Książka składa się z sześciu rozdziałów, z których każdy poświęcony jest jednej głosce. Rymowanki są napisane tak, aby ćwiczona głoska znalazła się w sąsiedztwie różnych dźwięków w odpowiednim miejscu w wyrazie: nagłosie, śródgłosie, wygłosie.
Wszystkie rymowanki zawarte w zbiorze oparte są o ten sam schemat rytmiczny, co może ułatwić ich czytanie i skupienie się na właściwej wymowie. Dzięki zabawom z rymowankami zawartymi w tej publikacji dziecko nie tylko doskonali prawidłową wymowę, ale również uczy się słuchania ze zrozumieniem, wzbogaca słownictwo oraz rozwija poczucie rytmu.
Po opuszczenia bezpiecznego łona matki i wylądowaniu na tej hałaśliwej, rozdygotanej planecie nie może nam się przydarzyć nic lepszego niż bycie blisko matczynego serca, odczuwanie ciepła, pulsowania i zapachu matki. Wtedy łagodniej przechodzimy traumę pierwszej separacji i lepiej zaopatrzeni wkraczamy w trudny i długotrwały proces uczenia się samodzielności. Leżenie w wygodnej chuście u boku mamy to nieuświadomione marzenie wielu przeszłych pokoleń niemowląt i mam - i niewątpliwy przyczynek do większego szczęścia wielu następnych.
Niniejsza książeczka jest zbiorem pomysłów na urozmaicenie codziennych posiłków dla dzieci. Proponowane dania są proste do wykonania, tak by mogły je zrobić maluchy w wieku przedszkolnym - oczywiście pod okiem rodziców lub opiekunów, gdyż niektóre posiłki należy przygotować przy użyciu noża i wykałaczek. Celem książki jest pokazanie, że zabawy w kuchni mogą być zarówno pożyteczne, jak i przyjemne. Przedstawione posiłki są kolorowe i zabawne, wykonane z produktów łatwo dostępnych: pieczywa, nabiału, jajek, owoców, warzyw, dżemu, keczupu. Wszystko po to, aby umilić posiłek niejadkom. Dania te można wykonywać na zajęciach w przedszkolu lub w domu. Doskonale nadają się na przyjęcia urodzinowe.
Dzięki przedstawionym propozycjom dzieci uczą się szacunku do żywności, gdyż wykonane "dzieła" można od razu zjeść ze smakiem, a nie wyrzucać do kosza, jak robi się to w przypadku pieczątek z ziemniaków czy wyklejanek z makaronu. Dzieci przygotowując własne posiłki, uczą się także samodzielności, rozwijają zdolności manualne i twórcze.
Książkę tę powinien mieć na swojej półce każdy rodzic. Dzięki niej będzie wiedział, jak się zachować, gdy jego dziecko zachoruje. Nie zawsze musi biec od razu do lekarza, bo ? jak się okazuje ? wiele dolegliwości może wyleczyć sam w domu. Poradnik ten ma mu pomóc w rozpoznaniu choroby i leczeniu dziecka. Rodzic znajdzie w nim podstawowe informacje o 20 najczęściej pojawiających się dolegliwości, takich jak: kolka, egzema, pasożyty, bóle brzucha, alergie. Przeczyta, jakie są symptomy, kiedy się pojawiają, jakie mogą mieć skutki, a przede wszystkim ? jak pomóc dziecku przejść przez chorobę i wyzdrowieć. Będzie też wiedział, które objawy świadczą o poważniejszej chorobie i wymagają konsultacji z lekarzem.
W książce przedstawione są wyniki badań przeprowadzonych przez Romana Bielickiego w trzech polskich uczelniach: Akademii Bydgoskiej, Wyższej Szkole Pedagogicznej TMP w Warszawie oraz Elbląskiej Uczelni Humanistyczno-Ekonomicznej. Celem Autora była analiza opinii studentów resocjalizacji o skuteczności oddziaływań korekcyjnych oraz wpływ na tę opinię postrzegania przez badanych czynników kryminogennych (np. kontroli społecznej, sytuacji anomii, poczucia nieegalitarności). Książka przeznaczona jest dla studentów pedagogiki, zwłaszcza resocjalizacyjnej, nauczycieli akademickich oraz osób zajmujących się resocjalizacją skazanych.
"Już sam tytuł książki sugeruje interdyscyplinarne podejście i zainteresowania naukowe Autora. Jego orientacja jest współcześnie preferowana, szczególnie przy rozwiązywaniu problemów o charakterze psychospołecznym. (...) Książka ma dużą wartość poznawczą i praktyczną. Wartość poznawcza wyraża się w założonym przez Autora celu eksplanacyjnym, opisie tego celu świadczącym o wysokim poziomie erudycyjnym. Autor nie ogranicza się tylko do cytowania cudzych myśli, krytycznie poddaje je własnej refleksji naukowej".
Prof. zw. dr hab. Ryszard Parzęcki
Poradnik napisany językiem lekkim, zwięzłym i jasnym, z zabawnymi przykładami z praktyki Autorki, może być lekturą przystępną dla każdego rodzica, opiekuna czy nauczyciela. Jest to pozycja dla tych, którzy chcą w sposób mądry czuwać nad poprawnym rozwojem mowy swojego dziecka, nawet jeśli dopiero czekają na narodziny upragnionego maleństwa.
W książce objaśniony jest proces mówienia oraz etapy jego rozwoju (głużenie, gaworzenie, okres melodii, wyrazu, zdania, swoistej mowy dziecięcej). Znajdują się w niej podpowiedzi, w jaki sposób wspomagać ten rozwój, nie tylko poprzez czytanie bajek, mówienie do dziecka i śpiewanie mu, ale także zajęcia ruchowe i manualne, rozmowy i uważne słuchanie. Czytelnik otrzyma również przestrogi przed zachowaniami, które mogą ten rozwój zahamować lub opóźnić.
Niniejszy program jest ułożony w oparciu o podstawę programową Rozporządzenia Ministerstwa Edukacji Narodowej i Sportu (MENiS) z dnia 23 grudnia 2008 roku. Umożliwia wykorzystywanie różnorodnych rozwiązań merytoryczno-metodycznych
Układ treści kształcenia i obszarów ma charakter spiralny. Do poszczególnych działów programu powraca się w każdym cyklu edukacji i rozszerza się zakres zakładanych osiągnięć, za każdym razem uwzględniając zasadę stopniowania trudności. Programy są skonstruowane tak, by korzystająca z nich osoba mogła dostosować je do indywidualnych możliwości wychowanków.
Proponowany program zawiera zadania szkoły, cele rewalidacyjne i edukacyjne, procedury osiągania celów rewalidacyjnych, wybór metod pracy oraz treści kształcenia opracowane w oparciu o podstawę programową kształcenia ogólnego dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym. Ukierunkowany jest na dziecko niepełnosprawne oraz jego potrzeby. Obejmuje trzy obszary:
Obszar I – Obsługiwanie samego siebie: „Ja z samym sobą”
Obszar II – Uspołecznienie: „Ja i otoczenie”
Obszar III – Rozwijanie sprawności i umiejętności: „Ja w środowisku szkolnym”
Lekcje dla uczniów z autyzmem i specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Etap obrazka KARTY PRACYPublikacja została opracowana przez zespół psychologów i pedagogów ze Specjalnego Ośrodka Rewalidacyjno-Wychowawczego dla Dzieci i młodzieży z Autyzmem w Gdańsku w następującym składzie: Marzena Bednarz, Joanna Bladowska, Karolina Kluczkowska, Weronika Lubocka, Eliza Ludkiewicz, Agnieszka Maślaczyk-Trzasko, Angelika Miłosz, Małgorzata Okoniewska, Olga Sniezhko, Magdalena Sowińska, Lidia Szczepańska, Marzena Żmuda-Trzebiatowska.Karty pracy zostały przygotowane w oparciu o podstawę programową kształcenia ogólnego dla uczniów z niepełnosprawnością umysłową w stopniu umiarkowanym i w szczególny sposób uwzględniają specyfikę edukacji osób z autyzmem. Pozwalają na utrwalenie i pogłębienie wiedzy społeczno-przyrodniczej przedstawionej w podręczniku ,,Ja i mój świat"". Różnorodne i ciekawie zilustrowane ćwiczenia przeplatane są zadaniami plastycznymi i elementami zabawy. Poziom trudności zadań wzrasta w kolejnych tematach. Część ćwiczeń tego samego typu planowo się powtarza, co, co pozwala uczniom na samodzielną pracę i stopniowe zdobywanie poszczególnych umiejętności.Rozpoznając i wskazując poszczególne osoby, przedmioty i zjawiska, uczniowie uczą się nowych pojęć związanych z ich najbliższym otoczeniem. Nazywając obiekty prezentowane na zdjęciach i ilustracjach oraz odpowiadając na pytania zawarte w tekście, rozwijają umiejętności językowe. Rozpoznając własne i cudze stany emocjonalne, nabywają umiejętności społecznych. Dopasowując elementy, ćwiczą zdolności percepcyjne. Rozwiązując proste labirynty lub uzupełniając ciągi przedmiotów, uczą się myślenia przyczynowo-skutkowego. Wykonując różnorodne zadania grafomotoryczne i plastyczne, stopniowo kształtują zdolności manualne.
