Znaki na uwięzi
Od semiologii do semiotyki mediów
- ISBN: 9788381381178
- EAN: 9788381381178
- Oprawa: oprawa: broszurowa
- Wydawca: Księgarnia Akademicka
- Format: 17.0x24.0cm
- Język: polski
- Liczba stron: 457
- Rok wydania: 2020
- Wysyłamy w ciągu: 48h
-
Brak ocen
-
32,01złCena detaliczna: 40,01 złNajniższa cena z ostatnich 30 dni: 32,01 zł
x
Opis semiotyki wszystkich mediów i całej komunikacji masowej jest
niemożliwy, bo musiałaby to być semiotyka wszystkiego. Można
jednak badać media przy pomocy narzędzi semiologicznych, odkrywając
w ten sposób wewnętrzne mechanizmy i prawidłowości,
a także błędy, niekonsekwencje, sprzeczności i manipulacje.
Ta książka to zarys semiologii i semiotyki mediów. Opowiada o znakach
w naszym życiu, kodach i konwencjach komunikacyjnych, narracjach
i retoryce, mitach i ideologiach. Dostarcza semiologicznych
narzędzi do analizy studentom, badaczom, dziennikarzom, projektantom
komunikacji, jak również ciekawym, kreatywnym i krytycznym
użytkownikom mediów. Zawiera podstawową terminologię,
najciekawsze teorie, przykłady praktycznych analiz różnych wycinków
medialnej rzeczywistości, niekiedy zaś także własne teorie
i domniemania Autorki. Powinna pomóc w badaniach nad mediami
tym czytelnikom, którzy chcą albo muszą je prowadzić. Jednak
przede wszystkim jest zaproszeniem do dyskusji.