Zarządzanie emocjami Komercjalizacja ludzkich uczuć
-
Autor: Hochschild Arlie Russel
- ISBN: 9788301156961
- EAN: 978830115696101
- Oprawa: Miękka ze skrzydełkami
- Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN
- Format: 14.0x20.0cm
- Język: polski
- Seria: SOCJOLOGIA WSPÓŁCZESNA
- Liczba stron: 286
- Rok wydania: 2015
- Wysyłamy w ciągu: niedostępny
-
Brak ocen
-
32,10złCena detaliczna: 44,00 złNajniższa cena z ostatnich 30 dni: 34,52 zł
Artykuł chwilowo niedostępny
x
Epoka kapitalizmu, w której żyjemy, stawia przed nami coraz to nowe wymagania społeczne i emocjonalne. Jednym z nich jest zdefiniowana i pasjonująco opisana przez Hochschild praca emocjonalna, wykonywana – a z całą pewnością wymagana – na różnych stanowiskach związanych z usługami. Mimo, iż obiektem badań tej amerykańskiej socjolożki było środowisko stewardes i windykatorów, tak naprawdę mówi ona o wszystkich, którzy w swojej pracy muszą w instrumentalny sposób wykorzystywać bądź tłumić własne emocje. Czy emocje, którymi zarządzamy w sferze publicznej, przekładają się na naszą sferę prywatną? Jakie są różnice w zarządzaniu emocjami między kobietami a mężczyznami? To pytania, która stawia Hochschild, kreśląc nowe zobowiązania związane z pracą w tzw. trzecim sektorze.
Książka jest jedną z najbardziej znanych prac Hochschild, pierwszą przetłumaczoną na język polski, nagrodzoną Charles Cooley Award w 1983 roku przez Amerykańskie Towarzystwo Socjologiczne.