Zeszyt Czytanie ze zrozumieniem dla klasy 4 to publikacja wspomagająca naukę i przygotowanie do egzaminu ósmoklasisty z języka polskiego oraz stanowiąca niezbędną pomoc w trenowaniu umiejętności rozumienia różnego rodzaju tekstów.Publikacja zawiera 12 tekstów do czytania dostosowanych do wiedzy i umiejętności uczniów klasy 4. Są to fragmenty lektur z nowej podstawy programowej (np. fragment utworu Jana Brzechwy Akademia pana Kleksa) oraz inne utwory literackie (prozatorskie i poetyckie), teksty popularnonaukowe i użytkowe (np. fragment tekstu Herberta Schwinghammera Wielka księga savoir-vivre'u).Do każdego z tekstów zostało przygotowanych około 20 ciekawych, różnorodnych i dostosowanych do możliwości ucznia ćwiczeń sprawdzających rozumienie przeczytanego fragmentu utworu. Polecenia są spójne z typami zadań na egzaminie ósmoklasisty takimi jak: pytania typu prawda / fałsz, pytania otwarte, pytania o dokończenie twierdzenia, zadania z luką.Na końcu zeszytu znajduje się klucz odpowiedzi.Opracowania mogą być wykorzystywane do samodzielnej pracy uczniów w domu albo na lekcji pod kierunkiem nauczyciela.Publikacja zawiera fragmenty następujących utworów:Akademia pana Kleksa Jan Brzechwa,Mikołajek Ren Goscinny, Jean-Jacques Semp,Tajemniczy ogród Frances Hodgson Burnett,Panna z mokrą głową Kornel Makuszyński,Wróżki Charles Perrault,Klechdy starożytne Kazimierz Władysław Wójcicki,Legendy i podania polskie Marian Orłoń,Pani Twardowska Adam Mickiewicz,Bajka o rybaku i rybce Aleksander Puszkin,Trzeci kot w worku, czyli rozmaitości świata Władysław Kopaliński.
Ćwiczenia redakcyjne dla uczniów klas 4-6 zawierają szesnaście rozdziałów poświęconych formom wypowiedzi przewidzianym w podstawie programowej na ten etap kształcenia. Są doskonałym uzupełnieniem dwóch cykli WSiP do klas 4-6: Słowa z uśmiechem i Jutro pójdę w świat. Mogą także służyć uczniom starszych klas oraz gimnazjalistom do doskonalenia umiejętności redagowania tekstów.
Publikacja oprócz ćwiczeń redakcyjnych obejmuje najważniejsze informacje teoretyczne i praktyczne wskazówki niezbędne do prawidłowego sformułowania: planu; opisu przedmiotu, obrazu, krajobrazu i przeżyć wewnętrznych; charakterystyki postaci rzeczywistej i literackiej; opowiadania; listu tradycyjnego i e-maila; sprawozdania; zaproszenia; ogłoszenia; dedykacji; notatki; życzeń i podziękowań; własnych opinii oraz scenariusza filmowego.
Ćwiczenia mają uniwersalną formę, która umożliwia zarówno samodzielną pracę uczniów, jak i wykorzystanie publikacji na lekcjach.
Ćwiczenia redakcyjne dla uczniów klas 7-8 zawierają jedenaście rozdziałów poświęconych formom wypowiedzi przewidzianym w podstawie programowej na ten etap kształcenia. Są doskonałym uzupełnieniem trzech cykli WSiP do klas 7-8: Bliżej słowa, Myśli i słowa, Świat w słowach i obrazach. Mogą także służyć gimnazjalistom do doskonalenia umiejętności redagowania tekstów.Publikacja oprócz ćwiczeń redakcyjnych obejmuje najważniejsze informacje teoretyczne i praktyczne wskazówki niezbędne do prawidłowego sformułowania: pamiętnika i dziennika; życiorysu i CV; podania; listu motywacyjnego; przemówienia; recenzji; rozprawki; wywiadu; reportażu; streszczenia; parafrazy; skrótu lub rozwinięcia tekstu.Ćwiczenia mają uniwersalną formę, która umożliwia zarówno samodzielną pracę uczniów, jak i wykorzystanie publikacji na lekcjach.
Zeszyt lekturowy dla uczniów klasy 4 zawiera omówienie 15 tekstów kultury, takich jak: Powrót taty A. Mickiewicza, Mazurek Dąbrowskiego J. Wybickiego, Bajka o rybaku i rybce A. Puszkina, Tajemniczy ogród F.H. Burnett, O Lechu i białym orle M. Orłonia, Akademia pana Kleksa J. Brzechwy, Mikołajek R. Goscinny'ego i J.-J. Sempgo, Kajko i Kokosz J. Christy.Każde opracowanie lektury zostało zapisane w formie kilkunastu poleceń, które dotyczą najważniejszych aspektów tekstu. Omówieniom nadano podobny schemat: polecenia wprowadzające, analiza elementów świata przedstawionego, ćwiczenia podsumowujące. Zeszyt ćwiczeń może być wykorzystywany albo w toku samodzielnej pracy uczniów (np. w domu), albo na lekcji pod kierunkiem nauczyciela. Zestawy zadań stanowią kompletne opracowanie tekstów i można je podzielić na jednostki lekcyjne. Materiał jest gotowy do wykorzystania w całości, daje też nauczycielowi możliwość dowolnego doboru poleceń i samodzielnego konstruowania bloków poleceń wzbogaconych dodatkowymi pomysłami.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?