Rafał "KOWAL" Kowalski - Advanced SERE Instructor. Absolwent, a następnie wieloletni instruktor elitarnego kursu "PATROL" dla dowódców pododdziałów rozpoznawczych Wojsk Lądowych. Szkoleniowiec kandydatów na instruktorów SERE oraz żołnierzy, którzy brali udział w misjach poza granicami kraju między innymi w Republice Iraku, Islamskiej Republice Afganistanu, a także strzelców wyborowych przygotowujących się do misji w Republice Kosowa oraz Republice Czadu. Autor książek "Snajper - ukryta broń dowódców", "Snajperzy w operacjach specjalnych" oraz "Niewidzialni - maskowanie na polu walki" oraz "Survival podczas szkolenia SERE". KOWAL - żołnierz, instruktor, przyjaciel, który od wielu lat kształtuje i udoskonala swój warsztat pracy, mając styczność z ludźmi na różnych poziomach umiejętności, wiedzy i wyszkolenia. Analizując od wielu lat procesy prowadzonych szkoleń, wyciąga poprawne wnioski i jest elastyczny w doborze metod i form przekazywania wiedzy, co powoduje, że jest niesamowicie skuteczny w tym, co robi i reprezentuje. Biorąc powyższe pod uwagę, zdobywa szacunek jako szkoleniowiec wśród swoich "podopiecznych" . Cóż takich ludzi nam w wojsku potrzeba! "Unikanie podczas szkolenia SERE" to kolejna pozycja z kręgu literatury o tematyce bliskiej wojskowości, ale mającej przełożenie również na poziom cywilny. Zawarte w niej treści nawiązują do poprzedniej pozycji: "Survival podczas szkolenia SERE" i rozwijają tematykę kolejnej fazy działania z czteroliterowego skrótowca, czyli Evasion. Zakres przedstawionej wiedzy wprowadza nas w sytuację, w której staramy się być "niewidzialni", przemieszczamy się w sposób skryty i skuteczny, unikamy zdemaskowania. W profilu wojskowym opisane działania uzależnione są od wzorców proceduralnych, jednak w świecie cywilnym procedury takowe nie obowiązują, tzn. nie są powszechnie znane, jak np. prawo o ruchu drogowym. Dlatego czytając i analizując zawartość książki, możemy opracować własne procedury działania na wypadek zagrożenia. Jednak nie ma co ukrywać, mechanizmy poprawnych zachowań, które pozwolą nam przetrwać, i - co ważniejsze - przeżyć, bezwzględnie powinny być poparte praktycznymi przygotowaniami i dodatkowym szkoleniem w terenie, wprowadzając w miarę możliwości imitację realnych zagrożeń w zależności od naszego statusu (żołnierz/cywil). Reasumując, KOWAL przedstawia w tej publikacji podstawy z zakresu unikania, przekazuje swoje doświadczenia i wiedzę również na poziom cywilny, aby uzmysłowić przynajmniej osobom zainteresowanym, na jakie aspekty w tej tematyce należy zwrócić uwagę. oficer polskich służb specjalnych ppłk rez. "SIERGIEJ"
Tuż przed Operacją Overlord paryski ruch oporu informuje brytyjskie służby wywiadowcze, że Niemcy mogą pokrzyżować plany alianckiej inwazji w Normandii. Brakuje jednak szczegółów, a te zna jedynie głęboko zakamuflowany agent, przebywający w stolicy okupowanej Francji, wokół którego coraz mocniej zaciska się pętla śledztwa prowadzonego przez Gestapo. Jedyną możliwością zdobycia kluczowych dla dalszych losów wojny informacji jest wysłanie do Paryża szpiega. A jedyną osobą, która może sobie z tym zadaniem poradzić jest Michael Gallatin - rosyjski emigrant, tajny agent tymczasowo odsunięty od służby po makabrycznym incydencie, do jakiego doszło podczas jego ostatniej misji w Afryce Północnej. Gallatin nieraz udowodnił, że jest doskonałym agentem - skutecznym, inteligentnym i charyzmatycznym. Ma też pewną mroczną tajemnicę, którą skrzętnie ukrywa przed światem. Tajemnicę, która sprawia, że jest jedynym w swoim rodzaju agentem specjalnym. Posiada bowiem cechy, jakich próżno szukać u przeciętnego człowieka, a które w zaskakujący sposób czynią z niego zabójcę niemal doskonałego. Zrzucony na spadochronie nieopodal Paryża Gallatin musi udać się w samo centrum ropiejącego serca Trzeciej Rzeszy i zmierzyć z zadaniem, od którego zależą losy wojny. "Godzina wilka" to niezwykła, emocjonująca, dynamiczna powieść, łącząca elementy horroru z sensacyjno-szpiegowską akcją, która jednocześnie redefiniuje mit wilkołaka mocno zakorzeniony we współczesnej popkulturze. Jedna z najważniejszych i najlepiej ocenianych powieści Roberta McCammona ("Magiczne lata", "Łabędzi śpiew", "Zew nocnego ptaka", "Słuchacz").
