaboliczny. Dieta, którą pokochasz.

34,90 zł 25,65 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Istnieje powód, dla którego wręcz ludzie liczący każdą kalorię, uprawiający ćwiczenia fizyczne i trzymający się zaleceń tradycyjnych diet nie mogą zrzucić trwale ani kilograma...Dieta, którą pokochasz. 3 proste kroki do uzyskania szczupłej sylwetki. Pysznie. Zdrowo. Na zawsze. Istnieje powód, dla którego wręcz ludzie liczący każdą kalorię, uprawiający ćwiczenia fizyczne i trzymający się zaleceń tradycyjnych diet nie mogą zrzucić trwale ani kilograma. Czy zauważasz, że pomimo wysiłków twoja figura nie poprawia się? Czy Twoi przyjaciele i znajomi jedzą więcej, a wciąż są szczuplejsi? Mimo że dużo śpisz, wciąż jesteś pozbawiony energii? To nie Twoja wina. Zwyczajnie Twój metabolizm pracuje całkiem inaczej. Rewolucyjna metoda Diane Kress pozwoli zupełnie przeorganizować przeróbkę materii Twojego organizmu. Dzięki niej ustabilizujesz poziom cukru we krwi, opanujesz osobiste kwestie z nadciśnieniem i przestawisz osobiste ciało na wyuzdane – wreszcie! – zrzucanie kilogramów. Zdrowo. Trwale. Bez liczenia kalorii. Cud metaboliczny to coś więcej niż dieta. To kompleksowo opracowany przyszłościowy program, który pomoże Kobiety i mężczyźni cieszyć się pełnią zdrowia i zdobyć sylwetkę, o jakiej marzysz. Diane Kress, opierając swoją metodę na dwudziestoletnim doświadczeniu w pracy jako dietetyk, oddaje Kobiety i mężczyźni klucz do lepszego, zdrowszego, szczuplejszego „ja”. Odważ się. Nie waż się. Cud metaboliczny Diane Kress to: - bestseller „New York Timesa”; - najlepiej sprzedająca się w Stanach Zjednoczonych książka o dietach (źródło: Amazon.com, lipiec 2009); - najlepiej sprzedająca się książka o zrzucaniu wagi w Anglii (źródło: Amazon.co.uk, styczeń 2010) Cud Metaboliczny – fragment Zrozum odmienność własnego metabolizmu Chcę cię zapewnić, że Cud Metaboliczny nie jest kolejną dietą niskowęglowodanową. Wszystkie inne diety niskowęglowoda-nowe ułożono z myślą o tym, aby każdy mógł schudnąć, a być może także obniżyć stężenie lipidów we krwi. Nigdy jednak nie można trwale schudnąć, stosując typową dietę niskowęglowodanową, w której ilości, rodzaje i pory spożywania węglowodanów ustala się przypadkowo. Standardowe diety niskowęglowodanowe stosowane przez osoby z metabolizmem B prowadzą do tego, że przybieramy na wadze, gdy tylko ponownie zaczniemy spożywać węglowodany. W przeciwieństwie do innych diet niskowęglowodanowych, trzy etapy Cudu Metabolicznego opracowano w tym celu, aby ponownie nauczyć organizm trawienia węglowodanów normalnie, zamiast reakcji nadmiernej. Zanim rozpoczniesz ten program, przydatne okaże się zrozumienie, co odróżnia twój metabolizm i co powoduje, że musisz walczyć z nadwagą i wynikającymi z niej problemami. Pomyśl, że nadwaga i wszelkie wynikające z niej problemy zdrowotne są wschodzącym chwastem. Jeśli zajmiesz się tylko częściami wystającymi nad ziemię, wprowadzając ograniczenia dietetyczne i leki, a nie dotrzesz do korzeni, roślina odżyje, czasami nawet mocniejsza. Przez metabolizm B nadmiernie reagujesz na węglowodany, gdyż organizm wydziela zbyt duże ilości insuliny, hormonu powodującego wzrost stężenia tłuszczów we krwi (w postaci cholesterolu i trójglicerydów) oraz ich ilości w całym organizmie (w postaci tłuszczu odkładanego w fałdzie na brzuchu). Za nadwagę i wynikające z niej problemy odpowiadają między innymi wydzielanie nadmiernych ilości insuliny, odporność na własną insulinę oraz nadmierna reakcja na poziom glukozy we krwi. Gdy zniszczy się korzeń, wschodzące odnogi chwastu — nadwaga oraz problemy wynikające z cholesterolu, nadciśnienia i wysokiego poziomu glukozy we krwi — ustąpią i nie powrócą. Niepotrzebne będą leki. Wprawdzie na krótką metę inne diety mogą zapewnić wyniki, ale nie pozwalają ich utrzymać, ponieważ nie wpływają na to, jak organizm reaguje na węglowodany. Cud Metaboliczny natomiast opracowano po to, aby zwalczyć korzenie i umożliwić organizmowi normalne trawienie węglowodanów. Wiedza o tym, co odróżnia twój organizm, to połowa sukcesu. Reszta to nauka, jak sobie z tą odmiennością radzić. Tu wkracza na scenę Cud Metaboliczny, który pozwala ci współpracować z własnym organizmem, zamiast z nim walczyć. Rogalik a metabolizm A i B Aby zrozumieć, jak na węglowodany reaguje organizm osoby z metabolizmem B, przyjrzyjmy się pewnemu przykładowi. Z osobą z metabolizmem A udajesz się na zakupy. Zmierzając do centrum handlowego, postanawiacie wpaść na kawę i słodkiego rogalika. Rogalik zawiera węglowodany, które w procesie trawienia rozpadają się na glukozę trafiającą do układu krwionośnego. Zwiększenie ilości glukozy we krwi powoduje, że mózg wysyła sygnał, aby trzustka zwiększyła ilości wydzielanej insuliny, by poziom glukozy spadł do normalnego. Nadmiar glukozy zostanie wykorzystany do zapełnienia magazynów glikogenowych w komórkach mięśniowych (wykorzystuje się je do poruszania się, ćwiczenia, a nawet oddychania) oraz komórek tłuszczowych (rezerwy te spalamy, gdy zużyte zostaną zasoby mięśniowe i wątrobowe). Wyobraź sobie, że insulina to klucz otwierający drzwi komórek, aby mogła się tam dostać glukoza. Ponieważ towarzysząca ci osoba ma metabolizm A, jej trzustka wydzieliła właściwą ilość insuliny, dzięki czemu stężenie glukozy we krwi spada do normalnego, komórki wątroby i mięśni zostają napełnione, a nadmiar zostaje zmagazynowany w komórkach tłuszczowych. Po zjedzeniu rogalika osoba z metabolizmem A czuje się nasycona i pozostanie tak przez cztery, pięć godzin, których potrzeba do strawienia ciastka. Twoja trzustka jednak, z powodu metabolizmu B, wydziela nadmierne ilości insuliny w reakcji na zwiększenie ilości glukozy we krwi po zjedzeniu rogalika. Napełnione zostaną magazyny gli-kogenowe w komórkach mięśni i wątroby, ale nadmiar hormonu spowoduje, że otwartych zostanie zbyt wiele komórek tłuszczowych. Aby zapewnić im substancje odżywcze, ilość glukozy we krwi zostanie zmniejszona tak, że spadnie poniżej normalnego poziomu, przez co będziesz mieć za mało energii i nie odczujesz nasycenia. Ilość glukozy spadła poniżej normalnego poziomu. I tak oto po zjedzeniu tego samego posiłku osoba z metabolizmem B będzie „grubsza" od osoby z metabolizmem A, a poza tym z mniejszą ilością glukozy we krwi. Mózg wykrywa niski poziom glukozy i zaczynasz czuć znużenie i głód. Dzieje się to już dwie godziny po posiłku. Spoglądasz na przyjaciółkę. Czuje się świetnie, nie odczuwa zmęczenia ani głodu. Co za kobieta! Teraz masz ogromną ochotę na czekoladowego batona. Przez sygnały wysyłane przez mózg czujesz głód węglowodanów, jedynego pokarmu, który szybko przywraca normalny poziom glukozy we krwi. Zaczyna ci się nieco kręcić w głowie, czujesz się pusty i skłonny do irytacji. A przyjaciółka w świetnym nastroju robi zakupy. Cud metaboliczny Spis Treści Wprowadzenie: Program dla ciała MASZ ODMIENNY METABOLIZM Program, który zmieni twoje życie Czy to się odnosi do ciebie? Zrozum odmienność własnego metabolizmu Co się stało? „Inne diety przynosiły efekty" trzyetapowy program utraty nadwagi na stałe Etap pierwszy — program odwyku węglowodanowego: osiem tygodni drogi do nowego życia Etap drugi — okres przejściowy: zdrowa droga do węglowodanów Etap trzeci — utrzymanie upragnionej wagi do końca życia Zasady rozkwitu Zasadniczy element: ćwiczenia fizyczne Pomiary: jak oceniać postępy bez wagi Uzupełnienie: wegetarianie, jedzenie w lokalach, zdrowe produkty do kupowania na etapie pierwszym kwestie zdrowotne i życiowe Problemy cukrzycowe Przemiany: historie z życia wzięte Potęga pozytywnego myślenia przepisy Śniadanie Przekąski i dodatki Zupy i sałatki Przystawki Dodatki Wypieki i inne słodkości Słowniczek Podziękowania O autorce Indeks
  • Poprzednia

    • 1
  • Następna

Promocje

Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka