KATEGORIE [rozwiń]

Adam A. Zych (red.)

Okładka książki Młodość utracona, odkrywana starość

30,00 zł 25,78 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Wprawdzie czas nie jest niczyim wrogiem, niemniej jednak przekraczając smugę cienia i osiągając wiek późno dojrzały, postrzegamy aż nazbyt wyraźnie odwrócenie perspektywy czasowej – z czasu przeżytego w czas, jaki nam jeszcze pozostał, i wówczas ze zdziwieniem dostrzegamy, jak w tytule sztuki o starości Pameli Catherine Delaney (2009), że Lepiej już było, i zaczyna do nas docierać prozaiczny fakt: jutro zapowiada śmierć, a pojutrze życie – w innej czasoprzestrzeni, w nieznanym czasie i wymiarze. Inaczej mówiąc, przeszłość wprowadza nas w teraźniejszość, a ta z kolei w przyszłość, i dalej poza przestrzeń czasu – w wieczność… (Słowo od autora, fragment) Spis treści Słowo od autora 1. Rozwój i główne idee pedagogiki starzenia się i starości 2. Geragogika pomiędzy Scyllą a Charybdą 3. Pedagogika osób z otępieniem jako nowy obszar geragogiki specjalnej 4. Język, mowa i komunikacja – ważną przestrzenią geragogiki specjalnej 5. W kierunku geragogiki inicjacyjnej, inkluzyjnej, integracyjnej 6. Dziecko z przedwczesnym starzeniem się 7. Piękni osiemdziesięcioletni, czyli „starzenie się z wdziękiem” a realia życia 8. „Zaklinanie rzeczywistości” a blaski i cienie podeszłego wieku 9. Praca a krotko- i długowieczność w gerontologii i mądrości narodów 10. Ekologia i gerontologia, czyli starość a godzenie się z przestrzenią, miejscem, czasem… 11. Starość darem losu, życiowym zadaniem i wyzwaniem dla przyszłości 12. Patrząc na starość, gdy Bóg się uśmiecha… 13. Prawa człowieka prawami ludzi starszych 14. Modelowe rozwiązania przeciwdziałania przemocy wobec osób starszych 15. Starość w poezji – poezja [w] starości 16. Od Jana z Czarnolasu do Jana Sztaudyngera, czyli starość we fraszkach 17. Psychoanalityczna koncepcja człowieka starego 18. Wiara u schyłku życia ludzkiego 19. „Wstrzymaj się chwilo” – geragogika losu i mądrości życiowej 20. W poszukiwaniu wskaźników jakości życia osób starszych 21. Od juwentologii do pedagogiki w służbie starości Słowo końcowe Bibliografia Filmografia Netografia
Okładka książki Leksykon gerontologii

76,00 zł 52,40 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Leksykon gerontologii obejmuje łącznie ponad 1 200 haseł rzeczowych, w zdecydowanej większości dotyczących kwestii medycznych, społecznych, ekonomicznych, pedagogicznych, psychologicznych i prawnych. Od pierwszego wydania tego leksykonu minęło już dwanaście lat – w tym czasie Adam A. Zych otrzymał tytuł profesora nauk społecznych (2014), wyróżnienie Minister Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej za nowatorskie rozwiązania w zakresie upowszechniania wiedzy gerontologicznej na temat starzenia się społeczeństwa polskiego i aktywizacji społecznej seniorów (2015) oraz honorowy tytuł „Przyjaciel Seniora” (2016). Zmiany treściowe w obecnym wydaniu Leksykonu gerontologii objęły wymianę niektórych z haseł, a nade wszystko aktualizację danych statystycznych lub demograficznych oraz usunięcie drobnych niedokładności, usterek bądź pomyłek rzeczowych, formalnych i literowych, jednak główny korpus tej publikacji zasadniczo pozostał nienaruszony. Na końcu zaś dodane zostały oceny i opinie na temat tego leksykonu przygotowane przez znawców problematyki. Takie walory niniejszego dzieła, jak: rozległy zakres tematyczny, aktualność i szczegółowość, własny styl, przejrzystość narracji, umiejętność wykładu spraw trudnych, niemniej jednak z odrobiną uśmiechu, czy też logiczny układ haseł, sprawiają, że najnowsza edycja Leksykonu gerontologii Adama A. Zycha będzie użyteczna dla wielu Czytelników zainteresowanych złożoną, wielowątkową problematyką starzenia się i wielopostaciowej starości w czasach, w jakich przyszło nam żyć, dojrzewać oraz zmierzać ku kresowi własnego istnienia. Adresatami publikacji są osoby zainteresowane gerontologią, w szczególności geriatrzy, pracownicy socjalni, gerontopsycholodzy, gerontosocjolodzy, pielęgniarki geriatryczne, opiekunowie społeczni, studenci kierunków medycznych, społecznych i humanistycznych.
Okładka książki Poznać, zrozumieć i zaakceptować starość

47,25 zł 32,58 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

W części pierwszej taj pracy, której nadałem tytuł: "Ta nasza młodość, co w starość przechodzi", proces starzenia się i jego efekt, jakim jest starość, ukazane zostały z różnych punktów widzenia: poetyckiego i filozoficznego, biologicznego i medycznego, psychicznego, społecznego i psychosocjalnego. Z kolei druga część tej publikacji zbiorowej to teksty dotyczące gerontologii edukacyjnej, która może również obejmować edukację gerontologiczną seniorów, działalność oświatowo-informacyjną na temat starzenia się, prowadzoną dla społeczeństwa, oraz szkolenie osób, które pracują z ludźmi starszymi. Punktem wyjścia uczyniłem tutaj słowa nestora poezji polskiej Czesława Miłosza: "Dopóki człowiek się uczy, żyje".
  • Poprzednia

    • 1
  • Następna

Promocje

Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj