W książce przedstawione zostało rzadkie zaburzenie genetyczne ? zespół Williamsa. Autorka na podstawie własnych badań, obserwacji oraz literatury bardzo szczegółowo omawia cechy charakterystyczne dla tego zaburzenia ? uwarunkowanie genetyczne, specyficzną budowę mózgu, wygląd fizyczny, problemy zdrowotne, funkcjonowanie poznawcze oraz społeczno-emocjonalne, niepełnosprawność intelektualną. Nie ogranicza się jednak tylko do cech negatywnych ? podkreśla uzdolnienia językowe i muzyczne, łatwość w nawiązywaniu kontaktów oraz silną empatię. W drugiej części książki Autorka opisała wyniki własnych badań, których celem było poznanie typowych dla zaburzenia właściwości rozwoju poznawczego oraz społeczno-emocjonalnego. Dzięki określeniu profilu rozwoju w tym zakresie osób z zespołem Williamsa możliwe stało się ustalenie, które funkcje w przypadku tych osób w sposób szczególny wymagają usprawnienia.
Książkę tę adresujemy do rodziców, którzy pragną przez zabawę rozwijać mowę swojego dziecka. Autorki proponują tu proste, ale skuteczne ćwiczenia warg, języka i podniebienia miękkiego oraz ćwiczenia oddechowe, słuchowe i ortofoniczne. Dzieciom w czasie zabaw towarzyszą zabawki wykonane przez rodzica na szydełku lub z papieru. Są to sympatyczny Smok Gerwazy, zabawna Szalona Rękawica, 10 zielonych żabek i wiele innych. Druga część książki to podpowiedzi, jak wykonać daną maskotkę.
Ćwiczenia i pomoce zostały sprawdzone przez logopedę. Pisze ona w ?Przedmowie?: ?Dzieci uczą się przez zabawę, dlatego też książka ta znalazła się w Państwa rękach. Zawiera ona szereg ciekawych dla dzieci zabaw prowokujących do ćwiczenia prawidłowej wymowy. (...) Zabawy logopedyczne zawarte w tej książce zacieśniają więzi między dzieckiem i otaczającymi go ludźmi. To niezwykle ważne w uczeniu malucha skutecznej komunikacji, która ma przemożny wpływ na jego rozwój społeczny?.
?Aby zostać rodzicem i mieć dzieci, nie trzeba kończyć żadnych kursów, zdawać egzaminów, poświęcać czasu na szkolenia. Wychowanie dziecka to poważne wyzwanie. Tak naprawdę uczymy się go przez całe życie? - tymi słowami Autor rozpoczyna swoje rozważania, bo zdaje sobie sprawę z tego, że każde dziecko jest inne, każda sytuacja jest inna, dlatego proces wychowania jest tak trudny, tym bardziej że dotyczy najdroższej dla rodziców osoby. Dorośli często są bezradni w obliczu pojawiających się problemów. Do specjalistów idą w ostateczności, a najpierw próbują znaleźć rozwiązanie, zasięgając rady swoich rodziców, znajomych, czytając poradniki lub artykuły w Internecie. Książka ta jest właśnie taką pierwszą pomocą w najczęściej pojawiających się problemach wychowawczych. Zawiera również rady, co robić, jak postępować, aby problemy te w ogóle się nie pojawiły.
"Książka stanowi ciekawą próbę pokazania podstawowych mechanizmów rządzących procesem wychowania w rodzinie i poznania sensu budzących rodzicielskie wątpliwości i obawy sytuacji wychowawczych. Jest także zestawem podstawowych sugestii i rad skierowanych do rodziców, podsuwających pomysły rozwiązania danego problemu czy ułatwiających im wybrnięcie z trudnego wychowawczego kontaktu z własnym dzieckiem".
dr hab. Danuta Borecka-Biernat
Dzięki tej lekturze każdy zainteresowany może wzbogacić swój warsztat instruktorski (nauczycielski) w taki sposób, aby jego lekcje narciarstwa nie tylko dostarczały dzieciom (i dorosłym) więcej radości, ale również były bardziej efektywne dydaktycznie.