Historię o chłopcu zwanym Piotrusiem Panem znają wszyscy. Ale istnieje też inna, prawdziwa wersja tej opowieści. O tym, jak to wszystko naprawdę wyglądało. Jak z pierwszego - i ulubionego - zagubionego chłopca Piotrusia Pana stałem się jego największym wrogiem. Piotruś zabrał mnie na swoją wyspę, gdzie nie było żadnych reguł ani dorosłych, którzy by nami rządzili. Potem zaczął przyprowadzać chłopców z Innego Miejsca, aby mieć z kim się bawić. Jednak jego zabawy były brutalne i ostrzejsze niż miecze piratów. Życie na wyspie nigdy nie było beztroskie. Naszymi zabawami były walki z piratami i potworami. Naszymi zabawkami - nóż, kij i kamień, które nie ranią na niby. Piotruś Pan chciał być niczym jasne słońce, wokół którego wszystko się obraca. Za wszelką cenę. Obiecał, że będziemy wiecznie młodzi i szczęśliwi. Piotruś Pan powie, że jestem złoczyńcą, że go skrzywdziłem, że nigdy nie byłem jego przyjacielem. Piotruś Pan kłamie.
Helikonia to planeta należąca do układu z dwoma gwiazdami - Bataliksy i Freyra - które obiega po długiej, karkołomnej orbicie. Planetę raz spowija sroga zima, innym razem upalne lato. Niby nic nadzwyczajnego, jednak pory roku trwają na Helikonii setki lat. I to właśnie pory roku determinują życie na Helikonii, zimą bowiem władzę dzierży cywilizacja ancipitów, a latem humanoidów. Obie rasy są do siebie nastawione wrogo i za wszelką cenę dążą do wyeliminowania przeciwnika. Budowę, rozkwit oraz upadek helikońskich cywilizacji poprzez tysiąclecia śledzą i badają wysłannicy z odległej o około tysiąc lat świetlnych Ziemi. Przebywają oni na orbicie Helikonii, zamknięci w Ziemskiej Stacji Obserwacyjnej "Avernus", gdyż przez tajemniczy wirus wyprawa na powierzchnię planety kończy się dla Ziemian śmiercią. Brian W. Aldiss to jeden z najwybitniejszych pisarzy science fiction. Za swoją twórczość był wielokrotnie nagradzany. Powieści takie jak Cieplarnia, Non stop, Mroczne lata świetlne, Siwobrody weszły do kanonu dzieł SF. Jednak najsłynniejsze jego dzieło, od lat niezmiennie cieszące się największą popularnością wśród czytelników, to Trylogia Helikonii, w skład której wchodzą: Wiosna Helikonii, Lato Helikonii oraz Zima Helikonii. Pierwsza część trylogii pt. Wiosna Helikonii otrzymała w 1982 roku nagrodę BSFA (British Science Fiction Association) dla najlepszej powieści, w 1983 roku nagrodę Johna W. Campbella dla najlepszej powieści science fiction oraz Nagrodę im. Kurda Lasswitza w 1984 roku. Opowieść o Helikonii stawiana jest w jednym szeregu z Diuną Franka Herberta, Majipoorem Roberta Silverberga czy Hyperionem Dana Simmonsa.
