Część pierwsza to rozważania teoretyczne na temat myślenia twórczego oraz form i sposobów zapisu procesu myślowego.
Część druga składa się z zestawu kilkudziesięciu ćwiczeń wraz z dokumentacją ich realizacji.
Obecna sytuacja społeczno-gospodarcza i przeobrażenia w otaczającym świecie skłaniają do podjęcia problematyki zarządzania przedsiębiorstwem w warunkach kryzysu. Organizacje muszą reagować na zmieniające się wyzwania otoczenia i dostosowywać do zmian. Rośnie zapotrzebowanie na wiedzę, która pozwoli firmom przetrwać trudny okres kryzysu. Niniejsza praca wychodzi naprzeciw tym oczekiwaniom.
Książka ma przede wszystkim cel dydaktyczny, powstał jako pomoc naukowa i kompendium wiedzy dla uczniów i studentów dyscyplin humanistycznych, którzy pragną zdobyć ogólną wiedzę o kulturze i literaturze krajów tego wielonarodowego niemieckojęzycznego obszaru.
Profesor Wiesław Karolak
Studia artystyczne poszerzył o studia wybranych zagadnień z psychologii rozwojowej dzieci i młodzieży oraz o studia z dziedziny pedagogiki.
Określają one rodzaj aktywności zawodowej: od pracy pedagogicznej przez działania artystyczne realizowane z dziećmi, młodzieżą, ludźmi specjalnej troski, do własnych wypowiedzi artystycznych.
Książka jest spektrum zagadnień związanych ze stresem w pracy policjanta, zapoznaje ze źródłami stresu, ukazuje konsekwencje braku umiejętności radzenia sobie z nim oraz przybliża sposoby zapobiegania negatywnym następstwom stresu.
Zagadnienia podmiotu, tożsamości i osoby od wieków są wyzwaniem dla filozofii. Konstytuują one interesującą perspektywę dla namysłu nad najważniejszymi problemami pojawiającymi się na gruncie antropologii filozoficznej, ale także epistemologii, filozofii wartości, teologii, etyki i estetyki. Co więcej, są to zagadnienia, których istotność wydaje się oczywista nie tylko w ramach akademickiego dyskursu. Wszak chodzi tutaj o pytania i wątpliwości ważne dla większości ludzi: Czy jestem nadal tą samą osobą, którą byłem przed laty? Czy utrata pamięci nie jest przypadkiem końcem pewnej tożsamości? Czy nasza tożsamość da się zredukować do procesów fizycznych i chemicznych zachodzących w obrębie mózgu? Czy podmiotowa tożsamość musi implikować odpowiedzialność jednostki? Czy tożsamość jest naszym świadomym, moralnym wyborem? Kiedy stajemy się i kiedy przestajemy być osobą? Jak można zbadać i opisać rzecz tak osobistą jak doświadczenie własnej osoby? Czy istnieją kryteria pozwalające identyfikować ludzkie podmioty tak, jak określa się rzeczy fizyczne? Czy spójność sylwetki moralnej można badać tak, jak bada się ciągłość organizmu?
Osoby, które potraktują siebie jako tworzywo, zyskają nową szansę. W wyniku takiego stylu stworzą nowe wartości i wzbogacą własną osobowość. Jest to propozycja nowego sposobu przeżywania własnego życia oraz poszukiwania nowych wymiarów własnej osobowości.
M.K.Stasiak
Rola zarządzania wiedzą w przedsiębiorstwach zorientowanych prośrodowiskowo
Przywództwo emocjonalne jako bariera rozwoju pracowników
Instytucjonalne uwarunkowania nadzoru nad działalnością przedsiębiorstw
Rola controllingu w zarządzaniu cenami na rynku internetowych usług turystycznych
Zabezpieczanie przed skutkami wybranych ryzyk społecznych w różnych fazach rozwoju gospodarstwa domowego
Książka jest ofertą dla nauczycieli, metodyków, arteterapeutów, ale również dla studentów wielu specjalności pedagogicznych, edukacji artystycznej i arteterapii. Z książki tej, jak z przewodnika, korzystać będą mogli wszyscy, którzy, prowadząc grupy, poszukują prostych i atrakcyjnych metod pracy, dającej uczestnikom radość tworzenia i efektywność działań twórczych.
Nasilającym się problemem zarówno w rodzinach, jak i placówkach przedszkolnych i szkolnych [...] jest obecnie nadpobudliwość, impulsywność oraz zespół nadpobudliwości psychoruchowej określanych skrótem ADHD. Problem ten zaczyna być nie tylko zauważany, ale podejmuje się coraz szersze działania zmierzające do wczesnego objęcia opieką dzieci z tym zespołem, jak również stworzenia im odpowiednich warunków, aby mogły w sposób jak najpełniejszy stać się współuczestnikami życia społecznego.
Książka ta może spełnić to zadanie ? poza informacyjnym, teoretycznym został podjęty przez współautorów trud zaprezentowania indywidualnie przedstawionych prób rozwiązań trudności występujących w pracy z dzieckiem z zespołem nadpobudliwości psychoruchowej, Praktyczna część stanowi istotny wkład w niesienie pomocy nauczycielom, terapeutom i rodzicom w pokonywaniu trudności i wyznaczaniu celów działań wspomagających.
