Biznes a ochrona konkurencji
-
Autor: Fornalczyk Anna
- ISBN: 9788375260403
- EAN: 9788375260403
- Oprawa: Miękka
- Wydawca: Wolters Kluwer
- Format: 16.7x24.1cm
- Język: polski
- Seria: SERIA AKADEMICKA
- Liczba stron: 220
- Rok wydania: 2010
- Wysyłamy w ciągu: niedostępny
-
Brak ocen
-
55,86złCena detaliczna: 69,00 złNajniższa cena z ostatnich 30 dni: 55,86 zł
Artykuł chwilowo niedostępny
x
Książka jest pierwszym w Polsce opracowaniem na temat biznesowych skutków regulacji w zakresie prawa konkurencji.
Czytelnicy znajdą w niej odpowiedzi na wiele ważnych pytań, m.in.:
- Jak rozwijać biznes, aby nie popaść w konflikt z prawem konkurencji?
- Jak budować przewagę konkurencyjną firmy, aby nie spotkać się z zarzutem nadużywania dominującej pozycji na rynku?
- Jakie zapisy porozumień, konieczne z biznesowego punktu widzenia, nie będą sprzeczne z prawem konkurencji?
- Jakie warunki muszą być spełnione, aby pożądana fuzja lub przejęcie nie spotkały się z negatywną opinią organu antymonopolowego?
W książce przedstawiono i omówiono regulacje i orzecznictwo antymonopolowe Unii Europejskiej oraz adekwatne opisy doświadczeń firm prowadzących działalność w Unii, w tym również w Polsce. Zaprezentowano ekonomiczne uzasadnienie prawa konkurencji, odwołując się do podstaw mikroekonomii i nauk o zarządzaniu. Książka powstała na podstawie doświadczeń autorki zdobytych w pracy na stanowisku doradcy antymonopolowego dużych firm polskich i zagranicznych oraz podczas tworzenia Urzędu Antymonopolowego i kierowania jego pracami w pierwszym okresie polskiej transformacji.