„Nie lubię łaskotek” to opowieść o prawie dziecka do powiedzenia „nie”, kiedy jest dotykane w sposób, który sprawia, że odczuwa przykrość lub zakłopotanie. Także wtedy, gdy kochający członek rodziny zdaje się niewinnie z nim bawić.
Łaskotanie, chociaż może się wydawać nieszkodliwą zabawą, często stanowi ogromną przykrość. Fizycznie bywa bolesne i nadmiernie pobudzające, a pod względem emocjonalnym budzi złość, żal, poczucie utraty panowania nad ciałem i światem.
Z tej książki dziecko dowie się, że:
jego ciało należy wyłącznie do niego
musi powiedzieć o tym rodzicom lub innym opiekunom, jeśli czuje dyskomfort albo ma poczucie zagrożenia
ma prawo powiedzieć „nie”, gdy nie ma na coś ochoty.
Dodatkową wartość publikacji stanowi komentarz psychologa skierowany do rodziców i opiekunów.
Przemoc rówieśnicza jest niestety bardzo powszechnym problemem. Zazwyczaj ma miejsce w szkole, ale może również wystąpić poza nią, choćby w internecie czy w miejscu zamieszkania dziecka. Bez względu na to, czy przybiera formę agresji fizycznej, czy też słownego poniżania, wyśmiewania lub ubliżania w sieci, jej konsekwencją są trwałe szkody emocjonalne i psychiczne.
Z takim właśnie problemem spotkał się bohater książki Aleks, nazywany przez swojego prześladowcę Śmierdzącym Serem. Chłopiec jest zagubiony i zastraszony, boi się poprosić o pomoc. Skutecznym rozwiązaniem okazuje się rozmowa z rodzicami i wspólne opracowanie planu działania.
Opowiadanie „Śmierdzący ser” pomoże dziecku uporać się z dręczycielem bez stosowania przemocy. Pokaże mu także, że zwierzenie się rodzicowi lub innemu zaufanemu dorosłemu przynosi ulgę i poczucie bezpieczeństwa.
Dzięki tej książce twoje dziecko:
upora się z problemem przemocy,
nauczy się stawiać granice,
zwiększy pewność siebie,
odzyska poczucie własnej wartości,
nauczy się prosić o pomoc w sytuacji zagrożenia.
Dręczenie dzieci przez dzieci staje się coraz powszechniejszym zjawiskiem. SŁUP SOLI i ŚMIERDZĄCY SER to dwie książki uzupełniające się nawzajem, pokazują ten problem przemocy z dwóch perspektyw: ofiary dręczenia i biernych obserwatorów. Słup soli uświadamia dzieciom, że ich milczenie i bierna postawa wspiera szkolnych dręczycieli i zachęca do działania. Co może zrobić pojedyncze dziecko, aby się temu przeciwstawić? Niewiele. A grupa? O wiele więcej, najpierw jednak musi się zorganizować. W tym opowiadaniu chłopiec, który boi się i nie cierpi dręczenia, pod wpływem swojego brata, zaczyna działać... Autorka, dr Elżbieta Zubrzycka, z wykształcenia biolog i psycholog, stara się pokazać dzieciom, że zawsze więcej jest tych, które są przeciwne dręczeniu niż tych, które je popierają. Kiedy przerwą milczenie i zaczną o tym rozmawiać, okaże się, że są w stanie powstrzymać szkolnych dręczycieli i podnieść jakość swojego codziennego życia w szkole.
W niezrozumiałych, niejasnych sytuacjach dzieci milczą. Boją się lub nie znajdują słów, by poprosić o pomoc. Niekiedy dochowywanie tajemnicy może być niebezpieczne. Mówić czy nie? O czym absolutnie nie wolno mówić, o czym wolno, a o czym wręcz należy? Jakie sekrety są niebezpieczne? Kiedy jest się skarżypytą? A kiedy mądrym, rozsądnym dzieckiem? Jak bezpiecznie korzystać z internetu? Książka zaopatrzona w Uwagi dla rodziców.
KSIĄŻKA WYRÓŻNIONA W KONKURSIE MEN!
Książka składa się z dwóch części: z ciekawego opowiadania i skierowanego do dzieci króciutkiego wykładu o zasadach prawidłowej komunikacji.
Opowiadanie pokazuje dzieciom, skąd się bierze złość i do czego jest potrzebna. Wyjaśnia, że czasem jest ona uzasadniona, a czasem nie. Jak to odróżnić?
Temu służy druga część książki, która omawia zjawisko złości, uczy, jak nad nią zapanować i wyrażać w taki sposób, który nie krzywdzi nikogo.
Książeczki z serii „Bezpieczne dziecko” są adresowane do przedszkolaków i poruszają szeroko pojętą tematykę bezpieczeństwa w najbliższym otoczeniu dziecka. Cztery harmonijkowe książeczki z trwałego kartonu są opatrzone hasłowymi informacjami i sugestywnymi ilustracjami, które w skondensowanej formie przybliżają najmłodszym zasady bezpieczeństwa. Zastosowany sposób przedstawienia treści za pomocą symboli ułatwia percepcję dziecka.
Książeczki z serii „Bezpieczne dziecko” są adresowane do przedszkolaków i poruszają szeroko pojętą tematykę bezpieczeństwa w najbliższym otoczeniu dziecka. Cztery harmonijkowe książeczki z trwałego kartonu są opatrzone hasłowymi informacjami i sugestywnymi ilustracjami, które w skondensowanej formie przybliżają najmłodszym zasady bezpieczeństwa. Zastosowany sposób przedstawienia treści za pomocą symboli ułatwia percepcję dziecka.
Książeczki z serii „Bezpieczne dziecko” są adresowane do przedszkolaków i poruszają szeroko pojętą tematykę bezpieczeństwa w najbliższym otoczeniu dziecka. Cztery harmonijkowe książeczki z trwałego kartonu są opatrzone hasłowymi informacjami i sugestywnymi ilustracjami, które w skondensowanej formie przybliżają najmłodszym zasady bezpieczeństwa. Zastosowany sposób przedstawienia treści za pomocą symboli ułatwia percepcję dziecka.
Książeczki z serii „Bezpieczne dziecko” są adresowane do przedszkolaków i poruszają szeroko pojętą tematykę bezpieczeństwa w najbliższym otoczeniu dziecka. Cztery harmonijkowe książeczki z trwałego kartonu są opatrzone hasłowymi informacjami i sugestywnymi ilustracjami, które w skondensowanej formie przybliżają najmłodszym zasady bezpieczeństwa. Zastosowany sposób przedstawienia treści za pomocą symboli ułatwia percepcję dziecka.
Michał, bohater tej wzruszającej i trzymającej w napięciu książki, jest wesołym i towarzyskim chłopcem. Wszyscy go lubią, aż nagle zmienia się nie do poznania. Co się stało? Splot nieporozumień i pozorów prowadzi do tego, że choć dorośli mają rację, to jednak wszyscy się mylą! Czy głęboko skrywane sekrety wyjdą na światło dzienne? Czy ktoś Michałowi pomoże?
Przedstawione w książce zdarzenia są prawdziwe. Szkoła skierowała agresywnego chłopca do poradni psychologicznej na badania. Tak się złożyło, że terapeutą w tej poradni była… przyszła autorka niniejszej książki. Opisała jego zapierającą dech historię – dla zachęty, by z dzieckiem zawsze szczerze rozmawiać i starać się je usłyszeć.
Jedną z najpiękniejszych rzeczy, jakie mogą się zdarzyć człowiekowi, jest spotkanie bratniej duszy – prawdziwego przyjaciela lub przyjaciółki. Kogoś, kto zaakceptuje, wesprze, wysłucha i z kim można szczerze porozmawiać.
Jak rozpoznać taką osobę?
Po czym odróżnić przyjaźń dobrą od złej?
Co zrobić, jeśli pojawią się nieporozumienia?
Czy przyjaźń jest już na zawsze?
Jak pielęgnować związek, w którym przyjaciołom rosną skrzydła?
Nie wolno ufać zwierzętom, dopóki się ich nie pozna. Trudno wytłumaczyć dziecku, dlaczego nie można podchodzić do przyjaźnie wyglądającego pieska. Nie chcemy przecież wzbudzić w nim lęku przed zwierzętami. Wszyscy rodzice muszą wyjaśnić swoim pociechom, jak należy zachowywać się w obecności zwierzaków, nawet tych najsympatyczniejszych.
To jest książeczka o zaufaniu. Ma pomóc w uświadomieniu dzieciom, że na zaufanie zawsze trzeba zasłużyć.
Nawet jeśli bardzo kochamy zwierzęta, to najpierw trzeba sprawdzić, czy nie zrobią nam krzywdy. Kochać - tak, ale ufać - dopiero kiedy przekonamy się, że można. Ta prawda odnosi się nie tylko zwierząt. Dotyczy także ludzi.
Książka składa się z dwóch części: z ciekawego opowiadania i skierowanego do dzieci króciutkiego wykładu o zasadach prawidłowej komunikacji. Opowiadanie pokazuje dzieciom, skąd się bierze złość i do czego jest potrzebna. Wyjaśnia, że czasem jest ona uzasadniona, a czasem nie. Jak to odróżnić? Temu służy druga część książki, która omawia zjawisko złości, uczy, jak nad nią zapanować i wyrażać w taki sposób, który nie krzywdzi nikogo.
