Literatura beletrystyczna - beletrystyka psychologiczna, religijna i filozoficzna, powieści, opowiadania, science fiction, romans, thrillery, fantazja po te wszysztkie bestsellery zapraszamy do naszej księgarni internetowej Dobreksiazki.pl
Mamy naprawdę szeroki wybów i atrakcyjne ceny. Jest w czym wybierać. Zapraszamy.
What role could music play in a death camp? What was the effect on those women who owed their survival to their participation in a Nazi propaganda project? And how did it feel to be forced to provide solace to the perpetrators of a genocide that claimed the lives of their family and friends?
In 1943, German SS officers in charge of Auschwitz-Birkenau ordered that an orchestra should be formed among the female prisoners. Almost fifty women and girls from eleven nations were assembled to play marching music to other inmates – forced labourers who left each morning and returned, exhausted and often broken, at the end of the day – and give weekly concerts for Nazi officers. Individual members were sometimes summoned to give solo performances of an officer’s favourite piece of music. It was the only entirely female orchestra in any of the Nazi prison camps and, for almost all of the musicians chosen to take part, being in the orchestra was to save their lives. In The Women’s Orchestra of Auschwitz, award-winning historian Anne Sebba tells their astonishing story with sensitivity and care.
A civil servant is offered a lucrative job in a mysterious new government ministry gathering ‘expats’ from across history to test whether time-travel is feasible.
Her role is to work as a ‘bridge’: living with, supporting and monitoring expat ‘1847’ – Commander Graham Gore, a former Victorian polar explorer. Gore, an adventurer by trade, soon adjusts to this bizarre new world of washing machines, feminism and Spotify; and during a long, sultry summer the pair move from awkwardness to friendship to something more.
But as the true shape of the project that brought them together begins to emerge, Gore and the bridge are forced to confront their past choices and imagined futures. Can love triumph over the histories that have shaped them? And how do you defy that history when it is living in your house?
Pościgi samochodowe, tajne eksperymenty, wygnani Niemcy, syberyjscy szamani i fizyka kwantowa w jednym kociołku. A właściwie – w Niemczy. To tu wraca Karol Maj (a nie May) – bohater, który nieświadomie wplątuje się w coś, co wykracza poza logikę, historię i zdrowy rozsądek. Bo w „Powrocie” ciała astralne zderzają się z legendami słowiańskimi, a księżyc patrzy z góry jak niemy świadek czegoś, co nie powinno się wydarzyć. Granice – między snem a jawą, nauką a wiarą, historią a halucynacją – rozpuszczają się tu jak cukier w gorącej herbacie.
To nie jest powieść do czytania. To wehikuł. Raz wsiądziesz – i lecisz bez trzymanki do ostatniej strony. Zapnij pasy, wyłącz racjonalność – i wskakuj, zanim wszystkie koszmary się zmaterializują, a coś podstępnie złapie Cię za nogę…
Mia – piękna brunetka o ponętnych czekoladowych oczach, olśniłaby niejednego mężczyznę, cukierkowo, prawda? Jednak nie w przypadku Mii, która ucieka przed życiem w Bostonie do Katanii, łącząc wymianę studencką z pracą u ciotki. Skrzywdzona przez los, boi się zaufać i zakochać na nowo, lecz postanawia korzystać z życia w tym urokliwym miejscu i wybić się na studenckiej wymianie, przy okazji poznając tajemniczego profesora na tamtejszym uniwersytecie. Luca – młody przedsiębiorca, który prowadzi wraz z ojcem i bratem rodzinną firmę produkującą sprzęt szpiegowski. Otwiera oddział w Katanii, gdzie jego perfekcjonizm doprowadza go do szału. Zamknięty w sobie twardziel o chłodnym sercu, bawi się życiem i kobietami. Jego fanatyzmem są nielegalne wyścigi, które wprowadzają go do mrocznego świata. Pewnego wieczoru tych dwoje poznaje się przez przypadek, a przypadki chodzą po ludziach, prawda? Czy ten zbieg okoliczności wznieci w nich namiętność i pożądanie? To uczucie było nielegalne, ale czy połączy ich na zawsze?
Ewa, główna bohaterka nowej sztuki Beniaminowa Bukowskiego, ma osiemdziesiąt dziewięć lat i sto dwadzieścia kilo wagi, jest przykuta do łóżka i wymaga stałej opieki. Jej sześćdziesięcioczteroletnia córka Ada żyje w innym mieście, a krążący po kraju wnuczek odwiedza babcię sporadycznie. Chorą zajmuje się więc jej siedemdziesięcioośmioletnia sąsiadka Jola, która codziennie zmienia Ewie pieluchę, myje, gotuje, karmi i podaje lekarstwa. Opieka jest trudna, Jola chce podwyżki i Ada będzie musiała się na nią zgodzić, bo nie stać jej na profesjonalną pielęgniarkę. Tak jak jej matka, Ewa nie ma już męża, za to pomaga teściom i wychowuje syna Dominika, choć ten ma już trzydzieści jeden lat. W niejednej rodzinie jest podobnie. Zniedołężniała babcia potrzebuje pomocy, podczas gdy jej najbliżsi rozjechali się po kraju, a nawet świecie, i za opiekę płacą sąsiadkom albo Ukrainkom z rejonowego ośrodka opieki. Społeczny klasyk, ale jaki w tym dramat? Przede wszystkim psychologiczny. Farmakologia sprawia, że o rodziców troszczymy się dziś dłużej niż byliśmy przez nich wychowywani. A jeżeli nasze dzieciństwo nie było szczęśliwe, opieka nad matką czy ojcem, do których żywimy urazy, zamienia się w piekło. Ada współczuje Ewie i bierze za nią odpowiedzialność, ale wspólne życie (którego próbowała) sprawia jej ból, bo w dzieciństwie została przez matkę odrzucona. Z powodu charakteru Ewy, jej temperamentu, beztroski, przede wszystkim pragnienia niezależności Adę wychowywali obcy ludzie. Stara kobieta wciąż zresztą najbardziej ceni sobie wolność, dlatego nie potrafi żyć ze starzejąca się już córką, a za własne zniedołężnienie gniewa się na cały świat. Ada odwiedza więc matkę rzadko, za to martwi się o nią codziennie i stale do niej telefonuje. Przez telefon uspokaja też opiekunkę, której Ewa dokucza wręcz koncertowo. Psychologia trzech kobiet to nie jedyny wymiar dramatu Beniamina Bukowskiego. Ada jest przekonana, że matka ma chorą duszę, a nie tylko ciało i umysł, a jej dolegliwość przeniosła się na Dominika, który jest tak samo zły tak samo zepsuty. Bohaterka potrzebowała lat, by wypowiedzieć te słowa, ale gdy już to zrobiła, historia jej toksycznej relacji z matką zaczęła przyspieszać. Adę przeraża przede wszystkim kłamstwo, które zagnieździło się w jej rodzinie. Dominik kłamie nawet przed sobą, wie o tym i nie potrafi tego zmienić. Ewa natomiast oszukuje jakby nieświadomie, za to wszystkich i na całego. Kłamie, zmyśla, fantazjuje, ale zawsze tak, żeby zabolało. Właśnie dlatego opiekunka Jola, która jest bardzo religijna, nazwie ją opętaną. Adzie się to nie spodoba, na wytłumaczenie matki użyje słowa demencja, ale przecież zło i zepsucie nie należą do tego samego, medycznego słownika. Czy Jola dlatego widzi w Ewie szatana, bo zbyt często słucha w kościele kazań Księdza o piekle? Czy może dlatego, że stara kobieta reaguje na nią z prawdziwą nienawiścią? Bukowski nie rozstrzyga tej kwestii, tak konstruując akcję swojej sztuki, by niejednoznaczność stała się jej zasadą. Fanatyczna opiekunka jak w religijnym horrorze postanawia wyegzorcyzmować Ewę, ale przyniesione przez nią Pismo święte i taki obrazek naprawdę znikają z pokoju i wygląda na to, że kobieta je zjadła. W postsekularnej kulturze temat opętania broni się jedynie jako pastisz kina gatunkowego i autor podejmuje ten styl umiejętnie, to znaczy zupełnie serio. To odbiorcy jego sztuki muszą zdecydować, czy Ewa wyszła z łóżka siłą własnej woli zmotywowaną obawą przed ubezwłasnowolnieniem, czy też pomógł jej w tym demon, który zasiewa w starej kobiecie nienawiść do innych ludzi. Do rozstrzygnięcia pozostaje też kwestia, czy choroba Ewy ma naturę psychiczną czy też duchową. Decyzja w tej sprawie jest ważna, od niej bowiem zależy diagnoza stanu bohaterki, a także kształt jej terapii.
Świergot ptaków zwiastuje zło Anna wiedzie ustabilizowane, samotne życie. Nie ma rodziny ani przyjaciół, a jej funkcjonowanie ogranicza się do domu, pracy i wizyt w ulubionej kawiarni. Pewnego dnia odbiera niepokojący telefon i od tego momentu wszystko zaczyna się zmieniać. Nie może spać, a w jej codzienność wkrada się jakaś przerażająca obecność. Kobieta powoli popada w psychozę, z której nie potrafi wyjść. Dym, który kłębi się w jej głowie, zaczyna ją dusić. Czy miłość i przyjaźń zdołają ją ocalić, czy na pomoc będzie już za późno?
Trójwymiarowa przygoda z ulubionymi bohaterami! Na okładce książki znajduje się piękny obrazek 3D - wystarczy lekko poruszyć książką i można obserwować jak zmieniają się na nim kolorowe scenki z uroczą Chi Chi! A w środku książki publikacji ciekawe opowiadanie z pięknymi ilustracjami.
From his arrival in London in 1980, clutching a suitcase and sewing machine, to his death from AIDS in 1994, artist, performer, musician, club promoter and fashion designer Leigh Bowery led an extraordinary life.
Chronicled here with candid wit and affection, Leigh’s closest confidante Sue Tilley describes her best friend’s journey as a creative young gay kid growing up in the Melbourne suburbs who burst onto the vibrant London club scene of the 1980s and changed it forever. Brilliantly evoking the hedonistic energy of the city, Tilley’s personal account of her life with Leigh – their best mates, holidays, clubbing, drugs, outfits, flatmates and sex lives – paints a vivid picture of 80s pop culture through their friendship and love of a good time. She also offers irreverent anecdotes of the London art world, and particularly of Leigh’s close relationship with Lucian Freud, who painted Leigh many times from 1990 onwards; and concludes with a poignant and unsentimental recollection of Leigh’s final days in hospital.
Written with the full co-operation of his family and friends, including Charles Atlas, Rachel Auburn, Michael Clark, Lucian Freud, Jeffrey Hinton, Damien Hirst, Princess Julia, Cerith Wyn Evans and Baillie Walsh.
Pierwszy tom 4-częściowego cyklu, w którym krew leje się gęsto, a podział na dobrych i złych nie istnieje. W każdym mieszają się dwie strony mocy.
Gorath - ukrywający się przed prawem zabijaka i awanturnik, półork-półczłowiek – wpada w ręce władz i dostaje propozycję nie do odrzucenia. Ma przeniknąć do organizacji płatnych zabójców – Nocnych Cieni, poznać ich strukturę, metody działania i przywódców, by w odpowiednim momencie wystawić ich siepaczom Władców. W zamian uzyska darowanie win i wolność.
By zdobyć zaufanie Cieni, Gorath musi stać się jednym z nich, a żeby poznać tajemniczych przywódców, musi zabijać sprawniej niż pozostali. Szybko przekonuje się, że nie jest to czysta robota, a podczas likwidacji celów giną też postronni. Zaczyna rozumieć, że nie można być zawodowym mordercą i nie staczać się coraz bardziej w mrok.
Nocne Cienie mają jednak własne metody na zapewnienie lojalności członków. Podczas Rytuału Przejścia Gorath otrzymuje mistyczny tatuaż. Musi się go pozbyć jak najszybciej, by móc wystąpić przeciw zabójcom. Upragniona wolność wymaga od Goratha ostrożnego lawirowania między Nocnymi Cieniami, ludźmi kontrolującej go Władczyni oraz jedną z kupieckich gildii. Jej zamorskie powiązania musi odkryć, aby opłacić pomoc elfów – bez nich zawsze będzie na czyjejś smyczy.
Gorath stara się podchodzić do misji na zimno, jednak wbrew sobie z niektórymi spośród Nocnych Cieni zaczyna go łączyć więcej niż znajomość i zdrada nie przyjdzie mu łatwo, zwłaszcza gdy odkryje, jakimi motywami kieruje się ich przywódca. Odtąd nie będzie już pewien, kto stoi po właściwej stronie oraz czy on którąkolwiek ze stron powinien wybrać.
Kto jest najbardziej utalentowaną wiedźmą w Ozenbergu? Zdaniem Sally Kowalski, która właśnie kończy swoją magiczną edukację, odpowiedź jest tylko jedna. Postronne ofiary jej działań mogą mieć jednak inne zdanie na ten temat. Podobnie jak jej egzaminatorzy, zakładając, że uda im się przeżyć.