"McMurtry napisał smutną, a jednocześnie zabawną powieść, w której uczcił nie tylko przeszłość swoich bohaterów, lecz także schyłek amerykańskiego Zachodu". - "New York Times" "Jedno z najmocniejszych i najbardziej poruszających dzieł McMurtry'ego". - "Los Angeles Times" Kapitan Woodrow Call - za młodu wspólnik Gusa McCrae i strażnik Teksasu - został łowcą nagród i właśnie zlecono mu wytropienie groźnego meksykańskiego bandyty. W wyprawie towarzyszy mu mieszczuch ze Wschodniego Wybrzeża, niezbyt rozgarnięty zastępca szeryfa i jeden z ostatnich członków ekipy Kapeluszników, niejaki Ślepki Parker, ożeniony z Loreną, dawną kochanką Gusa. Podczas długiego i niebezpiecznego pościgu przemierzają ostatnie dzikie tereny Zachodu. Akcja na pewien czas przenosi się do bandyckiej ostoi zwanej Miastem Wron, a w finale bohaterowie odwiedzają rozległe i okrutne równiny teksaskiego pogranicza. Ulice Laredo zamykają tetralogię, której pierwszy tom nosił tytuł Na południe od Brazos. To porywająca i przejmująca elegia o bohaterstwie i przyjaźni.
Oddana po raz pierwszy do rąk czytelników w 1985 roku "Na południe od Brazos" Larry'ego McMurtry'ego to powieść wyjątkowa. Doceniona zarówno przez krytyków (nagroda Pulitzera za 1985 rok), jak i czytelników (średnia ocen na goodreads to 4,5 w pięciostopniowej skali, z kolei na lubimyczyac: 8,5 na 10 możliwych), doczekała się też wspaniałej ekranizacji w postaci miniserialu z życiowymi (jak sami przyznają) rolami wybitnych aktorów, Roberta Duvalla i Tommy'ego Lee Jonesa. Larry McMurtry stworzył western z krwi i kości, zachwycający nawet tych, którzy za westernami nie przepadają; napisany z rozmachem, pełen mistrzowsko wykreowanych, wielowymiarowych postaci, uchwyconych w nad wyraz realistycznej, niespiesznej fabule. Książkę bez wad, literackie arcydzieło, które bawi, smuci, wzrusza, skłania do refleksji. Wydanie powieści, które Czytelnik ma przed sobą, w doskonałym, klasycznym tłumaczeniu Michała Kłobukowskiego (który m. in. za ten przekład otrzymał nagrodę Stowarzyszenia Tłumaczy Polskich za 1991 rok), wzbogacone zostało o obszerne posłowie Michała Stanka oraz wkładkę z unikalnymi materiałami ilustracyjnymi - oryginalnymi fotografiami z epoki, a także zdjęciami z planu filmowego opartego na powieści serialu. "Wielkość tej książki polega m. in. na tym, że oferując potoczyście opowiedzianą historię, niesie mnóstwo motywów i wątków wplecionych w fabułę, działających na różnych poziomach - emocjonalnym, historycznym, gatunkowym, symbolicznym, a także intertekstualnym. Jednak bogactwo podtekstów nie przytłacza kapitalnego storytellingu. To przede wszystkim porywająca opowieść. I o ile wcześniejsza, współczesna twórczość McMurtry'ego traktowała o pogrobowcach mitu Starego Zachodu, to w Na południe od Brazos autor cofa się w przeszłość i opowiada sam mit. Czy wręcz - mitologię". (z posłowia M. Stanka) "Jeśli miałbyś w swoim życiu przeczytać tylko jeden western, przeczytaj Na południe od Brazos". ("USA Today")
Mars został w pełni sterraformowany. Genetycznie zmodyfikowane rośliny i zwierzęta żyją przy nowo wybudowanych kanałach wodnych i wciąż młodych, burzliwych morzach. Mars jest też politycznie niezależny, to odważny i tętniący życiem nowy świat. Większość spośród Pierwszej Setki już nie żyje. Ci, którzy pozostali, są dla marsjańskiej młodzieży niczym chodzące mity. Tymczasem Ziemia przechodzi kryzys, niszczy ją przeludnienie, konflikty, nacjonalizm oraz dostęp do coraz bardziej skąpych zasobów naturalnych. Dla zbyt wielu Ziemian Mars jest jednak niedostępnym marzeniem. Ale warto dla niego żyć i zaciekle o niego walczyć. Zamknięcie opowieści o kolonizacji Marsa, wciągającej, chwalonej przez czytelników i krytyków literackich trylogii autorstwa Kima Stanleya Robinsona.
Rozgwiazda wznieciła płomień, Wir rozpętał pożogę, ale pięć lat później sprawy jeszcze bardziej się skomplikowały…
Lenie Clarke, ryfterka skazana na śmierć w nuklearnej eksplozji, wyłoniła się z głębin oceanu, by dokonać krwawej zemsty. Niosąc pradawnego, morderczego dla biosfery wirusa zwanego βehemot, niemal zniszczyła cały świat. W konsekwencji między innymi w resztkach tego, co kiedyś było internetem, spustoszenie i dezinformację sieją podszywające się pod Lenie wirtualne byty. Wszędzie wokół upadają rządy, do władzy dochodzą watażkowie i ekstremistyczne kulty religijne. Ameryka Północna dogorywa, a steruje nią wszechmocny, okrutny psychopata…
Oto skutki jej zemsty.
Lenie Clarke wraz z garstką ocalałych ryfterów, grupą naukowców i kierownictwa korporacji ukrywa się na dnie Oceanu Atlantyckiego. Musieli dojść do porozumienia, kruchego zawieszenia broni, by wspólnie spróbować ocalić świat. Ale czy to możliwe? Do Lenie w końcu dociera, że to ona zniszczyła porządek świata, na dodatek z błędnych pobudek, i teraz musi ponieść konsekwencje swoich czynów. Wraz z Kenem Lubinem postanawia opuścić wolną od βehemota stację Atlantyda i udać się na powierzchnię.
βehemot to ostatni tom trylogii Ryfterów autorstwa mistrza hard SF Petera Wattsa.
"Kto lepiej sobie poradzi w starciu z nieznanym? Dzikość pierwotnego ludu czy wychowani w cywilizacji niosący jej żagiew do odległych krain? I czy z takiego starcia da się w ogóle wyjść obronną ręką? Kres prezentuje tu niedużą, ale mocną powieść, w której losy postaci splatają się w filozoficznym konflikcie. Ta najkrótsza książka z serii jest zarazem najbardziej skomplikowana - i wymagająca najwięcej uwagi od czytelnika". - Arkady Saulski Feliks W. Kres [właśc. Witold Chmielecki, ur. 1 czerwca 1966 w Łodzi, zm. 14 października 2022], jeden z prekursorów gatunku fantasy w Polsce, debiutował w 1983 roku opowiadaniem Mag, które przesłał na konkurs miesięcznika "Fantastyka". Autor kilkudziesięciu opowiadań i kilkunastu powieści; tłumaczony na kilka języków np: czeski i hiszpański; jego teksty ukazywały się również w takich pismach, jak np. "Fenix", "Magia i Miecz", "Nowa Fantastyka" czy "Talizman". Najbardziej znany jest z opowieści Szereru zawartych w serii pod wspólnym tytułem Księga Całości, gdzie tajemnicza siła, Szernia, obdarzyła inteligencją oprócz ludzi również koty i sępy, oraz ze Zjednoczonych Królestw - cyklu historii rozgrywających się w alternatywnym XVII wieku. Laureat wielu nagród np: Nagrody im. Janusza A. Zajdla za najlepszą powieść roku 1992, Król Bezmiarów; Nagrody Śląkfa w 1994 roku w kategorii Najlepszy Twórca Roku za rok 1993 za powieść Strażniczka Istnień i w 2002 roku w tej samej kategorii za powieść roku 2001 pt. Pani Dobrego Znaku; w 2001 otrzymał Nagrodę Sfinks w kategorii Najlepsza Powieść Roku 2000 za powieść Grombelardzka legenda.
