- Czy naprawdę w dzisiejszych czasach wychowujemy tyranów?
- Jak wspierać dziecko w nabieraniu samodzielności i odpowiedzialności?
- Jak budować z nim zdrowe relacje?
- Jak uchronić je przed nałogami?
- Co robić, gdy stres związany ze szkołą je przytłacza?
- Czy dziecku w tym wieku możemy już pozwolić zostać samemu w domu, pójść do sklepu lub jeździć autobusem?
- Dziecko przyjaźni się z niewłaściwymi osobami – interweniować czy nie?
- Czy powinniśmy karać je za niewłaściwe zachowanie? A jeśli nie, to co zamiast kar?
- Co robić, gdy nasze własne dziecko oszukuje lub kradnie?
Jeśli jesteś rodzicem dziecka w wieku od 5 do 10 lat, z pewnością mierzysz się z przynajmniej niektórymi z tych pytań. Danielle Graf i Katja Seide od 2013 roku piszą razem najpopularniejszego niemieckiego bloga o rodzicielstwie: www.gewuenschtestes-wunschkind.de. Stale korespondują ze swoimi czytelnikami i udzielają im porad, same także wychowują dzieci, dlatego doskonale znają wyzwania, przed jakimi rodzice stają każdego dnia. Wykorzystują swoją dogłębną wiedzę pedagogiczną i doświadczenie, by wyjaśnić nam zachowania naszych dzieci i dostarczyć narzędzi, które pomogą nam poradzić sobie w trudnych chwilach. Piszą w sposób lekki i przystępny, omawiając sytuacje z codziennego życia rodzin.
Ich pierwsza wspólnie napisana książka "Najbardziej upragnione dziecko wszech czasów doprowadza mnie do szału. Jak przetrwać fazy buntu i nie zwariować" od 2017 roku znajduje się na listach bestsellerów Der Spiegel i Amazon.de, gdzie ma ponad 3 000 pozytywnych opinii. Sprzedała się już w ponad 200 000 egzemplarzy i została przetłumaczona na kilka języków.
Oto ich druga książka, która także znajduje się wśród najpopularniejszych książek dla rodziców w Niemczech i doczekała się już kilku zagranicznych wydań.
"Ta książka ma na celu przywrócenie rodzicom bezwarunkowej akceptacji względem ich dzieci bez zamartwiania się. Pokażemy, że rzekomo antyspołeczne czy wręcz despotyczne zachowanie wynika z tego, iż dziecko w tym przedziale wiekowym uczy się wielu rzeczy, i nie jest to aż tak niepokojące, jak myślą dorośli i jak można przeczytać w niektórych poradnikach. Wyjaśnimy, dlaczego nasze dzieci czasem nas nie słuchają albo wręcz celowo nas prowokują, a także co możemy zmienić, by sytuacja się poprawiła. Opowiemy, czym jest rodzicielstwo bliskości, oraz pokażemy, że ze względu na zbliżający się już wtedy okres dojrzewania przedział wiekowy od pięciu do dziesięciu lat stanowi niezwykle ważny etap rozwoju, którego znaczenie, niestety, wciąż zbyt często się pomija". – Danielle Graf i Katja Seide
André Stern oddaje głos dzieciom, które tak bardzo potrzebują dziś być wysłuchane. Ma niezwykły dar przekazywania głębokich myśli w prosty sposób. To, co inni próbują wyjaśnić w skomplikowanych poradnikach, Stern mówi zwięźle tak, że trafia wprost do serca.
Jeśli siedmiolatek potrafi pięknie śpiewać, ale nie radzi sobie z matematyką, oznacza to tylko, że uczy się w swoim tempie, własnym rytmem. Czterolatka, która chce nosić ciągle ten sam sweterek, nie jest uparta, tylko postępuje zgodnie ze swoim rytuałem. Jeśli dziecko nie potrafi jeszcze czytać, podczas gdy jego rówieśnicy robią to już płynnie, nie ma powodu do zmartwień.
André Stern zachęca nas: zaufajmy rytmom i rytuałom naszych dzieci, ofiarujmy im bezwarunkowe „kocham cię, bo jesteś taki, jaki jesteś”, i nie martwmy się o resztę!