Sally już ma opuścić Nieskończoną Akademię, kiedy zostaje oskarżona o magiczny terroryzm i ląduje w środku przeklętej puszczy u boku demonicznej kukułki. Która w zasadzie jest dwumetrowym krukiem.
Co do diabła (całkiem w porządku gość swoją drogą) dzieje się w Charmwood? Dlaczego wysłannicy Cesarza uwzięli się na Sally? Co knuje prawdopodobnie najbardziej żarłoczny kot na świecie? I co z tym wszystkim mają wspólnego grzyby?
Odpowiedzi czekają w Charmwood. Problem w tym, że nie są same.
Wszechświat był tu na długo przed tobą. I będzie trwał nadal, kiedy ciebie zabraknie. Zrób coś wartego upamiętnienia. Rok 2575. Kolejny zwykły dzień w kolonii Kerenza, założonej przez megakorporację KWU, by wydobywać rzadkie surowce. O poranku Kady Grant rzuca swojego chłopaka Ezrę Masona i postanawia, że już nigdy się do niego nie odezwie. Nie spodziewa się jednak, że za kilka godzin będzie świadkiem inwazji BeiTechu, która ją i tysiące innych osób pozbawi domu. Tych, którym udało się przeżyć, ewakuują trzy statki kosmiczne: Alexander, Hypatia oraz Copernicus. Ściga je wrogi pancernik Lincoln. Jego zadaniem jest uciszyć świadków brutalnego ataku na planetę. Tymczasem na pokładzie Copernicusa rozprzestrzenia się śmiertelnie niebezpieczny wirus, a system sztucznej inteligencji sterujący Alexandrem staje się... największym wrogiem ocalałych. Kady włamuje się do zaszyfrowanej pamięci statków i odkrywa przerażającą prawdę o wydarzeniach dziejących się na jej oczach. Tylko jedna osoba może powstrzymać zagładę - jej (były!) chłopak Ezra. Illuminae to powieść, która wprowadzi cię w XXVI wiek. Zamiast klasycznej narracji - niezwykłe dossier: tajne raporty wojskowe, e-maile, plany i schematy, fragmenty kodów komputerowych. Czytając je, poczujesz się, jakbyś był w samym centrum wydarzeń! Amie Kaufman jest współautorką bestsellerowej trylogii Starbound. Jay Kristoff jest autorem nagradzanej trylogii Wojna lotosowa. Razem mają 380 centymetrów wzrostu i mieszkają w Melbourne ze współmałżonkami, których narażają na ciągłe stresy, a także dwoma adoptowanymi psami i ogromnymi zapasami kawy. Poznali się dzięki międzynarodowemu prawu podatkowemu, a połączyło ich zamiłowanie do wysadzania rzeczy w powietrze i dramatycznych historii miłosnych. Możesz dowiedzieć się o nich więcej na stronach amiekaufman i jaykristof. "To jedna z tych rzadkich książek, które czyta się z bijącym sercem, na każdej stronie odkrywając kolejną tajemnicę tego świata i licząc na to, że postaci, które tak kochamy, przeżyją". - Beth Revis, autorka powieści W otchłani "Bezczelne nastolatki, przystojni piloci myśliwców, mnóstwo miłości, mnóstwo rozczarowań, niestabilny psychicznie statek wojenny, a nawet różowe włosy! Ta książka jest zajebista!" - Laini Taylor, autorka bestsellera Córka dymu i kości "Błyskotliwa space opera, w której występują zombie i hakerzy, a romans miesza się z intrygą polityczną - całość opowiedziana w niezwykle oryginalny sposób". - Scott Westerfeld, autor Brzydkich "Olśniewająco oryginalna. Inteligentna, zabawna i wzruszająca. Na taką książkę czekałam od dawna". - Veronica Rossi, autorka trylogii Przez burze ognia "Przygotujcie się na podróż przez świat wyobraźni, którego nie będziecie chcieli opuścić". - Marie Lu, autorka bestsellerowej trylogii Legenda
W mrocznych czasach wikingów, w świecie, w którym magia i miecz splatają się w bezlitosnym tańcu losu, śmiertelnicy oraz przedwieczne istoty - elfowie, trollowie i nordyckie bóstwa - podejmują brutalną grę o władzę. A wszystko zaczyna się od konfliktu, który wybuchł pomiędzy elfami i trollami, od starcia, które w ostatecznym rozrachunku może pogrążyć świat w chaosie. Wśród zdrad, przekleństw i okrutnych bitew Skaflok - człowiek porwany i wychowany przez elfy, o pogmatwanych więzach krwi - musi stawić czoło nie tylko własnemu przeznaczeniu, ale i krwawej wojnie, która nie oszczędza nikogo. Jego życie nierozerwalnie łączy się z losem Walgarda, odmieńca, który zajął jego miejsce w świecie ludzi, oraz pewnym tajemniczym złamanym mieczem Poul Anderson (1926-2001) to jeden z najwybitniejszych amerykańskich redaktorów oraz pisarzy science fiction i fantasy. Laureat licznych nagród, w tym Hugo, Nebuli i nagrody im. Johna W. Campbella. Jego twórczość, obejmująca zarówno klasyczne space opery, jak i historie inspirowane różnymi mitologiami, miała ogromny wpływ na rozwój światowej fantastyki w drugiej połowie XX wieku. Do jego najsłynniejszych dzieł należą między innymi Genesis, Najdłuższa podróż, Trzy serca i trzy lwy, Korytarze czasu czy Tau Zero. Poul Anderson był także aktywnym członkiem społeczności pisarskiej, angażującym się w działalność Stowarzyszenia Amerykańskich Pisarzy Science Fiction, którego w 1972 roku został prezesem.
Wojna z robalami dobiegła końca. Wojna wygrana przez garstkę dzieci-geniuszy pod dowództwem Endera Wiggina. Wróg został ostatecznie zniszczony, a rasa ludzka ocalona. Szkoła Bojowa przestała istnieć, kadetów odesłano do domów, ale sam Ender nie zdecydował się na powrót na Ziemię. Kiedy zniknęło zewnętrzne zagrożenie, pojawiło się jednak inne, wewnętrzne. Ziemia stała się polem bitwy. Rozproszone po całym globie dzieci ze Szkoły Bojowej są czymś więcej niż bohaterami. To potencjalna broń, mogąca przynieść korzyść tym, którzy ją kontrolują. Jedno po drugim zostają porwani byli żołnierze Armii Smoka. Tylko Groszkowi udaje się uciec. Pomocy szuka u starszego brata Endera - politycznego manipulatora Petera Wiggina. Cień Hegemona to druga część cyklu Saga Cienia, autorstwa uznanego i cenionego pisarza Orsona Scotta Carda.
Na odległej planecie Helikonia pory roku trwają całe stulecia, a zmiany klimatu kształtują losy cywilizacji. Po bezlitosnej zimie i będącej swego rodzaju preludium rozwoju wiośnie nadeszło wreszcie lato - czas rozkwitu, triumfu, ale i wielkich konfliktów. Ludzkość, przez mroźne wieki gnębiona przez fagorów - pradawną rasę istot przystosowanych do ekstremalnego zimna - odzyskuje władzę nad planetą. Królestwa rosną w siłę, ludzkość mnoży się na potęgę, a dla ludzkiej cywilizacji Helikonii nadchodzi złota era. Jednak wraz z dobrobytem przychodzą nowe zagrożenia: ambicja, zdrada i nieunikniona świadomość, że cykl nieubłaganie się powtórzy. Wśród politycznych intryg i bitew trwa jeszcze inna walka - między religią a nauką. Kapłani, opierający swoją władzę na mitach i tradycji, widzą zagrożenie w tych, którzy pragną zrozumieć naturę Helikonii i jej cykli. Prawda o planecie może wstrząsnąć fundamentami świata, lecz czy zdobędzie ona posłuch w obliczu dogmatów i ślepej wiary? Ponad planetą Ziemska Stacja Orbitalna "Avernus", obserwująca Helikonię od pokoleń, śledzi ten epicki spektakl, lecz jej załoga jest bezsilna wobec przeznaczenia planety. Czy mieszkańcy Helikonii dostrzegą prawdę o swoim świecie, zanim nadejdzie kolejna katastrofa? Druga cześć monumentalnego dzieła science fiction autorstwa Briana W. Aldissa, w którym historia, ekologia i ludzki los splatają się w niezapomnianą opowieść o cywilizacjach tkwiących w odwiecznym kole wzlotu i upadku.
Z cyklu mądrości życiowe Pieprza: „Dobre uczynki są jak pierogi z jagodami. Napchasz nimi nawet największego wroga”.