Marek trenuje strzały do bramki i cały czas pudłuje, a za chwilę ma ważny mecz. Boi się, że przez niego przegra jego drużyna, koledzy będą mieli pretensje, a dziewczyny go wyśmieją. Podejmuje decyzję, że nie weźmie udziału w meczu. Czy to dobre rozwiązanie? Jak zakończy się ta historia? Autorka wyjaśnia, że myśli decydują o uczuciach i zachowaniach, czyli kontaktach dziecka ze światem. Które myśli dają siłę, a które ją odbierają? Czy nad szkodliwymi myślami można zapanować? Warto tak myśleć, by lubić siebie, świat i ludzi, samemu być lubianym i – szczęśliwym.
Mała dziewczynka, jak każde dziecko, szuka przyjaciela. Chciałaby zaprzyjaźnić się z miłym puchatym misiem koala, ale przypadkiem spotyka kogoś zupełnie innego - krokodyla o smutnych oczach. Zostaje jego przyjaciółką, bo on tego chce, i wydaje się, że potrzebuje pomocy. Co wyniknie z tej przyjaźni? Głównym przesłaniem książki jest ostrzeżenie: jeśli przypadkiem zaprzyjaźnisz się z krokodylem, nie czekaj, aż on się zmieni, i nie licz na to, że nauczysz go zachowywać się inaczej. Po prostu trzymaj się od niego z daleka i pozwól mu żyć tak jak chce.Dziecko nauczy się z tej książki, czym jest i na czym polega przyjaźń oraz czego można oczekiwać od prawdziwego przyjaciela.
Książka porusza temat przemocy dzieci wobec dzieci. Wyjaśnia mechanizm grupowej zmowy milczenia, który prowadzi do chronienia dręczyciela przez klasę. Mechanizm ten powoduje, ze dorośli stają się bezradni i zaklęty krąg niemocy się zamyka. Dzieci czują się osamotnione i zależne od dręczyciela. On sam nie ponosi konsekwencji własnych działań, pomimo że krzywdzi innych. Książka pokazuje, na czym polega dręczenie, kim jest dręczyciel, kim jego ofiara i co robić, żeby powstrzymać takie zachowania dzieci.
W niezrozumiałych, niejasnych sytuacjach dzieci milczą. Boją się lub nie znajdują słów, by poprosić o pomoc. Niekiedy dochowywanie tajemnicy może być niebezpieczne. Mówić czy nie? O czym absolutnie nie wolno mówić, o czym wolno, a o czym wręcz należy? Jakie sekrety są niebezpieczne? Kiedy jest się skarżypytą? A kiedy mądrym, rozsądnym dzieckiem? Jak bezpiecznie korzystać z Internetu? Książka zaopatrzona w ,,Uwagi dla rodziców"".
Książka składa się z dwóch części: z ciekawego opowiadania i skierowanego do dzieci króciutkiego wykładu o zasadach prawidłowej komunikacji. Opowiadanie pokazuje dzieciom, skąd się bierze złość i do czego jest potrzebna. Wyjaśnia, że czasem jest ona uzasadniona, a czasem nie. Jak to odróżnić? Temu służy druga część książki, która omawia zjawisko złości, uczy, jak nad nią zapanować i wyrażać w taki sposób, który nie krzywdzi nikogo.
Co musi wiedzieć dziecko, aby było bardziej bezpieczne wśród ludzi? Rozmawianie z dziećmi na trudne tematy sprawia nam kłopot. Szczególnie wtedy, gdy mamy mówić o zagrożeniach. Obawiamy się, że sama rozmowa może krzywdzić. A jednak, dla bezpieczeństwa dziecka, rozmawiać trzeba...""Powiedz komuś!"" to książka, która podnosi poczucie wartości dziecka i uczy je najważniejszego - szacunku dla siebie i dla innych. Jednocześnie przekazuje niezbędną wiedzę. Dziecko musi znać swoje prawa i umieć powiedzieć ""Nie!"" w obronie tych praw i własnego ciała. Trzeba je nauczyć, aby ufało własnym odczuciom. Kiedy czuje się zaniepokojone lub zakłopotane, musi nauczyć, aby ufało własnym odczuciom. Kiedy czuje się zaniepokojone lub zakłopotane, musi o tym Powiedzieć Komuś, kto wysłucha i pomoże. Książka pokazuje pozytywny obraz świata i mówi, jak zachować, stosując się do mądrych zakazów.
Marek trenuje strzały do bramki i cały czas pudłuje, a za chwilę ma ważny mecz. Boi się, że przez niego przegra jego drużyna, koledzy będą mieli pretensje, a dziewczyny go wyśmieją. Podejmuje decyzję, że nie weźmie udziału w meczu. Czy to dobre rozwiązanie? Jak zakończy się ta historia? Autorka wyjaśnia, że myśli decydują o uczuciach i zachowaniach, czyli kontaktach dziecka ze światem. Które myśli dają siłę, a które ją odbierają? Czy nad szkodliwymi myślami można zapanować? Warto tak myśleć, by lubić siebie, świat i ludzi, samemu być lubianym i – szczęśliwym.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?