Inferno, niewielkie miasteczko w stanie Teksas, pod koniec XX wieku lata świetności ma już dawno za sobą. Wyludnione, wstrząsane potyczkami lokalnych gangów, zmagające się z plagą bezrobocia i napięciami na tle rasowym z dnia na dzień pogrąża się w coraz większym marazmie. Cody Lockett, nastolatek mieszkający z ojcem alkoholikiem, czuje się przytłoczony atmosferą miasteczka i planuje je opuścić. Jednak w dniu, w którym zamierza wyjechać, wszystko się zmienia. W pobliżu Inferno rozbija się bowiem statek kosmiczny, a wkrótce pojawia się drugi, który otacza miasto polem siłowym. Doufin, obca istota z pierwszego pojazdu, używa ciała małej dziewczynki imieniem Stevie, by ukryć się przed drugim obcym - zmiennokształtnym i śmiertelnie niebezpiecznym Żądlakiem. Miasteczko Inferno zmienia się w pole walki między dwoma przybyszami z kosmosu. Żądlak, bezwzględny łowca nagród, ma za zadanie wytropić uciekiniera, nie licząc się z kosztami. Czy uwięzieni wewnątrz kopuły mieszkańcy zdołają stawić opór jego śmiercionośnym wynalazkom? Czy uda im się ocalić nie tylko własne życia, ale i całą planetę? Żądlak to dynamiczna, pełna zwrotów akcji powieść ociekająca klimatem horrorów z lat 80. XX wieku, a jednocześnie pastisz klasycznych westernów, autorstwa Roberta McCammona (cykl przygód Matthew Corbetta: Zew nocnego ptaka, Królowa Bedlam, Pan Slaughter, oraz powieści: Słuchacz, Bagno, Magiczne lata, Łabędzi śpiew).
"W labiryncie intryg tylko honor i ostry rapier mogą przynieść rozstrzygnięcie. Lecz gdy do gry wchodzi siła nie z tego świata, nawet to może być za mało. Kres zabiera nas ponownie do świata Zjednoczonych Królestw - w tej pełnej spisków powieści poznamy intrygujące postacie i ciemne moce. Świat, od którego odwróciło się Boże oblicze, skazany jest na ludzkie słabości i krótkowzroczność. Kto wyjdzie z tego starcia cało? A kto zostanie okaleczony na ciele i, co gorsza, na duszy? O tym muszą się Państwo przekonać sami". - Arkady Saulski Feliks W. Kres [właśc. Witold Chmielecki, ur. 1 czerwca 1966 w Łodzi, zm. 14 października 2022], jeden z prekursorów gatunku fantasy w Polsce, debiutował w 1983 roku opowiadaniem Mag, które przesłał na konkurs miesięcznika "Fantastyka". Autor kilkudziesięciu opowiadań i kilkunastu powieści; tłumaczony na kilka języków np: czeski i hiszpański; jego teksty ukazywały się również w takich pismach, jak np. "Fenix", "Magia i Miecz", "Nowa Fantastyka" czy "Talizman". Najbardziej znany jest z opowieści Szereru zawartych w serii pod wspólnym tytułem Księga Całości, gdzie tajemnicza siła, Szernia, obdarzyła inteligencją oprócz ludzi również koty i sępy, oraz ze Zjednoczonych Królestw - cyklu historii rozgrywających się w alternatywnym XVII wieku. Laureat wielu nagród np: Nagrody im. Janusza A. Zajdla za najlepszą powieść roku 1992, Król Bezmiarów; Nagrody Śląkfa w 1994 roku w kategorii Najlepszy Twórca Roku za rok 1993 za powieść Strażniczka Istnień i w 2002 roku w tej samej kategorii za powieść roku 2001 pt. Pani Dobrego Znaku; w 2001 otrzymał Nagrodę Sfinks w kategorii Najlepsza Powieść Roku 2000 za powieść Grombelardzka legenda.
"Mroczne, opustoszałe twierdze, duszne karczmy, błysk rapierów i woń perfum - Kres pokazuje nam mroczny i piękny świat rodem z opowieści Dumasa gdyby Dumas zajrzał w odmęty piekła. Intrygi, pojedynki i mroczne siły mieszają się w tych wspaniałych opowieściach, pokazując nam jak wykwintne pióro miał Feliks W. Kres. Jedno z arcydzieł literatury dark fantasy". - Arkady Saulski Feliks W. Kres [właśc. Witold Chmielecki, ur. 1 czerwca 1966 w Łodzi, zm. 14 października 2022], jeden z prekursorów gatunku fantasy w Polsce, debiutował w 1983 roku opowiadaniem Mag, które przesłał na konkurs miesięcznika "Fantastyka". Autor kilkudziesięciu opowiadań i kilkunastu powieści; tłumaczony na kilka języków np: czeski i hiszpański; jego teksty ukazywały się również w takich pismach, jak np. "Fenix", "Magia i Miecz", "Nowa Fantastyka" czy "Talizman". Najbardziej znany jest z opowieści Szereru zawartych w serii pod wspólnym tytułem Księga Całości, gdzie tajemnicza siła, Szernia, obdarzyła inteligencją oprócz ludzi również koty i sępy, oraz ze Zjednoczonych Królestw - cyklu historii rozgrywających się w alternatywnym XVII wieku. Laureat wielu nagród np: Nagrody im. Janusza A. Zajdla za najlepszą powieść roku 1992, Król Bezmiarów; Nagrody Śląkfa w 1994 roku w kategorii Najlepszy Twórca Roku za rok 1993 za powieść Strażniczka Istnień i w 2002 roku w tej samej kategorii za powieść roku 2001 pt. Pani Dobrego Znaku; w 2001 otrzymał Nagrodę Sfinks w kategorii Najlepsza Powieść Roku 2000 za powieść Grombelardzka legenda.
Interesowało cię zbieranie karteczek do segregatora czy raczej już kupno Martensów? Śmieszył "Alf", wzruszały "Cudowne lata", olśniewała "Dynastia"? Zapadały w pamięć teksty z "Psów"? Melodia z "Kilera"? Lepszy był japoński Gigi czy disneyowskie Gumisie? Kręciło "Koło fortuny", kusiła "Randka w ciemno" lub wręcz "Rykowisko"? Ulubiony napój to Frugo czy nadszedł czas na EB? Jeśli znasz odpowiedzi na te pytania, to znaczy że pamiętasz lata 90. Kolorowa dekada wraca do mody. Leksykon "333 popkultowe rzeczy... lata 90." pozwoli przypomnieć sobie wszystkie jej przejawy. To kontynuacja bestsellerowej książki o popkulturze PRL.
W lesie nikt nie jest bezpieczny. Zwłaszcza gdy jest sam. W nocy na łowy wychodzą drapieżniki: kojoty, węże, wilki Kobieta w czerwonej kurtce nie ma jednak wyboru. Nie, od kiedy nadszedł Kryzys, który zdziesiątkował populację. Nie od dnia, w którym ocalonych zamknięto w pilnie strzeżonych obozach. Mieli w nich odbyć kwarantannę, ale miejsca te okazały się wylęgarnią chorób i śmierci. Kobieta w czerwonej kurtce jest jedną z wielu osób, która po prostu stara się przeżyć w świecie, w którym nic nie jest już takie, jak jeszcze trzy miesiące wcześniej, w świecie, który był całkowicie przewidywalny, normalny i nudny. Ale kobieta w czerwonej kurtce powinna się bać nie tylko nocnych łowców. W lasach, w których się chowa, czyha znacznie większe zagrożenie. Czasem są nim mężczyźni o mrocznych pragnieniach, słabej woli i złych intencjach. Mężczyźni w mundurach. Mężczyźni dysponujący tajnymi informacjami, śmiercionośnymi tajemnicami i bezlitosnymi rozkazami. Jednak czasem, choć naprawdę rzadko, można w lesie natrafić na coś o wiele gorszego niż ci wszyscy okropni ludzie i przerażające bestie razem wzięte. Nie lubi o sobie myśleć jak o zabójczyni, ale nie ma zamiaru dać się zjeść tyko dlatego, że jest samotną kobietą w wielkim i pełnym niebezpieczeństw lesie "Dziewczyna czerwieni", autorstwa mistrzyni mrocznych retelingów Christiny Henry, znanej w Polsce z "Alicji", "Czerwonej Królowej" i "Lustra" , to opowiedziana na nowo historia "Czerwonego Kapturka".