Czy stary gnom ma rację?
Po pokonaniu Pernikokta i brawurowej ucieczce z wysp Szkarłatnej Królowej Bren oraz jego towarzysze znów są wolni. Chłopak pragnie odzyskać swojego przyjaciela Lebę i oddzielić Styksa od jego Parkanina za pomocą potężnego rozkazu. Niestety wiedzę o tym, jak go utworzyć, posiada najbardziej szalona osoba w Estepii.
Spowite zdradliwym mrokiem podziemia i rozświetlone blaskiem kryształów miasta Yer Osti kryją więcej, niż ktokolwiek się spodziewa. Być może litość okazana niegdyś najpotężniejszym, dziś zdanym na cudzą łaskę istotom sprawi, że pośród wojennej pożogi nie runą mury ostatniej nadziei. A najważniejszą lekcją, jaką Bren otrzyma od losu, będzie ta dotycząca serca. Czasem nie ma nic trudniejszego, niż otworzyć je na innych pośród szerzącego się zła i dojmującego smutku żałoby.
Oto przed czytelnikami widowiskowe i pełne najpotężniejszej magii zwieńczenie trylogii Daru anomalii. Trzymajcie się mocno, bo to, co się wydarzy, może zrzucić nie tylko was z fotela, ale i niejedną koronę z głów władców mrocznego świata.
„Czasem dobry uczynek to wyciągnięcie swej bratniej duszy z mroku i zwątpienia. A czasem rozdzielenie na zawsze. W życiu zło i dobro nigdy bowiem nie są czarno-białe... a przynajmniej w życiu bohaterów epickich opowieści. Możecie być pewni, że Paweł odrobił wszystkie lekcje debiutu, jego kontynuacji, i trzymacie w rękach zwieńczenie, które – jak wszystkie piękne historie – zostawi was z zachwytem i żalem, że to już koniec”.
Magdalena Świerczek-Gryboś, redaktorka, pisarka, wielokrotnie nominowana do Nagrody Zajdla, Nagród Fantastyki w kategorii Nagroda im. Macieja Parowskiego
Jak to jest być królem, kiedy człowiek nie jest gotowy i wcale tego nie pragnie? Jak to jest zobaczyć własną, potężną niegdyś armię nie tylko w rozsypce, ale jako zbiorowisko okaleczonych ludzi? Jak to jest być rycerzem Zakonu Szpitalników Świętego Jana, człowiekiem pełnym ludzkich namiętności, a jednocześnie związanym żelaznymi regułami? A przy tym poczuć gorzki smak zdrady, upokorzenia, bólu i zawodu? Jak to jest przyjaźnić się ze smokami, które budzą zarówno zachwyt, jak i strach? Jak to jest zabłądzić w zaklętej wieży i ze zjeżonymi włosami próbować się wyrwać z objęć przerażającej magii?Na te i wiele innych pytań odpowiada zbiór opowiadań Romualda Pawlaka. Czytelnik znajdzie tu mrożące krew w żyłach zjawiska, istoty budzące grozę, okrucieństwo bez miary, ale również wzruszenie, dobro i miłosierdzie.Bo życie – czy to po znanej nam stronie rzeczywistości, czy w rejonach, o których lepiej nie myśleć – ma niezmiennie bardzo wiele barw.
Kiedy przed domem Jamesa McGilla ląduje tajemniczy pozaziemski monolit, daje to początek problemom, które mogą stać się zarzewiem wojny na skalę galaktyczną. W ziemskich koloniach źle się dzieje. Rebelianci budują armie przerażających hybryd i broń zdolną niszczyć planety. Kruchy układ sił w Rubieży 921 zostaje wystawiony na ciężką próbę. Sytuacja w Układach Centralnych Drogi Mlecznej również jest burzliwa. Mogwa roszczą sobie prawo do imperialnego tronu, wzbudzając gniew rywali. Ziemska Hegemonia oraz rebelianci dają się wciągnąć w konflikt zagrażający całej Galaktyce. W obliczu nadciągającej wojny domowej James McGill ma tylko jedną szansę, żeby wyprzedzić bieg wydarzeń. Czy talent do walki i blefu pomoże mu wydostać się z labiryntu pełnego zawiłych układów i niebezpiecznych wrogów?
Marzena jest kierowniczką w dyskoncie spożywczym. Po śmierci mamy opiekowała się ojcem i rodzeństwem, teraz ma własną rodzinę, ale nadal czuje się odpowiedzialna za wszystko i za wszystkich. Stresująca praca, brak wsparcia ze strony męża, który popada w niebezpieczny nałóg, problemy z synem, kiepskie relacje z siostrą, przyjaciółka namawiająca ją do rozwodu, szwankujące zdrowie Marzena ma już dość. Jedyną osobą, która niczego od niej nie wymaga, jest Nikodem, kolega z pracy. Bohaterka coraz bardziej się przed nim otwiera, nieświadoma, jakie są prawdziwe intencje mężczyzny "Silniejsza bez ciebie" to opowieść o kobiecie, która miała odwagę powiedzieć "dość!" i zawalczyć o własne szczęście. Ta historia udowadnia, że nigdy nie jest za późno na to, by zmienić swoje życie.
Jedna siostra musi upaść, by druga powstałaŻądza zemsty na zawsze odmieni nie tylko ich świat. Channi od dziecka była odtrącana. Przeklęta przez Demoniczną Wiedźmę i ukarana twarzą węża, budzi strach i odrazę. Jedyną osobą, która widzi w niej coświęcej niż potwora, jest jej siostra Vanna piękna, podziwiana i przeznaczona do tego, by wyjść bogato za mąż. Gdy zostaje zorganizowany konkurs na rękę Vanny, Channi nie zamierza stać bezczynnie. Przez lata nauczyła się przetrwania, walki i oszustwa i jest gotowa użyć tych umiejętności, by ochronić siostrę przed smutnym losem. Ale jeden z zalotników nie zamierza jej na to pozwolić. Wkrótce Channi zostaje wciągnięta w pełną niebezpieczeństw podróż, gdzie czeka na nią starcie z mrocznymi mocami, powierzenie zaufania pewnemu smokowi, zakazana miłość i wybór, który może złamać jej serce lub na zawsze rozdzielić siostry. Elizabeth Lim łączy elementy azjatyckiej mitologii, klasycznych baśni i epickiej fantasy, tworząc opowieść o sile więzi rodzinnych i cenie, jaką trzebazapłacić za ochronę tych, których kochamy. To historia, która urzeka, rozdziera serce i nie pozwala o sobie zapomnieć.
O autorze Przemiany i Procesu można pisać w nieskończoność. Książka Remigiusza Grzeli stanowi jednak szczególny przypadek jest gatunkiem samym w sobie. To wielka dygresja w biografii Franza Kafki, która każe nam zmierzyć się z pytaniem: czy Kafka, którego znamy, istniał naprawdę? Grzela zabiera nas do żydowskich teatrów w Pradze, którymi zafascynowany był Kafka i których wpływ będzie można zauważyć w jego prozie. Ta książka to także szczegółowy i cudowny opis Europy Środkowej z początku XX wieku jej pogmatwanej tożsamości, jej nadziei, pełen niepowtarzalnej swady w opowiadaniu świata.Olga Tokarczuk Jesienią 1911 roku w Caf Savoy w Pradze Franz Kafka poznaje aktorów żydowskich z Warszawy i ze Lwowa. To jak oglądanie freak show, trudno o bardziej osobliwe towarzystwo, w dodatku mówiące w jidysz i uprawiające nie tyle teatr, ile teatralny circus. Tułają się po całej Europie, niosąc rozrywkę, często tanią. Pochodzą z ortodoksyjnych rodzin, lecz pozrywali wszelkie więzy, by być wolnymi. Robią to, na co on sam nie ma odwagi. Remigiusz Grzela odsłania nie tylko relację Kafki z żydowskimi aktorami, ale także przygląda się życiu po życiu słynnego autora Procesu. Bo jakiego Kafkę znamy? Wszak to Max Brod, przyjaciel pisarza, wydawał pośmiertnie jego dzieła, dowolnie je komponując i uzupełniając. I w ogóle kim był Kafka, skoro po latach dwa państwa stoczą wojnę o tożsamość jego twórczości? Jaki był los żydowskich aktorów i bliskich Franza po jego śmierci i w czasie Zagłady? Kto z nich ocalał? Poszukiwany Franz Kafka to starannie udokumentowana reporterska opowieść rozgrywająca się w XX i XXI wieku, w której autor ożywił postaci dotychczas będące za mgłą. Książka jest zmienioną i uzupełnioną wersją Bagaży Franza K. wydanych w 2004 roku.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?