Jestem pewien, iż książka będzie istotnym wkładem z jednej strony w przedstawienie w oparciu o rzetelne opracowania najnowszych i bardzo konkretnych czynników mogących mieć wpływ na występowanie zespołu nadpobudliwości psychoruchowej, z drugiej strony ? ukazaniem możliwości i perspektywy praktycznie ukierunkowanej modelowej pracy z dzieckiem i jego rodziną.
Teoria wychowania, jako dyscyplina nauk pedagogicznych, ciągle jeszcze znajduje się w stanach doskonalenia i podporządkowania czy wręcz – tworzenia. Racjonalność metodologiczna w wychowaniu wymaga więc, z jednej strony, ukazywania dotychczasowego dorobku teorii wychowania, z drugiej zaś – prezentacji wyników badań właściwych, obejmujących różne aspekty procesu wychowania i rozmaite do tego procesu podejścia. [...] Autor prezentuje proponowane rozwiązania i ustalenia z trzech punktów widzenia: teleologii, teorii poznania i aksjologii. Wieloaspektowość problemów i sposobów ich rozwiązania świadczy o dogłębnej znajomości prezentowanej tematyki.
(z recenzji prof. Ryszarda Kuriaty)
W wyniku przeobrażeń w otaczającym nas świecie w chwili obecnej organizacje stoją wobec nowych wyzwań - wielkiego kryzysu gospodarczego, którego jeszcze rok temu właściwie nikt się nie spodziewał. Nikt nie jest też w stanie przewidzieć jego skutków. To stale zmieniające się otoczenie wymaga nowego podejścia także w zarządzaniu, wzrasta zapotrzebowanie na wiedzę, która pozwoli firmom zająć konkurencyjną pozycję na rynku oraz przetrwać w trudnych warunkach.
Firmy muszą stale odpowiadać na wyzwania środowiska i dostosowywać się do zmian w otoczeniu. To właśnie nowoczesne rozwiązania w zarządzaniu firmą, wszelkie innowacje i nowe technologie stanowią motor napędowy gospodarki państwa. Niniejsza monografia zawiera propozycje różnorodnych metod i koncepcji zarządzania oraz rozwiązań problemów, które w ciągu ostatnich lat pojawiły się w przedsiębiorstwach o bardzo różnorodnej specyfice.
Książka jest przeznaczona dla kadry kierowniczej oraz dla pracowników naukowych zainteresowanych problematyką zarządzania. Może służyć jako literatura uzupełniająca dla studentów kierunku zarządzanie, studiów podyplomowych i doktoranckich.
Demetrio postrzega pamięć jako skarbnicę tożsamości, doświadczeń, przeżyć i wspomnień bogatą i wzbogacaną wraz z postępem wieku.
Wspomnienia, porządkowanie wspomnień, ich układanie w ciągi, ich ogląd Autor postrzega jako proces samokształcenia, a proces tworzenia autobiografii jest, według niego, procesem edukacyjnym. Próby odtwarzania własnej biografii uczą, wymagają wysiłku, refleksji, oceny, przywracają różne fakty, obrazy, rzeczy.
Ze Wstępu prof. Olgi Czerniawskiej
Niniejszy zbiór jest pierwszym numerem nowego cyklu wydawniczego o charakterze periodyku, zatytułowanego „Zarządzanie Innowacyjne w Gospodarce i Biznesie”. Obejmuje on szesnaście artykułów i jedną recenzję książki. Zamieszczone w nim opracowania zostały poświęcone różnym problemom zarządzania, istotnym i kluczowym dla współczesnego biznesu oraz polskiej i regionalnej gospodarki. Różny jest również charakter prowadzonych w nich rozważań od ściśle teoretycznego do analizy konkretnych rozwiązań praktycznych czy opisu funkcjonowania określonego systemu. Jednakże klamrą spinającą całość rozważań jest myśl, że przyjmowane koncepcje zarządzania w skali mikro i makro powinny być adekwatne do coraz bardziej skomplikowanych warunków konkurencyjnego otoczenia.
Autorka od wielu lat stara się wprowadzić do andragogiki i gerontologii badania biograficzne i myśl biograficzną, jako metody pracy z ludźmi dorosłymi i starszymi. Od lat o tym pisze i mówi przy różnych okazjach, prowadzi seminaria w oparciu o tę metodę. Lansuje tematy, które wydają się kluczowe dla andragogiki: dorosłość, role społeczne rodziców, starość, a ostatnio podróż jako projekt edukacyjny, pamięć serca, pamięć szkoły, rola przeszłości w życiu, środowisko niewidzialne oraz zegar społeczny.
Książka ta ma tytuł Zarządzanie skierowane na podwładnego, ponieważ główny ciężar rozwoju firmy przeniesiony jest z osoby zarządzającej na pracowników.
Efekt ten został uzyskany przez przydanie sprecyzowanego zakresu wolności niemal na każdym stanowisku pracowniczym. W książce bezpośrednio nie wskazuje się szczególnej roli podwładnego, lecz cała filozofia tej pracy nakierowana jest na uwolnienie go od ciężaru bezmyślnej podległości i danie mu praw do samodzielnego
rozwoju firmy i siebie.
Autor
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?