Delegowanie pracowników - po zmianach
Poradnik Gazety Prawnej 5/2021
-
Autor: Praca zbiorowa
- ISBN: 9788381379311
- EAN: 9788381379311
- Oprawa: Miękka
- Wydawca: Infor
- Format: 20.5x29.5cm
- Język: polski
- Liczba stron: 96
- Rok wydania: 2020
- Wysyłamy w ciągu: niedostępny
-
Brak ocen
-
29,35złCena detaliczna: 39,00 złNajniższa cena z ostatnich 30 dni: 29,35 zł
Pracodawcy, którzy wysyłają (bądź dopiero zamierzają) pracowników za granicę stają przed szeregiem kwestii, które należy wziąć pod uwagę by wyjazd pracownika odbył się zgodnie z przepisami.
Prawidłowe oddelegowanie pracownika wymaga zastosowania zarówno przepisów prawa pracy, podatkowych jak i ubezpieczeniowych. Najważniejszą jednak kwestią jest to, że wobec pracownika wykonującego pracę za granicą zastosowanie będą miały nie tylko polskie przepisy. Należy też stosować szereg przepisów międzynarodowych: umów o unikaniu podwójnego opodatkowania, przepisów wspólnotowych (jeżeli pracownik będzie pracował w którymś z państw Unii) dotyczących delegowania pracowników oraz koordynacji ubezpieczeń społecznych.
Publikacja w przystępny sposób omawia m.in.:
- zmiany wprowadzone w związku z delegowaniem pracowników,
- zasady ustalania miejsca właściwego opodatkowania,
- obowiązki ciążące na pracodawcy delegującego pracownika,
- podatkowe skutki oddelegowania pracownika
- aspekty związane z ustalaniem podstawy wymiaru składek na ubezpieczenia społeczne pracowników pracujących poza granicami
- zasady obliczania podatku po likwidacji ulgi abolicyjnej
- regulacje dotyczące delegowania po brexicie.
Całość poparta praktycznymi przykładami i wzorami dokumentów.