Dr hab. Tomasz Frołowicz
Zaprezentowane w niniejszym zeszycie szlaczki są przeznaczone dla najmłodszych dzieci, które dopiero co rozpoczynają naukę pisania albo do takiej nauki się przygotowują. Zeszyt ten rozpoczynają szlaczki łatwe, wyraźne, w kształcie prostych figur geometrycznych m.in. z kątami ostrymi. W dalszej części jest coraz więcej szlaczków literopodobnych bądź zawierających podstawowe krzywizny liter.W szlaczkach - koncentraczkach chodzi nie tylko o to, by dziecko z mniejszą lub większą dokładnością powtarzało wzorzec, lecz również o to, by starało się narysować taki sam szlaczek jak ten wzorcowy na początku. Stąd została wprowadzona kratka. Ćwiczący powinien zauważyć, ile kratek obejmuje szlaczek, ile wynosi jego wysokość i szerokość oraz poszczególne elementy.
Zeszyt 1 stanowi uzupełnienie książki zatytułowanej Metoda Integracji sensorycznej we wspomaganiu rozwoju mowy u dzieci z uszkodzeniami ośrodkowego układu nerwowego.
Zawiera krótką charakterystykę bazowych systemów zmysłowych oraz ćwiczenia i strategie terapeutyczne do ich usprawniania.
Adresowany jest m.in. do terapeutów SI w celu ułatwienia opracowywania programów terapeutycznych. Wiele wskazówek i praktycznych rozwiązań znajdą w nim także inni specjaliści pracujący z dziećmi ze sprzężonymi zaburzeniami.
Materiał został opracowany tak, aby umożliwić stymulację systemów zmysłowych w warunkach tzw. gabinetowych.
Zeszyt powstał również z myślą o rodzicach, którzy mając zalecenia do pracy z dzieckiem w domu, często nie wiedzą, jakie wybrać pomoce i jak z nich korzystać.
Książka składa się z sześciu rozdziałów, z których każdy poświęcony jest jednej głosce. Rymowanki są napisane tak, aby ćwiczona głoska znalazła się w sąsiedztwie różnych dźwięków w odpowiednim miejscu w wyrazie: nagłosie, śródgłosie, wygłosie.
Wszystkie rymowanki zawarte w zbiorze oparte są o ten sam schemat rytmiczny, co może ułatwić ich czytanie i skupienie się na właściwej wymowie. Dzięki zabawom z rymowankami zawartymi w tej publikacji dziecko nie tylko doskonali prawidłową wymowę, ale również uczy się słuchania ze zrozumieniem, wzbogaca słownictwo oraz rozwija poczucie rytmu.
Po opuszczenia bezpiecznego łona matki i wylądowaniu na tej hałaśliwej, rozdygotanej planecie nie może nam się przydarzyć nic lepszego niż bycie blisko matczynego serca, odczuwanie ciepła, pulsowania i zapachu matki. Wtedy łagodniej przechodzimy traumę pierwszej separacji i lepiej zaopatrzeni wkraczamy w trudny i długotrwały proces uczenia się samodzielności. Leżenie w wygodnej chuście u boku mamy to nieuświadomione marzenie wielu przeszłych pokoleń niemowląt i mam - i niewątpliwy przyczynek do większego szczęścia wielu następnych.
Zwykle, gdy dowiaduję się, że Carol Gray pracuje nad nową publikacją, nie mogę się doczekać chwili, w której będę mógł przeczytać, co nowego ma do powiedzenia na temat tego, jak dzieci z ASD postrzegają i odbierają świat. Wiem, że innowacyjne pomysły i strategie jej autorstwa wykorzystam w praktyce klinicznej, a publikację będę polecał nauczycielom, rodzicom i współpracownikom. Czytając Nowe historyjki społeczne jeszcze przed ich oficjalnym wydaniem, pomyślałem sobie: „Carol, znowu ci się udało!”, trzymałem bowiem w dłoniach kolejną wyjątkową pozycję, dzięki której dzieci z ASD lepiej pojmą siebie i swoje miejsce w społeczeństwie. Carol doskonale rozumie świat osób z autyzmem oraz jednostek neurotypowych, a jej historyjki przydają się obu stronom, wspierając wzajemne zrozumienie, komunikację i akceptację.
Z PRZEDMOWY dr. Tony’ego Attwooda
W środku znajdziesz pogrupowane tematycznie historyjki z następujących działów:
• Historyjki uczą
• Zmiana
• Błędy
• Ja i moje uczucia
• Święta i prezenty
• Umiejętności interpersonalne i przyjaźń
• Dręczenie
• Zrozumieć dorosłych
• Dom i otoczenie
• Szkoła
• Planeta Ziemia
Historyjki społeczne nareszcie po polsku. Metoda opracowana przez Carol Gray, choć prosta, okazuje się zaskakująco skuteczna w usprawnianiu funkcjonowania społecznego osób ze spektrum autyzmu.
Niniejsza książeczka jest zbiorem pomysłów na urozmaicenie codziennych posiłków dla dzieci. Proponowane dania są proste do wykonania, tak by mogły je zrobić maluchy w wieku przedszkolnym - oczywiście pod okiem rodziców lub opiekunów, gdyż niektóre posiłki należy przygotować przy użyciu noża i wykałaczek. Celem książki jest pokazanie, że zabawy w kuchni mogą być zarówno pożyteczne, jak i przyjemne. Przedstawione posiłki są kolorowe i zabawne, wykonane z produktów łatwo dostępnych: pieczywa, nabiału, jajek, owoców, warzyw, dżemu, keczupu. Wszystko po to, aby umilić posiłek niejadkom. Dania te można wykonywać na zajęciach w przedszkolu lub w domu. Doskonale nadają się na przyjęcia urodzinowe.
Dzięki przedstawionym propozycjom dzieci uczą się szacunku do żywności, gdyż wykonane "dzieła" można od razu zjeść ze smakiem, a nie wyrzucać do kosza, jak robi się to w przypadku pieczątek z ziemniaków czy wyklejanek z makaronu. Dzieci przygotowując własne posiłki, uczą się także samodzielności, rozwijają zdolności manualne i twórcze.
Zamieszczone w tej książce dyktanda są kolejnym wariantem dyktand Zofii Handzel.
Tutaj dziecko zaznacza na siatce współrzędnych punkty i łączy je, tworząc figurę, którą następnie wypełnia wskazanym kolorem. Z połączenia kilku kolorowych figur powstaje rysunek, np. wiewiórka, rakieta, latawiec, kwiatek.
Książkę tę powinien mieć na swojej półce każdy rodzic. Dzięki niej będzie wiedział, jak się zachować, gdy jego dziecko zachoruje. Nie zawsze musi biec od razu do lekarza, bo ? jak się okazuje ? wiele dolegliwości może wyleczyć sam w domu. Poradnik ten ma mu pomóc w rozpoznaniu choroby i leczeniu dziecka. Rodzic znajdzie w nim podstawowe informacje o 20 najczęściej pojawiających się dolegliwości, takich jak: kolka, egzema, pasożyty, bóle brzucha, alergie. Przeczyta, jakie są symptomy, kiedy się pojawiają, jakie mogą mieć skutki, a przede wszystkim ? jak pomóc dziecku przejść przez chorobę i wyzdrowieć. Będzie też wiedział, które objawy świadczą o poważniejszej chorobie i wymagają konsultacji z lekarzem.
W książce przedstawione są wyniki badań przeprowadzonych przez Romana Bielickiego w trzech polskich uczelniach: Akademii Bydgoskiej, Wyższej Szkole Pedagogicznej TMP w Warszawie oraz Elbląskiej Uczelni Humanistyczno-Ekonomicznej. Celem Autora była analiza opinii studentów resocjalizacji o skuteczności oddziaływań korekcyjnych oraz wpływ na tę opinię postrzegania przez badanych czynników kryminogennych (np. kontroli społecznej, sytuacji anomii, poczucia nieegalitarności). Książka przeznaczona jest dla studentów pedagogiki, zwłaszcza resocjalizacyjnej, nauczycieli akademickich oraz osób zajmujących się resocjalizacją skazanych.
"Już sam tytuł książki sugeruje interdyscyplinarne podejście i zainteresowania naukowe Autora. Jego orientacja jest współcześnie preferowana, szczególnie przy rozwiązywaniu problemów o charakterze psychospołecznym. (...) Książka ma dużą wartość poznawczą i praktyczną. Wartość poznawcza wyraża się w założonym przez Autora celu eksplanacyjnym, opisie tego celu świadczącym o wysokim poziomie erudycyjnym. Autor nie ogranicza się tylko do cytowania cudzych myśli, krytycznie poddaje je własnej refleksji naukowej".
Prof. zw. dr hab. Ryszard Parzęcki
Poradnik napisany językiem lekkim, zwięzłym i jasnym, z zabawnymi przykładami z praktyki Autorki, może być lekturą przystępną dla każdego rodzica, opiekuna czy nauczyciela. Jest to pozycja dla tych, którzy chcą w sposób mądry czuwać nad poprawnym rozwojem mowy swojego dziecka, nawet jeśli dopiero czekają na narodziny upragnionego maleństwa.
W książce objaśniony jest proces mówienia oraz etapy jego rozwoju (głużenie, gaworzenie, okres melodii, wyrazu, zdania, swoistej mowy dziecięcej). Znajdują się w niej podpowiedzi, w jaki sposób wspomagać ten rozwój, nie tylko poprzez czytanie bajek, mówienie do dziecka i śpiewanie mu, ale także zajęcia ruchowe i manualne, rozmowy i uważne słuchanie. Czytelnik otrzyma również przestrogi przed zachowaniami, które mogą ten rozwój zahamować lub opóźnić.
Niniejszy program jest ułożony w oparciu o podstawę programową Rozporządzenia Ministerstwa Edukacji Narodowej i Sportu (MENiS) z dnia 23 grudnia 2008 roku. Umożliwia wykorzystywanie różnorodnych rozwiązań merytoryczno-metodycznych
Układ treści kształcenia i obszarów ma charakter spiralny. Do poszczególnych działów programu powraca się w każdym cyklu edukacji i rozszerza się zakres zakładanych osiągnięć, za każdym razem uwzględniając zasadę stopniowania trudności. Programy są skonstruowane tak, by korzystająca z nich osoba mogła dostosować je do indywidualnych możliwości wychowanków.
Proponowany program zawiera zadania szkoły, cele rewalidacyjne i edukacyjne, procedury osiągania celów rewalidacyjnych, wybór metod pracy oraz treści kształcenia opracowane w oparciu o podstawę programową kształcenia ogólnego dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym. Ukierunkowany jest na dziecko niepełnosprawne oraz jego potrzeby. Obejmuje trzy obszary:
Obszar I – Obsługiwanie samego siebie: „Ja z samym sobą”
Obszar II – Uspołecznienie: „Ja i otoczenie”
Obszar III – Rozwijanie sprawności i umiejętności: „Ja w środowisku szkolnym”
Lekcje dla uczniów z autyzmem i specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Etap obrazka KARTY PRACYPublikacja została opracowana przez zespół psychologów i pedagogów ze Specjalnego Ośrodka Rewalidacyjno-Wychowawczego dla Dzieci i młodzieży z Autyzmem w Gdańsku w następującym składzie: Marzena Bednarz, Joanna Bladowska, Karolina Kluczkowska, Weronika Lubocka, Eliza Ludkiewicz, Agnieszka Maślaczyk-Trzasko, Angelika Miłosz, Małgorzata Okoniewska, Olga Sniezhko, Magdalena Sowińska, Lidia Szczepańska, Marzena Żmuda-Trzebiatowska.Karty pracy zostały przygotowane w oparciu o podstawę programową kształcenia ogólnego dla uczniów z niepełnosprawnością umysłową w stopniu umiarkowanym i w szczególny sposób uwzględniają specyfikę edukacji osób z autyzmem. Pozwalają na utrwalenie i pogłębienie wiedzy społeczno-przyrodniczej przedstawionej w podręczniku ,,Ja i mój świat"". Różnorodne i ciekawie zilustrowane ćwiczenia przeplatane są zadaniami plastycznymi i elementami zabawy. Poziom trudności zadań wzrasta w kolejnych tematach. Część ćwiczeń tego samego typu planowo się powtarza, co, co pozwala uczniom na samodzielną pracę i stopniowe zdobywanie poszczególnych umiejętności.Rozpoznając i wskazując poszczególne osoby, przedmioty i zjawiska, uczniowie uczą się nowych pojęć związanych z ich najbliższym otoczeniem. Nazywając obiekty prezentowane na zdjęciach i ilustracjach oraz odpowiadając na pytania zawarte w tekście, rozwijają umiejętności językowe. Rozpoznając własne i cudze stany emocjonalne, nabywają umiejętności społecznych. Dopasowując elementy, ćwiczą zdolności percepcyjne. Rozwiązując proste labirynty lub uzupełniając ciągi przedmiotów, uczą się myślenia przyczynowo-skutkowego. Wykonując różnorodne zadania grafomotoryczne i plastyczne, stopniowo kształtują zdolności manualne.
Autorka w swej pracy porusza problem diagnozowanego ostatnio coraz częściej zaburzenia rozwoju, jakim jest autyzm. Pomimo przeprowadzenia wielu badań wciąż nie wiemy, jak dochodzi do jego powstania, nie potrafimy więc mu zapobiegać, a w przypadku wielu osób dobrać dającej oczekiwane efekty terapii.
Książka składa się z pięciu rozdziałów. W pierwszym Autorka dokonuje obszernego przeglądu stanowisk dotyczących sformułowania samej definicji autyzmu (w tym jej zakresu) oraz jego przyczyn. Czyni to w powiązaniu z opisem innych, zbliżonych pod względem objawów zaburzeń. Drugi i trzeci rozdział to próba opisu objawów autyzmu oraz zastanowienia się nad tym, jak je wykryć najwcześniej, co w sposób oczywisty może przynieść wiele pozytywnych konsekwencji. W rozdziale czwartym Autorka zawarła przegląd metod, jakimi mogą posłużyć się specjaliści przy podjęciu wczesnej interwencji wobec osób z autyzmem. Część ostatnia to swego rodzaju poradnik dla rodziców zawierający szereg rad na temat tego, co zrobić, by ułatwić rodzicom opiekę nad dzieckiem, i jakie sposoby wykorzystać w codziennej, efektywnej pracy zmierzającej do minimalizacji jego problemów w późniejszym życiu osobistym i zawodowym, a przez to do podniesienia poziomu życia jego oraz jego najbliższego otoczenia (rodziny).
Książkę swoją Autorka adresuje przede wszystkim do rodziców, którzy podejrzewają autyzm u swojego dziecka lub którzy usłyszeli już tę diagnozę. Z pracy skorzystają też osoby zainteresowane problemem z racji rodzaju swoich studiów czy wykonywanej pracy zawodowej.
Niniejsza książka powstała z nadzieją, że pomoże wielu z nas w wyzwoleniu się z lęku przed śmiercią i przygotowaniu na spotkanie z nią, abyśmy u kresu życia mogli powiedzieć za Seneką:
Kocham się, życie, ze względu na dobrodziejstwo śmierci.
Jest to pozycja kierowana do uczniów mających problemy z prawidłową analizą i syntezą wzrokową, co skutkuje trudnościami w czytaniu i pisaniu. Pomoc ta składa się z kart zawierających materiał obrazkowy i literowy ułożony według stopnia trudności – od najprostszych kształtów do trudnych wyrazów.
Ćwiczenia usprawniające funkcje wzrokowe mają służyć:
- sprawnemu rozpoznawaniu liter i zauważaniu drobnych różnic między nimi,
- wyrobieniu sprawności całościowego ujmowania wyrazu,
- kształceniu pamięci wzrokowej,
- wyrobieniu sprawności prawidłowego odwzorowywania,
- usprawnieniu koordynacji wzrokowo-ruchowej i czasowo-przestrzennej,
- podniesieniu poziomu graficznego pisma.
Ćwiczenia te kształtują także podstawowe umiejętności matematyczne, jak liczenie, znajomość figur geometrycznych i orientację w kierunkach.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?