Nocą Lizbona to widmowe miasto, w którym roi się od zbrodni. Od miłości. I od lęków. Tam, gdzie kończy się jedna Lizbona i zaczyna druga, jedynie wielkie reklamy stwarzają pozory szczęścia. Detektyw Manuel da Rosa dobrze o tym wie. Jego conocne włóczęgi przez stolicę urywają się, gdy ginie Ernesto vila, handlarz dziełami sztuki. W miarę jak detektyw odkrywa Lizbonę pełną odmiennych aromatów i kultur, zagłębia się on także w tajemniczą przeszłość zmarłego - człowieka, który nie chciał, żeby go znano. Przypomina mu to o czasie, gdy on sam starał się zapomnieć własną tożsamość. I o związku z Aną Moreno. Wszystko gmatwa się wraz z przybyciem fascynującej i tajemniczej postaci, Susany Wong, która może stanowić klucz do wszystkich sekretów.
Świetnie napisana powieść szpiegowska ukazująca kulisy niebezpiecznej i bezwzględnej walki między wywiadem rosyjskim a CIA
Współczesna Rosja rządzona przez pozbawionego skrupułów Władimira Putina. Agentka wywiadu, Dominika Jegorowa, którą wbrew jej woli wyszkolono na „czerwoną jaskółkę", czyli zawodową uwodzicielkę, ma podjąć walkę z Nathanielem Nashem, agentem CIA, oficerem prowadzącym ważnego dla Amerykanów rosyjskiego „kreta" - podwójnego szpiega.
Korzystając z miłosnych technik, wyuczonych w położonej pod Moskwą „szkole jaskółek", Jegorowa stara się przetrwać w dżungli, jaką stał się współczesny rosyjski wywiad.
Akcja powieści przenosi się z Rosji do Finlandii, a potem do Grecji, Włoch i Ameryki, gdzie Dominika i Nathaniel toczą walkę nie tylko ze sobą, ale też z zakazanym uczuciem. Jedno z nich musi podjąć podwójną grę, by zakończyć niebezpieczną operację, która spędza sen z powiek pracownikom wywiadów od Moskwy po Waszyngton.
SĄ W NASZYM ŻYCIU TAJEMNICE, KTÓRYCH LEPIEJ NIE ZNAĆ
CZY SAMOBÓJSTWO JEST NAJWYŻSZYM WYRAZEM WOLNEJ WOLI CZŁOWIEKA?
PRZYJAŹŃ, MIŁOŚĆ I... WYRZUTY SUMIENIA
PODRÓŻ W CZASIE DO ZASKAKUJĄCEGO CELU.
Mniej więcej 60-letni Anthony Webster wraca myślami do lat swojej młodości. Jednym z jego przyjaciół był wówczas Adrian Finn, inteligentny chłopak o dość filozoficznym podejściu do życia
Pewnego dnia pod koniec niezwykle upalnego lata w Bodo uprowadzono sześcioletnią Idę, córkę świeckiego kaznodziei.
Do śledztwa dotyczącego zaginięcia dziewczynki zostają wyznaczeni detektywi Rino Carlsen i Guro Hammer, atrakcyjna, świeżo zatrudniona w miejscowej komendzie, specjalizująca się w sprawach przemocy wobec dzieci.
W miarę, jak śledztwo zatacza coraz szersze kręgi, na jaw wychodzą przestępstwa sprzed dwudziestu siedmiu lat dotyczące porwań dzieci. Uprowadzono wtedy dwie małe dziewczynki – jedną odnaleziono, druga zniknęła na zawsze. Okazuje się, że w tamtych wydarzeniach pewną rolę odegrał ojciec dziewczynki. Mają one również coś wspólnego z tajemniczą przeszłością Guro Hammer.
Zaczyna się dramatyczny wyścig z czasem, aby zdążyć uratować małą Idę. Guro nie wie jeszcze, że zakończenie sprawy rozpocznie nowy rozdział w jej życiu.
Niezwykle świeże i szalenie przydatne podejście do wychowania. W swoim następnym życiu chcę być Holenderką!
Pamela Druckerman, autorka W Paryżu dzieci nie grymaszą
Fascynująca książka. Żałuję, że nie przeczytałam jej wcześniej! Szczerze mówiąc, coraz bardziej kusi mnie przeprowadzka z całą rodziną do Holandii.
Sarah Turner, autorka The Unmumsy Mum
Dlaczego:
Holenderskie dzieci są takie zadowolone z życia i tak dobrze śpią?
Holenderscy rodzice pozwalają swoim dzieciom bawić się na dworze bez opieki?
Holenderskie dzieci mogą same jeździć do szkoły na rowerze?
W holenderskich podstawówkach nie zadaje się prac domowych?
Holenderskie nastolatki się nie buntują?
Na czym polega sekret wychowywania najszczęśliwszych dzieci na świecie?
Holenderskie niemowlęta więcej śpią.
Holenderskim dzieciom w szkole podstawowej zadaje się mniej prac domowych (albo wcale).
Holenderskie dzieci nie tylko się widzi, lecz także się ich słucha.
Holenderskie dzieci mogą same jeździć na rowerach do szkoły.
Holenderskie dzieci mogą się bawić na dworze bez nadzoru.
Holenderskie dzieci regularnie jedzą posiłki z resztą rodziny.
Holenderskie dzieci spędzają więcej czasu z rodzicami.
Holenderskie dzieci doceniają proste przyjemności i cieszą się z używanych zabawek.
Zaginione dziecko. Załamana matka. Siostra, która nic nie pamięta.
Czy Emily słusznie zaufała siostrze?
Jessica i Emily nawiązują kontakt po szesnastu latach rozłąki. Przeszłość zostaje zapomniana, szybko odradza się dawna bliskość między siostrami i wkrótce Jess przenosi się na wyspę do eleganckiego domu Emily. Wszystko świetnie się układa do chwili porwania malutkiej Daisy, którą akurat opiekowała się Jess. Idealne życie Emily, które budowała z wielką starannością, zaczyna walić się w gruzy.
„Zaginiona mała dziewczynka, podstępna rywalizacja pomiędzy siostrami. „Manipulantka” trzymała mnie w napięciu od pierwszej do ostatniej strony.
Louise Candlish, autorka The Swimming Pool
„Świetne pisarstwo Isabel Ashdown sprawiało, że co rusz zmieniałam zdanie na temat bohaterów, aby po chwili jeszcze inaczej na nich spojrzeć. Uwielbiam tę książkę.”
Lisa Cutts, autorka Mercy Killing
Nie mogłam jej odłożyć… czytałam do drugiej w nocy! Kapitalna, wciągająca rzecz
Liz Fenwick, autorka The Returning Tide
Isabel Ashdown (ur.1970) urodziła się w Londynie i dorastała na południowym wybrzeżu Anglii. Studiowała język angielski i kreatywne pisanie na uniwersytecie w Chichester, gdzie została nagrodzona The Hugo Donnelly Prize for Outstanding Academic Achievment. Zadebiutowała, wygrywając konkurs pisarski w „Mail on Sunday” powieścią Glasshopper , którą uznano za jedną z najlepszych książek roku. Mieszka w Sussex z mężem, dwójką dzieci i dwoma psami: Charliem i Leonardem.
Pewnego dnia w lecie mała Ida zadowolona wybiega radośnie z domu z lalkami, by zbierać kwiatki – i nie wraca.
Od wieków nie spadł deszcz. Upał wysusza niemal staw, nad który ciągle chodzi Emilie Sande. Poziom wody się obniża, a jej depresja rośnie, pod powierzchnią bowiem kryje się coś, co zgodnie z jej wolą za nic w świecie nie powinno wyjść na jaw.
Komendę policji w Bodo też ogarnęło gorąco, zdaniem niektórych nawet żar. Emocje części kolegów rozpala najnowszy nabytek zespołu detektywów, Guro Hammer. Gdy napływa zgłoszenie o zaginięciu dziewczynki, Rino Carlsen pilnuje, by go włączono do śledztwa razem z nią. I tak zaczyna się polowanie...
Toksyna to historia pewnego mieszkańca współczesnej Warszawy opowiedziana z jego perspektywy.
Sławciu. W głowie ma piekło, a czytelnik jest w samym środku tego piekła. Sławciu bez skrupułów pomaga premierowi rządu w morderstwie. Niszczy biznesmena na zlecenie innych biznesmenów. Cynicznie wykorzystuje media, żeby ratując jednego polityka, złamać karierę i życie drugiemu. Sadysta, który nie potrafi kochać, ale wiąże się z uroczą masochistką. Równie perwersyjną dla niego kobietą jest Warszawa. Sławciu to bogaty, przystojny, inteligentny, wykształcony i ustosunkowany trzydziestopięcioletni psychopata. To również seksoholik, mizogin, homofob, rasista, narkoman, alkoholik i sterydziarz. Jego świat jest pełen niewytłumaczalnej magii, nadprzyrodzonych umiejętności i najbrutalniejszej przemocy.
Wspaniała opowieść o sile, zemście i prawdziwej przyjaźni.Lexi Sturgis, dziennikarka telewizyjna, specjalizuje się w relacjonowaniu konfliktów zbrojnych. Jest nieustraszona, podąża wszędzie tam, gdzie dzieje się cos naprawdę ważnego. Przy tym jest skryta, nie libi nawiązywać bliższych wiezi. Kiedy w Egipcie podczas Arabskiej Wiosny tajna policja uprowadza młoda lekarkę pracującą dla organizacji Lekarze bez Granic, to własnie Lexi rusza na poszukiwania. Okazuje się, że z tą sprawą związane sa skomplikowane losy kulku rodzin.
Życie Li-yan i jej rodziny w odległej wiosce w prowincji Yunnan jest podporządkowane rytmowi pór roku i uprawie herbaty. Pewnego dnia jednak do osady przybywa obcy. Znajduje tam rzadką odmianę herbaty, której poszukiwał. Li-yan, jedna z niewielu wyedukowanych mieszkanek górskiej wioski, zostaje tłumaczką obcego i jako jedna z pierwszych odrzuca zasady, które ukształtowały jej życie. Kiedy rodzi nieślubne dziecko, otula córkę kocykiem, ukrywa w zawiniątku płytkę herbaty i pozostawia ją w najbliższym mieście. Haley, córka Li-yan, dorasta otoczona miłością w dobrze sytuowanej kalifornijskiej rodzinie. Choć wiedzie szczęśliwe życie, rozmyśla nad swoimi korzeniami, a Li-yan tęskni za utraconą córką. Czy los je połączy?
Jako pierwsza podała w wątpliwość oficjalną wersję zabójstwa Pasoliniego w reportażach, które publikowała od 14 listopada 1975 roku na łamach „L’ Europeo”.
„Zostaliśmy od razu przyjaciółmi, chociaż była to niemożliwa przyjaźń. Ja, normalna kobieta i ty, anormalny mężczyzna, przynajmniej według zakłamanych kryteriów tak zwanej przyzwoitości, ja, zakochana w życiu i ty, zakochany w śmierci, ja, taka twarda, i ty, taki łagodny” – Oriana Fallaci.
Związek Oriany i Piera Paola to jedna z najbardziej fascynujących i intensywnych historii miłości -nienawiści we włoskiej literaturze i obyczaju dwudziestego wieku. Wybitni pisarze, bezlitośni polemiści, postaci uwielbiane i obrzucane błotem przez ówczesną opinię publiczną. Te niezwykłe osobowości musiały się spotkać. Być może również dlatego, że w odróżnieniu od ich włoskich kolegów po piórze, Oriana i Pier Paolo poruszali się swobodnie po scenie międzynarodowej; ona dzięki reportażom ze stref wojny i serii niezapomnianych wywiadów z możnymi tego świata, on głównie dzięki swoim filmom, które dezorientują, dzielą i oburzają cenzorów na całym świecie. Na przełomie lat sześćdziesiątych i siedemdziesiątych tych dwoje protagonistów życia intelektualnego spotyka się i kłóci, szuka się i odpycha; ona podziwia i nienawidzi jego postawę wiecznej kontestacji, on uwielbia i lekceważy jej spontaniczną witalność. Śmierć Pasoliniego, brutalne morderstwo, skłania Orianę do umocnienia więzi ze swoim przyjacielem-nieprzyjacielem, który odszedł zbyt wcześnie.
Ta książka to zbiór tekstów Oriany poświęconych Pasoliniemu, oddająca sprawiedliwość roli, jaką dziennikarka odegrała w wyjaśnieniu tego tajemniczego i kontrowersyjnego zdarzenia.
Henry'ego i Zoe łączy więcej niż im się wydaje; oboje chcieliby się odciąć od przeszłości grubą kreską. Henry porzuca narzeczoną w przeddzień ślubu w małym miasteczku, w którym oboje się wychowali. Henry zaczyna nowe życie w Londynie. Zoe boryka się z mieszanymi uczuciami po tragicznej śmierci chłopaka - Andy'ego - znajduje pierścionek zaręczynowy, którego ten nie zdążył jej wręczyć i zaczyna rozpamiętywać wspólnie spędzone chwile. Postanawia więc wyjechać z Londynu na drugi koniec świata (ostatecznie decyduje się na Tajlandię) i tam dowiedzieć się, czego tak naprawdę chce od życia.Gdyby Henry i Zoe poznali się rok wcześniej, pewnie ułożyłoby się między nimi inaczej. Ale w książkach Andy'ego Jonesa sprawy rzadko układają się po myśli bohaterów, więc Henry i Zoe poznają się siedem miesięcy po tym, jak ich światy wywróciły się do góry nogami.
Córki latarnika, entuzjastycznie przyjęty przez krytykę dorosły debiut Jean. E. Pendziwol, autorki książek dla dzieci, to poruszająca opowieść o rodzinie, tożsamości, sztuce i prastarej tajemnicy, tchnąca niespokojną atmosferą i emocjonalną potęgą Języka kwiatów, Sierocych pociągów i Światła między oceanami.Choć umysł ma wciąż bystry, Elizabeth straciła wzrok. Mieszka w domu spokojnej starości i nie mogąc już czytać ulubionych książek ani oglądać obrazów, które tak bardzo ją kiedyś poruszały, wypełnia pustkę muzyką i rodzinnymi wspomnieniami, zwłaszcza o ukochanej siostrze bliźniaczce Emily. Kiedy odnajdują się prywatne dzienniki zmarłego ojca Elizabeth, przeszłość staje się nagle teraźniejszością, i to za bardzo.Przy pomocy Morgan, nastoletniej przestępczyni, która odpracowuje karę w domu spokojnej starości, Elizabeth czyta dzienniki, które zabierają ją na wyprawę przez czas i zbliżają do siebie obie podróżniczki
Okazuje się, że fado to nie tylko melancholia. To także zemsta. Lizbona to nie tylko światło czarujące turystów. Za swoimi romantycznymi fasadami i wysokimi murami nowych domów skrywa sekrety, których nikt nie chce ujawniać.Kiedy pewna młoda i obiecująca fadystka zostaje zamordowana, detektyw Manuel Rosa wkracza świat w nieznany nawet jemu, człowiekowi, który z niejednego pieca chleb jadł i niejedną sprawę już rozwiązał. Fernando Sobral pracuje jako dziennikarz w Jornal de Negócios, współpracuje z Correio da Manha oraz magazynami Sbado i Ler. Pisał dla Semanrio, O Independente, Se7e i Dirio Económico. Jest autorem esejów, felietonów i powieści m.in. L.Ville (2009, wyd. polskie 2017)Okazuje się, że fado to nie tylko melancholia. To także zemsta. Ponieważ w tym świecie wszystko ma swoją cenę, bo wszystko jest na sprzedaż, to także kwestia pieniędzy. A nawet miłości. Sprawdzając kolejnych podejrzanych detektyw przemierza miasto, które żyje przyszłością, choć nie jest w stanie wydobyć się z przeszłości. To miasto jest jak on. On też tkwi między dwoma światami. No i nie wie, co tak naprawdę łączy go z Aną Moreno...
Teraz Gala już nie jest tylko muzą. Nie jest tylko kobietą.
Gala jest wreszcie powieścią.
"Bez miłości, bez Gali, nie byłbym Dalím. To jest prawda, o której nie przestanę krzyczeć, ani nią żyć. Ona jest moją krwią, moim tlenem".
Opowieść o Gali Dalí, dziewczynie, która przybyła z carskiej Rosji do Europy Zachodniej, by na koniec chełpić się, iż była jedyną kobietą zdolną wydobyć to, co najlepsze z mężczyzn będących jej partnerami.
To również ona sprawiła, że Dalí zyskał taki rozgłos, jaki zyskał. Sam malarz twierdził, że gdyby nie Gala, nie byłby sobą i nie osiągnąłby takiej sławy. Gala była nie tylko jego muzą, ale też – jakbyśmy to dziś nazwali – agentem. Chodziła, prosiła, groziła i manipulowała tak długo, aż zaczęła sprzedawać jego obrazy. W hołdzie temu Dalí podpisywał swoje dzieła w nietypowy sposób: „(…) nie mogę moich obrazów podpisywać jako tylko ja, bo bez ciebie jestem niczym; dlatego podpisuję jej jako Gala Dalí”.
Dojrzała książka autora kultowych powieści Ślepnąc od świateł i Zrób mi jakąś krzywdę oraz współtwórcy serialu „Belfer“.
Zimna, ciemna warmińsko-mazurska prowincja. Na jej tle doskonale skonstruowany mroczny thriller: zaskakujący, niepokojący, wciągający od pierwszej strony. Ale to tylko najprostsze odczytanie nowej powieści Żulczyka. Tajemnicze zaginięcia ludzi, makabryczne odkrycia związane z ich odnalezieniem, dramat rodzinny głównego bohatera to pretekst do mistrzowsko nakreślonego portretu lokalnej społeczności oraz uwikłanej w miejscowe układy rodziny. Żulczyk pokazuje, jak ojcowie niszczą swoich synów, mężowie – żony, przyjaciele – przyjaciół. Zajmuje go pamięć o krzywdzie i wybiórczość tej pamięci. Prowincja Polski jako miejsce, w którym widać metafizyczną prawdę o „polskim losie“ i Warszawa jako miejsce, gdzie przyjezdny z prowincji może wygrać albo przegrać, ale nie może spokojnie żyć. Czy karą za zło może być inne zło? Gdzie jest granica w wymierzaniu sprawiedliwości? Jak zwykle Żulczyka interesuje to, co kryje się pod powierzchnią.
Jakub Żulczyk (1983 r.) – pisarz, scenarzysta, felietonista. Pochodzi z Mazur, studiował w Olsztynie i Krakowie, mieszka i pracuje w Warszawie. Zadebiutował w 2006 r. w wydawnictwie Lampa i Iskra Boża książką młodzieżowo-romantyczną Zrób mi jakąś krzywdę. Autor powieści: Radio Armageddon (2008; przeniesiona na deski Teatru Współczesnego we Wrocławiu w 2014), Instytut (2010) i Ślepnąc od świateł (2014; nominowana do Paszportów Polityki i do Gwarancji Kultury) oraz dwóch części fantastyczno- przygodowego cyklu Zmorojewo. Współtwórca popularnego serialu „Belfer“. Razem z Krzysztofem Skoniecznym napisał sześcioodcinkowy miniserial dla telewizji HBO na podstawie swojej powieści Ślepnąc od świateł. Publikował m.in. w: „Polityce“, „Dzienniku“, „Wprost“ i „Playboyu“.
Autorka bestsellera New York Timesa!Każdy, kto zna Zoe Maisey cudowne dziecko, talent muzyczny uważa ją za ideał. A jednak przed kilku laty Zoe spowodowała śmierć trzech nastolatków. Poniosła karę i jest wolna. `Perfekcyjna dziewczyna` to wnikliwa analiza psychiki nastolatki dźwigającej brzemię talentu oraz przeszłości, od której nie można się uwolnić.Świetnie zarysowane postacie, fascynująca fabuła, znakomita narracja. Thriller literacki w najlepszym wydaniu. Mary Kubica, autorka `Grzecznej dziewczynki`Cudowna książka, która zapada w pamięć. Lektura obowiązkowa dla każdego miłośnika `Dziewczyny z pociągu`. Rosamund Lupton
Dziewczęta z Castle Deverill to druga część Kronik Deverillów i kontynuacja bestsellera Pieśni o miłości i wojnie.
Jest rok 1925. Wojna dawno się skończyła. Ale doznano wielkich strat i życie nigdy już nie będzie takie same. Położony na zachodzie Irlandii Castle Deverill, od setek lat uwielbiany dom rodziny Deverillów, zniszczyła pożoga. Młoda i lekkomyślna Celia Deverill, nie mogąc znieść myśli, że zamek stoi porzucony, postanawia przywrócić posępną ruinę do dawnej świetności. Na szczęście dobrze wyszła za mąż i jest dość bogata, aby utrzymać go w rodzinie. Ale ciemne chmury zbierają się raz jeszcze, gdy w 1929 roku dochodzi do załamania na rynkach finansowych. Wszystko, co wydawało się tak pewne, raz jeszcze staje pod znakiem zapytania.
Sandra Brown, autorka powieści z list bestsellerów New York Timesa i USA Today, wstrząsa czytelnikiem od pierwszej strony tej wywołującej szybsze bicie serca powieści o zepsuciu, zdradzie i niekończących się oszustwach gdzie nic nie jest takie, na jakie wygląda, a każda ujawniona prawda odsłania mroczne kłamstwo.
Dla czytelników wspaniałej trylogii Paulliny Simons Jeździec Miedziany, Tatiana i Aleksander, Ogród Letni Tatiana i Aleksander oraz ich dzieci stali się jakby częścią rodziny.Dzięki tej książce możemy jeszcze raz wstąpić do ich domu, gdziekolwiek jest, i posmakować . tradycyjnych potraw kuchni rosyjskiej, najpopularniejszych dań amerykańskich i egzotycznych potraw pochodzących z dwóch kontynentów czasów wojny i pokoju, głodu i obfitości.Przepisy, które zdradza nam Tatiana, z pewnością zachwycą czytelników i smakoszy
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?