Książka W kręgu psychologii społecznej dedykowana profesorowi Januszowi Grzelakowi, jednemu z najwybitniejszych polskich psychologów społecznych, została napisana przez Jego uczniów i współpracowników. Podejmuje zagadnienia trwale obecne w dorobku Profesora: orientacje społeczne i orientacje kontroli, uprzedzenia i relacje grupowe, zachowania grupowe i zachowania społeczne oraz zjawiska makrospołeczne.
Znalezienie i zatrudnienie odpowiednich pracowników jest jednym z najistotniejszych zadań każdej organizacji. Najważniejszym jego elementem jest trafna diagnoza możliwości kandydatów do pracy. Podejmują się jej zarówno psychologowie, mający podstawową wiedzę o prowadzeniu badań w tym kierunku, jak i osoby z innego rodzaju wykształceniem. Niniejsza książka ma pomóc jednym i drugim w podniesieniu jakości podejmowanych decyzji. Nie należy jednak oczekiwać, że niniejsza pozycja ma charakter wyłącznie poradnikowy. Omówione tu bowiem zostaną liczne badania, których wyniki mogą być pomocą w planowaniu własnej działalności praktycznej.
Dopasowanie człowieka i środowiska, w którym on działa, a ściślej pracownika i zatrudniającej go organizacji ma podstawowe znaczenie dla powstania poczucia związku z firmą, czyli tożsamości organizacyjnej. Autorka książki omawia różne spojrzenia na proces budowania dopasowania człowiek?organizacja: dopasowanie do zawodu, dopasowanie do stanowiska pracy i, najbardziej szczegółowo, dopasowanie do konkretnej firmy i pracodawcy. Przedstawia wyniki badań wskazujące, jak wiele istotnych dla pracownika, jego współpracowników i całej organizacji postaw i zachowań wiąże się z dopasowaniem: zadowolenie z pracy, zaangażowanie organizacyjne, pomaganie współpracownikom i lojalność. Jednak najważniejszą konsekwencją dopasowania jest tożsamość organizacyjna, której powstanie zmienia sposób, w jaki pracownik spostrzega relację między sobą a organizacją.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?