“Nie chcę w tej książce opisywać wszystkiego, co w naszym porządku świata zaburza naturalne rytmy i rytuały człowieka, a szczególnie spontaniczne rytmy i rytuały dziecka. Tę niezbędną klasyfikację pozostawiam innym, mającym lepsze narzędzia do opisania zakresu i konsekwencji zjawiska; osobiście wolę pójść drogą odwrotną i podzielić się prostymi historiami o zaufaniu. Historiami prawdziwymi, które ilustrują i uwypuklają to, co pojawia się w naturalny sposób, kiedy przestajemy więzić naturę naszych dzieci w ciasnej łupince naszych oczekiwań i utartych przekonań – kiedy po prostu przestajemy chcieć je edukować, a zaczynamy żyć zaufaniem do nich; tym samym zaufaniem, którego wszyscy chcielibyśmy doświadczyć od innych” – André Stern
Ta książka pomoże każdemu rodzicowi radzić sobie z trudnymi emocjami - swoimi i dziecka. Zawiera także zestaw szybkich działań przy ostrych przejawach buntu, które pomogą odpowiednio zareagować przy napadach złości.
Autorki przez wiele lat prowadziły najpopularniejszy niemiecki blog o rodzicielstwie. Same są mamami i specjalizują się w rodzicielstwie bliskości.
Ich książka sprzedała się już w ponad 200 000 egzemplarzy.
“Im gwałtowniej nasze dzieci się ,buntują' – a być może nawet biją, gryzą lub plują, bo słowa im nie wystarczają – tym bardziej tracimy pewność siebie. Czy aby na pewno dobrze je wychowujemy? A jeśli nasze dziecko faktycznie zmieni się w małego tyrana, jak nam to przepowiadają ze wszystkich stron? Czy nie powinniśmy wyznaczyć mu jakichś granic?
Na półkach księgarń można znaleźć wiele poradników, które w przypadku takiego buntu propagują powrót do starego, dobrego i konsekwentnego wychowania. (…)
Czy należy więc z tego wyciągnąć wniosek, że aby nasze dzieci były przygotowane do przyszłego życia, musimy się powstrzymywać od zaspokajania ich potrzeb emocjonalnych? My temu twardo mówimy: nie! W naszej książce chcemy uporać się ze starymi mitami o rozwydrzonym tyranie i zachęcić rodziców oraz dziadków do tego, by także po ukończeniu przez dziecko pierwszego roku życia postępowali zgodnie z zasadami rodzicielstwa bliskości, które są powszechnie stosowane w fazie niemowlęcej.
Chcemy pokazać, jak spokojnie przejść przez tak zwane ,fazy buntu'. Absolutnie nie ma potrzeby ciągłego spierania się z własnym dzieckiem o każdy drobiazg. Nawet nie trzeba malca strofować! Obiecujemy, że gdy po przeczytaniu tej książki znajdziesz się z dzieckiem w supermarkecie przed regałem ze słodyczami, a ono zacznie się awanturować i głośno krzyczeć, będziesz potrafił zareagować z czułością i zrozumieniem, zamiast popadać w złość” - Danielle Graf i Katia Seide
- Jak zapewnić dziecku najlepsze możliwe wsparcie?
- Co jest dobre, a co złe w kontaktach z dziećmi?
- Jak prawidłowo zachowywać się w roli matki lub ojca?
- Co się stanie z dzieckiem, jeśli matka lub ojciec zawiodą?
W książce "Jesteś okej taki, jaki jesteś" Katharina Saalfrank przekonuje, że psychologia rozwojowa oraz badania mózgu już od dawna dostarczają nam wystarczającej wiedzy na temat dzieci i tego, czego potrzebują, aby dobrze rosnąć i się rozwijać. Dlatego mówi stanowczo o potrzebie fundamentalnej zmiany paradygmatu: dzieci nie potrzebują wychowania, ale relacji!
Autorka pokazuje, co jest podstawą dobrych relacji pomiędzy rodzicami a dziećmi i prezentuje przemyślenia oraz sposoby postępowania, które mogą służyć w codziennym życiu jako drogowskaz, wskazać nam nowe sposoby patrzenia i kierunki dla nas i naszych rodzin.
Dziś rodzice mogą szukać własnych, odrębnych wartości dla swoich rodzin i próbować je wdrożyć. Niniejsza książka ma do tego zachęcać.
"Zebrałam [w tej książce] informacje na temat poszczególnych etapów rozwoju dzieci. Posługując się przykładami z codziennego życia, przedstawiłam wiedzę z zakresu teorii przywiązania, badań nad mózgiem i psychologii rozwoju. Dzieci spędzają coraz więcej czasu w placówkach edukacyjnych. Czy w tych instytucjach zaszła jakaś zmiana? Czy wiedza z psychologii rozwoju ma wpływ na nasz system edukacji? Te kwestie także omówiłam.
Przemyślenia i alternatywne sposoby postępowania zaprezentowane w książce mają zachęcić do eksperymentowania. Nie należy ich tak po prostu naśladować, nie są one również pomyślane jako pomoce wychowawcze ani jako poradnik. Powinny raczej prezentować nowe założenia, które się sprawdziły, co mogę potwierdzić z własnego doświadczenia. Mogą one służyć w codziennym życiu z dziećmi jako nawigacja, pomogą znaleźć nowe sposoby patrzenia i kierunki dla siebie i własnej rodziny.
Wolno nam przejść od wychowania do relacji. Koniec wychowania to początek relacji!
Chciałabym dodać ci otuchy. Rodzice mają prawo pozwolić sobie na spokój i zaufanie do własnych umiejętności. Bo spokój pozwala nam przybliżyć się do spraw, które pojawiły się w naszym życiu, ułatwia zdobycie się na odwagę i podejmowanie prób. Dzięki niemu możemy rosnąć wewnętrznie poprzez wspólne doświadczenia w relacji ze swoimi dziećmi".
“Dzień dobry! Mam na imię André, mam cztery lata, jestem chłopcem, nie jem słodyczy i nie chodzę do szkoły!”. Mały André wypracował sobie to zdanie, by odpowiadać dorosłym, którzy pytali go, dlaczego biega swobodnie w czasie, gdy inne dzieci są w szkole. Ostatnia jego część wywoływała – i do dziś wywołuje – pewne poruszenie.
Co stanie się z dzieckiem, które dorastać będzie z dala od szkoły, bez stresu, rywalizacji, programu nauczania czy odniesienia do jakiejkolwiek średniej?
Historia André Sterna odpowiada na to pytanie. Pozwala nam odrzucić pewne z góry przyjmowane założenia: brak edukacji szkolnej nie prowadzi do stania się analfabetą, aspołecznym i niekompetentnym dzikusem, a możliwości zdobywania wiedzy i osiągnięcia sukcesu są liczne i nieoczekiwane.
André Stern nie wychował się w zamożnej, uprzywilejowanej rodzinie. Jego opowieść daje nam wszystkim swobodę dokonania osobistego wyboru, z pełną świadomością i wiedzą o szerokim spektrum możliwości, jakie istnieją poza tradycyjną edukacją szkolną.
W Europie toczy się dziś debata na temat tego, czy systemy szkolne nie wywierają zbyt dużej presji na nasze dzieci. Książka André Sterna stanowi istotny głos w tej debacie.
Ta książka nie jest pochwałą żadnej metody, nie zawiera cudownej recepty. Nie jest także podręcznikiem nonkonformizmu ani krytyką szkoły. Jest świadectwem, źródłem inspiracji, wezwaniem do wolności, różnorodności i zaufania.
"Pierwsze pytanie, jakie zawsze słyszę, brzmi następująco: Czy nie odczuwałeś braku innych dzieci?
Po nim padają kolejne: Dlaczego Twoi rodzice zdecydowali się nie posyłać dzieci do szkoły? Czy to, że nie chodziłeś do szkoły, oznacza, że cały dzień siedziałeś z nimi w domu? A gdybyś chciał zostać lekarzem, adwokatem, inżynierem albo architektem? Nie chcę rezygnować z kariery, żeby zajmować się edukacją dzieci. Nie wszystkie dzieci są w stanie uczyć się tak, jak ty – niektóre trzeba do tego zapędzać. Nie dysponuję wystarczającą wiedzą, by samemu wykształcić dziecko. Ale na to trzeba mieć pieniądze!" – André Stern.
Jeśli myślisz o edukacji domowej lub alternatywnej, ale masz podobne pytania i wątpliwości, w tej książce znajdziesz odpowiedzi.
Nowoczesny przewodnik dla osób oczekujących dziecka. Autorki bez owijania w bawełnę, ale za to z dużą dawką humoru opowiadają o ciąży, narodzinach i tym, co dzieje się później. Na to czekali współcześni rodzice! Czas oczekiwania to nieustająca gonitwa pytań a co, jeśli moje dziecko jest za duże? Co trzeba zawrzeć w planie porodu? Czy wody odejdą mi naturalnie? I jakim cudem uda mi się to dziecko utrzymać potem przy życiu? I gdzie uzyskać odpowiedzi na te wszystkie pytania, które będą pasowały do mnie i do mojego stylu życia? Dwie doświadczone doule rozwieją wszelkie wątpliwości. Przeprowadzą czytelniczki i czytelników przez cały ten proces, od najwcześniejszego etapu ciąży aż po poporodową dżunglę emocji. Autorki umożliwiają zgłębianie własnych indywidualnych potrzeb, poznanie swoich praw i odnalezienie swojego zdania zarówno podczas ciąży, jak i po jej zakończeniu. Wiedza podana w łatwych do przyswojenia porcjach i ilustracje cenionej artystki Louise Reimer tworzą razem doskonałe narzędzie dla nowego pokolenia rodziców.
Wspaniała książka dla dzieci i młodzieży, wspomagająca budowanie poczucia własnej wartości. Ciekawe ćwiczenia oraz wskazówki i porady jak zrozumieć samego siebie, zaakceptować swoje wady i zaangażować się w poznawanie i budowanie szacunku do własnej osoby.
Samoświadomość własnych uczuć i myśli oraz docenienie i pokochanie całego siebie, jako osobę wyjątkową, niepowtarzalną i ważną, stanowi klucz do równowagi i budowania pewności siebie. Poznanie siebie, bycie szczerym z samym sobą, umiejętność rozpoznawania własnych uczuć i potrzeb - tego uczy ta wspaniała książka dla nastolatków.
Ta pozycja pomoże Ci zrozumieć, zaakceptować, szanować i pokochać najwspanialszą osobę jaką znasz- CIEBIE!
"Gdyby gwałtowny wzrost liczby osób transseksualnych był wynikiem większego przyzwolenia społecznego, gdzie mamy grupy trzydziesto, czterdziesto, pięćdziesięcio, sześćdziesięcio i siedemdziesięcio - latków, identyfikujących się jako osoby transseksualne?
Dlaczego widzimy to tylko u nastolatków i młodych dorosłych nadmiernie zanurzonych w mediach społecznościowych?"
Lost in Trans Nation: A Child Psychiatrist's Guide Out of the Madness
Miriam Grossman
Szereg badań wskazuje, że prawie 70 procent dzieci, które doświadczają dysforii płciowej w dzieciństwie – a których się w dysforii nie utwierdza ani nie przeszły tranzycji społecznej - w końcu z niej wyrasta."
Abigail Shrier "Nieodwracalna krzywda "
"Na krótko przed osiemnastką poszedłem do pewnej poznańskiej psycholożki. Była znana w środowisku transseksualistów. (…) Wyjaśniłem jej, że od kilku lat otrzymuję „na czarno” blokery dojrzewania i hormony, od osoby transseksualnej poznanej w Internecie, oraz że moi rodzice o tym nie wiedzą. Nie zmartwiło jej to, przeciwnie. Wyraziła entuzjazm, że mogłem od tak młodego wieku „być sobą”. Powiedziała też, że w razie pytań sądu powinienem mówić, że chodziłem do niej na wizyty przez dłuższy czas, a nie tylko dwa razy – czyli tak, jak było naprawdę – oraz abym nie mówił, że brałem hormony od Ewy. Zwyczajnie namówiła mnie do kłamstwa."
Łukasz Sakowski, "Moja historia cofnięcia zmiany płci. Tranzycja i detranzycja"
https://www.totylkoteoria.pl/tranzycja-detranzycja-zmiana-plci/
"Nawet najwybitniejsi profesjonaliści nie są chronieni przed aktywistowską tłuszczą. Wsiadaj na pokład "terapii afirmatywnej" albo strać pracę, a nawet prawo wykonywania zawodu"
Abigail Shrier "Nieodwracalna krzywda "
W trakcie pierwszych sześciu lat życia dziecięcy mózg dysponuje możliwościami, których nie będzie mieć już nigdy potem.lvaro Bilbao, doktor psychologii i neuropsycholog, tłumaczy, jak działa mózg małego dziecka i jak wiedza na ten temat może znacząco pomóc w budowaniu głębokich i satysfakcjonujących relacji między rodzicami i dziećmi.Ten praktyczny przewodnik dla rodziców i wychowawców, napisany żywym i przystępnym językiem, podsumowuje współczesną wiedzę psychologiczną, która pomaga wspierać dzieci w ich intelektualnym i emocjonalnym rozwoju.
