KATEGORIE

Kategorie

Okładka książki Zasady skutecznego przywództwa

Zasady skutecznego przywództwa

Poznaj mechanizmy efektywnego i twórczego kierowania ludźmi

  • ISBN: 978-83-7301-581-4
  • EAN: 9788373015814
  • Oprawa: Miękka
  • Wydawca: Rebis
  • Format: 15.0x22.0cm
  • Język: polski
  • Liczba stron: 356
  • Rok wydania: 2020
  • Wysyłamy w ciągu: niedostępny
  • Brak ocen
  • 26,60
     zł
    Cena detaliczna:  44,90 zł
    Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 26,69
Artykuł chwilowo niedostępny
Wpisz e-mail, jeśli chcesz otrzymać powiadomienie o dostępności produktu
x

Książka jest kontynuacją opracowanych przez Coveya 7 nawyków skutecznego działania, cieszących się niezwykłą popularnością nie tylko w Stanach Zjednoczonych (ponad 10 mln sprzedanych egzemplarzy), ale także w Europie. Tym razem autor wyjaśnia, jakimi cechami powinien się charakteryzować i jakim zasadom hołdować przywódca, by w pełni wykorzystać energię, zdolności i umiejętności swoje oraz osób, którymi kieruje i uzyskać w ten sposób najlepsze efekty nie tylko w wymiarze zawodowym, ale i ludzkim.

Stephen R. Covey uhonorowany został m.in. odznaczeniem Thomas Morę College Medallion oraz międzynarodową nagrodą pokojową - Sik'h 1998 International Mań of Peace Award. W 1996 r. „Time" umieścił go na liście najbardziej wpływowych ludzi Ameryki. Prócz 7 nawyków skutecznego działania, które stały się światowym bestsellerem, Covey napisał: Najpierw rzeczy najważniejsze, 7 nawyków szczęśliwej rodziny oraz 8. nawyk.


 

Fragment Książki

Rozdział 14 MENEDŻEROWIE DOSTATKU

Dyrektorzy, którzy świetnie sobie radzą z twardymi orzechami do zgryzienia, bardziej koncentrują się na tworzeniu rynku dla swoich produktów niż na „zabezpieczaniu tyłów" lub walce o swój „kawałek tortu".
Dwóch hodowców ziemniaków z Idaho osiągnęło sukces dzięki mentalności dostatku. Zarówno J. R. Simplot, jak i Nephi Grigg stworzyli przedsiębiorstwa mrożonych produktów żywnościowych (J. R. Simplot Company i Ore-Ida Foods), wychodząc z założenia, że można stworzyć rynek samemu, a nie tylko zabierać udziały w rynku innym.
Simplot, główny dostawca ziemniaków dla firmy McDonald's, oraz Grigg, który założył Ore-Ida, a później sprzedał je firmie Heinz, odkryli, że tworzenie nowego bogactwa nie zawsze oznacza odbieranie go innym przedsiębiorcom działającym na rynku. Tak jak inne legendy tych czasów - Ray Kroć i J. Willard Marriott - Simplot i Grigg stworzyli własne rynki dla swoich produktów. Dokonali tego dzięki mentalności dostatku- głębokiemu przekonaniu, że „istnieje wystarczająco dużo naturalnych i ludzkich zasobów, by zrealizować swoje marzenie" oraz że „mój sukces niekoniecznie oznacza przegraną innych, a ich zwycięstwo nie wyklucza mojego". W ciągu dwudziestu pięciu lat współpracy z organizacjami i poszczególnymi osobami zaobserwowałem, że mentalność dostatku często stanowi o różnicy pomiędzy człowiekiem wybitnym i człowiekiem przeciętnym, gdyż eliminuje myślenie małostkowe i stosunki oparte na sprzeczności interesów.
W wielu przedsiębiorstwach i w ogóle w naszym społeczeństwie istnieje bardzo dużo negatywnej energii. Ludzie obierają sądową drogę rozwiązywania problemów, gdy tylko się one pojawią. Wielu chce się przebić, by dostać to, „co im się należy", i „zabezpieczyć

 


 



Zasady Skutecznego Przywództwa
Spis Treści:

 

  • WSTĘP
  • W zgodzie z zasadami
  • CZĘŚĆ PIERWSZA
  • SKUTECZNOŚĆ DZIAŁANIA W ŻYCIU OSOBISTYM
  • I W STOSUNKACH MIĘDZYLUDZKICH
  • Wprowadzenie
  • Rozdział 1. Cechy przywódców działających zgodnie
  • z zasadami
  • Rozdział 2. Ponowne spojrzenie na siedem nawyków
  • skutecznego działania
  • Rozdział 3. Trzy rozwiązania
  • Rozdział 4. Pierwotna wielkość
  • Rozdział 5. Zerwanie z przeszłością
  • Rozdział 6. Sześć dni tworzenia
  • Rozdział 7. Siedem grzechów głównych
  • Rozdział 8. Moralny kompas
  • Rozdział 9. Siła koncentracji na zasadach
  • Rozdział 10. Nawiązywanie porozumienia
  • Rozdział 11. Trzydzieści metod wywierania wpływu
  • Rozdział 12. Osiem sposobów na wzbogacenie życia
  • małżeńskiego i rodzinnego
  • Rozdział 13. Wychowywanie dzieci na wybitnych ludzi
  • CZĘŚĆ DRUGA
  • ROZWÓJ MENEDŻERSKI I ORGANIZACYJNY
  • Wprowadzenie
  • Rozdział 14. Menedżerowie dostatku
  • Rozdział 15. Siedem chronicznych problemów
  • Rozdział 16. Zmiana paradygmatu zarządzania
  • Rozdział 17. Korzyści wypływające z paradygmatu
  • przywództwa skoncentrowanego na zasadach
  • Rozdział 18. Sześć warunków powierzania
  • odpowiedzialności
  • Rozdział 19. Zarządzanie oczekiwaniami
  • Rozdział 20. Nadzór zewnętrzny a samokontrola
  • Rozdział 21. Angażowanie ludzi w rozwiązywanie
  • problemów
  • Rozdział 22. Systemy informacji o osobach związanych
  • z firmą
  • Rozdział 23. Całkowite rozwiązywanie problemów przez
  • pracowników
  • Rozdział 24. Zarządzaj z lewej, kieruj z prawej
  • Rozdział 25. Zasady najwyższej jakości
  • Rozdział 26. Przywództwo najwyższej jakości
  • Rozdział 27. Siedem nawyków i czternaście punktów
  • Deminga
  • Rozdział 28. Przekształcanie moczarów w oazę
  • Rozdział 29. Konstytucja przedsiębiorstwa
  • Rozdział 30. Uniwersalna deklaracja misji
  • Rozdział 31. System kształcenia skoncentrowany na
  • właściwych zasadach
  • Epilog. Łowienie ryb w strumieniu
  • Od autora
  • Podziękowania
  • Indeks

 

Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj