Celem pracy ze składankami terapeutycznymi jest ćwiczenie umiejętności płynnego i bezbłędnego czytania oraz poprawnego zapisywania przeczytanych wyrazów. Materiał zawarty w pomocy bazuje na sylabowej metodzie czytania, która pozwala przyspieszyć tempo, przybliżając dziecko do etapu globalnego ujmowania struktury wyrazów.Składanka DRZWI to cztery skrzydła drzwiowe przeznaczone do otwierania. Na każdych drzwiach oraz za nimi, czyli w pokojach, znajdują się sylaby, które dziecko ma ze sobą zestawić, przeczytać i zapisać w liniaturze.
Książeczka sakkadowa to publikacja wspomagająca naukę czytania, oparta na rozwijaniu umiejętności ruchów oczu. Powstała ona z myślą o dzieciach z trudnościami w czytaniu oraz z nieprawidłowościami w obrębie wzroku. Materiał łączy aspekt pedagogiczny (w zakresie wprowadzania sylab) z ortoptycznym (ruchów oczu). W obszarze pedagogicznym uwzględniono utrwalanie kierunkowości czytania od lewej do prawej strony, szybkie i automatyczne przypominanie słów oraz umiejętność dekodowania. Elementem ortoptycznym są ruchy sakkadowe i śledzące oczu, które w znacznym stopniu przekładają się na umiejętność czytania. Połączenie ćwiczeń ruchów gałek ocznych, szybkiego i automatycznego przypominania słów, kierunkowości i dekodowania ma na celu wprowadzenie do nauki czytania, ale również wsparcie dzieci z trudnościami w tym obszarze.
Ćwiczenia w tej teczce zostały podzielone na sześć działów dotyczących umiejętności, z którymi uczniowie klas 4-6 najczęściej mają problemy. Są to:
sprawność manualna
grafomotoryka
percepcja wzrokowa
percepcja słuchowa
pisanie
czytanie
Pomoc edukacyjno-terapeutyczna „Supermoce” powstała z myślą o dzieciach i młodzieży, aby ułatwić i uatrakcyjnić rozmowy terapeutyczne dotyczące celów, potrzeb, emocji oraz umiejętności społecznych. Rozległa tematyka kart obejmuje zarówno codzienne wyzwania, jak i trudne zagadnienia, takie jak choroba, śmierć czy żałoba. Karty zaprojektowano tak, aby można było z nich korzystać zarówno podczas pracy indywidualnej, jak i grupowej, w gabinecie terapeutycznym, na zajęciach TUS, w placówce edukacyjnej, ale również w domu, urozmaicając rozmowy rodzica z dzieckiem.
Książka zawiera ukryte obrazki, które należy odkodować. Zadaniem dziecka jest pokolorowanie wybranych elementów przypominających kształtem kamyki zgodnie ze wskazówkami umieszczonymi obok planszy. Kolorując, dziecko powinno starać się nie wyjeżdżać poza linię.
Proponowana zabawa to nie tylko doskonały trening manualny: dzięki niej dziecko ćwiczy także koncentrację i spostrzegawczość. Zatem kredki do ręki i do dzieła!
KATARZYNA MICHALEC – autorka ponad 100 książek oraz e-booków dla dzieci, w tym łamigłówek, zabaw kreatywnych, bajek, wierszy oraz opowiadań edukacyjnych. Współpracowała także z czasopismami (m.in. „Bliżej Przedszkola”, „Wychowanie w Przedszkolu”, „Nauczycielka Przedszkola”, „Promyczek”, „Sygnał”, „Życie Szkoły”), gdzie publikowała propozycje zabaw i zadań dla najmłodszych. W 2017 roku jej książka „Zawiła historia niesfornego Kacperka” była nominowana do Ogólnopolskiej Nagrody im. Kornela Makuszyńskiego.
Książka ta powinna znajdować się w każdym domu, bo dzięki regularnemu wykonywaniu ćwiczeń w niej zawartych można wyeliminować ryzyko bólów kręgosłupa.
Na początku autorzy omawiają zasady wykonywania ćwiczeń, wskazują, kiedy nie należy samodzielnie podejmować decyzji o rozpoczęciu takiej formy leczenia. W przystępny sposób wyjaśniają najważniejsze pojęcia, jak stabilizacja, centralizacja bólu, peryferalizacja bólu.
Książka jest napisana tak, by mógł z niej skorzystać każdy. Jej zaletami są: jasne wyjaśnienie najczęstszej przyczyny bólu: niewłaściwej postawy, oraz ćwiczenia zaprezentowanie w dwóch formach: ilustracji i krótkiego opisu.
Na końcu znajduje się kieszonkowy skrót ćwiczeń – przydatny na przykład w podróży.
Niektóre opisy i komentarze do ćwiczeń uzupełniono nowymi, cennymi informacjami. Ponadto, dla komfortu czytelników, którzy korzystają z książki podczas wykonywania ćwiczeń, powiększono ilustracje oraz rozmiar czcionki w poleceniach i instrukcjach.
Publikacja będzie pomocna w codziennej pracy nauczycieli i wychowawców edukacji wczesnoszkolnej; nauczycieli specjalistów: terapeutów, logopedów, oligofrenopedagogów; pedagogów i psychologów. Ułatwi nauczycielom dostosowanie wymagań edukacyjnych wynikających z programu nauczania do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych, a także możliwości psychofizycznych ucznia w ramach prowadzonych zajęć edukacyjnych oraz zajęć specjalistycznych. Może być ona w pełni wykorzystana podczas tworzenia indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych dla uczniów posiadających orzeczenie o niepełnosprawności w stopniu lekkim. Publikacja powstała również z myślą o uczniach: posiadających orzeczenie o potrzebie indywidualnego nauczania oraz indywidualnego rocznego przygotowania przedszkolnego posiadających opinię poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym poradni specjalistycznej z trudnościami w nauce wynikającymi z deficytów rozwojowych typu dysleksja, dysortografia, dysgrafia ujawniających trudności w nauce matematyki (dyskalkulia) ze stwierdzonymi zaburzeniami w zachowaniu, nadpobudliwością ruchową, ADHD słabowidzących i słabosłyszących oraz z niedosłuchem przewlekle chorych (cukrzyca, epilepsja, porażenie mózgowe) w stosunku do których stwierdzono potrzebę udzielenia pomocy psychologiczno-pedagogicznej (nieposiadających ani opinii, ani orzeczenia)
Bardzo proste czytanki to seria książek dla małych dzieci rozwijających się prawidłowo lub starszych dzieci z deficytami, na przykład z autyzmem, a także dla osób starszych, u których nastąpiło znaczne obniżenie sprawności umysłowej będące wynikiem starzenia się lub różnych zaburzeń, na przykład afazji. Celem tej serii jest ćwiczenie czytania ze zrozumieniem prostych zdań oraz zdobywanie i utrwalanie wiadomości na temat rozmaitych miejsc, zwyczajów i relacji z innymi osobami. W tej publikacji przedstawiono zagadnienia dotyczące wsi: budynki gospodarskie, uprawiane rośliny oraz wiejskie zwierzęta i korzyści płynące z ich hodowli.
Publikacja przedstawia 33 często spotykane sytuacje społeczne, z jakimi muszą się zmierzyć bohaterowie komiksu. Dotyczą one m.in.:relacji rówieśniczych,bezpieczeństwa i dobrych nawyków,skutecznej komunikacji,rozwiązywania konfliktów,dylematów moralnych,budowania asertywnej postawy,empatii,bezpiecznego surfowania po internecie oraz korzystania z urządzeń mobilnych.Każda z historyjek składa się z krótkiego opisu oraz zadań do wykonania. Dzieci muszą uzupełnić dialogi, wykazać się empatią, wpisując myśli lub uczucia bohaterów, a także odpowiedzieć na zadane pytania. Komiks społeczny to książka skierowana do dzieci w wieku 7-13 lat, ich terapeutów, nauczycieli oraz rodziców. Forma publikacji sprawdzi się podczas indywidualnej pracy z dzieckiem, a także w trakcie zajęć grupowych czy lekcji profilaktyczno-wychowawczych.
Karty pracy są przeznaczone dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym oraz tych mających trudności z osiąganiem podstawowych celów edukacyjnych. Stanowią część pakietu „Żyję w społeczeństwie” – zestawu przygotowanego dla szkół specjalnych przysposabiających do pracy. Pracując z kartami pracy, uczniowie przyswajają i utrwalają wiadomości potrzebne każdemu młodemu człowiekowi, który pragnie brać aktywny udział w życiu swojej społeczności. Wśród różnorodnych materiałów znajdują się m.in.: · wzory pism – przystępny i praktyczny miniprzewodnik z podpowiedziami, jak stworzyć pismo do urzędu (skargę, podanie, odwołanie, prośbę) · instrukcje zachowań – schematy ułatwiające odnalezienie się w przestrzeni publicznej i w sytuacjach społecznych (np. w gabinecie lekarskim, restauracji czy sklepie) · naklejki i wypychanki – atrakcyjne dodatki, dzięki którym nauka nie zmieni się w przykrą konieczność · karty pracy – dostosowane do potrzeb szkół przysposabiających do pracy. Treści – praktyczne, dostosowane do wyzwań codzienności i przedstawione w zrozumiały sposób – odpowiadają na realne potrzeby młodych ludzi przygotowujących się do samodzielnego życia. Materiał, uwzględniający specyfikę edukacji w szkołach przysposabiających do pracy, zawiera różnorodne zagadnienia związane m.in. z: · emocjami i relacjami międzyludzkimi · zasadami savoir-vivre’u · prawami człowieka oraz prawami przysługującymi osobom niepełnosprawnym · organizacją czasu wolnego. Uzupełnieniem kart pracy jest podręcznik. Publikacja może być też wykorzystana podczas zajęć korekcyjno-kompensacyjnych i rewalidacyjnych.
