Dręczenie dzieci przez dzieci staje się coraz powszechniejszym zjawiskiem. SŁUP SOLI i ŚMIERDZĄCY SER to dwie książki uzupełniające się nawzajem, pokazują ten problem przemocy z dwóch perspektyw: ofiary dręczenia i biernych obserwatorów. Słup soli uświadamia dzieciom, że ich milczenie i bierna postawa wspiera szkolnych dręczycieli i zachęca do działania. Co może zrobić pojedyncze dziecko, aby się temu przeciwstawić? Niewiele. A grupa? O wiele więcej, najpierw jednak musi się zorganizować. W tym opowiadaniu chłopiec, który boi się i nie cierpi dręczenia, pod wpływem swojego brata, zaczyna działać... Autorka, dr Elżbieta Zubrzycka, z wykształcenia biolog i psycholog, stara się pokazać dzieciom, że zawsze więcej jest tych, które są przeciwne dręczeniu niż tych, które je popierają. Kiedy przerwą milczenie i zaczną o tym rozmawiać, okaże się, że są w stanie powstrzymać szkolnych dręczycieli i podnieść jakość swojego codziennego życia w szkole.
Książeczki z serii „Bezpieczne dziecko” są adresowane do przedszkolaków i poruszają szeroko pojętą tematykę bezpieczeństwa w najbliższym otoczeniu dziecka. Cztery harmonijkowe książeczki z trwałego kartonu są opatrzone hasłowymi informacjami i sugestywnymi ilustracjami, które w skondensowanej formie przybliżają najmłodszym zasady bezpieczeństwa. Zastosowany sposób przedstawienia treści za pomocą symboli ułatwia percepcję dziecka.
W niezrozumiałych, niejasnych sytuacjach dzieci milczą. Boją się lub nie znajdują słów, by poprosić o pomoc. Niekiedy dochowywanie tajemnicy może być niebezpieczne. Mówić czy nie? O czym absolutnie nie wolno mówić, o czym wolno, a o czym wręcz należy? Jakie sekrety są niebezpieczne? Kiedy jest się skarżypytą? A kiedy mądrym, rozsądnym dzieckiem? Jak bezpiecznie korzystać z internetu? Książka zaopatrzona w Uwagi dla rodziców.
KSIĄŻKA WYRÓŻNIONA W KONKURSIE MEN!
Książka składa się z dwóch części: z ciekawego opowiadania i skierowanego do dzieci króciutkiego wykładu o zasadach prawidłowej komunikacji.
Opowiadanie pokazuje dzieciom, skąd się bierze złość i do czego jest potrzebna. Wyjaśnia, że czasem jest ona uzasadniona, a czasem nie. Jak to odróżnić?
Temu służy druga część książki, która omawia zjawisko złości, uczy, jak nad nią zapanować i wyrażać w taki sposób, który nie krzywdzi nikogo.
Książeczki z serii „Bezpieczne dziecko” są adresowane do przedszkolaków i poruszają szeroko pojętą tematykę bezpieczeństwa w najbliższym otoczeniu dziecka. Cztery harmonijkowe książeczki z trwałego kartonu są opatrzone hasłowymi informacjami i sugestywnymi ilustracjami, które w skondensowanej formie przybliżają najmłodszym zasady bezpieczeństwa. Zastosowany sposób przedstawienia treści za pomocą symboli ułatwia percepcję dziecka.
Książeczki z serii „Bezpieczne dziecko” są adresowane do przedszkolaków i poruszają szeroko pojętą tematykę bezpieczeństwa w najbliższym otoczeniu dziecka. Cztery harmonijkowe książeczki z trwałego kartonu są opatrzone hasłowymi informacjami i sugestywnymi ilustracjami, które w skondensowanej formie przybliżają najmłodszym zasady bezpieczeństwa. Zastosowany sposób przedstawienia treści za pomocą symboli ułatwia percepcję dziecka.
Książeczki z serii „Bezpieczne dziecko” są adresowane do przedszkolaków i poruszają szeroko pojętą tematykę bezpieczeństwa w najbliższym otoczeniu dziecka. Cztery harmonijkowe książeczki z trwałego kartonu są opatrzone hasłowymi informacjami i sugestywnymi ilustracjami, które w skondensowanej formie przybliżają najmłodszym zasady bezpieczeństwa. Zastosowany sposób przedstawienia treści za pomocą symboli ułatwia percepcję dziecka.
Michał, bohater tej wzruszającej i trzymającej w napięciu książki, jest wesołym i towarzyskim chłopcem. Wszyscy go lubią, aż nagle zmienia się nie do poznania. Co się stało? Splot nieporozumień i pozorów prowadzi do tego, że choć dorośli mają rację, to jednak wszyscy się mylą! Czy głęboko skrywane sekrety wyjdą na światło dzienne? Czy ktoś Michałowi pomoże?
Przedstawione w książce zdarzenia są prawdziwe. Szkoła skierowała agresywnego chłopca do poradni psychologicznej na badania. Tak się złożyło, że terapeutą w tej poradni była… przyszła autorka niniejszej książki. Opisała jego zapierającą dech historię – dla zachęty, by z dzieckiem zawsze szczerze rozmawiać i starać się je usłyszeć.
Jedną z najpiękniejszych rzeczy, jakie mogą się zdarzyć człowiekowi, jest spotkanie bratniej duszy – prawdziwego przyjaciela lub przyjaciółki. Kogoś, kto zaakceptuje, wesprze, wysłucha i z kim można szczerze porozmawiać.
Jak rozpoznać taką osobę?
Po czym odróżnić przyjaźń dobrą od złej?
Co zrobić, jeśli pojawią się nieporozumienia?
Czy przyjaźń jest już na zawsze?
Jak pielęgnować związek, w którym przyjaciołom rosną skrzydła?
Nie wolno ufać zwierzętom, dopóki się ich nie pozna. Trudno wytłumaczyć dziecku, dlaczego nie można podchodzić do przyjaźnie wyglądającego pieska. Nie chcemy przecież wzbudzić w nim lęku przed zwierzętami. Wszyscy rodzice muszą wyjaśnić swoim pociechom, jak należy zachowywać się w obecności zwierzaków, nawet tych najsympatyczniejszych.
To jest książeczka o zaufaniu. Ma pomóc w uświadomieniu dzieciom, że na zaufanie zawsze trzeba zasłużyć.
Nawet jeśli bardzo kochamy zwierzęta, to najpierw trzeba sprawdzić, czy nie zrobią nam krzywdy. Kochać - tak, ale ufać - dopiero kiedy przekonamy się, że można. Ta prawda odnosi się nie tylko zwierząt. Dotyczy także ludzi.
Książka składa się z dwóch części: z ciekawego opowiadania i skierowanego do dzieci króciutkiego wykładu o zasadach prawidłowej komunikacji. Opowiadanie pokazuje dzieciom, skąd się bierze złość i do czego jest potrzebna. Wyjaśnia, że czasem jest ona uzasadniona, a czasem nie. Jak to odróżnić? Temu służy druga część książki, która omawia zjawisko złości, uczy, jak nad nią zapanować i wyrażać w taki sposób, który nie krzywdzi nikogo.
Marek trenuje strzały do bramki i cały czas pudłuje, a za chwilę ma ważny mecz. Boi się, że przez niego przegra jego drużyna, koledzy będą mieli pretensje, a dziewczyny go wyśmieją. Podejmuje decyzję, że nie weźmie udziału w meczu. Czy to dobre rozwiązanie? Jak zakończy się ta historia? Autorka wyjaśnia, że myśli decydują o uczuciach i zachowaniach, czyli kontaktach dziecka ze światem. Które myśli dają siłę, a które ją odbierają? Czy nad szkodliwymi myślami można zapanować? Warto tak myśleć, by lubić siebie, świat i ludzi, samemu być lubianym i – szczęśliwym.
Mała dziewczynka, jak każde dziecko, szuka przyjaciela. Chciałaby zaprzyjaźnić się z miłym puchatym misiem koala, ale przypadkiem spotyka kogoś zupełnie innego - krokodyla o smutnych oczach. Zostaje jego przyjaciółką, bo on tego chce, i wydaje się, że potrzebuje pomocy. Co wyniknie z tej przyjaźni? Głównym przesłaniem książki jest ostrzeżenie: jeśli przypadkiem zaprzyjaźnisz się z krokodylem, nie czekaj, aż on się zmieni, i nie licz na to, że nauczysz go zachowywać się inaczej. Po prostu trzymaj się od niego z daleka i pozwól mu żyć tak jak chce.Dziecko nauczy się z tej książki, czym jest i na czym polega przyjaźń oraz czego można oczekiwać od prawdziwego przyjaciela.
Książka porusza temat przemocy dzieci wobec dzieci. Wyjaśnia mechanizm grupowej zmowy milczenia, który prowadzi do chronienia dręczyciela przez klasę. Mechanizm ten powoduje, ze dorośli stają się bezradni i zaklęty krąg niemocy się zamyka. Dzieci czują się osamotnione i zależne od dręczyciela. On sam nie ponosi konsekwencji własnych działań, pomimo że krzywdzi innych. Książka pokazuje, na czym polega dręczenie, kim jest dręczyciel, kim jego ofiara i co robić, żeby powstrzymać takie zachowania dzieci.
