KATEGORIE [rozwiń]

Bartłomiej Cieśla

Okładka książki Kreatywność językowa w przekazach internetowych

39,90 zł 32,90 zł


Tom jest kontynuacją rozważań podjętych w poprzednich książkach z cyklu poświęconego oryginalności słownej. Zebrane tu prace dotyczą szeroko pojętej cyberkultury w wymiarze językowym, tekstowym i genologicznym. Poprzedzono je artykułem wprowadzającym w problem kreatywności, wskazującym na różne sposoby jej rozumienia we współczesnym dyskursie językoznawczym. Inspiracją do wydania publikacji było przekonanie, że internet to medium bardzo zróżnicowane pod względem komunikacyjnym, będące nośnikiem stylów, treści i form przekazu wkomponowanych w rozmaitą przestrzeń dyskursywną.
Okładka książki Kreatywność językowa w literaturze i mediach

39,90 zł 32,90 zł


Niniejszy tom jest kontynuacją rozważań podjętych w poprzednich książkach z cyklu poświęconego oryginalności słownej, takich jak: Kreatywność językowa w komunikowaniu (się) i Kreatywność językowa w przestrzeni medialnej oraz Kreatywność językowa w przestrzeni publicznej. Poszczególne zagadnienia prezentowane przez badaczy zostały podzielone na dwie części - dotyczące kreatywności w mediach oraz w literaturze. Oprócz prasy i radia autorów szczególnie interesuje przestrzeń Internetu . Czytelnicy znajdą w publikacji m.in. takie zagadnienia, jak: kreatywność copywriterów i użytkowników portali społecznościowych, forma i funkcja memów internetowych, neologizmy i metafory w wypowiedziach dziennikarzy, wyrazy potoczne i ekspresywne w pismach młodzieżowych. Ponadto w części dotyczącej literatury autorzy analizują nowe gatunki i utwory. Czytelników zainteresowanych kreatywnością językową w bardziej praktycznym ujęciu zachęcamy do sięgnięcia po Kreatywność językową w reklamie. Podręcznik nie tylko dla specjalistów, z bogatym materiałem ilustracyjnym oraz niebanalnymi, rozwijającymi ćwiczeniami.
Okładka książki Łódzkie czasopisma humorystyczne w międzywojniu

39,85 zł 29,29 zł


Książka stanowi opis najważniejszych wzorców gatunkowych i technik językowego kreowania żartu wyzyskiwanych w twórczości komicznej. Analizowany w niej materiał pochodzi z 14 czasopism humorystycznych wydawanych w Łodzi, w latach 1918–1939. Perspektywa językowo-tekstologiczna, widoczna w próbie wyznaczenia granic między gatunkami humorystycznymi, omówieniu ich własności strukturalnych, stylistycznych, pragmatycznych i poznawczych oraz przedstawieniu najważniejszych dla łódzkich twórców modeli dowcipu językowego, uzupełniona jest kontekstem prasoznawczym – analizą lokalnego rynku prasowego w międzywojniu ze szczególnym uwzględnieniem znaczenia prasy humorystycznej. Publikacja jest uzupełnieniem wiedzy o krajowym czasopiśmiennictwie satyryczno-humorystycznym, daje też pełniejszy obraz łódzkiej kultury dwudziestolecia międzywojennego. Pośrednio zawiera odpowiedzi na pytanie, jakie były potrzeby kulturalne wielu ówcześnie żyjących łodzian. Może zainteresować nie tylko naukowców, ale wszystkich miłośników humoru i kultury Łodzi. (...) Siłą Autora monografii są mistrzowskie analizy – drobiazgowe i oparte na stosownej erudycji oraz pokazujące pazur filologa, czyli ujawniające analityczny talent, polegający na dostrzeganiu w wypowiedzi konkretnych zjawisk, pochodzących z różnych płaszczyzn jej gatunkowej organizacji. Siłą Autora są też subtelne interpretacje genologiczne, pozwalające uchwycić nie tylko niepowtarzalność aktualizacji wzorca gatunkowego, lecz jego humorystycznej adaptacji. Siłą Autora jest więc bez wątpienia warsztat filologa bardzo wysokiej próby (...) fragment recenzji wydawniczej
Okładka książki Kreatywność językowa w komunikacji internetowej

39,90 zł 32,90 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Tom jest kontynuacją rozważań podjętych w poprzednich książkach z cyklu poświęconego oryginalności słownej. Autorzy zebranych prac wychodzą z założenia, że internet to swoiste hipermedium - kompilacja tradycyjnych i zupełnie nowych sposobów komunikowania. W publikacji przyjrzano się cechom językowym komunikatów internetowych w aspekcie genologicznym (blogi, wideoblogi, memy, fora internetowe), komunikacyjnym właściwościom portali społecznościowych (Facebook), a także marketingowi w internecie (marki na stronach internetowych i w komunikatach reklamowych).
Okładka książki Poprawność językowa w praktyce

29,90 zł 24,35 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Oddajemy do rąk Czytelników zbiór ćwiczeń poświęconych poprawności językowej - książkę pomyślaną z jednej strony jako dydaktyczna pomoc dla nauczycieli podejmujących na lekcjach wskazaną problematykę, z drugiej zaś - jako niewielkich rozmiarów poradnik adresowany do osób, które chciałyby podjąć wysiłek indywidualnej pracy nad zwiększeniem kompetencji językowych. W szczególności mamy na myśli uczniów, studentów, dziennikarzy, redaktorów, korektorów, pracowników agencji reklamowych i copywriterskich, jakkolwiek publikację tę kierujemy do wszystkich miłośników polszczyzny. Ze Wstępu „Niezaprzeczalnym walorem książki jest uwzględnienie najnowszych zmian zachodzących we współczesnej polszczyźnie. Należy docenić pracę młodych naukowców, którzy podjęli trud przygotowania nowego i oryginalnego zestawu ćwiczeń odsłaniających złożoność polskiego systemu językowego oraz jego czytelny dynamizm, a jednocześni e pokazali krótkotrwałość obowiązujących kodyfikacji.” Z recenzji prof. dr. hab. Leszka Tymiakina
  • Poprzednia

    • 1
  • Następna

Promocje

Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka