Według autora, zamartwianie się to też nałóg, taki jak palenie papierosów. Można się więc z niego wyleczyć... Nie jest to łatwe, ale udało się już milionom ludzi na całym świecie. Książka zawiera praktyczne wskazówki, jak pozbyć się obaw i lęków, jak znosić krytykę i wyciągać z niej wnioski, jak unikać zmęczenia i wyglądać młodo, jak wydłużyć dzień o godzinę czyli po prostu jak odnaleźć sens życia i jego smak.
W książce tej znajdziesz wiele praktycznych rad, które pozwolą Ci: - pozbyć się obaw i lęków - znosić krytykę i wyciągać z niej wnioski - unikać zmęczenia i wyglądać młodo - wydłużyć dzień o godzinę - odnaleźć sens życia i jego smak Twoje życie nie musi być pełne niepokoju i napięć, które spędzają Ci sen z powiek, pozbawiają szczęśliwych chwil i odbierają siły.
Książka sprzedana w łącznym ponad 20 milionowym nakładzie, przetłumaczona na wszystkie niemal języki świata.
Książka „Jak zdobyć przyjaciół i zjednać sobie ludzi" od momentu pojawienia się w 1937 r. poruszała swą niezwykłą treścią coraz to większe rzesze czytelników, wychodząc naprzeciw ich oczekiwaniom. Ciągła sprzedaż i wciąż nowe wydania dowodzą, że popularność ta nie była tylko przejściową modą. Dzieło Carnegie'go okazało się być
bestsellerem wszechczasów.
Narrator: Tomasz Kućma
#1: Jak zdobyć przyjaciół i zjednać sobie ludzi CD1 (CD-Audio)
#2: Jak zdobyć przyjaciół i zjednać sobie ludzi CD2 (CD-Audio)
#3: Jak zdobyć przyjaciół i zjednać sobie ludzi CD3 (CD-Audio)
#4: Jak zdobyć przyjaciół i zjednać sobie ludzi CD4 (CD-Audio)
#5: Jak zdobyć przyjaciół i zjednać sobie ludzi CD5 (CD-Audio)
#6: Jak zdobyć przyjaciół i zjednać sobie ludzi CD6 (CD-Audio)
Książka sprzedana w łącznym ponad 20 milionowym nakładzie, przetłumaczona na wszystkie niemal języki świata.
Książka „Jak zdobyć przyjaciół i zjednać sobie ludzi” od momentu pojawienia się w 1937 r. poruszała swą niezwykłą treścią coraz to większe rzesze czytelników, wychodząc naprzeciw ich oczekiwaniom. Ciągła sprzedaż i wciąż nowe wydania dowodzą, że popularność ta nie była tylko przejściową modą. Dzieło Carnegie’go okazała się być bestsellerem wszechczasów.
Narrator: Tomasz Kućma
Według Radosława Madejskiego, autora tej książki, osoby na stanowiskach kierowniczych coraz częściej muszą dostosowywać się do nowych, nakładanych na nich ról i obowiązków. Odnosi się to nie tylko do ich konkurencji, ale również do pracowników, klientów, dostawców, dystrybutorów oraz partnerów biznesowych, których oczekiwania rosną i zmieniają się z dnia na dzień. Skuteczny menadżer wie, że musi być prawdziwym liderem, aby osiągnąć wyznaczony cel. Bycie prawdziwym liderem nie ogranicza się tylko i wyłącznie do przewodzenia. Motywowanie, instruowanie, troszczenie się o współpracowników, a także umiejętny podział swoich możliwości pomiędzy kierowanie i zarządzanie zespołem to tylko kropla w morzu najcenniejszych i najbardziej pożądanych atrybutów. Niniejsza książka pomaga zgromadzić wiedzę i doświadczenia pozyskane w dziedzinie zarządzania oraz wszystko to sumiennie zweryfikować.
Nasza postawa wobec życia jest ważniejsza od faktów, ważniejsza od czyjejś przeszłości, wykształcenia, posiadanych pieniędzy, życiowych okoliczności, poniesionych porażek, wyglądu, a nawet od talentów czy umiejętności. Każdego dnia mamy wybór dotyczący postawy, jaką przyjmujemy wobec wszystkiego, co nas w tym dniu spotyka. Nie zmienimy tego, co nieuniknione. Jedyne, co jesteśmy z stanie zrobić to wywierać wpływ na siebie samych.
Dale Carnegie
Dale Carnegie (1888?1955) mistrz słowa i nauczyciel życia, miłośnik i popularyzator wiedzy. Jego wykłady i publikacje od ponad 75 lat prowadzą miliony czytelników po szczeblach sukcesów w życiu zawodowym i osobistym. W gabinecie Warrena Buffetta wisi tylko jeden dyplom - ukończenia szkolenia Dale Carnegie Training. Kiedy zmarł, redakcja ?Washington Post? tak przedstawiła jego zasługi dla społeczeństwa: ?Dale Carnegie nie rozwiązał żadnej z odwiecznych zagadek wszechświata. Pomógł jednak ludziom, być może bardziej niż ktokolwiek inny, zrozumieć, jak należy nawiązywać wartościowe relacje z innymi ? a ta umiejętność wydaje się dziś nam najpotrzebniejsza.?
Któż nie chciałby jak najlepiej wykorzystać czasu, jaki został mu tutaj dany? Jedną trzecią tego czasu przesypiamy, przynajmniej jedną trzecią pracujemy i zajmujemy się rodziną, a jeśli mamy szczęście, resztę poświęcamy na rekreację, kulturę, rozwój duchowy czy zwykłe leniuchowanie. Zbyt wielu ludzi wiedzie nudne, bezbarwne życie, oddając się pracy, która nie daje im żadnej satysfakcji, a czas wolny trwoniąc na bezsensowne, bezproduktywne zajęcia.
Dzięki tej książce przyjrzysz się niektórym tego stanu rzeczy przyczynom i posiądziesz umiejętność omijania wymyślnych, codziennych pułapek, które przekreślają możliwość prowadzenia lepszego, bardziej produktywnego i bardziej satysfakcjonującego życia.
Istnieją tylko cztery sposoby, dzięki którym kontaktujemy się ze światem. Jesteśmy na ich podstawie oceniani i klasyfikowani. To kontakt za pomocą naszego działania, wyglądu, tego, o czym i jak mówimy.
Dale Carnegie
Postępuj zgodnie z podstawowymi zasadami skutecznej komunikacji Dale Carnegie’go. Jeśli będziesz w tym konsekwentny wówczas wykształcisz jakże ważną zdolność:
- doskonalenia umiejętności komunikacyjnych - od codziennych rozmów, aż po prezentacje i wystąpienia publiczne
- łatwego docierania z twoim przekazem do odbiorcy, co sprawi że praca zostanie wykonana szybciej i z mniejszą liczbą błędów
- słyszenia tego, co mówią inni, tak aby w pełni zrozumieć ich przekaz
- zrozumienia w jaki sposób język ciała wzmacnia albo osłabia skuteczność twoich wypowiedzi oraz jak go interpretować u twoich słuchaczy
- trafnego wyrażania myśli w formie pisemnej - w listach, notatkach służbowych, e-mailach czy SMS-ach
Za nasze zmęczenie często odpowiada nie praca, tylko zmartwienia i frustracje.
Dale Carnegie
Każdemu z nas zdarza się czymś martwić. Wiele z tych trosk trwa krotko i przemija bez podjęcia większego wysiłku. Jeżeli jednak zadręczasz się dłużej, to tkwienie w takiej nerwowej sytuacji może pozbawić cię witalności, entuzjazmu i energii, a nawet doprowadzić do załamania psychicznego i wywołać fizyczne dolegliwości.