W niezrozumiałych, niejasnych sytuacjach dzieci milczą. Boją się lub nie znajdują słów, by poprosić o pomoc. Niekiedy dochowywanie tajemnicy może być niebezpieczne. Mówić czy nie? O czym absolutnie nie wolno mówić, o czym wolno, a o czym wręcz należy? Jakie sekrety są niebezpieczne? Kiedy jest się skarżypytą? A kiedy mądrym, rozsądnym dzieckiem? Jak bezpiecznie korzystać z Internetu? Książka zaopatrzona w ,,Uwagi dla rodziców"".
Książka składa się z dwóch części: z ciekawego opowiadania i skierowanego do dzieci króciutkiego wykładu o zasadach prawidłowej komunikacji. Opowiadanie pokazuje dzieciom, skąd się bierze złość i do czego jest potrzebna. Wyjaśnia, że czasem jest ona uzasadniona, a czasem nie. Jak to odróżnić? Temu służy druga część książki, która omawia zjawisko złości, uczy, jak nad nią zapanować i wyrażać w taki sposób, który nie krzywdzi nikogo.
Co musi wiedzieć dziecko, aby było bardziej bezpieczne wśród ludzi? Rozmawianie z dziećmi na trudne tematy sprawia nam kłopot. Szczególnie wtedy, gdy mamy mówić o zagrożeniach. Obawiamy się, że sama rozmowa może krzywdzić. A jednak, dla bezpieczeństwa dziecka, rozmawiać trzeba...""Powiedz komuś!"" to książka, która podnosi poczucie wartości dziecka i uczy je najważniejszego - szacunku dla siebie i dla innych. Jednocześnie przekazuje niezbędną wiedzę. Dziecko musi znać swoje prawa i umieć powiedzieć ""Nie!"" w obronie tych praw i własnego ciała. Trzeba je nauczyć, aby ufało własnym odczuciom. Kiedy czuje się zaniepokojone lub zakłopotane, musi nauczyć, aby ufało własnym odczuciom. Kiedy czuje się zaniepokojone lub zakłopotane, musi o tym Powiedzieć Komuś, kto wysłucha i pomoże. Książka pokazuje pozytywny obraz świata i mówi, jak zachować, stosując się do mądrych zakazów.
Marek trenuje strzały do bramki i cały czas pudłuje, a za chwilę ma ważny mecz. Boi się, że przez niego przegra jego drużyna, koledzy będą mieli pretensje, a dziewczyny go wyśmieją. Podejmuje decyzję, że nie weźmie udziału w meczu. Czy to dobre rozwiązanie? Jak zakończy się ta historia? Autorka wyjaśnia, że myśli decydują o uczuciach i zachowaniach, czyli kontaktach dziecka ze światem. Które myśli dają siłę, a które ją odbierają? Czy nad szkodliwymi myślami można zapanować? Warto tak myśleć, by lubić siebie, świat i ludzi, samemu być lubianym i – szczęśliwym.
Dwaj bohaterowie prezentują dwa skrajne podejścia do życia: bardzo ostrożne i bardzo odważne. W czasie licznych przygód popadają w tarapaty. Na własnej skórze doświadczają, że każda postawa ma swoje dobre i złe strony. Nie należy bagatelizować niebezpieczeństw, ale też nie można ich wymyślać. Książka ma na celu nauczenie dziecka zaufania do siebie i swoich sądów, dzięki czemu będzie ono mniej podatne na niemądry wpływ kolegów i koleżanek.
Śmierdzący serze, daj mi pracę domową, bo chcę ja przepisać. Spojrzałem w złe zielone oczy Guza... Aleks musi coś zrobić z Guzem. Ale co? Nie wie, jak ma zmusić Guza, by zostawił go w spokoju. Boi się poprosić o pomoc. Boi się, że jeśli powie, będzie jeszcze gorzej. Mimo to, rodzice dowiadują się, a Aleks jest zdziwiony, że odczuwa ulgę. Kiedy pomagają mu ustalić plan poradzenia sobie z Guzem, chłopiec czuje, że teraz da sobie radę. Następnym razem, kiedy Guz próbuje go dręczyć, napotyka wielką niespodziankę! Catherine DePino przez wiele lat czynnie zajmowała się dręczycielami i ich ofiarami, pracując jako nauczycielka w gimnazjum i konsultant do spraw wychowawczych systemu szkolnego w Filadelfii (USA). Jej córka, będąca pedagogiem szkolnym, zachęciła ją do napisania książki 'Śmierdzący ser', aby pomóc dzieciom w różnym wieku w tych bolesnych i wciąż nawracających sytuacjach. Dr DePino ma trzy córki i troje wnuków. Dzisiaj jest już na emeryturze.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?