KATEGORIE [rozwiń]

Wydawnictwo Centrum Metody Krakowskiej

Okładka książki Neurobiologiczne podstawy rozwoju poznawczego - Ruch

48,00 zł 42,94 zł


"Ruch" to trzecia część z serii "Neurobiologiczne Podstawy Rozwoju Poznawczego" autorstwa Prof. Jagody Cieszyńskiej-Rożek - twórczyni Metody Krakowskiej ®. Książka dotyczy rozwoju ruchowego dziecka w wieku prenatalnym, niemowlęcym, poniemowlęcym i przedszkolnym. Pozycja przeznaczona jest dla logopedów, neurologopedów, psychologów dziecięcych, terapeutów, pedagogów, a także fizjoterapeutów, pragnących rozszerzyć swoją wiedzę na temat rozwoju funkcji poznawczych w kontekście terapii ruchowej. Czytelnik znajdzie dokładny opis ćwiczeń rozwijających motorykę dużą, sprawność manualną i narządów artykulacyjnych, przeznaczonych dla dzieci w danym wieku. Szczególnie cenne są informacje dotyczące kształtowania się dominacji stronnej i technik badania dominacji ręki i nogi.
Okładka książki Neurobiologiczne pods. rozwoju poznawczego. Słuch

48,00 zł 42,94 zł


"Słuch"to pierwsza część z serii "Neurobiologiczne podstawy rozwoju poznawczego" autorstwa Prof. Jagody Cieszyńskiej-Rożek. Pozycja jest przeznaczona dla logopedów, terapeutów, psychologów oraz rodziców, których interesuje możliwość prowadzenia skutecznej stymulacji z wykorzystaniem wiedzy na temat neurobiologicznych podstaw kształtowania się procesów poznawczych. Autorka podaje przykłady ćwiczeń stymulujacych funkcje słuchowe w okresie prenatalnym, w wieku niemowlęcym, poniemowlęcym oraz przedszkolnym. Ponadto w tej pozycji znajdziecie Państwo opis prawidłowego sposobu badania dominacji ucha oraz zasady prowadzenia terapii. Autorka zwraca uwagę na to, jak istotna jest stymulacja przetwarzania informacji dźwiękowych dla dalszego prawidłowego rozwoju dziecka.
Okładka książki Wars i Sawa

9,90 zł 8,46 zł


Wars i Sawa to szósta książeczka z serii Czytam Mamie i Tacie - Bajki i Legendy. Seria została przygotowana dla dzieci, które już potrafią samodzielnie przeczytać krótkie teksty, a także dla Maluchów, które uczą się słuchać, rozumieć i opowiadać. Legendy opowiadanie w wersji komiksowej są dostosowane do percepcji współczesnych dzieci oraz bliższe ich codziennym doświadczeniom, przeżywanym emocjom. Bajki i legendy znane Rodzicom i Dziadkom stają się wspólną przestrzenią rozmowy. Dziecko poznaje nowe słowa, zwroty, konstrukcje gramatyczne, pozostając w świecie baśni.
Okładka książki Czytam mamie i tacie. Poznańskie Koziołki

9,90 zł 8,46 zł


"Seria Czytam Mamie i Tacie - bajki i legendy została przygotowana dla dzieci, które już potrafią samodzielnie przeczytać krótkie teksty, a także dla Maluchów, które uczą się słuchać, rozumieć i opowiadać. Legendy opowiadanie w wersji komiksowej są dostosowane do percepcji współczesnych dzieci oraz bliższe ich codziennym doświadczeniom, przeżywanym emocjom. Bajki i legendy znane Rodzicom i Dziadkom stają się wspólną przestrzenią rozmowy. Dziecko poznaje nowe słowa, zwroty, konstrukcje gramatyczne, pozostając w świecie baśni. "
Okładka książki Ćwiczenia pamięci sekwencyjnej i symultanicznej

19,00 zł 17,57 zł


PAMIĘĆ – FUNKCJE PRAWO I LEWOPÓŁKULOWE Ćwiczenia pamięci są ważną częścią wszystkich działań terapeutycznych i logopedycznych. Dzieci z zaburzeniami komunikacji językowej, z deficytami uwagi i koncentracji, zagrożone dysleksją, z zakłóceniami funkcji sekwencyjnych i linearnych powinny codziennie przez 10-15 minut wykonywać zadania pamięciowe. Dorosłe osoby z afazją powinny ćwiczyć pamięć lewo i prawopółkulową kilka razy w ciągu dnia. Zestaw zawiera 42 kartoniki (21 par) o wymiarach 6x6cm. W zestawie znajdują się obrazki tematyczne (realnie istniejące przedmioty, postaci) jak i atematyczne (symboliczne, figury).
Okładka książki Neurobiologiczne pods. rozwoju poznawczego. Wzrok