John Daker wiedzie nudne, niczym niewyróżniające się życie XX-wiecznego mieszkańca wielkiej metropolii. Wszystko zmienia się, gdy zaczynają dręczyć go powracające co noc sny, w których słyszy wołanie o pomoc, sny o wielkich bitwach, sny, w których widzi twarze tysięcy osób, sny, w których słyszy setki imion. Daker odpowiada na wezwanie i zostaje wciągnięty w alternatywną czasoprzestrzeń. Trafia do świata, w którym ludzkość walczy o przetrwanie z zagrażającą jej istnieniu, rozumną rasą. Ale nie jest już Johnem Dakerem. Odradza się w ciele dawno zmarłego bohatera i wojownika, który obiecał, że powróci, kiedy ludzkości zagrażać będzie niebezpieczeństwo. Dzięki przebłyskom wiedzy i wspomnieniom z różnych poprzednich wcieleń, Daker uznaje, że jest reinkarnacją Erekos, a także "Wiecznym Wojownikiem", duszą bohatera, która przyjmuje odmienne formy i tożsamości w różnych miejscach i czasach. Gdy wspomnienia z życia Dakera zanikają, a jego umysł przenika się z umysłem Erekos, akceptuje on swoją zmienioną tożsamość i podejmuje próbę zakończenia wielkiej wojny. Nie ma jednak pewności, że zakończy się ona zgodnie z przewidywaniami Michael Moorcock, urodzony w Londynie w 1939 roku, mieszka obecnie w Teksasie w Stanach Zjednoczonych. To płodny i wielokrotnie nagradzany pisarz, mający na swoim koncie ponad osiemdziesiąt dzieł beletrystycznych i non-fiction. Jest twórcą Elrica, Jerry'ego Corneliusa i pułkownika Pyata, a także wielu innych pamiętnych postaci literackich. W 2008 roku magazyn "The Times" umieścił Moorcocka na swojej liście "50. największych brytyjskich pisarzy po 1945 roku".
Kto zwycięży w walce o nowy Eden? Ziemia umarła. Ludzkość została osierocona, chociaż sama przyczyniła się do śmierci rodzicielki. Ostatnie setki tysięcy przedstawicieli gatunku wyruszają w nieznane, by śladem swoich starożytnych poprzedników odnaleźć planety, które staną się dla nich nowym domem. Jednak pasażerowie olbrzymich krążowników dysponują jedynie strzępkiem wiedzy, która pozwoliła Starożytnym terraformować obce planety, przystosować je do warunków niezbędnych człowiekowi. Wciąż dostępne są częściowo rozszyfrowane mapy gwiezdne, wskazujące, gdzie należy rozpocząć poszukiwania. Niepowodzenie oznaczać może jednak powolną śmierć wśród gwiazd. U celu swej podróży pasażerowie statku "Gilgamesz" odkrywają największy skarb dawnych wieków - świat idealny, pełen lasów i mórz. Ale nie wszystko w "Świecie Kern" jest takim, jak przypuszczają nowi osadnicy. W orbitującej wokół planety stacji badawczej wciąż tkwi, zamknięty w komputerach, zespolony ze sztuczną inteligencją duch doktor Avrany Kern - osoby odpowiedzialnej za przemiany na planecie. Naukowczyni, która pod żadnym pozorem nie pozwoli na zakłócenie jej biologicznego "eksperymentu". "Świat Kern" okazuje się być zamieszkały, co więcej - rozwinęła się tutaj zaawansowana społecznie i kulturowo cywilizacja, stworzona przez gatunek, który od zarania dziejów budził w ludziach atawistyczny lęk. Dwie cywilizacje zmierzają w stronę nieuniknionej konfrontacji, która wyłoni prawowitych dziedziców Nowej Ziemi. Adrian Tchaikovsky to wybitny pisarz science fiction i fantasy, laureat wielu nagród branżowych, w tym Arthur C. Clarke Award za "Dzieci czasu" oraz BSFA Award za najlepszą powieść ("Dzieci ruiny"). W trylogii, na którą składają się powieści "Dzieci czasu", "Dzieci ruiny" oraz "Dzieci pamięci", stworzył wyjątkowy świat, w którym ewolucja i adaptacja mają kluczowe znaczenie dla przetrwania.