Autorka w swej pracy porusza problem diagnozowanego ostatnio coraz częściej zaburzenia rozwoju, jakim jest autyzm. Pomimo przeprowadzenia wielu badań wciąż nie wiemy, jak dochodzi do jego powstania, nie potrafimy więc mu zapobiegać, a w przypadku wielu osób dobrać dającej oczekiwane efekty terapii.
Książka składa się z pięciu rozdziałów. W pierwszym Autorka dokonuje obszernego przeglądu stanowisk dotyczących sformułowania samej definicji autyzmu (w tym jej zakresu) oraz jego przyczyn. Czyni to w powiązaniu z opisem innych, zbliżonych pod względem objawów zaburzeń. Drugi i trzeci rozdział to próba opisu objawów autyzmu oraz zastanowienia się nad tym, jak je wykryć najwcześniej, co w sposób oczywisty może przynieść wiele pozytywnych konsekwencji. W rozdziale czwartym Autorka zawarła przegląd metod, jakimi mogą posłużyć się specjaliści przy podjęciu wczesnej interwencji wobec osób z autyzmem. Część ostatnia to swego rodzaju poradnik dla rodziców zawierający szereg rad na temat tego, co zrobić, by ułatwić rodzicom opiekę nad dzieckiem, i jakie sposoby wykorzystać w codziennej, efektywnej pracy zmierzającej do minimalizacji jego problemów w późniejszym życiu osobistym i zawodowym, a przez to do podniesienia poziomu życia jego oraz jego najbliższego otoczenia (rodziny).
Książkę swoją Autorka adresuje przede wszystkim do rodziców, którzy podejrzewają autyzm u swojego dziecka lub którzy usłyszeli już tę diagnozę. Z pracy skorzystają też osoby zainteresowane problemem z racji rodzaju swoich studiów czy wykonywanej pracy zawodowej.
Niniejsza książka powstała z nadzieją, że pomoże wielu z nas w wyzwoleniu się z lęku przed śmiercią i przygotowaniu na spotkanie z nią, abyśmy u kresu życia mogli powiedzieć za Seneką:
Kocham się, życie, ze względu na dobrodziejstwo śmierci.
Jest to pozycja kierowana do uczniów mających problemy z prawidłową analizą i syntezą wzrokową, co skutkuje trudnościami w czytaniu i pisaniu. Pomoc ta składa się z kart zawierających materiał obrazkowy i literowy ułożony według stopnia trudności – od najprostszych kształtów do trudnych wyrazów.
Ćwiczenia usprawniające funkcje wzrokowe mają służyć:
- sprawnemu rozpoznawaniu liter i zauważaniu drobnych różnic między nimi,
- wyrobieniu sprawności całościowego ujmowania wyrazu,
- kształceniu pamięci wzrokowej,
- wyrobieniu sprawności prawidłowego odwzorowywania,
- usprawnieniu koordynacji wzrokowo-ruchowej i czasowo-przestrzennej,
- podniesieniu poziomu graficznego pisma.
Ćwiczenia te kształtują także podstawowe umiejętności matematyczne, jak liczenie, znajomość figur geometrycznych i orientację w kierunkach.
Ćwiczenia zawarte w tym zbiorze przeznaczone są przede wszystkim dla młodzieży z dysleksją rozwojową, ale korzystać z nich mogą wszyscy uczniowie, którzy mają trudności z koncentracją uwagi. Uwaga ma znaczący wpływ na przebieg innych procesów poznawczych, np. takich jak zapamiętywanie czy spostrzeganie. Są to procesy decydujące o postępach w uczeniu się. Jeśli więc łatwo się rozpraszasz, często się zamyślasz, jesteś niecierpliwy, trudno Ci zabrać się do nauki, często odkładasz różne sprawy, masz trudności ze zrozumieniem poleceń, często mylisz cyfry i litery, często popełniasz różnego rodzaju pomyłki, masz trudności z podzielnością uwagi, to ćwiczenia zawarte w tej książce przeznaczone są dla Ciebie. Publikację tę gorąco poleca prof. Marta Bogdanowicz, jako pozycję o wielu walorach merytorycznych i praktycznych, jako pierwszą publikację poświęconą problemowi uwagi i koncentracji.
Aby pisanie stało się dla dzieci łatwe i przyjemne, muszą one wykonać wiele ćwiczeń, dzięki którym usprawnią rękę i ukształtują właściwe nawyki dotyczące prawidłowego kreślenia liter i łączenia ich w wyrazach. Ćwiczenia powinny także sprawiać dzieciom przyjemność, dlatego między innymi przygotowano zeszyty pod tytułem Lubię ładnie pisać.
Wszystkie dzieci chcą ładnie pisać. Pomóżmy im opanować tę sztukę !
Różne sposoby na wredne choroby to zbiór wierszyków adresowanych do najmłodszych. Zaprezentowane tu teksty umożliwiają przekazanie dzieciom treści z zakresu edukacji prozdrowotnej w sposób odpowiadający ich możliwościom poznawczym. Humor i konkretno-wyobrażeniowe ujęcie tematów to istotne cechy zamieszczonych tu utworów.
Jest to jedna z trzech publikacji, które tworzą komplet materiałów potrzebnych do przeprowadzenia diagnozy rozwoju ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym.
W książce znajduje się:
arkusz monitoringu rozwoju ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym (arkusz ten zawiera obszary, działy, podstawę programową, treści nauczania oraz polecenia i pytania skierowane do ucznia objętego badaniem wiadomości i umiejętności z różnych zakresów wynikających z realizacji podstawy programowej);
analiza jakościowa i ilościowa wyników przeprowadzonej diagnozy z wykorzystaniem opracowanego narzędzia badań, czyli arkusza monitoringu rozwoju ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym;
diagnoza rozwoju społeczno-emocjonalnego i poznawczego ucznia z niepełnosprawnością w stopniu umiarkowanym – podsumowanie wyników jakościowych i ilościowych arkusza monitoringu rozwoju ucznia;
informacja o stopniu opanowania przez ucznia wiadomości i umiejętności wynikających z realizacji podstawy programowej.
NAUKA PISANIA METODĄ PŁYNNEGO RUCHUĆwiczenia koniczynowePublikacja służy nauce wprawnego, płynnego i estetycznego pisania, opartej na metodzie szczegółowo przedstawionej w podręczniku pt. Nauka pisania metodą płynnego ruchu. Ćwiczenia przedstawione w niniejszym zeszycie nazwano koniczynowymi, ponieważ do powstania każdej litery prowadzi określony ruch pióra wzdłuż figury nazwanej koniczyną kaligraficzną. Książka jest przeznaczona przede wszystkim dla uczniów w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Powstała także z myślą o osobach dorosłych - nauczycielach edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej oraz rodzicach, którzy dbają o wszechstronny rozwój swoich podopiecznych. Do kompletu należą także: Julian Brudzewski, ,,Nauka pisania metodą płynnego ruchu. Podręcznik dla nauczycieli edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej""; Julian Brudzewski, ,,Ortografia w obrazkach. Ćwiczenia"".
Neurolingwistyczne programowanie może wpłynąć pozytywnie na efektywność terapii logopedycznej i profesjonalizm logopedów. Autorzy książki Harald Panknin (coach i logopeda) oraz Urban Elsässer (psycholog, psychoterapeuta, muzykoterapeuta, logopeda) przedstawiają proste narzędzia NLP pomocne w codziennej pracy z pacjentem, ilustrując ich stosowanie opisami przypadków.
Teczka 3: WIOSNA to propozycja pomocy dydaktycznej dla nauczycieli, pedagogów i terapeutów pracujących z uczniami niepełnosprawnymi intelektualnie w stopniu umiarkowanym i znacznym, ze sprzężeniami oraz z dziećmi mającymi trudności w uczeniu się. Karty mogą być wykorzystywane przez rodziców do pracy z dziećmi w domu w celu podtrzymania ciągłości procesu edukacyjnego, a także jako urozmaicenie codziennych zajęć.
Układ kart oraz forma i treść ćwiczeń dostosowane są do rozkładu materiału, którym posługują się nauczyciele i terapeuci pracujący z uczniami niepełnosprawnymi intelektualnie oraz są zgodne z podstawą programową MEN z 23 grudnia 2008 roku.
Funkcjonowanie osobiste i społeczne. Karty pracy dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną.
Teczka 4: LATO to propozycja pomocy dydaktycznej dla nauczycieli, pedagogów i terapeutów pracujących z uczniami niepełnosprawnymi intelektualnie w stopniu umiarkowanym i znacznym, ze sprzężeniami oraz z dziećmi mającymi trudności w uczeniu się. Karty mogą być wykorzystywane przez rodziców do pracy z dziećmi w domu w celu podtrzymania ciągłości procesu edukacyjnego, a także jako urozmaicenie codziennych zajęć.
Układ kart oraz forma i treść ćwiczeń dostosowane są do rozkładu materiału, którym posługują się nauczyciele i terapeuci pracujący z uczniami niepełnosprawnymi intelektualnie oraz są zgodne z podstawą programową MEN z 23 grudnia 2008 roku.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?