Autorzy zgromadzili 500 przykładów ataku oraz zbiór partii szachowych, w których zastosowano różne rozwiązania taktyczne i które w strategicznych planach miały rozwiązanie na linii h. Po przestudiowaniu zawartych w książce przykładów czytelnik wyrobi sobie taktyczną intuicję, która jest bardzo przydatna i pożądana w grze praktycznej. Książka przeznaczona jest do szkolenia młodych adeptów królewskiej gry, a jej lektura stanowi doskonały element przygotowania zawodnika przed turniejem szachowym.
Druga część trzyczęściowego podręcznika do nauki gry w szachy przeznaczona dla tych adeptów, którzy już opanowali zasady gry i umieją rozegrać partię szachową. Autorzy, wykorzystując swoje wieloletnie doświadczenie w pracy z dziećmi i młodzieżą, stopniowo wprowadzają czytelnika w tajniki strategii i taktyki oraz w sposób rozgrywania debiutów i końcówek szachowych. Książka ma układ 36 lekcji kończących się zadaniami do samodzielnego rozwiązania. Dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym w przyswojeniu materiału będą potrzebować pomocy nauczyciela lub rodzica.
Ostatnia część trzyczęściowego podręcznika do nauki gry w szachy przeznaczona dla tych, którzy już opanowali podstawy gry i taktyczne sposoby realizacji przewagi. Przykłady przytoczone w trzeciej części mają za zadanie przybliżyć problemy strategii szachowej. Autorzy, wykorzystując swoje wieloletnie doświadczenie w pracy z dziećmi i młodzieżą, w przystępny i atrakcyjny sposób wyjaśniają, jak umiejętnie prowadzić grę i osiągnąć przewagę, jak rozwijać figury, jak typować słabości przeciwnika i jak przeprowadzić atak. Książka ma układ 36 lekcji kończących się zadaniami do samodzielnego rozwiązania. Dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym w przyswojeniu materiału będą potrzebować pomocy nauczyciela lub rodzica.
Pierwsza część trzyczęściowego podręcznika do nauki gry w szachy przeznaczona dla najmłodszych adeptów, także dla tych, którzy do tej pory z tą grą nie mieli do czynienia. Autorzy wykorzystują swoje wieloletnie doświadczenie w pracy z dziećmi i młodzieżą, by w możliwie najprostszy, przystępny i atrakcyjny sposób wprowadzić czytelnika w tajniki królewskiej gry.Książka ma układ 36 lekcji kończących się zadaniami do samodzielnego rozwiązania. Po zapoznaniu się z nimi każde dziecko będzie znało zasady gry i będzie potrafiło rozegrać partię szachową. Dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym w przyswojeniu materiału będą potrzebować pomocy nauczyciela lub rodzica.
`Rok w lodach Antarktydy` to literacka i fotograficzna opowieść Ryszarda Czajkowskiego o pobycie na Białym Kontynencie w latach 1965-1967. Autor był uczestnikiem pierwszej po II wojnie światowej polskiej grupy badawczej, która spędziła ponad rok w radzieckich bazach na Wschodniej Antarktydzie. Ryszard Czajkowski znany jest jako podróżnik, polarnik i filmowiec, ale ma też znaczący dorobek naukowy. Jego pierwsza podróż na Antarktydę była wyprawą badawczą, dzięki której pozyskał cenne dane naukowe i dzięki której... `porzucił` naukę na rzecz podróży. W czasie pobytu na stacjach „Mirnyj” i „Mołodiożna” nie tylko prowadził badania, ale także obserwował i dokumentował życie codzienne polarników i ich zajęcia oraz „podglądał” stałych mieszkańców kontynentu – pingwiny i foki. Nie brak w książce osobistych refleksji autora o ponad rocznym pobycie w oddaleniu od domu i rodziny, ciekawych anegdotek z życia polarników i opowieści o przygodach, których tam doświadczył. Tekst wzbogacony jest licznymi fotografiami, ukazującymi niezwykłe formy lodowców skrywających ląd, dryfujących gór lodowych, widoki Antarktydy uchwycone z samolotu, statku i podczas pieszych wędrówek autora wokół baz. Ryszard Czajkowski był w Antarktyce jeszcze dwa razy, budując polską stałą stację antarktyczną im. H. Arctowskiego na Wyspie Króla Jerzego. W uznaniu jego zasług i dorobku, samotny szpiczasty nunatak, znajdujący się nieopodal tej stacji, nazwano Iglicą Czajkowskiego. Książka ukazuje się w 50. rocznicę wyprawy i dokumentuje udział polskich polarników w badaniach nad fascynującą Antarktydą.
Druga część trzyczęściowego podręcznika do nauki gry w szachy przeznaczona dla tych adeptów, którzy już opanowali zasady gry i umieją rozegrać partię szachową. Autorzy, wykorzystując swoje wieloletnie doświadczenie w pracy z dziećmi i młodzieżą, stopniowo wprowadzają czytelnika w tajniki strategii i taktyki oraz w sposób rozgrywania debiutów i końcówek szachowych. Książka ma układ 36 lekcji kończących się zadaniami do samodzielnego rozwiązania. Dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym w przyswojeniu materiału będą potrzebować pomocy nauczyciela lub rodzica.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?