Jak sobie poradzić, JEŻEli jesteś inny? Doskonale wiedzą o tym JEŻE! Takie jak malutka Ada, która pewnego dnia zawitała w ogródku pewnego przedszkola Jej perypetie zostały przedstawione w formie ilustrowanej historyjki o tym, jak kochać siebie za to, jakim się jest. Opowieść z pewnością zainteresuje nauczycieli, pedagogów i rodziców, ale przede wszystkim dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, które:- przeżywają lęk związany z różnymi sytuacjami dnia codziennego,- chcą nauczyć się rozpoznawać swoje emocje i je nazywać,- pragną zdobyć umiejętność akceptacji siebie i innych,- potrzebują, by złagodzić ich smutek,- borykają się z poczuciem odmienności i osamotnienia.Książka może też stać się dobrą podpowiedzią, jak rozmawiać z dziećmi o ich lękach i trudnościach. Zadanie to ułatwia dołączony do każdej części barometr emocji - pracując z nim, mali czytelnicy szybko nauczą się, jak określać stany emocjonalne i jak sobie z nimi radzić.Mierząc się na co dzień ze zmorami, które zaburzają beztroski, dziecięcy świat, zainspirowałam się do stworzenia czegoś w rodzaju pomostu pomiędzy strachem, złością i smutkiem a rozmową z dorosłym i poczuciem bezpieczeństwa. Powstała w ten sposób opowieść bawi, a przede wszystkim uczy, mówi o tym, jak kochać siebie za to, jakim się jest. To historia, w której na kolorowych kartach przeplatają się barwne postacie, momenty niepewności, chwile radości i emocje spotykane przez nas w świecie realnym (fragment wstępu).
Co zrobić, aby uczeń czytał lektury w sposób uważny i krytyczny? Aby potrafił selekcjonować, przetwarzać i wykorzystywać informacje z tekstu? Aby uniknął czytania mechanicznego, bez zrozumienia? Z pomocą przychodzą Lektury w teleGRAFICZNYM skrócie dla klas 46 oparte na idei myślenia wizualnego.Publikacja składa się z 57 arkuszy z grafikami ułatwiających proces czytania ze zrozumieniem, analizowania i interpretowania lektur szkolnych omawianych w klasach 46. Sprawdzi się na lekcjach języka polskiego, zajęciach dodatkowych i w domu.Punkt wyjścia do rozmowy o lekturze, pomoc do redagowania tekstów, alternatywa dla kartkówki wachlarz możliwości zastosowania kart jest szeroki. Ogranicza nas jedynie wyobraźnia!
Kiedy chętniej komunikujemy się z innymi? Kiedy wiemy, że to, co mamy do przekazania, jest ważne i bliskie naszemu sercu.Karty pracy Opowiem wam o sobie ukierunkowują ucznia na pozytywne emocje i zachęcają do mówienia o sobie. Uzupełniając kolejne karty, ma on okazję opowiedzieć o tym, co jest mu bliskie. Pomogą mu w tym rysunki, podpisy, a także zdjęcia z rodzinnego archiwum pokazujące najbliższe osoby, zainteresowania, ważne wydarzenia, ulubione miejsca oraz czynności. W ten sposób uczeń stworzy na kartach pracy własną historię o sobie.Dzięki publikacji uczeń:- poszerzy swoje kompetencje komunikacyjne,- otrzyma szansę skonstruowania narzędzia pomocnego w porozumiewaniu się z innymi.
Wykreślanki 2. Zbiór ćwiczeń dla młodzieży i dorosłych z trudnościami językowymi"" to zestaw zróżnicowanych zadań, na który składają się wykreślanki typowe, obrazkowe, z kategoryzacją, słowotwórcze i literowe.Publikacja przychodzi z pomocą osobom z różnego rodzaju problemami, m.in.:- dysleksją,- afazją,- niedosłuchem,- niepełnosprawnością intelektualną,- chorobami neurodegeneracyjnymi.Wykreślanki 2 przydadzą się zarówno w szkole na zajęciach korekcyjno-kompensacyjnych czy rewalidacyjnych, w gabinecie terapeutycznym u logopedy, pedagoga, psychologa, jak i w domu. Publikacja ma atrakcyjną formułę łamigłówek, może być więc także świetnym sposobem na spędzenie wolnego czasu.Polecamy również pierwszą część serii, ""Wykreślanki"".
Dasz radę! to karty pracy do zajęć rewalidacyjnych stworzone przez nauczycielkę dla uczniów. Autorka, Małgorzata Leduchowska, pracuje z młodzieżą z orzeczeniem o niepełnosprawności intelektualnej w szkole ponadpodstawowej. Zauważyła, że uczniowie na tym poziomie kształcenia często mają problemy z czytaniem ze zrozumieniem i analizą prostych tabel czy wykresów.Publikacja przeznaczona jest dla uczniów szkół ponadpodstawowych z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim. Składa się z trzech głównych części:Praca z tekstemPraca z danymi liczbowymiPraca nad sobą.Dzięki pracy z publikacją uczniowie zyskają umiejętności potrzebne nie tylko w szkole, ale również w codziennym życiu. Zadania związane z wyzwaniami każdego dnia, od analizowania przepisów kulinarnych przez odczytywanie danych z ogłoszeń po rozpoznawanie własnych emocji, to cenna pomoc dla młodych ludzi.
Jeśli chcesz pomóc dziecku z autyzmem komunikować się werbalnie, to książka dla Ciebie!Startujemy z rozwojem mowy w autyzmie! nowy poradnik Kate Wilde, autorki Logistyki autyzmu zawiera proste wskazówki, jak pobudzić rozwój języka, stawiając na współpracę z dzieckiem i opierając się na jego wrodzonej inteligencji. W książce opisano też techniki, które sprawdzą się w pracy z dorosłymi osobami ze spektrum autyzmu.Przewodnik powstał z myślą o rodzicach, krewnych, terapeutach, nauczycielach i opiekunach dzieci lub osób dorosłych, które nie porozumiewają się werbalnie albo robią to w niewielkim stopniu za pomocą artykułowanych dźwięków, pojedynczych słów lub krótkich fraz. Autorka podpowiada, jak skutecznie reagować na przejawy echolalii i powtarzalne pytania, aby wesprzeć dziecko, zbudować z nim więź, dostarczyć mu wiele radości, a wreszcie pomóc rozwinąć drzemiące w nim zdolności językowe.Kate Wilde całe życie zawodowe poświęciła pracy z dziećmi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. W ramach trwającej ponad 25 lat współpracy z Autism Treatment of America była terapeutką ponad 1500 dzieci z różnych stron świata. Obecnie jest dyrektorem Programu Son-Rise. Mieszka w Suffolku w Wielkiej Brytanii.
Prezentowany zestaw to praktyczny niezbędnik dla każdego psychologa pracującego z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Sprawdzi się zarówno w pracy w gabinecie, jak i w placówkach oświatowych. Publikacja zawiera materiały do wykorzystania podczas prowadzenia konsultacji dla rodziców (wzory dokumentów i kwestionariuszy), a także w bezpośredniej pracy z dziećmi (karty pracy, arkusz obserwacji i scenariusze zajęć grupowych).Teczka zawiera:wzór karty informacyjnej;wzór zgody na uczestnictwo w spotkaniach z psychologiem;wzór wniosku o wydanie opinii psychologicznej;kwestionariusz wywiadu z rodzicami;arkusz obserwacji dziecka;kwestionariusz dla rodziców;5 scenariuszy zajęć grupowych dla dzieci rozwijających sferę emocjonalną, społeczną i poznawczą;karty pracy, w tym 2 gry planszowe, poruszające takie tematy, jak: emocje, rozwód, sytuacje społeczne.
Trening szkolny. Ćwiczenia korekcyjno-kompensacyjne to zbiór zadań mających na celu rozwijanie i stymulowanie funkcji psychofizycznych dzieci. Odbywa się to poprzez ćwiczenia: percepcji wzrokowej, percepcji słuchowej, koordynacji wzrokowo-słuchowej, grafomotoryki, koncentracji, orientacji przestrzennej, wyobraźni, pamięci, logicznego myślenia, sprawności manualnej, czytania i pisania, liczenia.Dodatkowo część zadań zawartych w tym zeszycie dotyczy wiadomości, które dziecko zdobywa w klasie 1.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?