Dzięki tej książce przyjrzysz się wielu sprawom, które cię martwią. Przeanalizujesz problemy, których źródło często tkwi w życiu osobistym oraz zawodowym. Zastanowisz się, jak poradzić sobie ze stresem, uniknąć ?wypalenia? oraz rozwinąć i utrzymać pozytywne nastawienie, które umożliwi konstruktywne myślenie i działanie. Nigdy nie będziesz całkowicie wolny od zmartwień, ale możesz zminimalizować ich negatywny wpływ i zacząć pozytywnie działać, zamiast bezczynnie przyglądać się problemom. Aktywność i optymizm zamienią cię w szczęśliwego człowieka, a twoje życie stanie się bardziej wartościowe.
Dale Carnegie był pionierem w dziedzinie tego, co dziś nazywamy rozwojem ludzkiego potencjału. Jego wykłady i publikacje pomogły ludziom z całego świata stać się pewnymi siebie, atrakcyjnymi i wpływowymi osobami.
W 1912 roku Carnegie poprowadził w Young Men's Christian Association (YMCA) w Nowym Jorku swój pierwszy kurs z zakresu wystąpień publicznych. Na wzór większości ówczesnych szkoleń poświęconych tej tematyce Dale rozpoczął go od wykładu teoretycznego. Szybko jednak zauważył, że słuchacze są znudzeni i zniecierpliwieni. Musiał jakoś temu zaradzić.
Przerwał wykład, ze spokojem wskazał na mężczyznę siedzącego w ostatnim rzędzie i poprosił go, aby opowiedział o sobie w kilku zdaniach. Gdy mężczyzna skończył, Dale poprosił o to samo następną osobę i tak po kolei, dopóki każdy uczestnik nie zabrał głosu. Zachęcani przez kolegów i prowadzeni przez wykładowcę, słuchacze z powodzeniem pokonywali swój lęk przed publicznym wystąpieniem. „Nie zdając sobie z tego sprawy - powiedział później Carnegie - wpadłem na najlepszy sposób przezwyciężenia tremy". Kurs stał się tak popularny, że jego twórca już wkrótce zaczął prowadzić zajęcia także w innych miastach, stopniowo zmieniając i udoskonalając treść poszczególnych lekcji. Przekonał się, że kursantom najbardziej zależy na zwiększeniu pewności siebie, poprawie stosunków z innymi ludźmi, odnoszeniu sukcesów zawodowych oraz na skutecznym pokonywaniu obaw. Carnegie położył więc większy nacisk na kształtowanie praktycznych umiejętności publicznego występowania niż na zagadnienia teoretyczne. Tamte pierwsze mowy uczestników stały się raczej środkiem do celu, a nie celem samym w sobie.
Poza informacjami zebranymi od kursantów Carnegie pogłębiał swoją wiedzę, prowadząc intensywne badania nad postawą życiową osób odnoszących sukcesy. Zgromadzone doświadczenie włączył do programu szkoleń, a także wykorzystał do napisania swojej najbardziej znanej książki Jak zdobyć przyjaciół i zjednać sobie ludzi1.
Książka natychmiast stała się bestsellerem, a od momentu publikacji w 1936 roku (wraz z wydaniem wznowionym w 1981 roku) sprzedała się w ponad 20 milionach egzemplarzy i przetłumaczono ją na 36 języków. W 2002 roku Jak zdobyć przyjaciół i zjednać sobie ludzi otrzymała tytuł Najważniejszej Książki Biznesowej XX wieku. Cztery lata później „Fortune Magazine" zaliczył ją do jednej z 7 pozycji, które każdy czytelnik powinien mieć w swojej biblioteczce. Kolejna książka Dale'a, Jak przestać się martwić i zacząć żyć, którą napisał w 1948 roku, również znalazła miliony miłośników i została przetłumaczona na 27 języków.
Od wielu lat Dale Carnegie i jego następcy w założonej przez niego firmie - Dale Carnegie & Associates, Inc. - prowadzą kursy oraz seminaria dla milionów kobiet i mężczyzn z ponad 70 krajów na całym świecie, wpływając tym samym na życie osób ze wszystkich warstw społecznych - począwszy od robotników fabrycznych i urzędników poprzez menedżerów i właścicieli firm aż po przywódców państwowych. Absolwentami tych szkoleń są dyrektorzy naczelni potężnych korporacji, kierownicy i właściciele wszelkiego rodzaju firm oraz organizacji komercyjnych i przemysłowych, przedstawiciele państwowych władz ustawodawczych i wykonawczych, a także osoby prywatne, które chciały zdobyć umiejętności oferowane przez szkolenia Dale Carnegie & Associates, Inc.
Dale Carnegie zmarł l listopada 1955 roku. Nekrolog zamieszczony w jednym z waszyngtońskich dzienników doskonale podsumował jego zasługi dla społeczeństwa: „Dale Carnegie nie rozwiązał żadnej z odwiecznych zagadek wszechświata. Pomógł jednak ludziom, być może bardziej niż ktokolwiek z jego pokolenia, zrozumieć, jak należy nawiązywać wartościowe relacje z innymi - a ta umiejętność wydaje się dziś nam najpotrzebniejsza".
Niniejsza seria została stworzona w celu zapoznania czytelników z nauką Dale'a Carnegie. Książki wchodzące w jej skład opierają się na publikacjach Dale'a oraz na zagadnieniach ze szkoleń oferowanych przez Dale Carnegie & Associates, Inc. Aby współczesny odbiorca jeszcze lepiej zrozumiał proponowane zasady, serię uzupełniono o liczne przykłady i ilustracje odwołujące się do codziennego życia.
- z wprowadzenia do książki
Jak na zaufaniu budować dobre relacje z ludźmi
Spis treści:
Wprowadzenie do serii
Wstęp
Rozdział 1
Tak, ty też masz w sobie charyzmę
Rozdział 2
Zawieraj nowe przyjaźnie i pielęgnuj te dotychczasowe
Rozdział 3
Współpraca, współpraca i jeszcze raz współpraca
Rozdział 4
Budowanie zaufania
Rozdział 5
Poznaj swoich ludzi
Rozdział 6
Przekonywanie innych do swojego sposobu myślenia
Rozdział 7
Radzenie sobie z trudnymi ludźmi
Rozdział 8
Taktowne i kulturalne wyrażanie sprzeciwu
Rozdział 9
Klucz do podniesienia jakości obsługi
Rozdział 10
Panowanie nad emocjami
Załącznik A
O Dale'u Carnegie
Załącznik B
Zasady Dale'a Carnegie
Autor legendarnej książki "Jak zdobyć przyjaciół i zjednać sobie ludzi", swą karierę wybitnego "nauczyciela życia" dwudziestego wieku rozpoczął od nauczania sztuki publicznego przemawiania.
Jego klasyczne opracowanie na ten temat ukazało się w 1926 roku, doczekawszy się wielu skróconych wersji. To nowe uaktualnione wydanie, zachowuje pełny wachlarz koncepcji i metod, jakie zawierała wersja oryginalna - łącznie z ćwiczeniami głosu, zamykającymi każdy rozdział, według pierwotnego zamysłu autora. Przeniesiony z wersji oryginalnej aneks, obejmuje pełną treść trzech klasycznych esejów z zakresu samorozwoju: "Ziemia diamentów" Russella H. Conwella, "Wiadomość dla Garcii" Elberta Hubbarda oraz "Tak, jak człowiek myśli" Jamesa Allena.
Niniejsza książka Dale'a Carniegie'go jest znakomitym przewodnikiem po wszystkich aspektach przemówień publicznych, od sposobu mówienia, oddychania, postawy przed audytorium, po budowę mowy, i sposób jej wygłoszenia. Autor kładzie także szczególny nacisk na psychologiczny aspekt wystąpień publicznych, na oddziaływanie na emocje słuchaczy.
Książka zawiera też bardzo dużo przykładów mów, które przeszły do historii (nie tylko amerykańskiej czy angielskiej) ale też wierszy, fragmentów dzieł literackich czy powiedzeń sławnych ludzi - a wszystko po, by jaśniej i atrakcyjniej przedstawić i udokumentować tezy autora. Jest to jakby książka w książce, tak wiele znakomitych nazwisk przywołał Carnegie. Czyta się ten poradnik jak dobrą powieść, gęsto inkrustowaną poczuciem humoru.
W 1936 roku Dale Carnegie napisał do czytelników pamiętne zdanie: „Prawdopodobnie największym problemem, z jakim człowiek musi się zmierzyć, są relacje z innymi ludźmi". Stanowi ono fundament książki How to Win Friends and Influence People -wyd. polskie, Dale Carnegie, Jak zdobyć przyjaciół i zjednać sobie ludzi, Studio Emka, Warszawa 1993 - i nie przestaje być aktualne do dziś. Opracowywanie strategii rozwoju relacji z ludźmi to sprawa skomplikowana.
Obecnie komunikujemy się w sposób błyskawiczny. Liczba środków komunikacji od 1936 roku uległa spotęgowaniu. Kręgi znajomych wykraczają poza granice państw, branż i ideologii. Ale mimo tak poważnych zmian książka Carnegie'ego nie zestarzała się. Przeciwnie - zawarte w niej zasady są dziś bardziej aktualne niż kiedykolwiek. Nadal stanowią podstawę każdej rzetelnej strategii pokierowania relacjami z ludźmi - obojętnie czy chodzi o promowanie marki, przeproszenie żony, czy namówienie kogoś do inwestycji. Jeśli źle do tego podchodzimy, łatwo nadać niepoprawny komunikat, urazić drugą stronę lub całkowicie minąć się z celem. „W czasach chwiejnej równowagi - twierdzi amerykański pisarz James Thurber - gdy błędnie dobrane lub źle zrozumiane słowo może spowodować tyle samo zamieszania, co pochopne i nieprzemyślane działanie, w komunikowaniu się ważna jest precyzja.
Thurber pisał te słowa 50 lat temu. W dzisiejszych czasach równowaga jest jeszcze bardziej rozchwiana. Wzrosły też stawki. Trudno rozeznać się w mnogości rodzajów środków przekazu. Każde słowo, każdy werbalny i pozawerbalny przekaz jest wnikliwiej niż kiedykolwiek rozbierany na czynniki pierwsze. Jeden błędny ruch powoduje znacznie poważniejsze komplikacje niż dawniej. Niemniej jednak w każdej relacji z drugim człowiekiem, między „dzień dobry" a „dowidzenia", istnieje szansa na zdobycie przyjaciela i wywarcie pozytywnego wpływu. Ci, którym w życiu codziennym się to udaje, odnoszą sukces. Ma on jednak cenę, którą nie każdy chce zapłacić. I nie chodzi tylko o uzyskanie biegłości w posługiwaniu się mediami społecznościowymi.
Doradca prezydenta James Humes powiedział, że „sztuka komunikacji to mowa przywództwa"2. Innymi słowy umiejętne utrzymywanie relacji z ludźmi prowadzące do wywierania na nich wpływu, w takim samym stopniu dotyczy nadawcy komunikatu - swego rodzaju lidera - co środka komunikacji. Dzięki książce Carnegie'ego zrozumiesz, dlaczego tak się dzieje. Przeczytało ją ponad 15 milionów czytelników z różnych krajów, w tym światowi przywódcy, ważne osobistości branży medialnej, słynni biznesmeni i autorzy bestsellerów. Każdy musi zdać sobie sprawę, że nie ma czegoś takiego jak „kontakt neutralny". Po kontakcie z drugim człowiekiem zawsze czujesz się albo trochę lepszy, albo gorszy3. Najlepiej każdym skinieniem głowy, każdym spojrzeniem, każdym gestem sprawiać, aby inni czuli się lepsi. Takie zachowanie na co dzień przynosi wspaniałe wyniki.
Poprawia relacje i ułatwia pozyskiwanie ludzi. A dzieje się tak dlatego, że przyjęcie tego rodzaju podejścia rozwija nasz charakter i pogłębia wyrozumiałość. A czyż dobroć nie ujmuje wszystkich?
„Interesując się innymi, w dwa miesiące zdobędziesz więcej przyjaciół, niż próbując innych zainteresować sobą przez dwa lata". To twierdzenie Carnegie'ego, jakkolwiek sprzeczne z intuicją, nadal pozostaje aktualne, ponieważ przypomina, że w epoce cyfrowej sekret rozwoju relacji z ludźmi wciąż polega na wyzbywaniu się egotyzmu.
Żyjemy w bezprecedensowej erze samodoskonalenia i auto-promocji. Obserwujemy na YouTube, jak filmiki typu Double Ra-inbow w dwa tygodnie uzyskują taką popularność, o jaką dawniej ludzie musieli zabiegać przez całe lata, a nawet dziesiątki lat. Widzimy, jak dzięki rzekomo nieumyślnie upublicznionemu wideo o treściach erotycznych, ktoś z dnia na dzień staje się cele-brytą. Oglądamy, jak politycy i eksperci, w celu poszerzenia swego elektoratu, mieszają rywali z błotem. Codziennie nakłaniają nas, abyśmy uwierzyli, że najlepszym sposobem dotarcia do opinii publicznej jest stosowanie montażu i parodii w środkach przekazu zapewniających najszybsze upowszechnianie. Wielu nie jest w stanie się temu oprzeć. Jednak ci, którzy rozumieją zasady relacji międzyludzkich, mogą działać w sposób znacznie bardziej pozytywny, szlachetniejszy i skuteczniejszy.
Autopromocja i samodoskonalenie nie są z gruntu złe. Problem pojawia się wówczas, gdy proces postępu odnosimy tylko do siebie. Należysz przecież do grona siedmiu miliardów ludzi -twój postęp nie dotyczy tylko ciebie.
Im wcześniej prawda ta zacznie kształtować twój sposób porozumiewania się z ludźmi, tym wcześniej dostrzeżesz, że metoda najszybszego rozwoju zawodowego i osobistego nie polega na robieniu wokół siebie wielkiej wrzawy, lecz na dzieleniu się sobą z innymi. Żaden autor nie pokazał tego wyraźniej niż Dale Car-negie. Ale zapewne nawet on nie wyobrażał sobie, że ścieżka prowadząca do istotnej współpracy między ludźmi zamieni się w autostradę umożliwiającą uzyskiwanie trwałych, wartościowych wpływów.
- Fragment książki "Jak zdobyć przyjaciół i zjednać sobie ludzi w epoce cyfrowej"
Jak zdobyć przyjaciół i zjednać sobie ludzi w epoce cyfrowej
Spis treści:
CZĘŚĆ PIERWSZA Podstawy porozumienia
1. Zakopcie bumerangi
2. Afirmuj, co dobre
3. Docieraj do najważniejszych pragnień
CZĘŚĆ DRUGA Sześć sposobów na wywarcie trwałego wrażenia
1. Zainteresowanie cudzymi sprawami
2. Uśmiech
3. Imiona i nazwiska
4. Naucz się słuchać
5. Rozmawiaj o tym, co dla nich ważne
6. Niech po rozstaniu z tobą ludzie czują się trochę lepsi
CZĘŚĆ TRZECIA Jak zdobyć zaufanie i go nie stracić
1. Unikaj sporów
2. Nigdy nie mów „mylisz się"
3. Przyznawaj się do winy szybko i z empatią
4. Rozpoczynaj w przyjazny sposób
5. Szukaj podobieństw
6. Nie zabiegaj o uznanie
7. Okazuj empatię
8. Odwołuj się do szczytnych aspiracji
9. Podążaj wspólną drogą
10. Rzucaj wyzwania
Dlaczego rady Carnegie'ego nie tracą aktualności .
