Książka podejmuje próbę refleksji nad zagadnieniem pedagogii obecnej na kartach Pisma Świętego. Zagadnienie to doczekało się obszernej literatury także w polskiej refleksji naukowej i popularno-naukowej, podejmowanej głównie ze względów wychowawczych i duszpasterskich. Autorzy pracy zawężają teren swoich badań do tekstów Ewangelii, z których treści widzą możliwość i potrzebę wyprowadzenia założeń pedagogicznego myślenia i działania. Główny problem pracy zawarli w pytaniu: co to znaczy, że współczesne myślenie i pedagogiczne działanie może budować swoje podstawy na wiekowym doświadczeniu chrześcijaństwa? []Autorzy nie tylko wchodzą w postawy i realia życia aktorów konkretnego wydarzenia biblijnego, ale przenoszą realia biblijne w rzeczywistość współczesną. Dobrze ukazuje to następujący cytat: W tym sensie przyjęta prawda objawiona poszerza horyzont ludzkiego poznania. Pozwala też dotrzeć do tajemnicy, w jakiej zanurzona jest egzystencja człowieka.
Podręcznik do religii dla klasy 6 szkoły podstawowej.
Seria: Drogi Przymierza
Zgodnie w wytycznymi Programu nauczania religii treści przekazywane w podręczniku skoncentrowane są wokół tajemnicy Chrystusowego Kościoła, który mocą Ducha Świętego wypełnia Boże obietnice zbawienia. Zapisane w programie cele, treści i wymagania zostały przyporządkowane przeżywanym, świętowanym i wyznawanym w ciągu roku liturgicznego zbawczym wydarzeniom. Przekazowi temu towarzyszy kształtowanie postaw chrześcijańskich.
Treści zebrane zostały w ośmiu grupach tematycznych. Każdą z nich rozpoczyna perykopa biblijna. Jej celem jest przybliżenie uczniom Bożego widzenia ludzkiego życia, po to by im pomagać w nabywaniu umiejętności religijnego interpretowania życiowych wydarzeń.
Wsparciem dla katechizowanych przy odczytywaniu Bożego zamiaru zbawienia są prezentacje postaci biblijnych oraz świętych Kościoła.
Do podręcznika został przygotowany zeszyt ucznia.
Podręcznik jest zgodny z programem "Poznaję Boga i w Niego wierzę" nr AZ-2-01/10, autorstwa Komisji Wychowania Katolickiego Konferencji Episkopatu Polski z 9 czerwca 2010 r.
Nr dopuszczenia podręcznika: AZ-23-01/10-KR-5/13
Data dopuszczenia: 13 stycznia 2014 r.
Książka jest oryginalnym dorobkiem autorskim opracowanym na podstawie obszernej literatury oraz badań empirycznych. Oryginalność jej zasadza się w podjiętej problematyce, jaką jest przedstawienie sposobu i sensu wspomagania ludzi dorosłych poddających refleksji swoje życie, poprzez udział w Korespondencyjnym Kursie Biblijnym. (...) W książce pokazane jest, że edukacyjne wspomaganie ludzi jest zjawiskiem dającym się ująć w różnych perspektywach, że możliwe jest dzięki zaangażowanemu studiowaniu bardzo trudnych tekstów i korzystaniu ze specyficznego rodzaju wiedzy. Jest to wiedza płynąca z Biblii, a więc dzieła o szczególnym znaczeniu i napisanego w sposób szczególny.
Z recenzji prof. dr hab. Alicji Kargulowej
Wiedza religijna i wynikające z niej konsekwencje nie dotyczą tylko wiary. (...) Wyjście poza zdawkową znajomość Pisma Świętego (co umożliwia udział w kursie) ma pomagać człowiekowi w zrozumieniu, że przekazane w nim świadectwa wiary pomagają interpretować rzeczywistość ludzką w świetle prawdy objawionej. (...) Dojrzewanie wiary dokonuje się w kontekstach ziemskiej rzeczywistości ludzkiego życia.
Z recenzji ks. dra hab. Piotra Mazura
Rozprawa znakomicie łączy tę myśl i praktykę współczesnej humanistyki, która wyrasta na podłożu andragogiki, pedagogiki religii, jak i teologii. Odwołanie się przez Autorkę do fenomenu synergii jest tego najlepszym dowodem, gdyż stanowi ono jedno z podstawowych pojęć w pedagogice i psychologii humanistycznej. Kształcenie korespondencyjne, które w analizowanym przypadku dotyczy Korespondencyjnego Kursu Biblijnego, należy bowiem do tych form edukacji dorosłych, które - jak mogłoby się wydawać - nie powinno sprzyjać formacji duchowej. Dzięki przeprowadzonym badaniom otrzymujemy wiarygodną odpowiedź, gdyż wynikającą z autentycznego zainteresowania tak uczestników KKB, jak i samej badaczki, nie tylko na tę wątpliwość, ale także na pytanie, czy i w jakim zakresie osobom zanurzonym w ponowoczesny świat potrzebna jest wiedza religijna i jak mogli ją już w nim spożytkować?
Z recenzji wydawniczej prof. dr hab. Bogusława Śliwerskiego.
Przyglądając się moderacyjnemu i synergicznemu kształtowaniu ludzkiej dorosłości, nasza Autorka buduje zatem modele realizacji zadań dorosłości z udziałem wiedzy religijnej. Modele te mają być swego rodzaju ilustracją pozwalającą uwzględnić zróżnicowane rodzaje oddziaływań. Etykietując modele, korzysta z interesujących metafor. Są one interesującą własną propozycją Autorki
Z recenzji wydawniczej prof. dr hab. Andrzeja Potockiego OP
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?