Ćwiczenia zawarte w tym zbiorze przeznaczone są przede wszystkim dla młodzieży z dysleksją rozwojową, ale korzystać z nich mogą wszyscy uczniowie, którzy mają trudności z koncentracją uwagi. Uwaga ma znaczący wpływ na przebieg innych procesów poznawczych, np. takich jak zapamiętywanie czy spostrzeganie. Są to procesy decydujące o postępach w uczeniu się. Jeśli więc łatwo się rozpraszasz, często się zamyślasz, jesteś niecierpliwy, trudno Ci zabrać się do nauki, często odkładasz różne sprawy, masz trudności ze zrozumieniem poleceń, często mylisz cyfry i litery, często popełniasz różnego rodzaju pomyłki, masz trudności z podzielnością uwagi, to ćwiczenia zawarte w tej książce przeznaczone są dla Ciebie. Publikację tę gorąco poleca prof. Marta Bogdanowicz, jako pozycję o wielu walorach merytorycznych i praktycznych, jako pierwszą publikację poświęconą problemowi uwagi i koncentracji.
Aby pisanie stało się dla dzieci łatwe i przyjemne, muszą one wykonać wiele ćwiczeń, dzięki którym usprawnią rękę i ukształtują właściwe nawyki dotyczące prawidłowego kreślenia liter i łączenia ich w wyrazach. Ćwiczenia powinny także sprawiać dzieciom przyjemność, dlatego między innymi przygotowano zeszyty pod tytułem Lubię ładnie pisać.
Wszystkie dzieci chcą ładnie pisać. Pomóżmy im opanować tę sztukę !
Różne sposoby na wredne choroby to zbiór wierszyków adresowanych do najmłodszych. Zaprezentowane tu teksty umożliwiają przekazanie dzieciom treści z zakresu edukacji prozdrowotnej w sposób odpowiadający ich możliwościom poznawczym. Humor i konkretno-wyobrażeniowe ujęcie tematów to istotne cechy zamieszczonych tu utworów.
Jest to jedna z trzech publikacji, które tworzą komplet materiałów potrzebnych do przeprowadzenia diagnozy rozwoju ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym.
W książce znajduje się:
arkusz monitoringu rozwoju ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym (arkusz ten zawiera obszary, działy, podstawę programową, treści nauczania oraz polecenia i pytania skierowane do ucznia objętego badaniem wiadomości i umiejętności z różnych zakresów wynikających z realizacji podstawy programowej);
analiza jakościowa i ilościowa wyników przeprowadzonej diagnozy z wykorzystaniem opracowanego narzędzia badań, czyli arkusza monitoringu rozwoju ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym;
diagnoza rozwoju społeczno-emocjonalnego i poznawczego ucznia z niepełnosprawnością w stopniu umiarkowanym – podsumowanie wyników jakościowych i ilościowych arkusza monitoringu rozwoju ucznia;
informacja o stopniu opanowania przez ucznia wiadomości i umiejętności wynikających z realizacji podstawy programowej.
NAUKA PISANIA METODĄ PŁYNNEGO RUCHUĆwiczenia koniczynowePublikacja służy nauce wprawnego, płynnego i estetycznego pisania, opartej na metodzie szczegółowo przedstawionej w podręczniku pt. Nauka pisania metodą płynnego ruchu. Ćwiczenia przedstawione w niniejszym zeszycie nazwano koniczynowymi, ponieważ do powstania każdej litery prowadzi określony ruch pióra wzdłuż figury nazwanej koniczyną kaligraficzną. Książka jest przeznaczona przede wszystkim dla uczniów w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Powstała także z myślą o osobach dorosłych - nauczycielach edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej oraz rodzicach, którzy dbają o wszechstronny rozwój swoich podopiecznych. Do kompletu należą także: Julian Brudzewski, ,,Nauka pisania metodą płynnego ruchu. Podręcznik dla nauczycieli edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej""; Julian Brudzewski, ,,Ortografia w obrazkach. Ćwiczenia"".
Neurolingwistyczne programowanie może wpłynąć pozytywnie na efektywność terapii logopedycznej i profesjonalizm logopedów. Autorzy książki Harald Panknin (coach i logopeda) oraz Urban Elsässer (psycholog, psychoterapeuta, muzykoterapeuta, logopeda) przedstawiają proste narzędzia NLP pomocne w codziennej pracy z pacjentem, ilustrując ich stosowanie opisami przypadków.
Teczka 3: WIOSNA to propozycja pomocy dydaktycznej dla nauczycieli, pedagogów i terapeutów pracujących z uczniami niepełnosprawnymi intelektualnie w stopniu umiarkowanym i znacznym, ze sprzężeniami oraz z dziećmi mającymi trudności w uczeniu się. Karty mogą być wykorzystywane przez rodziców do pracy z dziećmi w domu w celu podtrzymania ciągłości procesu edukacyjnego, a także jako urozmaicenie codziennych zajęć.
Układ kart oraz forma i treść ćwiczeń dostosowane są do rozkładu materiału, którym posługują się nauczyciele i terapeuci pracujący z uczniami niepełnosprawnymi intelektualnie oraz są zgodne z podstawą programową MEN z 23 grudnia 2008 roku.
Funkcjonowanie osobiste i społeczne. Karty pracy dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną.
Teczka 4: LATO to propozycja pomocy dydaktycznej dla nauczycieli, pedagogów i terapeutów pracujących z uczniami niepełnosprawnymi intelektualnie w stopniu umiarkowanym i znacznym, ze sprzężeniami oraz z dziećmi mającymi trudności w uczeniu się. Karty mogą być wykorzystywane przez rodziców do pracy z dziećmi w domu w celu podtrzymania ciągłości procesu edukacyjnego, a także jako urozmaicenie codziennych zajęć.
Układ kart oraz forma i treść ćwiczeń dostosowane są do rozkładu materiału, którym posługują się nauczyciele i terapeuci pracujący z uczniami niepełnosprawnymi intelektualnie oraz są zgodne z podstawą programową MEN z 23 grudnia 2008 roku.
Książka ta jest jedną z trzech publikacji, które tworzą komplet materiałów potrzebnych do przeprowadzenia diagnozy rozwoju ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym.
W publikacji tej znajdują się:
- wskazówki merytoryczno-metodyczne na temat tego, co powinien zawierać program edukacyjno-terapeutyczny;
- opis struktury indywidualnego programu indywidualno-terapeutycznego;
- ramowy program edukacyjno-terapeutyczny opracowany zgodnie z podstawą programową dla dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym;
- szczegółowy indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny do diagnozy i obserwacji dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym.
FUNKCJONOWANIE OSOBISTE I SPOŁECZNEKARTY PRACY DLA UCZNIÓW Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ -Zima Funkcjonowanie osobiste i społeczne. Karty pracy dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną. Teczka 2: ZIMA to propozycja pomocy dydaktycznej dla nauczycieli, pedagogów i terapeutów pracujących z uczniami niepełnosprawnymi intelektualnie w stopniu umiarkowanym i znacznym, ze sprzężeniami oraz z dziećmi mającymi trudności w uczeniu się. Karty mogą być wykorzystywane przez rodziców do pracy z dziećmi w domu w celu podtrzymania ciągłości procesu edukacyjnego, a także jako urozmaicenie codziennych zajęć. Zarówno układ, jak i treść ćwiczeń odpowiadają rozkładowi materiału nauczania dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną i są zgodne z podstawą programową MEN z 23 grudnia 2008 roku. W serii Funkcjonowanie osobiste i społeczne. Karty pracy dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną znajdują się także: Teczka 1: JESIEŃ, Teczka 3: WIOSNA, Teczka 4: LATO.Teczka 2: ZIMA zawiera ćwiczenia tematyczne dotyczące:o ważnych świąt przypadających na okres zimy,o cech charakterystycznych zimy,o odpowiedniego ubioru,o członków rodziny,o zwierząt i ptaków w okresie zimy,o bezpieczeństwa podczas zabaw i sportów zimowych.
"Polecana książka stanowi treściwe kompendium wiedzy o najczęstszych rodzajach niepełnosprawności. W sposób syntetyczny przedstawia specyfikę danego rodzaju zaburzenia, symptomy, przyczyny, sposób diagnozowania oraz formy pomocy. Jest interesująca i pożyteczna, przyda się zarówno do studiowania tych zagadnień, jak i w pracy zawodowej z osobami niepełnosprawnymi".
Prof. zw. dr hab. Marta Bogdanowicz
W niniejszej książce autorzy, Leslie S. Greenberg i Jeanne C. Watson, eksperci w dziedzinie terapii skoncentrowanej na emocjach (emotion-focused therapy - EFT), opisują zastosowanie tej techniki u pacjentów z depresją. Greenberg i Watson przytaczają wyniki badań, w których EFT porównano z terapią poznawczo-behawioralną i terapią skoncentrowaną na kliencie oraz wskazują, w jaki sposób pokierować leczeniem EFT, by było ono skuteczne u pacjentów depresyjnych.
W publikacji omówiono naturę depresji oraz różnorakie metody jej leczenia, a także rolę emocji w tym procesie.
Terapia depresji skoncentrowana na emocjach ma wymiar przede wszystkim praktyczny, choć rozważania mają solidne podstawy teoretyczne. Konkretnym narzędziom terapeutycznym towarzyszą opisy przypadków, tzn. zapisy z sesji oraz omówienie leczenia. Książka stanowi doskonałe wprowadzenie do EFT dla wszystkich, którzy chcieliby stosować tę technikę w leczeniu pacjentów z depresją.
Celem przyświecającym tej monografii jest przedstawienie problematyki przedwczesnego rodzicielstwa z perspektywy rozwojowej i klinicznej na tle całokształtu biopsychospołecznej sytuacji młodych ludzi [...], należy bowiem zrobić wszystko, by nastoletnim rodzicom pomóc w uruchomieniu w nich oraz w najbliższym otoczeniu takich zasobów psychospołecznych, które pozwolą im sprostać wyzwaniom przedwczesnego macierzyństwa i ojcostwa. [...] W celu pokazania konkretnych wyzwań, z którymi muszą się zmierzyć nastoletnie matki i ojcowie, publikacja jest ilustrowana licznymi przykładami z praktyki klinicznej. ze Wstępu
Pozycję tę adresujemy do osób zajmujących się lub interesujących szeroko pojętymi naukami społecznymi i humanistycznymi, a więc pracowników akademickich, studentów, pracowników instytucji edukacyjnych i kulturalnych. ""Tożsamość jako zjawisko społeczne i indywidualne z jednej strony uznawana jest za problem uniwersalny, powszechny i wieloaspektowy, z drugiej natomiast wciąż partykularny i jednowymiarowy. Można co prawda wyróżnić wiele jej rodzajów oraz sposobów kształtowania, ale jest ona w swej istocie tylko (albo aż) poznaniem, zrozumieniem, zaakceptowaniem bądź odrzuceniem. Jest szczególną formą interakcji. (...)Pojęcie tożsamości (...) jest różnie definiowane. Z jednej strony więc trzeba pamiętać o jego >wszechogarniającejjaźniinnego
Metoda Dobrego Startu (MDS) jest przeznaczona dla dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym oraz dla dzieci starszych, których rozwój psychoruchowy przebiega wolniej lub nieharmonijnie.Ćwiczenia MDS są wskazane dla dzieci przygotowujących się do nauki czytania i pisania, natomiast niezbędne w przypadku dzieci ryzyka dysleksji oraz osób o opóźnionym rozwoju psychoruchowym - niepełnosprawnych intelektualnie i fizycznie.
Zadania zamieszczone w tej książce przeznaczone są dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych. Służą przede wszystkim do doskonalenia koncentracji uwagi i spostrzegawczości. Aby rozwiązać zadania, uczeń musi się wykazać umiejętnością logicznego myślenia, bystrością i dobrą pamięcią. W czasie wykonywania ćwiczeń rozwija orientację w przestrzeni i percepcję wzrokową. Poziom trudności zadań jest zróżnicowany – między trudniejszymi, oznaczonymi gwiazdkami, znajdują się łatwiejsze, stanowiące odpoczynek dla umysłu. Urozmaicony charakter zadań sprawi, że uczeń nie zniechęci się tak szybko i chętnie wykona zaproponowane polecenia.
Książka ta powstała z myślą o najmłodszych dzieciach objętych terapią logopedyczną. Ponieważ przedszkolaki nie potrafią jeszcze czytać, ćwiczenia opierają się na ilustracjach. Każdy obrazek to nowe słowo, każde słowo to kolejna realizacja ćwiczonej głoski.
Ćwiczenia podzielone są na grupy: najpierw maluch wykonuje ćwiczenia wstępne – nazywania – potem przechodzi do zadań wymagających twórczego myślenia, kojarzenia, analizy słuchowej, spostrzegawczości i sprawności manualnej. Ćwiczenia logopedyczne zgromadzone w tej publikacji są więc w naturalny sposób połączone z twórczą zabawą i nauką.
Wśród ćwiczeń znajdują się domina, kolorowanki, wykreślanki, labirynty i wiele innych łamigłówek. Ogółem książka prezentuje zbiór ponad 400 wyrazów opracowanych w 64 zadaniach.
Zostać wegetarianinem to lektura obowiązkowa dla każdego, kto jest zainteresowany dietą, z której wyeliminowano nie tylko mięso, ale także produkty odzwierzęce; zarówno dla doświadczonego wegetarianina, jak i osoby stawiającej swoje pierwsze kroki w świecie tofu i soi. Autorki, weganki z wieloletnim stażem i dietetyczki, w wyczerpujący sposób opisują zalety diet wegetariańskiej i wegańskiej, podpierając własne poglądy solidnymi dowodami naukowymi. Rozprawiają się z mitami, które w ciągu lat narosły wokół wegetarianizmu, np. o obowiązkowym niedoborze żelaza i witaminy B12 u osób niejedzących mięsa czy ich gorszym zdrowiu.
Vesanto Melina i Brenda Davis udowadniają nawet, że stosując zalecenia diety wegańskiej, wszyscy możemy długie lata cieszyć się doskonałą kondycją fizyczną i psychiczną.
Publikacja jest zbiorem bardzo przydatnych i praktycznych informacji potrzebnych do zrozumienia zaburzeń przetwarzania sensorycznego. Przeznaczona jest przede wszystkim dla nauczycieli i rodziców oraz osób, które na co dzień prowadzą zajęcia z dziećmi. Oprócz ważnych zagadnień teoretycznych na temat integracji sensorycznej w książce można znaleźć liczne formularze, listy kontrolne i tabele służące do wstępnych badań i wykrywania problemów z przetwarzaniem sensorycznym u dzieci w różnym wieku. Wszystkie formularze są do wielokrotnego wykorzystania (format i układ wygodny do kopiowania).
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?