Praca ma charakter monograficzny, obejmuje trzy bloki tematów zróżnicowane co do metodologii ich przedstawienia. Pierwszy dotyczy gatunkowych i typologicznych rozróżnień tekstów prezentujących nurt potoczny. Drugi koncentruje się na rozpoznaniu pragmatycznych cech tekstów, głównie poprzez akty mowy. Trzeci - na opisie wybranych gramatycznych i leksykalnych wskaźników potoczności językowej.
Publikacja ta zainteresuje nie tylko językoznawców (szczególnie badaczy języka dziecka), ale także szersze grono odbiorców: psychologów, dydaktyków i nauczycieli poszukujących skutecznych form kształcenia językowego w przedszkolu i szkole, wreszcie - rodziców i wychowawców. Książka dostarczy im bowiem wielu - wspartych rzetelnymi badaniami empirycznymi - spostrzeżeń na temat umiejętności komunikacyjnych dzieci młodszych, rozumienia znaczeń wyrazów i frazeologizmów, sposobów widzenia, wartościowania, oceniania różnych zjawisk rzeczywistości. Może stać się ponadto źródłem refleksji nad tym, jak towarzyszyć dzieciom w ich rozwoju językowym i budowaniu systemu wartości.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?