KATEGORIE [rozwiń]
Okładka książki Kształtowanie nowoczesnych systemów ocen pracowników

59,00 zł 44,66 zł


Książka jest piątym wydaniem klasycznej już pracy Małgorzaty Sidor-Rządkowskiej na temat systemów ocen okresowych. Publikacja ta łączy solidne podstawy teoretyczne z przeglądem rozwiązań stosowanych w praktyce. Kompleksowo omówiono w niej zagadnienia, z którymi należy się zapoznać przed wprowadzeniem systemu ocen sprzyjającego otwartej polityce informacyjnej i wzmacniającego motywację pracowników, takie jak: - powiązanie sposobów oceny z typem działalności i celami strategicznymi organizacji, - planowanie systemów oraz szkolenia osób oceniających, - wybór odpowiednich metod oceny i ustalanie kryteriów, - zasady prowadzenia rozmów oceniających, - ocena oddolna jako uzupełnienie systemu, - unikanie błędów oceniania, - system ocen okresowych na tle głównych aspektów polityki personalnej organizacji. Autorka przytacza również liczne przykłady i studia przypadków oraz zamieszcza bardzo przydatny zestaw formularzy ocen pracowników.
Okładka książki Psychologia dla trenerów

79,00 zł 63,79 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Ostatnimi czasy zawód trenera zdobył sobie ogromną popularność i jednocześnie uznanie społeczne. Jest profesją, która wymaga łączenia wiedzy merytorycznej, będącej przedmiotem szkoleń, z umiejętnościami społecznymi. W książce w nowatorski sposób przedstawiono, jak zastosować wiedzę psychologiczną w praktyce szkoleniowej. Jan Trenerski, główny bohater książki, na własnych błędach uczy się, jakie są prawidłowości pracy z grupą oraz jak w przygotowaniu treści szkoleniowych wykorzystać wiedzę o procesie uczenia się, o różnicach między ludźmi w sposobach uczenia się i zapamiętywania, o motywacji i problematyce osobowości człowieka. Autorzy mają doświadczenie zarówno trenerskie, jak i akademickie. W książce omawiają szczegółowo: - koncepcje psychologiczne, które pozwalają zrozumieć mechanizmy aktywizowania zachowań ludzi, co pomoże trenerom radzić sobie z brakiem zaangażowania uczestników szkoleń, - mechanizmy funkcjonowania grupy (role grupowe, struktura grupy, przywództwo), - genezę emocji oraz ich związek z motywacją i osobowością, - sposoby radzenia sobie z emocjami w kontaktach z grupami szkoleniowymi. Czytelnik znajdzie tu również wiedzę o procesie komunikacji, modelach komunikacji, a także o samokontroli. Książkę zamyka rozdział na temat etyki w działalności szkoleniowej.
Okładka książki Zarządzanie zasobami ludzkimi w organizacji

149,00 zł 119,87 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Zarządzanie zasobami ludzkimi w organizacji opis wydawcyW czwartym, zaktualizowanym i rozszerzonym, wydaniu książki, która w sposób kompleksowy ujmuje problematykę zarządzania zasobami ludzkimi, przedstawiono:- istotę i ewolucję zarządzania kadrami,- podmioty, funkcje i struktury ZZL we współczesnych dużych organizacjach,- zarządzanie kompetencjami oraz rozwój zawodowy,- kształtowanie, racjonalizację i restrukturyzację zatrudnienia,- adaptację społeczno-zawodową ludzi w organizacji,- motywowanie, systemy wynagradzania i zasady ich budowy,- wymiarowanie pracy i ocenę pracowników,- kulturę i etykę organizacji w kontekście ZZL,- najważniejsze wyzwania ZZL mające w dużym stopniu charakter zewnętrzny.Autorowi udało się pogodzić szerokie i dogłębne ujęcie tematu z przystępną formą oraz klarownością wywodu - przy opisie zagadnień często złożonych, niejednoznacznych i kontrowersyjnych. Cennym uzupełnieniem publikacji jest obszerny słownik wyjaśniający pojęcia związane z ZZL.
Okładka książki HR Business Partner

99,00 zł 79,66 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Koncepcja zmiany roli specjalistów HR w kierunku HR Business Partnerów jest rozwijana od pewnego już czasu. Wydaje się jednak, że dopiero teraz zdobyliśmy odpowiedni zakres wiedzy i doświadczeń pozwalający na przejście przez ten proces w optymalny sposób. Książka ta może być traktowana jako swoisty przewodnik dla tych osób i organizacji, które doszły już do wniosku, że odpowiednio prowadzona polityka personalna jest kluczowym czynnikiem sukcesu firmy, i szukają sposobów na wdrożenie najlepszych rozwiązań w tym zakresie. Nie jest to zatem wyłącznie omówienie koncepcji, lecz także - a może przede wszystkim - prezentacja wniosków z badań i najlepszych praktyk w możliwie jak najbardziej użyteczny sposób. Opracowanie to powinno zainteresować wszystkie osoby, które kształtują czynniki wpływające na realizację strategicznych celów organizacji z wykorzystaniem jej najcenniejszego zasobu, jakim są sami pracownicy. Poruszono takie kwestie jak: - budowanie wysokoefektywnych organizacji, - kształtowanie kapitału ludzkiego zapewniającego stały rozwój firmy, - wdrażanie w organizacji roli HR Business Partnera, - wykorzystanie innowacyjnych narzędzi, sprawdzonych rozwiązań i najlepszych praktyk. Lektura książki może przyczynić się do podjęcia kluczowych decyzji dotyczących zmiany funkcjonowania całego obszaru HR w organizacji.
Okładka książki Optymalizacja zatrudnienia wynagrodzeń i struktur organizacyjnych

99,00 zł 79,94 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Warunki współczesnej gospodarki i wprowadzane na dużą skalę zmiany w organizacjach wymagają profesjonalnych przedsięwzięć w obszarze HR, przede wszystkim racjonalizacji poziomu zatrudnienia oraz dostosowania potencjału zatrudnionych do nowych wymagań dotyczących zadań i stanowisk. Publikacja dostarcza kompleksowej wiedzy na temat stosowanych w praktyce zarządzania rozwiązań prowadzących do racjonalizacji zatrudnienia w firmie i do wzrostu jej efektywności. Omówiono w niej szczegółowo takie zagadnienia, jak: - znaczenie optymalizacji zatrudnienia w zarządzaniu firmą, - przeprowadzanie analizy zatrudnienia oraz organizacji pracy i struktury firmy, - zadania kadry kierowniczej w procesie optymalizacji zatrudnienia, - sposób analizy przerostów i niedoborów zatrudnienia oraz luki kompetencyjnej, - działania uzupełniające w procesie optymalizacji zatrudnienia (przesunięcia wewnętrzne, telepraca, zadaniowy czas pracy, outsourcing), - redukcja zatrudnienia (polityka i zasady zwolnień, odpowiednia komunikacja), - outplacement, czyli zwolnienia monitorowane. Zawarte w książce narzędzia ułatwiające przeprowadzenie procesu racjonalizacji zatrudnienia - procedury postępowania, formularze, ankiety - pozwolą na przygotowanie i przeprowadzenie tego procesu w sposób sprawny, a także na zminimalizowanie negatywnych skutków zwolnień pracowników. Pierwsze wydanie tej publikacji ukazało się w 2009 roku pod tytułem Optymalizacja zatrudnienia. Zwolnienia, outsourcing, outplacement. W obecnej edycji tekst został uaktualniony, a także znacznie rozszerzony - dodano dwa rozdziały poświęcone działaniom niezbędnym przy optymalizacji zatrudnienia (zarządzanie wiekiem pracowników, talentami i ryzykiem personalnym) oraz racjonalizacji systemu wynagrodzeń.
Okładka książki Rekrutacja i selekcja oparta na dowodach

89,00 zł 64,93 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

W publikacji przedstawiono najważniejsze elementy procesu rekrutacji i selekcji z punktu widzenia najnowszych międzynarodowych badań naukowych z tej dziedziny. Autor kompleksowo, przystępnie i z humorem omawia m.in. takie tematy jak:- psychologia rekrutacji i selekcji,- analiza pracy a modelowanie kompetencji,- efektywność pracy i jej pomiar,- testy psychometryczne,- badanie zachowania w selekcji kandydatów,- zbieranie i kombinacja danych.Menedżerowie i specjaliści HR znajdą w tej książce opis sposobów zwiększenia skuteczności i ograniczenia kosztów rekrutacji i selekcji, przydatne wskazówki, przykładowe narzędzia i pytania testów selekcyjnych, studenci i wykładowcy - pierwszy systematyczny przegląd wiedzy naukowej na temat rekrutacji i selekcji oraz jej przełożenie na praktykę, a osoby poszukujące pracy - informacje i rady oparte na badaniach na temat skuteczności zachowań kandydatów chcących pozyskać pracę oraz typowych zachowań rekruterów.
Okładka książki Kompetencje społeczne

59,00 zł 42,98 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Kompetencje interpersonalne to jedne z ważniejszych kompetencji zawodowych. Pomagają pracownikowi odnaleźć się na rynku pracy, a organizacji zdobyć i utrzymać przewagę konkurencyjną. Książka stanowi praktyczne wprowadzenie w zagadnienia pomiaru i doskonalenia kompetencji społecznych ujmowanych jako umiejętności interpersonalne. Nacisk położono w niej na podstawowe kwestie związane z doborem i konstruowaniem narzędzi pomocnych w oszacowaniu umiejętności interpersonalnych kandydata do pracy oraz na strategie i metody treningowe służące doskonaleniu talentów interpersonalnych pracowników.Szczegółowo omówiono w niej m.in.:uwarunkowania kompetencji społecznych i zasady ich pomiaru,predyspozycje do rozwoju kompetencji społecznych,rolę metod edukacyjnych w kształtowaniu tych kompetencji,modele treningu umiejętności społecznych,coaching umiejętności interpersonalnych,programy doskonalenia kompetencji społecznych.Adresaci:Książka jest przeznaczona dla specjalistów ds. zarządzania zasobami ludzkimi, trenerów zajmujących się miękkimi szkoleniami, a także wszystkich osób zainteresowanych rozwojem osobistym i zawodowym.
Okładka książki Zarządzanie talentami w organizacji

99,00 zł 79,66 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Coraz więcej firm opracowuje i wdraża programy tworzone z myślą o utalentowanych pracownikach. W gospodarce opartej na wiedzy zarządzanie talentami jest nie tylko kolejnym działaniem w ramach funkcji personalnej, lecz także składnikiem strategii przedsiębiorstwa. Pozostaje jednak wiele niedostatecznie wyjaśnionych kwestii związanych z tą problematyką, począwszy od rozumienia istoty talentów i zarządzania nimi, poprzez czynniki sprzyjające rozwijaniu talentów oraz bariery w tym procesie, a na różnym postrzeganiu roli talentów w organizacji skończywszy. Zagadnienia te omówiono w niniejszej publikacji będącej efektem studiów teoretycznych oraz badań empirycznych. Przedstawiono w niej między innymi: - przyczyny wzrostu znaczenia talentów w organizacjach, - role głównych podmiotów w procesie zarządzania talentami, - propozycję modelowego ujęcia procesu zarządzania talentami w organizacji, - strategię zarządzania talentami, - sposoby pozyskiwania talentów, - zagadnienia związane z zatrzymywaniem i rozwojem talentów w firmie, a także ich pomiarem i oceną.
Okładka książki Zarządzanie kompetencjami

99,00 zł 80,14 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Książka zawiera kompleksowe omówienie wszystkich najważniejszych zagadnień związanych z badaniem kompetencji zawodowych oraz sposobami ich rozwijania. Opisano w niej zarówno od strony teoretycznej, jak i praktycznej między innymi takie kwestie jak: - budowanie i wdrażanie systemu zarządzania kompetencjami, - kompetencyjne opisy stanowisk, - rekrutacja i selekcja pracowników pod kątem kompetencji, - szkolenia i rozwój potencjału zawodowego pracowników, - zarządzanie talentami oraz budowanie ścieżek kariery. Specjaliści i menedżerowie HR oraz HR Biznes Partnerzy znajdą tu informacje i wskazówki dotyczące tego, jak budować i wdrażać systemy zarządzania kompetencjami w firmie. Kadra menedżerska może skorzystać szczególnie z tych części, które pokazują, w jaki sposób rozwój kompetencji przyczynia się do wzrostu efektywności pracowników. Sami pracownicy natomiast mogą być zainteresowani zagadnieniami związanymi z rozwojem i karierą zawodową. Wszystkich powinno zaciekawić nowoczesne widzenie organizacji, w której paradygmat rozwoju i efektywności decyduje o niemal wszystkich aspektach funkcjonowania.
Okładka książki Podręcznik coachingu

69,00 zł 55,52 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Podręcznik zawiera kompletny zestaw narzędzi, technik i informacji niezbędnych w pracy coacha. Zaprezentowano w nim istotę i zasady coachingu wraz ze wskazówkami dotyczącymi konkretnych sytuacji szkoleniowych, zarówno w kontekście biznesowym, jak i osobistym. Autorka odnosi się do szczególnie wartościowego modelu - coachingu kooperacyjnego, a w jego opisie uwzględnia takie zagadnienia jak: - zasady i system wartości dobrego coacha, - konieczne umiejętności i kompetencje coacha oraz ich rozwijanie, - używanie stylu nienakazowego dla osiągnięcia najlepszych rezultatów, - planowanie sesji coachingowych, - ścieżka treningu - struktura sesji coachingowych, - efektywne sposoby rozpoczynania i kończenia sesji, przeprowadzania rozmów, zadawania pytań, - bariery w procesie coachingu i ich pokonywanie, - rozwijanie dojrzałości emocjonalnej u coacha i podopiecznych. Zawarte w książce wskazówki są zilustrowane licznymi przykładami potencjalnych sytuacji i próbkami dialogów coachingowych. Najnowsze, zmienione wydanie podręcznika zostało ponadto uzupełnione o praktyczną sekcję "Narzędzia", która zawiera dodatkowe ćwiczenia i opisy przydatnych procedur.
Okładka książki Zarządzanie zasobami ludzkimi na rynkach międzynarodowych

59,00 zł 43,04 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Książka omawia niezwykle aktualne zagadnienie jakim jest zarządzanie zasobami ludzkimi w przedsiębiorstwach działających na rynkach międzynarodowych. Prawdziwe wyzwanie dla menedżerów takich przedsiębiorstw stanowi większa złożoność otoczenia i niepewność towarzysząca prowadzeniu działań poza granicami kraju pochodzenia. Wykonywanie zadań przez pracowników znajdujących się w różnych miejscach, często odległych od siebie geograficznie i kulturowo, wymaga także opracowania i wdrożenia adekwatnych strategii i metod zarządzania zasobami ludzkimi. Szczegółowo przedstawiono w niej m.in.: - genezę i istotę międzynarodowego zarządzania zasobami ludzkimi, - czynniki determinujące funkcjonowanie międzynarodowych rynków pracy oraz występujące na nich tendencje, - rozwój pracowników i przebieg kariery w firmach międzynarodowych, - wykorzystanie modeli kompetencyjnych w zarządzaniu zasobami ludzkimi na rynkach międzynarodowych, - strukturę zatrudnienia w przedsiębiorstwach międzynarodowych, - delegowanie pracowników na misje zagraniczne oraz ich adaptację w nowym środowisku pracy, - zarządzanie efektywnością pracy w środowisku międzynarodowym, - kształtowanie wynagrodzeń w przedsiębiorstwach funkcjonujących na rynkach międzynarodowych i zatrudniających pracowników z różnych krajów, - wykorzystanie technologii informatycznych w zarządzaniu zasobami ludzkimi na rynkach międzynarodowych.
Okładka książki Zarządzanie wynagrodzeniami

129,00 zł 104,18 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Zarządzanie wynagrodzeniami polega na formułowaniu i wdrażaniu strategii i procesów, których celem jest należyte wynagradzanie pracowników za pomocą środków finansowych i niefinansowych. Wiąże się ono z projektowaniem, wdrażaniem i obsługą systemów wynagrodzeń uwzględniających potrzeby zarówno firmy, jak i jej grup interesów. Ogólnym zadaniem zarządzania wynagrodzeniami jest sprawiedliwe i spójne wynagradzanie pracowników zgodnie z tworzoną przez nich wartością, w sposób ułatwiający firmie realizację celów strategicznych. Książka Michaela Armstronga to kompleksowy podręcznik dla każdego, kto zajmuje się tworzeniem i wdrażaniem strategii, polityki i procedur dotyczących wynagradzania pracowników lub chce zdobyć wiedzę w tym zakresie. Jego treść jest zgodna ze standardami zawodowymi w zakresie wynagradzania pracowników opracowanymi przez Chartered Institute of Personnel and Development (CIPD). Stanowi on cenną pomoc dla wykładowców i studentów, a specjalistom ds. zasobów ludzkich i zarządzania wynagrodzeniami oferuje wiele porad i wskazówek. W podręczniku przedstawiono zarówno ramy pojęciowe, jak i praktyczne aspekty zarządzania wynagrodzeniami. Czytelnik znajdzie tu wiele informacji o najważniejszych teoriach i najlepszych praktykach wynagradzania pracowników. Są one przedstawione w sposób przejrzysty i zrozumiały, uzupełnione listami kontrolnymi, diagramami i podsumowaniami. Oto najważniejsze tematy omówione w książce: * podstawowe założenia i ramy pojęciowe zarządzania wynagrodzeniami * wartościowanie stanowisk pracy i zależności między nimi * struktura płac i kategorii zaszeregowania płace uwarunkowane sytuacyjnie * zarządzanie wynagrodzeniami wybranych grup pracowników * świadczenia pracownicze i programy emerytalne * procedury i przypadki dotyczące zarządzania wynagrodzeniami Przedstawiono ponadto wyniki badań przeprowadzonych przez firmę e-reward oraz przykłady ponad 30 najlepszych praktyk w dziedzinie zarządzania wynagrodzeniami. Ważne zagadnienia, takie jak budowanie zaangażowania, programy premiowania czy wynagradzanie pracowników wiedzy zostały przedstawione w nowym świetle. Michael Armstrong jest niezależnym konsultantem ds. zarządzania oraz partnerem zarządzającym firmy e-reward. Napisał wiele międzynarodowych bestsellerów, m.in. znany podręcznik Zarządzanie zasobami ludzkimi i książkę Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi. W przeszłości pełnił również funkcję głównego egzaminatora w instytucie CIPD (Chartered Institute of Personnel and Development) w zakresie wynagradzania pracowników.
Okładka książki Controlling personalny w przedsiębiorstwie

59,00 zł 45,87 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

O konkurencyjności przedsiębiorstw funkcjonujących na wolnym rynku w dużej mierze decydują ich zasoby ludzkie. Zasoby te wymagają jednak ponoszenia określonych, często bardzo wysokich kosztów, należą także do czynników ryzyka biznesowego. Wykorzystanie zasobów ludzkich można zoptymalizować przez wprowadzenie w przedsiębiorstwie controllingu personalnego, który integruje podejście psychologiczne z podejściem finansowym. Niniejsza książka traktuje o zastosowaniu w organizacji tego właśnie obszaru funkcjonalnego controllingu. Wskazano w niej, w jaki sposób zasoby ludzkie wpływają na kształtowanie się finansowej efektywności organizacji, oraz szczegółowo omówiono takie zagadnienia, jak: - zasilanie informacyjne controllingu personalnego, - identyfikacja, budżetowanie i rozliczanie kosztów personalnych, - analiza ryzyka kadrowego, - narzędzia analityczne w controllingu personalnym - metody ABC i XYZ, - ocena potencjału kadrowego przedsiębiorstwa przy zastosowaniu metod matematycznych, - mierniki controllingu personalnego i strategiczna karta wyników, - analizy strukturalne oraz analiza macierzowa zasobów ludzkich - portfolio personalne, - analiza SWOT zasobów ludzkich, - audyt zasobów ludzkich - cele, zasady i metody, - zastosowanie controllingu personalnego w środowisku międzynarodowym i wielokulturowym.
Okładka książki Zwolnienia pracowników a polityka personalna firmy

73,00 zł 55,25 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Zarządzanie procesem odchodzenia pracowników z firmy jest ważnym elementem polityki personalnej, a jego jakość - sprawdzianem kultury organizacji. Omawiając kwestie zarówno zwalniania pracowników przez pracodawcę, jak i ich odchodzenia z własnej woli, autorka rozważa przyczyny i skutki tych zjawisk oraz towarzyszące im problemy i sposoby ich rozwiązywania.
Okładka książki Kompetencyjne systemy ocen pracowników

79,80 zł 60,40 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Drugie wydanie cieszącej się niesłabnącym zainteresowaniem książki znanej autorki. Pozycja daje przegląd zagadnień, które należy rozważyć, wdrażając system ocen oparty na kompetencjach. Opisano w niej szczegółowo sposób przygotowania i wprowadzania takiego systemu. Omówiono także metody integrowania systemu ocen z innymi dziedzinami III, takimi jak rekrutacja i selekcja, rozwój zawodowy, kształtowanie wynagrodzeń oraz restrukturyzacja organizacji.Kompleksowe ujęcie tematu sprawia, że książka jest cennym źródłem wiedzy dla menedżerów wszystkich szczebli, dyrektorów i pracowników działów zasobów ludzkich, a także osób zajmujących się naukowo problematyką zarządzania. "Książka została opracowana przez cenioną autorkę, łączącą kompetencje pracownika naukowego i dydaktyka oraz konsultanta. [...] Widoczna jest tu równowaga między aspektami teoretycznymi i praktycznymi. Autorka wykazuje się dobrą znajomością zarówno rozległej literatury przedmiotu, jak i szeregu rozwiązań stosowanych w praktyce. Książkę wzbogacają studia przypadków oraz opisy systemów stosowanych w praktyce". - dr hab. Tadeusz Oleksyn, prof. UJ
Okładka książki Niezwykła moc zadawania pytań w zarządzaniu ludźmi

62,00 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Liderzy, którzy zadają pytania, wspierają swoich ludzi, zachęcają ich do partycypacji w zarządzaniu, do pracy zespołowej, do dzielenia się pomystami i zgłaszania innowacji. Za pomocą pytań budują relacje i rozwiązują problemy. Pytania zachęcają do myślenia. Za ich sprawą rodzą się nowe pomysły i powstają nowe sposoby podejścia do dobrze znanych zadań. Dzięki nim jesteśmy pewniejszymi siebie nadawcami komunikatów. Niestety, wielu liderów jest nieświadomych niezwykłej mocy zadawania pytań w zarządzaniu ludźmi. Nie interesują się tym, co dzieje się z ich podwładnymi, dlatego umyka im wiele informacji, które mogłyby pomóc w zarządzaniu zespołami i osiąganiu celów. Ciekawość bowiem pomaga w zarządzaniu. Ćwiczyć ją można właśnie poprzez zadawanie pytań. Dobre pytania otwierają zamknięte dotychczas drzwi, stymulują do oryginalnego myślenia, prowokują zmianę. Dzięki nim ludzie sprawdzają swoje aspiracje, motywacje, wybory, założenia, priorytety i zachowania. Autorka książki głosi tezę, że zadaniem współczesnego menedżera jest zadawanie większej liczby właściwych pytań, a umiejętność komunikacji stanowi esencję sukcesu. Nie uważa jednak, że menedżerowie zadają za mało pytań. Często zadają nieodpowiednie pytania. Jedni nie pytają w sposób, który prowadzi do szczerych, głębokich odpowiedzi, inni nie wiedzą, jak słuchać odpowiedzi i jak zbudować klimat, w którym zadawa¬nie pytań będzie pożądanym standardem. Dlatego powstała ta książka. Dzięki jej lekturze staniesz się silniejszym liderem, nauczysz się, jak zadawać właściwe pytania, jak efektywnie słuchać i jak kreować atmosferę, w której zadawanie pytań jest czymś naturalnym. Publikacja jest adresowana do menedżerów różnych szczebli, zarówno tych, którzy dopiero zaczynają karierę i nabywają umiejętności kierowania zespołami, jak i prezesów firm oraz dyrektorów zarządzających.
Okładka książki Mediacja i rozwiązywanie konfliktów w pracy

83,00 zł 67,19 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Istnieje bezpośrednia zależność między jakością relacji międzyludzkich w przedsiębiorstwie a jego efektywnością i sukcesem. Przyjmując to założenie, autorzy - doświadczeni zawodowi konsultanci do spraw mediacji - przedstawiają najważniejsze koncepcje z dziedziny mediacji pracowniczej oraz rozstrzygania konfliktów w organizacjach. Wskazują, w jaki sposób można rozwiązać skomplikowane problemy w relacjach międzyludzkich i odbudować stosunki oparte na wzajemnym poszanowaniu i harmonijnej współpracy, omawiając: - przyczyny powstawania konfliktów w miejscu pracy, - zalety mediacji, zasady jej funkcjonowania, przebieg procesu - umiejętności komunikacyjne przydatne przy rozwiązywaniu konfliktów - skuteczne sposoby rozstrzygania sporów między pracownikami, z klientami itp. dla osób na stanowiskach kierowniczych - techniki służące doskonaleniu komunikacji i negocjacji na wszystkich poziomach zarządzania, a także poprawie jakości relacji z kontrahentami - przykłady typowych mediacji w zakładzie pracy wśród pracowników, kierowników, zespołów i kadry zarządzającej oraz własne doświadczenia z prowadzenia mediacji w sporach międzyludzkich i w wypadku skarg. Dzięki prezentacji metod i procesów mediacyjnych oraz licznych studiów przypadków, przewodnik ten skutecznie pomoże w rozwiązywaniu konfliktów na wszystkich poziomach: nieporozumień między pojedynczymi osobami, niesnasek w zespole, a nawet sporów w zarządzie. Przydatny będzie zarówno specjalistom w dziedzinie mediacji, jak i pracownikom działów personalnych i osobom odpowiedzialnym za politykę i strategię organizacyjną.
Okładka książki Mentoring

59,00 zł 43,04 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Znana od wieków, niezastąpiona relacja mistrz-uczeń coraz częściej wykorzystywana jest we współczesnych organizacjach, przybierając postać ustrukturyzowanych programów mentoringowych. Profesjonalne podejście do mentoringu omawia szeroko w pierwszej części książki Małgorzata Sidor-Rządkowska, ceniona ekspertka i autorka wielu publikacji z dziedziny zarządzania kapitałem ludzkim, podejmując takie tematy jak: - współczesne definicje, rodzaje i formy mentoringu, - różnice między mentoringiem a coachingiem, etyka mentoringu, - zadania i kompetencje mentora oraz najważniejsze aspekty jego pracy, - wdrażanie programu mentoringu w organizacji - etapy, dobór par mentor-podopieczny, zadania działu HR, rola przełożonego, "kwartet mentoringu", - korzyści z programów mentoringowych dla podopiecznych, mentorów i organizacji. Wszystkie te zagadnienia są następnie rozwinięte w ciekawych i inspirujących studiach przypadków, których autorami są specjaliści biorący udział w przygotowaniu, wdrażaniu i przeprowadzaniu efektywnych programów mentoringu, mentoringu akademickiego i tutoringu - w firmach biznesowych, instytucjach administracji publicznej, na wyższych uczelniach, a także programów mentoringu społecznego. Szczegółowe charakterystyki tych procesów i związanych z nimi doświadczeń dostarczą wartościowej wiedzy zarówno pracownikom organizacji wdrażających programy mentoringowe, jak i wszystkim zainteresowanym tą formą wspierania jednostek i zespołów.
Okładka książki Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi

59,00 zł 41,74 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Jak powinien funkcjonować dział personalny, aby efektywnie wpływał na rozwój pracowników i całej organizacji? Jakie kompetencje powinni posiadać specjaliści ds. HR, aby ich działalność nie sprowadzała się do administrowania, ale była wpisana w strategię organizacji? Na te i wiele innych pytań znajdziesz odpowiedź w tej książce. Autorzy poruszają takie zagadnienia, jak: - nowe modele, struktury i mechanizmy w zarządzaniu zasobami ludzkimi, - rola działu personalnego jako partnera strategicznego, - kontakty i budowanie relacji z różnymi grupami interesów - zarządem, menedżerami liniowymi, pracownikami, - najnowsze procedury zarządzania personelem i wykorzystanie nowoczesnych technologii (e-HR), - oszczędność kosztów a rozwój pracowników, - sposoby monitorowania i oceny działu zasobów ludzkich oraz przedstawiania jego osiągnięć. Dzięki lekturze książki dowiesz się, jak można osiągnąć maksymalną skuteczność funkcjonowania działu personalnego, uczestniczącego jednocześnie w tworzeniu i realizacji strategii organizacji. Opisane problemy dotyczą zarówno firm prywatnych, jak i instytucji publicznych.
Okładka książki Zarządzanie kompetencjami Teoria i praktyka

62,00 zł 45,54 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

W ostatnich latach wzrosło niepomiernie zainteresowanie kompetencjami zarówno organizacji, jak i pracowników. Oferowana książka podejmuje to wyzwanie. Autor wyjaśnia pojęcia związane z zarządzaniem kompetencjami i rolami organizacyjnymi, podaje charakterystyki najważniejszych kompetencji, opisuje przywództwo od strony kompetencji i ich zwiększania. Omawia portfele kompetencji najważniejszych grup ludzi związanych z sektorem przedsiębiorstw: przedsiębiorców-biznesmenów, menedżerów i liderów (pokazując różnice między nimi), specjalistów, pracowników merytoryczno-wykonawczych i operacyjnych. Charakteryzuje także zarządzanie własnymi kompetencjami (self-management). Obecne, drugie wydanie zostało zaktualizowane i rozszerzone, między innymi o zaprezentowane w załącznikach profesjogramy.

Promocje

Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj