Zarządzanie informacją na rynku globalnym
Teoria i praktyka
-
Autor: Malara Zbigniew Rzęchowski Jerzy
- ISBN: 9788325519193
- EAN: 9788325519193
- Oprawa: Miękka
- Wydawca: C.H. Beck
- Format: 16.3x23.6
- Język: polski
- Seria: EKONOMIA
- Liczba stron: 180
- Rok wydania: 2011
- Wysyłamy w ciągu: niedostępny
-
Brak ocen
-
31,57złCena detaliczna: 39,00 złNajniższa cena z ostatnich 30 dni: 31,57 zł
Artykuł chwilowo niedostępny
x
Nadmiar informacji oraz wynikający stąd chaos informacyjny wymagają wprowadzania w organizacjach odpowiednich systemów zarządzania informacją i wiążą się z przymusem odpowiedniego jej poszukiwania, gromadzenia, przechowywania, udostępniania i wykorzystywania. Wymóg ten nabiera istotnego znaczenia z uwagi na rosnącą rolę informacji rynkowej w kształtowaniu konkurencyjności przedsiębiorstw, zwłaszcza tych, które funkcjonują na rynku globalnym. Publikacja zawiera pierwsze w Polsce, kompleksowe ujęcie problematyki zarządzania informacją rynkową, a rozważania teoretyczne prezentowane w książce są poparte przykładami z praktyki gospodarczej i wynikami przeprowadzonych badań i analiz. Na ich podstawie autorzy przedstawiają stosowane metody i proponują trzy modele zarządzania informacją rynkową, umożliwiające uzyskanie przewagi konkurencyjnej dzięki umiejętnemu wykorzystaniu posiadanych zasobów informacyjnych.
Autorzy koncentrują się na takich zagadnieniach, jak:
? informacja rynkowa i jej znaczenie w gospodarce globalnej,
? informacja rynkowa jako determinanta pozycji i przewagi konkurencyjnej,
? zarządzanie informacją rynkową w praktyce gospodarczej,
? modele zarządzania informacją rynkową.
Publikacja jest adresowana do pracowników naukowo-dydaktycznych, doktorantów, słuchaczy studiów podyplomowych i studentów szkół wyższych ? zwłaszcza uczelni technicznych ? na kierunkach zarządzania oraz zarządzania i inżynierii produkcji. Powinna również stanowić wartościową lekturę dla menedżerów oraz wyższej i średniej kadry kierowniczej przedsiębiorstw.