Cztery pory roku z teatrzykiem u boku to zbiór inscenizacji, gotowych scenariuszy przygotowanych do pracy z całą grupą przedszkolną. Całość zaplanowana została wg. rytmu pracy przedszkola, czyli od jesieni do lata, i obfituje w scenariusze uroczystości. Książka składa się z sześciu rozdziałów, dotyczących uroczystości przedszkolnych:Uroczystość pasowaniaWigiliaŚwięto Babci i DziadkaPowitanie wiosnyŚwięto RodzinyZakończenie rokuI właśnie ta kolejność sprawia, że książka jest gotową pomocą dla każdego nauczyciela. Inscenizacje są napisane tak, że udział w przedstawieniu może brać każde dziecko, ponieważ role rozpisane są na "solowe" dla dzieci odważnych, i role "zbiorowe" dla tych bardziej nieśmiałych, które same nie powiedzą tekstu, ale chętnie zatańczą lub zaśpiewają z grupą. Cztery pory roku z teatrzykiem u boku to szczegółowo opisane scenariusze, które informują nauczyciela nie tylko o tekście, ale również o scenografii i piosenkach, które można wykorzystać w przedstawieniu. Przy każdym scenariuszu jest zaznaczona grupa wiekowa, dla której przeznaczone jest przedstawienie. Pozwala to nauczycielowi szybko dobrać odpowiednią inscenizację do stopnia trudności.Inscenizacje zawarte w książce Cztery pory roku z teatrzykiem u boku, oprócz przeznaczenia do wykorzystania na uroczystości przedszkolne - zawierają wartości edukacyjne i wychowawcze. W przedstawieniu "Muminki i pani Jesień" pani Filifionka przebrała się za Jesień i uczy dzieci, że nie wolno śmiecić w lesie. Inscenizacja "Worek św. Mikołaja" pokazuje, że prezentami nie muszą być wcale zabawki! Udowadnia, że dobra książka może być równie ciekawa. A tekst "Wakacyjne czarownice" to doskonały poradnik, jak przygotować się do bezpiecznej podróży.Rymowane, proste teksty, łatwo i szybko wpadają w pamięć. Dzięki temu dzieci błyskawicznie zapamiętują swoje role i chętnie się ich uczą. Z kolei sama fabuła przedstawień jest na tyle nieskomplikowana, że dzieci doskonale poruszają się na scenie, nie stojąc na niej jak przysłowiowy "kij".Niewątpliwie dodatkowym atutem tej książki są szablony masek, które ułatwiają przygotowanie kostiumów dla małych aktorów.Teksty na uroczystości przedszkolne są poszukiwane, dlatego warto kupić tę pozycję.
Lęk oraz inne uczucia pojawiają się zarówno u dzieci jak i u dorosłych. Są normalną i naturalną częścią życia każdego człowieka. Dzięki temu, że się boimy nasz organizm wchodzi w stan gotowości i czujności, może nas uchronić przed niebezpieczeństwem. Inne uczucia takie jak radość, smutek, rozpacz, złość czy tęsknota pojawiają się równie często i mają wpływ na nasze życie, życie naszych dzieci oraz podopiecznych. Wśród propozycji zajęć dotyczących uczuć i emocji autorka pamiętała, również o tym, że oprócz uczuć przykrych jest wiele uczuć przyjemnych jak radość, duma czy szczęście. W Dzieciakach uczuciakach podkreślana jest konieczność towarzyszenia dziecku w trudnych chwilach, oraz potrzeba rozmowy z dzieckiem przeżywającym silne uczucia, pokazuje rodzicom jak takie rozmowy przeprowadzać, od czego zacząć, jak sprawić, żeby spotkanie z dzieckiem było dla niego interesujące i przydatne. Odpowiednia dawka wiedzy, doświadczenia oraz przydatnych przykładów z życia oferowana czytelnikowi sprawia, że rodzic jest lepiej przygotowany do działania i rozumienia uczuć swojego dziecka. Proponowane w książce zajęcia są adresowane zarówno dla grupy dzieci jak i jako propozycja indywidualnej rozmowy. Dzięki temu, że dziecko ma okazję rozmawiać o uczuciach, emocjach i swoich problemach otwarcie, w grupie rówieśników a także wysłuchać opowieści innych osób może sprawić, że łatwiej mu będzie spotkać się ze swoimi problemami i poradzić sobie z nimi. Dzieci, porządkując obrazki, oglądając filmy, słuchając opowiadań często utożsamiają się z bohaterami tam występującymi. Pozwala im to na lepsze zrozumienie pojawiających się problemów, bezpieczne przeżywanie uczuć oraz przygód bohaterów oraz łatwiejszy dostęp do własnych przeżyć i doświadczeń. Książka zawiera wiele cennych i różnorodnych propozycji zajęć i zabaw. Dzięki częstym rozmowom i rozmaitym ćwiczeniom, wspólnym oglądaniu filmów, słuchaniu opowiadań, rysowaniu, dyskusjom i odpowiadaniu na przygotowane wcześniej pytania, dzieci się nie nudzą i aktywnie uczestniczą w rozwiązywaniu proponowanych zadań. Autorka w wielu miejscach książki, zwracając się do rodziców zastępczych, podaje bardzo ważne i cenne uwagi i komentarze dotyczące przebiegu proponowanych zajęć oraz wskazówki dotyczące tego w jaki sposób rozumieć cel i sens ćwiczeń. Także jak rozmawiać i postępować z dzieckiem, które jest w silnych emocjach, jak zachęcić go działania oraz jak rozumieć jego zachowanie i postępowanie. Podaje też tytuły opowiadań i filmów oraz linki do tekstów, z których korzysta podczas zajęć.
Moje zabawki! - i inne bajki wychowawcze to zbiór dwudziestu bajek, pisanych prozą dla przedszkolaków. Książka powstała z myślą o rodzicach, opiekunach, nauczycielach i pedagogach, którzy poszukują bajek z tak zwanym morałem. Została stworzona też z myślą o dzieciach i ich potrzebach przebywania w świecie baśni oraz uczenia się, jacy powinniśmy być. To wyjątkowa pozycja, która oferuje nie tylko bajki, ale również proponuje cały proces wychowawczy związany z czytaniem. Prowadzi dziecko przez cudowny świat dobrej bajki. Maluje kolorowy świat słowami literatury pięknej, ale również przygotowuje je emocjonalnie na przyszłość. Pisarka stawia bowiem na kontakt rodzica i wychowawcy z dzieckiem. W książce nie ma wyraźnego podziału na rozdziały, bowiem każda bajka ma inny cel wychowawczy. Jest to jednak skarbnica tematów i problemów, po które można sięgnąć, gdy widzimy, że dziecko ma problem lub niejako na przyszłość, by je na ten problem przygotować, np. w oczekiwaniu na narodziny młodszego rodzeństwa. Po każdej bajce autorka proponuje zabawy indywidualne z dzieckiem i całą grupą, tematycznie związane z utworem. Działanie to ma na celu oderwanie malucha od monotonnego siedzenia i słuchania. W dalszej części zamieszczone są prace ilustracyjne z zadaniem logicznym, dzięki którym przeczytane bajki na dłużej zapadną w pamięć. Takie działanie wpływa na wszechstronny rozwój dziecka i jest dla dzieci ciekawsze. Moje zabawki! - i inne bajki wychowawcze podobnie jak inne książki tej autorki, przedstawiają kalejdoskop postaci, pomysłów, ciekawych sytuacji, ale przede wszystkim ciekawie opisanego problemu wychowawczego. To pogodne bajki, które uczą wartości moralnych, jak: poszanowania cudzej własności, dzielenia się zabawkami, odpowiedzialności za swoje zwierzątko, opiekuńczości w stosunku do młodszego rodzeństwa, oddawania zguby właścicielowi, dbania o pożyczone rzeczy oraz zwracania ich właścicielowi, tolerancji, sprzątania zabawek i innych. Pisarka podchodzi do każdego problemu z perspektywy dziecka, tak, by ono się wczuło i zrozumiało, a co za tym idzie, by pożądane zachowania i cechy wprowadzało w swoje życie. Tak właśnie jest w bajce Błękitny jednorożec, w której, może w trochę bajkowy sposób, wyjaśnia głównemu bohaterowi, dlaczego nie powinien przeszkadzać w spaniu maleńkiemu braciszkowi. Jednak właśnie takie ujęcie pozwala dzieciom na wczucie się sytuację bohaterów bajek. Nie zdradzając fascynujących przygód i tematów książki Moje zabawki! - i inne bajki wychowawcze, zachęcamy do sięgnięcia po tę pozycję.
Przedszkolaki. Co każdy rodzic i nauczyciel wiedzieć powinien to książka, w której autorka, pani Monika Biała psycholog kliniczny o wieloletnim doświadczeniu w pracy z dziećmi, młodzieżą i ich rodzicami dzieli się z czytelnikiem swoją wiedzą dotyczącą dzieci w wieku przedszkolnym, ich rozwoju, zmian, jakie przechodzą, ich miejsca w rodzinie i różnych problemów, które mogą się pojawić między okresem niemowlęcym a szkolnym. Lektura ta stanowi zapis podstawowych informacji, jakich powinniśmy być świadomi kontaktując się na co dzień z dzieckiem przedszkolnym. Wszystkie treści są oparte na rzetelnych, naukowych danych.
Książeczka, skierowana do logopedów, nauczycieli i rodziców poświęcona jest metodyce wywoływania głosek l, l' oraz postępowania logopedycznego w przypadku nieprawidłowej realizacji tych głosek.
,,Już na teatr czas! Scena woła was! Scenariusze przedstawień szkolnych i przedszkolnych"".Autorki są doświadczonymi nauczycielkami i wychowawcami. Ich propozycje scenariuszy spektakli mogą stać się ciekawym elementem projektów profilaktyczno-wychowawczych na temat dobrych relacji rówieśniczych, ekologii, zdrowego odżywiania, dbania o higienę. Scenariusze można realizować w całości - w formie przedstawień lub fragmentarycznie - wykorzystując wybrane wierszowane maksymy podczas lekcji wychowawczych czy zajęć świetlicowych. Przydatna w pracy nauczyciela może okazać się też grafika zawarta w publikacji - stworzona w formie kart pracy dla dzieci.Scenariusze spektakli zachowane są w konwencji wierszowanej. Młodzi aktorzy mogą wcielać się w różnorodne postacie: ludzkie, zwierzęce, baśniowe... Kwestie bohaterów składają się na obraz świata tworzony z perspektywy dziecięcych przeżyć: nie brak tu humoru, ciekawych skojarzeń, wzruszających wyznań.Prace uporządkowane są według kalendarza świąt i uroczystości szkolnych. Łatwo więc można znaleźć scenariusze na każdą niemal okazję.
Zabawy na co dzień to poradnik przeznaczony dla rodziców i nauczycieli pracujących z małymi, niewidomymi i słabowidzącymi dziećmi. Zawiera pomysły na zabawę z niepełnosprawnym dzieckiem, a także na zabawki wspomagające jego rozwój – te dostępne na rynku i takie, które można zrobić samemu z powszechnie używanych materiałów. Te ostatnie są dla maluchów często bardziej atrakcyjne – ze względu na możliwość ich wielostronnego zastosowania, przez co czynią zabawę bardziej twórczą. Proponowane w książce zabawy nie tylko sprzyjają stymulowaniu rozwoju umysłowego dziecka, ale są dla niego źródłem radości, a kontakt z dorosłym zaspokaja jego potrzebę bliskości i daje satysfakcję obu stronom. Zabawy przeznaczone są nie tylko dla dzieci niewidomych i słabowidzących, ale także dla tych maluchów, które ze względu na inne niepełnosprawności wymagają pomocy dorosłych w rozwoju poznawczym i ruchowym. Dr Maria Piszczek
Księga rymowanek do ćwiczeń logopedycznych jest przewodnikiem dla logopedów oraz nauczycieli dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Zawiera materiał wyrazowy oraz rymowanki do ćwiczeń wymowy wszystkich głosek języka polskiego.
Książka ta opowiada o Jędrzeju, który mógłby na pierwszy rzut oka wydać się Wam zwykłym chłopakiem, gdyby nie to, iż we wczesnym dzieciństwie stwierdzono u niego autyzm. Dzięki tej książce przeniesiecie się do jego świata, który jest równie niesamowity jak Wasz. Przekonacie się, że nie ma się czego obawiać spotykając autystyków w codziennym życiu, a liczne zagadki oraz łamigłówki urozmaicą Wam czas razem z Jędrzejem.
Przez wiele lat prowadziłam drużyny, a potem gromady zuchowe. Świat wokół mnie zmieniał się szybko i głęboko. Jednak podstawowe wartości moralne pozostały i pozostają ciągle niezmienne. Zawsze uważałam, że harcerstwo i zuchowanie są doskonałą szkołą charakteru dla wszystkich, którym w życiu dane było zetknąć się z jego ideałami. Zuch kocha Boga i Polskę, jest dzielny, mówi prawdę, pamięta o swoich obowiązkach, stara się być coraz lepszy, powinien postępowac tak, żeby innym było z nim dobrze. Czy to nie piękne, wartościowe i ciągle aktualne?Dziś, kiedy młodzi ludzie zaczynają się gubi w gąszczu współczesnego świata, przypominanie tych podstawowych zasad zdrowego funkcjonowania jednostki w społeczeństwie, powinno być w procesie wychowania sprawą nadrzędną. Takie wychowanie jest koniecznośćią i zarazem niełatwą sztuką.Dlatego postanowiłam swoje wieloletnie doświadczenie przelać na karty tej publikacji. Chciałabym, żeby było pomocne innym, tym, którzy pragną podjąć wielki trud i odpowiedzialność za wychowanie młodego człowieka. Jestem przekonana, że praca z Prawem Zucha na pewno pozwoli na zbudowanie zdrowych podwalin moralnych, że jest to sprawdzony skarbiec, do którego warto często zaglądać, i czerpać ze sprawdzonych metod.Ze wstępu
Zestaw ćwiczeń przeznaczony dla dzieci 5-7-letnich z problemami z zakresu analizy i syntezy wzrokowej. Ćwiczenia poprawiają, usprawniają i ćwiczą:- małą grafomotorykę - koordynację wzrokowo-ruchową -analizę i syntezę wzrokową -spostrzeganie i różnicowanie, wyróżnianie i wyodrębnianie znaków, kształtów oraz całych układów - koncentrację uwagi - pamięć wzrokową i logiczne myślenie.
Kolorowanka Leśne zwierzęta.To edukacyjna kolorowanka z serii Czytamy, piszemy, rysujemy, malujemy. Obok prostych, krótkich i rymowanych wierszyków o lesie znajduje się kolorowanka z leśnymi zwierzętami oraz liniatura z nazwami zwierząt (nauka pisania i łączenia liter).
Mózgowe porażenie dziecięce zajmuje wyjątkowe miejsce na liście chorób układu nerwowego u dzieci. Wczesne rozpoznanie wymaga bardzo dobrej znajomości fizjologii wieku rozwojowego. W książce zostały omówione liczne dysfunkcje towarzyszące temu zespołowi, różne przyczyny etiologiczne zaburzające przebieg ciąży, porodu, okres noworodkowy; przedstawiona została klasyfikacja, kliniczne odmiany MPD i metody postępowania rehabilitacyjnego. Ponadto zaprezentowany został rozwój mowy, jej zaburzenia (wspomniano m.in. o AAC, przybliżono zagadnienie dyzartrii), a także podano propozycje usprawniania logopedycznego. Całość książki dopełnia prezentacja kompleksowej terapii dziecka z mózgowym porażeniem dziecięcym studium przypadku.
Połączenie twórczej zabawy z nauką, aktywizowanie do twórczego działania, ale przede wszystim wartościowe i efektywne spędzanie wolnego czasu rodzica z dzieckiem czy nauczyciela z uczniem, to gotowy pomysł na zniwelowanie chwilowej dziecięcej nudy, to szybka i prosta zabawa w domu, szkole, świetlicy. Materiał skierowany głównie do 5, 6, 7-latków.
Rymowanki fonologiczne do ćwiczeń słuchu fonemowego to zbiór krótkich, wesołych wierszyków zawierających paronimy, które dodatkowo zostały zilustrowane. Materiał służy do usprawniania słuchu fonemowego, głównie do ćwiczeń w różnicowaniu słuchowym wyrazów oraz do automatyzacji wielu głosek w sylabach i wyrazach. Polecane są logopedom, nauczycielom przedszkoli i nauczania zintegrowanego oraz rodzicom do pracy z dziećmi od 5. roku życia, u których występują zaburzenia słuchu fonemowego lub/oraz zaburzenia wymowy, polegające na substytucji dźwięku. Zaletą opracowania jest duża ilość tekstów do ćwiczeń. Druga część zawiera wierszyki logopedyczne z wyrazami dźwiękonaśladowczymi do automatyzacji głosek k i g. Naśladowanie głosów wydawanych przez zwierzęta jest ważnym elementem ćwiczeń słuchu fonemowego. Materiał przeznaczony jest dla dzieci od 5.oku życia oraz starszych, u których występuje wada wymowy w postaci kappacyzmu lub gammacyzmu.
Bajki, które znajdziecie w tej książeczce, opwiada Wam Pani Beata Bajarka. Pani Beata Bajarka mieszka w krainie Za Siedmioma Lustrami, ma długi, ciemny stół, na stole świece w złotych lichtarzach i wielka księgę, oprawioną w czerwone płótno, a w książce tej są bajki, bajki, bajki...
„Biegiem po rozum do głowy. Ćwiczenia wzbogacające dziecięcą wiedzę i twórcze myślenie”, to ćwiczenia skierowane głównie do uczniów klas młodszych, rozwijające logiczne myślenie, pamięć i słownictwo dziecka. Książka może być pomocą dla specjalistów (terapeutów i wychowawców), którzy prowadzą zajęcia z dziećmi, potrzebującymi usprawniania: - percepcji słuchowej, - spostrzegawczości wzrokowej, - twórczego, logicznego myślenia, - kompetencji językowej, - rozwijania zasobów leksykalnych, - sprawności grafomotorycznej - koncentracji uwagi. Poszczególne ćwiczenia są tak opracowane, aby były różnorodne, urozmaicone, a tym samym pozbawione monotonii i powtarzalności. „Zachęcam do ich wykonania, warto pamiętać, że taka umysłowa rozrywka i niecodzienna zabawa ma uczyć i rozwijać, rozbudzać dziecięcą wyobraźnię, a przede wszystkim dostarczyć młodemu człowiekowi radości i satysfakcji z wykonania kolejnego zdania.
Zbiór scenariuszy z propozycjami zajęć z dziećmi w wieku 6-11 lat na wszystkie pory roku.Zucherek. Scenariusze zajęć tematycznych ma przez zabawę dostarczyć nauczycielom, wychowawcom i instruktorom pracującym z dziećmi rozmaitych pomysłów, umożliwiających świadomą, kreatywną, prowadzącą do twórczych rozwiązań pracę z uczestnikami zajęć przez zabawę.Uniwersalność proponowanych zajęć z elementami polskich obrzędów, zwyczajów i tradycji nie ogranicza książki tylko do jednego rodzaju odbiorcy dotyczy wszystkich aktywności w przedziale wiekowym 611 lat. Zajęcia nadają się do realizacji zarówno na zbiórkach zuchowych, na lekcjach w szkole, w świetlicy, w przedszkolu, na obozach czy koloniach. Bardzo ważnym elementem w Zucherku. Scenariusze zajęć tematycznych są Worki pomysłów, które pełnią rolę skrzyni skarbów. Worki umieściliśmy po każdym cyklu zajęć tematycznych i znajdują się w nim uzupełniające wiadomości, pomagające w pracy z dziećmi, materiały do gawęd, piosenki, wierszyki, gry i zabawy, majsterki.Metody są tak dobrane, aby wyzwalały aktywność i zaangażowanie uczestników przy realizacji wspólnych celów, jakie przyjmuje grupa, a także ułatwiały wymianę myśli i odczuć bez lęku przed oceną ze strony innych. Ma to sprzyjać m.in. uświadomieniu sobie i zrozumieniu konkretnego problemu i wspólnemu poszukiwaniu jego rozwiązań, a także przekazywaniu określonych treści i uczeniu się.Skąd tytuł ""Zucherek"" (niedawno ""Zuchmistrz"")? Propozycje nasze powstały na podstawie zajęć prowadzonych metodyką zuchową, czyli metodyką pracy z dzieci w wieku wczesnoszkolnym. Nad jego powstaniem pracowali doświadczeni instruktorzy zuchowi.Propozycja dla:- Rodziców, którzy planują wakacyjne wycieczki,- Opiekunów kolonii, półkolonii, obozów,- Opiekunów akcji Lato w mieście,- na zajęcia świetlicowe,- na zielone szkoły,- na imprezy wycieczkowe,- na twórcze zajęcia szkolne,- na zabawy przedszkolne.
Scenariusze zajęć i zabaw tematycznych. Obejmuję dzieci i zuchy w wieku 5-12 lat.W zeszycie:- Poźegnanie zimy powitanie wiosny- Idzie wiosna. Fiołki, przebiśniegi, stokrotki, bratki i jeszcze inne wiosenne kwiatki- Wielkanoc- Ogrodnik- Przyjaciel zwierząt
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?