John Daker był, jest i będzie Wiecznym Wojownikiem. Mistrzem uwięzionym w bezwymiarowej płaszczyźnie gdzieś poza czasem i przestrzenią. Obrońcą i zarazem niszczycielem sprawiedliwości. Strażnikiem kruchego balansu między chaosem a porządkiem. Niestety rola ta nieuchronnie pogrąża jego umysł w coraz głębszym mroku. Nękany wspomnieniami zbyt wielu bitew, toczonych podczas swych niezliczonych wcieleń, poszukuje utraconej Ermizhad oraz sposobu, aby wyrwać się z kręgu następujących po sobie nieskończonych wcieleń. Tym razem, jako książę Flamadin, wyrusza w podróż na mrocznym statku prowadzonym przez ślepego sternika. Odwiedza targi niewolników, na których kanibalistyczne kobiety-duchy wybierają swe przyszłe ofiary, oraz tunele między światami prowadzące do konfrontacji ze Złem zdolnym zatopić świat w ostatecznej nocy zapomnienia "Smok w mieczu" to epickie zwieńczenie przedziwnych i zaskakujących losów Johna Dakera, Wiecznego Wojownika, napisane przez legendarnego twórcę dark fantasy, Michaela Moorcocka, na którego twórczości do dziś wzoruje się wielu pisarzy.
Wyobraźnia Stefana Grabińskiego jest jak lokomotywa, porywająca pociąg pełen pasażerów w sferę dojmującego mroku i wyrafinowanych koszmarów. Zapraszamy do wagonów. Skład tomu Szalona zagroda gwarantuje odwiedziny w krainach pionierskich dokonań mistrza grozy (opowiadanie tytułowe, Zez, Engramy Szatery), jak i wyprawę do dojrzałych, późnych kreacji (skandalizująca powieść Salamandra czy satanistyczny Cień Bafometa). Odważny podróżnik może zwiedzić też efekty brawurowych eksperymentów artystycznych w utworach rozproszonych i nierzadko zapomnianych (Czad, Czarna Wólka, Parkan, Lepianka w czystym polu), a nawet zagłębić się w tunele podświadomości pod fantazją "polskiego Lovecrafta" (Zmora). Podróż do niezwykłego świata, wykreowanego przez najwybitniejszego rodzimego twórcę literatury niesamowitości, w wyborze i z przewodnictwem zdeklarowanego miłośnika Grabińskiego.
Stefan Grabiński: jedyny polski klasyk opowieści niesamowitej. Maszynista widmowych pociągów, mediumista zabłąkanych dusz, geometra przestrzeni między światami. Nikt tak jak on nie potrafił postrzec grozy przyczajonej w prowincjonalnych miasteczkach, w kątach starych mieszkań, pod podszewką zwyczajności. Nikt prócz niego nie poznał demona ruchu, białego wyraka i zabójcy czasu. Zapatrzony w Edgara Allana Poego, szybko zapomniany, po latach inspirował między innymi Stanisława Lema, ale długo czekał na ponowne odkrycie. Muzeum dusz czyśćcowych: nowy wybór najlepszych nowel mistrza grozy.
Rapuje, stepuje, gra bluesa. Rozkłada armię od środka, na czynniki pierwsze. Niesie wolność planetom, uginając się pod ciężarem worków ze złotem. Ludzi robi na szaro, obcych na zielono. Roboty rdzewieją na dźwięk jego imienia. Sztuczne Inteligencje poczytują sobie za zaszczyt chwilę rozmowy z nim, bo po niej stają się bardziej ludzkie. Wieczny buntownik, lecz bez niego ludzkość nie utrzymałaby hegemonii we Wszechświecie nawet przez minutę. Mówią, że bez niego Ziemia byłaby płaska. Jeśli go gdzieś nie ma, to właśnie tam jest. Jeśli ma gdzieś być, to już tam był. Nie ma takiej pułapki, w którą wpadłby James Bolivar diGriz znany w całym kosmosie jako STALOWY SZCZUR. Seria o Stalowym Szczurze Harry'ego Harrisona to doskonała literatura przygodowa, w której doprawiona sporą dawką satyry i absurdu akcja pędzi na złamanie karku, a zwroty fabularne nie pozwalają na odłożenie książki choćby na moment. Niniejszy tom zawiera trzy minipowieści: Stalowy Szczur: Narodziny, Stalowy Szczur idzie w kamasze oraz Stalowy Szczur gra bluesa.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?