NIE jest ważniejsze niż TAK.Słowo NIE ma SUPER MOC. Daje siłę. Uczy pewności siebie. Pozwala w pełni decydować. To nie słowo TAK uczy dorosłości, ale właśnie: NIE.Naucz się DOBRZE mówić NIE!Jak powiedzieć NIE kolegom, którzy wyciągają cię na wagary?Jak odmówić dawania buziaków cioci, której nie lubisz?Jak nie zgadzać się na udział w dodatkowych zajęciach pozaszkolnych, na które nie masz czasu?Jak sprzeciwić się rodzicom, żeby ich nie wkurzyć?Jak mówić NIE w internecie?Odkryj, że mówienie NIE jest SUPER. Naucz się dobrze go używać i poznaj jego supersiłę.
Jak przeżyć okres buntu dziecka? Życie z nastolatkiem przypomina często jazdę kolejką górską. Zmienny nastrój, nieustające kłótnie, bunt, wpadanie w złe towarzystwo, sięganie po używki, czasem całkowite zamknięcie się w sobie i skrajna nieśmiałość, a czasem bycie za wszelką cenę gwiazdą wśród rówieśników… Wydaje się, że tych kilku lat nie można wpisać w żaden schemat. A jednak – istnieją pewne cechy wspólne dla wszystkich nastolatków, a także metody wychowawcze, dzięki którym życie pod jednym dachem z dwunasto-, piętnasto- czy siedemnastolatkiem stanie się prostsze dla nas… i dla naszych dzieci. Zbudowanie prawdziwej bliskości z dorastającym dzieckiem jest prostsze, niż przypuszczasz. Isabelle Filliozat – psychoterapeutka, autorka książek W sercu emocji dziecka, Próbowałam już wszystkiego, Moje dziecko doprowadza mnie do szału – bestsellerowych poradników dla rodziców, sprzedających się w setkach tysięcy egzemplarzy. Stereotyp zbuntowanego nastolatka nie pozwala nam uwierzyć, że nasze dziecko może z nami współpracować – i to bez problemu! Kiedy człowiek uprze się, aby wyważyć drzwi, odkrycie, że wystarczy nacisnąć klamkę, aby je otworzyć, może okazać się szokujące. W tym zdaniu zawiera się niejako myśl przewodnia książki: nim zaczniemy się siłować, zastanówmy się, jak otworzyć. ze wstępu Autorki
Twoje dziecko idzie do żłobka, a ty masz tysiące pytań i tyle samo obaw? Marlena Chlabicz, doświadczona nauczycielka i edukatorka, rozwiewa wszystkie wątpliwości, uspokaja rodziców i podpowiada, jak można ułatwić dziecku żłobkowy start: - po czym poznać, czy moje dziecko jest gotowe na żłobek? - jak długo będzie trwała adaptacja? - jakie trudności mogą się pojawić i jak sobie z nimi poradzić? - jak pomóc samemu sobie? Znajdziesz tu także wiele praktycznych porad związanych z organizacją dnia malucha, prawdziwe historie z życia żłobkowiczów, a także mnóstwo wsparcia na czas całego procesu adaptacji. Marlena Chlabicz - z wykształcenia nauczycielka edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej, edukatorka, wieloletnia opiekunka i dyrektorka w żłobku, autorka pomocy dydaktycznych dla żłobków, organizatorka warsztatów sensorycznych dla najmłodszych. Prowadzi profil na instagramie @zlobkowaciotka. "Mamania. Pierwszy kontakt" to seria książek, które powinny znaleźć się na półce każdego rodzica. Do stworzenia serii zaproszono osoby, które w prosty i jasny sposób przekazują wiedzę na najróżniejsze tematy: od jedzenia po wychowanie. To książki zwięzłe, praktyczne, przedstawiające w wyczerpujący sposób najważniejsze zagadnienia.
BESTSELLEROWY PORADNIK DLA RODZICÓW I SPECJALISTÓW
Każdy przyszły rodzic wie, kiedy dziecko powinno zacząć siadać, samodzielnie chodzić czy mówić, kiedy można spodziewać się pierwszych zębów i kiedy one wypadną. Wielu rodziców jednak nie wie, jak wszystkie te skoki rozwojowe wiążą się z rozwojem psychicznym dziecka.
Jak zachowuje się dziecko na poszczególnych etapach rozwoju?
W jaki sposób zapewnić naszemu dziecku najlepsze warunki rozwoju?
Jak pomóc mu pokonać ewentualne bariery rozwojowe?
Kiedy należy się skonsultować ze specjalistą?
Na szczęście autorzy tego poradnika już od wielu lat skutecznie rozwiewają wszelkie wątpliwości i niepokoje rodziców, konfrontując codzienne obserwacje z naukowym ujęciem prawidłowego rozwoju dziecka. Wyjaśniają przebieg i mechanizmy rozwoju psychicznego, nierozerwalnie związanego z fizycznym, i krok po kroku pokazują, jak wraz z dzieckiem pomyślnie przejść każdy kolejny etap.
Nastolatki jednego dnia mogą doświadczać intensywnych i zupełnie przeciwstawnych uczuć: euforii i przygnębienia, poczucia przynależności do grupy rówieśniczej i poczucia wykluczenia z niej, entuzjazmu i zniechęcenia, brawury i lęku, wiary w siebie i zwątpienia we własne możliwości. Odczuwają silny stres, ponieważ brakuje im umiejętności potrzebnych do radzenia sobie z przytłaczającymi emocjami oraz nawiązywania satysfakcjonujących relacji. Przedstawiony w książce model pracy z młodzieżą (DNA-V) łączy założenia terapii akceptacji i zaangażowania oraz psychologii pozytywnej z najnowszą wiedzą naukową na temat procesów rozwojowych. Jest to całościowy program pokazujący, jak pomóc młodym ludziom odkryć i rozwijać własne mocne strony, radzić sobie z trudnymi emocjami oraz przełamywać negatywne wzorce myślenia. Zaprezentowane narzędzia pomagają wykształcić umiejętności psychologiczne, które pozwolą młodym osobom zaangażować się w działania zgodne z własnymi wartościami, osiągnąć stawiane sobie cele, w pełni zrealizować swój potencjał oraz zbudować pozytywne relacje z rówieśnikami i rodziną. Umiejętności te ułatwią im przejście przez trudny okres dojrzewania. Zaprezentowana wiedza została zilustrowana przykładami i opisami przypadków. Książka zawiera zestaw przydatnych materiałów, takich jak formularze i karty pracy, a także ćwiczenia i rady dotyczące dostosowania technik do indywidualnych potrzeb nastolatka. Autorzy wyjaśniają też, jak zorganizować pracę w dużych grupach i klasach szkolnych. Niniejsza książka to nieocenione źródło wiedzy dla psychologów, psychoterapeutów, nauczycieli i pedagogów oraz dla każdego, komu leży na sercu dobro młodzieży.
Podstawą skutecznego wychowywania jest konsekwentne wyznaczanie granic, umożliwiających dziecku orientację w otaczającym je świecie. MacKenzie omawia typowe błędy popełniane przez rodziców, wyznaczających dziecku zbyt sztywne, zbyt szerokie lub niestałe granice. Opisuje granice odpowiednie dla dzieci na różnym etapie rozwoju oraz skuteczne metody ich ustalania. Omawia też problem komunikacji w rodzinie. Na przykładach zaczerpniętych z codziennego życia pokazuje, jak często rodzice, mimo najlepszych chęci, zupełnie nieświadomie przekazują dziecku wewnętrznie sprzeczne komunikaty. Lekturę polecamy rodzicom, nauczycielom i wychowawcom, którym zależy na nawiązaniu przyjacielskich relacji z dzieckiem, bez ryzyka utraty autorytetu.
Does your child suffer from fears and worries that affect their behaviour or keep them awake at night?Fears and worries are very common among children with around 15% thought to suffer from anxiety disorders; the most commonly identified emotional or behavioural problems among children. However, if left unchecked, they can cause more serious problems such as school avoidance, difficulties in making friends and long-term problems with anxiety and depression. Written by two of the UK's foremost experts on childhood anxiety, this extremely useful guide will enable you to understand what is causing your child's worries and to carry out step-by-step practical strategies to help him or her to overcome them, including:· Addressing specific fears and phobias as well as general anxiety and 'worrying'· Using case studies, worksheets and chartsHelping Your Child is a series for parents and caregivers to support children through developmental difficulties, both psychological and physical. Each guide uses clinically-proven techniques.
W codziennym funkcjonowaniu wykorzystujemy wszystkie rodzaje zmysłów, najczęściej zupełnie nie będąc tego świadomym, choć to dzięki nim możliwe jest pobieranie wszelkich informacji płynących z otoczenia, a także ze swojego ciała. Możemy rozpoznawać smaki, zapachy, odbierać wrażenia wzrokowe, słuchowe, a także dotykowe. Często zapominamy o tym, że do narządów zmysłowych zaliczamy także czucie głębokie i zmysł równowagi. To one wraz z receptorami dotykowymi stanowią tak zwane zmysły pierwotne, zwane także bliskimi, gdyż ich intensywny rozwój następuje już w okresie płodowym. Są niezbędne do tego, by nowo narodzone dziecko mogło poradzić sobie w zupełnie nowych warunkach. Stopniowo, w miarę rozwoju i dojrzewania układu nerwowego, do pracy dołączają pozostałe zmysły, jednak w pierwszych dwóch latach życia zmysły bazowe pełnią najistotniejszą rolę w procesie uczenia się. W książce Czytelnik odnajdzie nie tylko informacje na temat funkcjonowania zmysłów pierwotnych, ale także sposoby diagnozowania preferencji dotykowych oraz cały pakiet zabaw i sytuacji, które sprzyjają ich stymulacji. Można je wykorzystać zarówno w przypadku dzieci w normie rozwojowej, jak i tych, które borykają się z różnego rodzaju problemami przetwarzania sensorycznego.
Unikalna na polskim rynku książka o rozwoju seksualności i edukacji dzieci w tym aspekcie. Zanurzona w filozofii rodzicielstwa bliskości, teorii więzi, Porozumienia bez przemocy, oparta na najnowszych doniesieniach naukowych, bez balastu nieaktualnej i często szkodliwej wiedzy.
To książka, w której ludzka seksualność nie jest oddzielona od reszty życia, napisana z szacunkiem dla intymności dziecka i troską o jego optymalny rozwój. Stanowi wartościowe źródło rzetelnej wiedzy o rozwoju człowieka i pokazuje, jak traktowanie dziecka z szacunkiem i empatią pomoże mu we wchodzeniu w dorosłość.
"Bardzo dobra książka o tym, czym kiedyś było dzieciństwo i czym powinno dziś być, oraz dlaczego tak ważny jest kontakt dzieci z przyrodą. Zresztą nie tylko dzieci. Bez zaglądania w różne zakamarki, włóczenia się po lesie albo łąkach lub podglądania innych stworzeń po prostu nie będziemy szczęśliwi i nic nam tego nie zastąpi." (Adam Wajrak)"Ostatnie dziecko lasu" to książka, która radykalnie zmienia sposób myślenia o przyszłości - naszej i naszych dzieci.Choć z badań wynika, że kontakt z przyrodą wspomaga leczenie ADHD, poprawia koncentrację i koordynację ruchową, regeneruje umysł i ciało, na całym świecie - nie tylko w krajach rozwiniętych - wzrasta liczba osób, których kontakt z naturą ograniczony jest do minimum. Richard Louv błyskotliwie pisze o tym, jak do tego doszło, dlaczego to tak istotne i co możemy z tym zrobić.Książka "Ostatnie dziecko lasu" została przetłumaczona na kilkanaście języków, wywołując liczne dyskusje wśród nauczycieli, lekarzy i rodziców na temat "zespołu deficytu natury" i przyszłości naszego społeczeństwa.
Im więcej dzieci w rodzinie, tym więcej radości, ale i hałasu, skomplikowanych sytuacji oraz wyzwań. Jak poukładać relacje, aby każdy czuł się ważny i potrzebny? Co wspiera więzi między dziećmi, a co je narusza? Po co dzieciom konflikty i jak im w nich towarzyszyć? Małgorzata Stańczyk, psycholog i dziennikarka, propagatorka Rodzicielstwa Bliskości, mama trójki dzieci, w swojej książce pomaga przeprowadzić całą rodzinę przez niełatwą czasem sytuację pojawienia się w rodzinie kolejnego dziecka. Napisana z szacunkiem dla odmienności każdego członka rodziny książka pokazuje, jak wzmacniać każde z dzieci tak, aby miało przestrzeń na własny rozwój. Autorka nie zapomina również o rodzicach, pokazując im, jak mogą zadbać o siebie, aby mogli być oparciem dla swoich dzieci i czerpać satysfakcję z rodzicielstwa. Uspokaja w obliczu niepokojów i pomaga nabrać zaufania do swoich rodzicielskich kompetencji.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?