CZĘŚĆ CZWARTA
Jak pokierować zmianą, aby nikogo nie urazić i wyeliminować opór
1. Najpierw pochwal
2. Przyznawaj się do swoich wad
3. Wobec cudzych błędów zachowuj się dyskretnie
4. Nie wydawaj poleceń, zadawaj pytania
5. Umniejszaj porażki
6. Podkreślaj postępy
7. Wystawiaj wysokie oceny, a ludzie będą chcieli na nie zasłużyć
8. Trzymaj się wspólnego gruntu
Książka sprzedana w łącznym ponad 20 milionowym nakładzie, przetłumaczona na wszystkie niemal języki świata.
Książka ?Jak zdobyć przyjaciół i zjednać sobie ludzi? od momentu pojawienia się w 1937 r. poruszała swą niezwykłą treścią coraz to większe rzesze czytelników, wychodząc naprzeciw ich oczekiwaniom. Ciągła sprzedaż i wciąż nowe wydania dowodzą, że popularność ta nie była tylko przejściową modą. Dzieło Carnegie?go okazała się być bestsellerem wszechczasów.
Czyta Tomasz Kućma.
Jak zdobyć przyjaciół i zjednać sobie ludzi - Dale Carnegie
„Jak zdobyć przyjaciół i zjednać sobie ludzi” to międzynarodowy bestseller, który pomoże Ci poradzić sobie w każdej sytuacji życiowej. Książkę wydało Studio Emka.
Dale Carnegie
Prowadził kursy publicznego przemawiania dla biznesmanów. Ponieważ na rynku nie było podręcznika kontaktów międzyludzkich, podjął się napisania go. Dziś jego książka jest światowym bestsellerem. Autor książek: Jak przestać się martwić i zacząć żyć oraz Jak stać się doskonałym mówcą i rozmówcą.
Sztuka zjednywania sobie ludzi
Według Dale’a Carnegiego jest to najważniejsza umiejętność, którą posiąść powinien każdy człowiek. Przydaje się ona szczególnie w relacjach biznesowych. Rady Carnegiego zawarte w tej książce zostały z sukcesem wypróbowane przez jego studentów i czytelników. Dzięki nim zostały one udoskonalone do współczesnej formy.
Książka pomaga zyskać przyjaciół, zmienić nastawienie na świata, przedsiębiorcy osiągają dzięki niej zyski. Proste rady porwały miliony ludzi i pozwoliły im odmienić swoje życie.
Z książki Carnegiego dowiesz się, jak sprawić, by inni Cię lubili, nauczysz się przekonywać ich do Twojego sposobu myślenia i, na końcu, nauczysz się być dobrym przywódcą.
Fragment ksiązki
RADY W PIGUŁCE SZEŚĆ POWODóW, ABY SPRAWIĆ BY LUDZIE CIĘ LUBILI
ZASADA PIERWSZA Okazuj ludziom szczere zainteresowanie.
ZASADA DRUGA Uśmiechaj się.
ZASADA TRZECIA Pamiętaj, że własne nazwisko to dla człowieka najsłodsze i najważniejsze spośród wszystkich słów.
ZASADA CZWARTA Bądź dobrym słuchaczem. Zachęcaj rozmówce, aby mówił o sobie samym.
ZASADA PIĄTA Mów o tym , co interesuje twojego rozmówcę.
ZASADA SZóSTA Spraw, aby twój rozmówca poczuł się ważny – i zrób to szczerze.
Dzięki tej książce miliony ludzi pozbyło się zmartwień, obaw i kłopotów, które zatruwały im życie. Niektórzy z nich dzielą się swymi doświadczeniami. Okazuje się, że zmartwienie to też nałóg, taki jak np. palenie papierosów. Jego ofiarą może paść każdy z nas, a pozbycie się go bywa trudne.
W swej książce Carnegie udziela wielu praktycznych rad, jak:
- pozbyć się obaw i lęków,
- znosić krytykę i wyciągać z niej wnioski,
- unikać zmęczenia i wyglądać młodo,
- wydłużyć dzień o godzinę,
- odnaleźć sens życia i jego smak.
Życie nie musi być pełne niepokoju i napięć, które spędzają sen z powiek, pozbawiając szczęśliwych chwil i odbierając siły.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?