48,00 zł 42,94 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

"Wzrok" to kolejna część z serii "Neurobiologiczne Podstawy Rozwoju Poznawczego" autorstwa Prof. Jagody Cieszyńskiej-Rożek - twórczyni Metody Krakowskiej ®. Autorka opisuje w przystępny sposób kolejne etapy rozwoju percepcji wzrokowej, których znajomość pozwala na postawienie trafnej diagnozy oraz ustalenie programu terapeutycznego dla dzieci z zaburzeniami rozwoju. Ponadto czytelnicy poznają zasady prowadzenia stymulacji funkcji wzrokowych, między innymi dowiedzą się jak prawidłowo wykonywać ćwiczenia wzrokowej pamięci symultanicznej i sekwencyjnej oraz trening percepcji obrazów odwróconych.
Okładka książki Stymulacja funkcji poznawczych w wieku niemowlęcym

45,00 zł 41,60 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Tablice wykonane są z cieńszej tektury (w porównaniu do wydania 1) dzięki czemu zwiększona została ilość obrazków z 14 do 36. Poziom umiejętności spostrzegania jasności, barwy, kształtu, wyodrębniania elementów z tła jest warunkiem prawidłowego rozwoju funkcji poznawczych małego dziecka. W pierwszych miesiącach życia dziecko przygotowuje się do aktywnego uczenia się komunikacji językowej i pozawerbalnej. Najważniejsza jest umiejętność skupiania wzroku, wyodrębniania oczu i ust, śledzenia ich ruchu, śledzenia ruchu obrazów w pozycji leżącej i na brzuchu. Bez względu na to ile punktów w skali Apgar dziecko uzyskało po urodzeniu, konieczne jest stymulowanie jego sprawności poznawczej. Proponowany zestaw pomocy pozwoli matce i terapeucie wczesnej interwencji prowadzić stymulację funkcji wzrokowych, uwzględniającą wyniki badań neurobiologicznych. Osiągnięcie oczekiwanych rozwojowo etapów spostrzegania wzrokowego da niemowlęciu szansę na opanowanie umiejętności poruszania głową, utrzymywania jej w pozycji na brzuchu, a to z kolei jest warunkiem późniejszego ewoluowania chwytu, zdobywania przestrzeni i kształtowania się komunikacji. Ćwiczenia przeznaczone są dla dzieci prawidłowo rozwijających się w wieku od pierwszego tygodnia do piątego miesiąca życia oraz dla dzieci wcześniaków i dzieci z deficytami rozwojowymi w wieku od pierwszego tygodnia do pierwszego roku życia.
Okładka książki Diagnoza funkcji psychomotorycznych dziecka w drugim roku życia

28,00 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Rozwój funkcji poznawczych w pierwszych dwóch latach życia dziecka jest ściśle związany z rozwojem motorycznym. Odpowiedni dla wieku poziom sprawności manualnej umożliwia równoległy rozwój narządów artykulacyjnych. Badanie poznawczego rozwoju dziecka (w wieku od 12 do 24 miesiąca życia) wymaga wykorzystania narzędzi, inicjujących podjęcie ustrukturalizowanej zabawy. Pierwsze dwa lata życia to czas kształtowania się ważnych dla rozwoju języka i myślenia umiejętności naśladowania zachowań dorosłego oraz samodzielnego odkrywania nowych umiejętności z użyciem znanych przedmiotów i zastosowania nieznanych dotąd elementów rzeczywistości do wyćwiczonych już działań W dziewiątym miesiącu życia, kiedy kształtuje się gest wskazywania palcem i stałość przedmiotu, dziecko uczy się wkładania i wyjmowania przedmiotów z pojemników. Ćwiczy wówczas sprawność manualną, koordynację wzrokowo-ruchową, a także przewidywanie skutków swoich działań i myślenie przez analogię. Rozwój ruchowy, umiejętność zdobywania przestrzeni wyznacza liczbę i jakość doświadczeń manualnych i koordynację ruchów.
  • Poprzednia

    • 1
  • Następna

Promocje

Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj