Książka ta jest jedną z trzech publikacji, które tworzą komplet materiałów potrzebnych do przeprowadzenia diagnozy rozwoju ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym.
W publikacji tej znajdują się:
- wskazówki merytoryczno-metodyczne na temat tego, co powinien zawierać program edukacyjno-terapeutyczny;
- opis struktury indywidualnego programu indywidualno-terapeutycznego;
- ramowy program edukacyjno-terapeutyczny opracowany zgodnie z podstawą programową dla dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym;
- szczegółowy indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny do diagnozy i obserwacji dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym.
FUNKCJONOWANIE OSOBISTE I SPOŁECZNEKARTY PRACY DLA UCZNIÓW Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ -Zima Funkcjonowanie osobiste i społeczne. Karty pracy dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną. Teczka 2: ZIMA to propozycja pomocy dydaktycznej dla nauczycieli, pedagogów i terapeutów pracujących z uczniami niepełnosprawnymi intelektualnie w stopniu umiarkowanym i znacznym, ze sprzężeniami oraz z dziećmi mającymi trudności w uczeniu się. Karty mogą być wykorzystywane przez rodziców do pracy z dziećmi w domu w celu podtrzymania ciągłości procesu edukacyjnego, a także jako urozmaicenie codziennych zajęć. Zarówno układ, jak i treść ćwiczeń odpowiadają rozkładowi materiału nauczania dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną i są zgodne z podstawą programową MEN z 23 grudnia 2008 roku. W serii Funkcjonowanie osobiste i społeczne. Karty pracy dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną znajdują się także: Teczka 1: JESIEŃ, Teczka 3: WIOSNA, Teczka 4: LATO.Teczka 2: ZIMA zawiera ćwiczenia tematyczne dotyczące:o ważnych świąt przypadających na okres zimy,o cech charakterystycznych zimy,o odpowiedniego ubioru,o członków rodziny,o zwierząt i ptaków w okresie zimy,o bezpieczeństwa podczas zabaw i sportów zimowych.
"Polecana książka stanowi treściwe kompendium wiedzy o najczęstszych rodzajach niepełnosprawności. W sposób syntetyczny przedstawia specyfikę danego rodzaju zaburzenia, symptomy, przyczyny, sposób diagnozowania oraz formy pomocy. Jest interesująca i pożyteczna, przyda się zarówno do studiowania tych zagadnień, jak i w pracy zawodowej z osobami niepełnosprawnymi".
Prof. zw. dr hab. Marta Bogdanowicz
W niniejszej książce autorzy, Leslie S. Greenberg i Jeanne C. Watson, eksperci w dziedzinie terapii skoncentrowanej na emocjach (emotion-focused therapy - EFT), opisują zastosowanie tej techniki u pacjentów z depresją. Greenberg i Watson przytaczają wyniki badań, w których EFT porównano z terapią poznawczo-behawioralną i terapią skoncentrowaną na kliencie oraz wskazują, w jaki sposób pokierować leczeniem EFT, by było ono skuteczne u pacjentów depresyjnych.
W publikacji omówiono naturę depresji oraz różnorakie metody jej leczenia, a także rolę emocji w tym procesie.
Terapia depresji skoncentrowana na emocjach ma wymiar przede wszystkim praktyczny, choć rozważania mają solidne podstawy teoretyczne. Konkretnym narzędziom terapeutycznym towarzyszą opisy przypadków, tzn. zapisy z sesji oraz omówienie leczenia. Książka stanowi doskonałe wprowadzenie do EFT dla wszystkich, którzy chcieliby stosować tę technikę w leczeniu pacjentów z depresją.
Celem przyświecającym tej monografii jest przedstawienie problematyki przedwczesnego rodzicielstwa z perspektywy rozwojowej i klinicznej na tle całokształtu biopsychospołecznej sytuacji młodych ludzi [...], należy bowiem zrobić wszystko, by nastoletnim rodzicom pomóc w uruchomieniu w nich oraz w najbliższym otoczeniu takich zasobów psychospołecznych, które pozwolą im sprostać wyzwaniom przedwczesnego macierzyństwa i ojcostwa. [...] W celu pokazania konkretnych wyzwań, z którymi muszą się zmierzyć nastoletnie matki i ojcowie, publikacja jest ilustrowana licznymi przykładami z praktyki klinicznej. ze Wstępu
Pozycję tę adresujemy do osób zajmujących się lub interesujących szeroko pojętymi naukami społecznymi i humanistycznymi, a więc pracowników akademickich, studentów, pracowników instytucji edukacyjnych i kulturalnych. ""Tożsamość jako zjawisko społeczne i indywidualne z jednej strony uznawana jest za problem uniwersalny, powszechny i wieloaspektowy, z drugiej natomiast wciąż partykularny i jednowymiarowy. Można co prawda wyróżnić wiele jej rodzajów oraz sposobów kształtowania, ale jest ona w swej istocie tylko (albo aż) poznaniem, zrozumieniem, zaakceptowaniem bądź odrzuceniem. Jest szczególną formą interakcji. (...)Pojęcie tożsamości (...) jest różnie definiowane. Z jednej strony więc trzeba pamiętać o jego >wszechogarniającejjaźniinnego
Metoda Dobrego Startu (MDS) jest przeznaczona dla dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym oraz dla dzieci starszych, których rozwój psychoruchowy przebiega wolniej lub nieharmonijnie.Ćwiczenia MDS są wskazane dla dzieci przygotowujących się do nauki czytania i pisania, natomiast niezbędne w przypadku dzieci ryzyka dysleksji oraz osób o opóźnionym rozwoju psychoruchowym - niepełnosprawnych intelektualnie i fizycznie.
Zadania zamieszczone w tej książce przeznaczone są dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych. Służą przede wszystkim do doskonalenia koncentracji uwagi i spostrzegawczości. Aby rozwiązać zadania, uczeń musi się wykazać umiejętnością logicznego myślenia, bystrością i dobrą pamięcią. W czasie wykonywania ćwiczeń rozwija orientację w przestrzeni i percepcję wzrokową. Poziom trudności zadań jest zróżnicowany – między trudniejszymi, oznaczonymi gwiazdkami, znajdują się łatwiejsze, stanowiące odpoczynek dla umysłu. Urozmaicony charakter zadań sprawi, że uczeń nie zniechęci się tak szybko i chętnie wykona zaproponowane polecenia.
Książka ta powstała z myślą o najmłodszych dzieciach objętych terapią logopedyczną. Ponieważ przedszkolaki nie potrafią jeszcze czytać, ćwiczenia opierają się na ilustracjach. Każdy obrazek to nowe słowo, każde słowo to kolejna realizacja ćwiczonej głoski.
Ćwiczenia podzielone są na grupy: najpierw maluch wykonuje ćwiczenia wstępne – nazywania – potem przechodzi do zadań wymagających twórczego myślenia, kojarzenia, analizy słuchowej, spostrzegawczości i sprawności manualnej. Ćwiczenia logopedyczne zgromadzone w tej publikacji są więc w naturalny sposób połączone z twórczą zabawą i nauką.
Wśród ćwiczeń znajdują się domina, kolorowanki, wykreślanki, labirynty i wiele innych łamigłówek. Ogółem książka prezentuje zbiór ponad 400 wyrazów opracowanych w 64 zadaniach.
Zostać wegetarianinem to lektura obowiązkowa dla każdego, kto jest zainteresowany dietą, z której wyeliminowano nie tylko mięso, ale także produkty odzwierzęce; zarówno dla doświadczonego wegetarianina, jak i osoby stawiającej swoje pierwsze kroki w świecie tofu i soi. Autorki, weganki z wieloletnim stażem i dietetyczki, w wyczerpujący sposób opisują zalety diet wegetariańskiej i wegańskiej, podpierając własne poglądy solidnymi dowodami naukowymi. Rozprawiają się z mitami, które w ciągu lat narosły wokół wegetarianizmu, np. o obowiązkowym niedoborze żelaza i witaminy B12 u osób niejedzących mięsa czy ich gorszym zdrowiu.
Vesanto Melina i Brenda Davis udowadniają nawet, że stosując zalecenia diety wegańskiej, wszyscy możemy długie lata cieszyć się doskonałą kondycją fizyczną i psychiczną.
Publikacja jest zbiorem bardzo przydatnych i praktycznych informacji potrzebnych do zrozumienia zaburzeń przetwarzania sensorycznego. Przeznaczona jest przede wszystkim dla nauczycieli i rodziców oraz osób, które na co dzień prowadzą zajęcia z dziećmi. Oprócz ważnych zagadnień teoretycznych na temat integracji sensorycznej w książce można znaleźć liczne formularze, listy kontrolne i tabele służące do wstępnych badań i wykrywania problemów z przetwarzaniem sensorycznym u dzieci w różnym wieku. Wszystkie formularze są do wielokrotnego wykorzystania (format i układ wygodny do kopiowania).
FUNKCJONOWANIE OSOBISTE I SPOŁECZNEKARTY PRACY DLA UCZNIÓW Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ - JesieńFunkcjonowanie osobiste i społeczne. Karty pracy dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną. Teczka 1: JESIEŃ to propozycja pomocy dydaktycznej dla nauczycieli, pedagogów i terapeutów pracujących z uczniami niepełnosprawnymi intelektualnie w stopniu umiarkowanym i znacznym, ze sprzężeniami oraz z dziećmi mającymi trudności w uczeniu się. Karty mogą być wykorzystywane przez rodziców do pracy z dziećmi w domu w celu podtrzymania ciągłości procesu edukacyjnego, a także jako urozmaicenie codziennych zajęć. Zarówno układ, jak i treść ćwiczeń odpowiadają rozkładowi materiału nauczania dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną i są zgodne z podstawą programową MEN z 23 grudnia 2008 roku.W serii Funkcjonowanie osobiste i społeczne. Karty pracy dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną ukażą się także:Teczka 2: ZIMA,Teczka 3: WIOSNA,Teczka 4: LATO.
Pokonać OCD... to doskonały poradnik oraz nieocenione źródło praktycznej wiedzy dla osób cierpiących na zaburzenia obsesyjno-kompulsyjne, ich rodzin, a także terapeutów pracujących na co dzień z takimi osobami. Książka pozwala zrozumieć, czym jest OCD, jakie są jego odmiany, jak się je diagnozuje i leczy. Istotna część publikacji to zalecenia i praktyczne wskazówki, jak samodzielnie, krok po kroku przejść program walki z OCD.
Publikacja ta powstała z myślą przede wszystkim o osobach dorosłych dotkniętych afazją, czyli częściową lub całkowitą utratą zdolności posługiwania się mową. Książka składa się ze zbioru kolorowych zdjęć podpisanych za pomocą niedokończonych zdań, które pacjent uzupełnia, wymawiając nazwy potraw spożywanych na obiad. Wybrano takie fotografie, na których dania przedstawiono w różnych kontekstach sytuacyjnych. Dzięki temu pacjent nie tylko uczy się nowych słów i wielokrotnie je powtarza, ale poznaje także rozmaite okoliczności ich użycia. W książce zróżnicowano poziom trudności poleceń po to, by materiały można było wykorzystać w terapii różnego rodzaju i stopnia zaburzeń afatycznych.
Niniejsza monografia to trzeci, końcowy element naukowego projektu edukacyjnego, celem którego jest upowszechnienie wśród lekarzy-klinicystów, jak i studentów polskich uniwersytetów medycznych niełatwej wiedzy dotyczącej zawrotów głowy i zaburzeń równowagi. Wcześniejsze opracowania to: Farmakoterapia zawrotów głowy i zaburzeń równowagi (2010) oraz Leczenie zawrotów głowy i zaburzeń równowagi (2012). Cykl powyższych publikacji stanowi zwartą całość będącą w opinii jej autorów źródłem aktualnej, współczesnej wiedzy otoneurologicznej.
Publikacja ta powstała z myślą przede wszystkim o osobach dorosłych dotkniętych afazją, czyli częściową lub całkowitą utratą zdolności posługiwania się mową. Książka składa się ze zbioru kolorowych zdjęć podpisanych za pomocą niedokończonych zdań, które pacjent uzupełnia, wymawiając nazwy produktów, potraw i napojów spożywanych na śniadanie i kolację. Wybrano takie fotografie, na których produkty lub potrawy przedstawiono w różnych kontekstach sytuacyjnych. Dzięki temu pacjent nie tylko uczy się nowych słów i wielokrotnie je powtarza, ale poznaje także rozmaite okoliczności ich użycia. W książce zróżnicowano poziom trudności poleceń po to, by materiały można było wykorzystać w terapii różnego rodzaju i stopnia zaburzeń afatycznych. Książka została zrecenzowana przez dr Annę Walencik-Topiłko.
Bohaterem książeczki jest Baltazar ? 7-letni łoś, który przez swoją ruchliwość i trudności z koncentracją uwagi ma wiele kłopotów. Jest przez to nielubiany w szkole i postrzegany jako niegrzeczne dziecko. Jak się jednak okazało po wizycie u specjalisty, chłopiec cierpi na ADHD, czyli zespół nadpobudliwości psychoruchowej.
Książeczka przeznaczona jest dla dzieci w wieku 4?8 lat. Ma pomóc dzieciom zrozumieć, czym jest to zaburzenie zachowania, jakie są objawy i w jaki sposób można pomóc kolegom i koleżankom z podobnym problemem.
Ze względu na formę opowiadania i język przekazywane treści są zrozumiałe dla dzieci. Po opowiadaniu znajdują się również informacje dla rodziców ? jakie są objawy ADHD, gdzie udać się po pomoc specjalistyczną, jak na co dzień pomagać dziecku.
Książka składa się ze zbioru kolorowych zdjęć podpisanych za pomocą niedokończonych zdań, które pacjent uzupełnia, wymawiając nazwy warzyw. Wybrano takie fotografie, na których warzywa przedstawiono w różnych kontekstach sytuacyjnych. Dzięki temu pacjent nie tylko uczy się nowych słów i wielokrotnie je powtarza, ale poznaje także rozmaite okoliczności ich użycia.
W książce Autor odpowiada na pytania, które najczęściej zadają rodzice na temat jąkania. Omawia przyczyny, objawy i konsekwencje niepłynnego mówienia. Tłumaczy, czym różni się niepłynność zwykła od patologicznej. Poprzez opisy historii kilku osób pokazuje, jak jąkanie wygląda u dziecka, a jak u dorosłego. Charakteryzuje etapy i metody diagnozy oraz terapię osoby jąkającej się. Nie mówi, że jest to proces łatwy, lecz zapewnia, że może być skuteczny, ale tylko wtedy, gdy zarówno terapeuta, jak i pacjent włożą wiele wysiłku w osiągnięcie celu, jakim jest płynne mówienie. Bo jąkania nie można wyleczyć tabletkami lub dzięki sesjom u uzdrowicieli.
Na końcu książki Autor zamieszcza również informacje na temat placówek, w których osoby jąkające się mogą uzyskać fachową pomoc.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?