W ciągu ostatniego stulecia u niektórych dzieci obserwuje się utratę umiejętności ruchowych. Dzieci te mogą wpadać na meble, mieć trudności z pisaniem i rysowaniem, a także szybko zyskiwać łatkę niezdarnych czy nawet niegrzecznych.
Prosty program ćwiczeń, opracowany przez Goeffa Platta, pomaga dzieciom z dyspraksją przezwyciężyć trudności związane z planowaniem ruchu i w pełni cieszyć się aktywnością fizyczną. Ćwiczenia nie wymagają specjalistycznego sprzętu (można je wykonywać zarówno w sali gimnastycznej, jak i w ogrodzie, w parku lub na polu), stanowią dla dziecka świetną zabawę, a jednocześnie są na tyle łatwe, że może poprowadzić je każdy rodzic lub nauczyciel. Książka zawiera też praktyczne wskazówki organizacyjne oraz wprowadzenie teoretyczne, wyjaśniające, czym jest dyspraksja.
Test Mój profil dominacji to narzędzie, w którym do diagnozy modelu lateralizacji zostały wykorzystane zadania obrazkowe. Nowa formuła testu oparta na projekcjach graficznych sprawdziła się również bardzo dobrze w diagnozie dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym oraz uczniów z niepełnosprawnością intelektualną. Pozycja ta składa się z części teoretycznej i praktycznej. W pierwszej z nich czytelnicy znajdą garść informacji o lateralizacji i jej wpływie na proces uczenia się, opis procedury badawczej oraz wskazówki i scenariusze zabaw do pracy z dziećmi z zaburzoną lateralizacją. Drugą część stanowi blok kart z zestawem do badania dzieci, które nie ukończyły siódmego roku życia, oraz osób z niepełnosprawnością intelektualną.
Książka zawiera dziewięćdziesiąt prac plastycznych wykonanych na papierze za pomocą pokrytych farbami opuszków palców, pędzelka oraz cienkopisu. Ta jakże prosta i tania forma zabawy urozmaici dzieciom czas, rozwijając ich wyobraźnię, wrażliwość, cierpliwość oraz sprawność manualną. Podane przykłady mają najmłodszych zainspirować do własnych, twórczych poszukiwań oraz zainteresować nie tylko rodziców, ale również nauczycieli przedszkolnych i wczesnoszkolnych.
Zadania zawarte w niniejszej książce mają na celu pobudzanie rozwoju funkcji percepcyjno-motorycznych. Ćwiczenia skonstruowano w taki sposób, by usprawniać jednocześnie motorykę małą, percepcję wzrokową, spostrzegawczość, koordynację wzrokowo-ruchową, orientację w przestrzeni oraz koncentrację uwagi. Ponadto dziecko, wykonując wieloetapowe zadania, uczy się cierpliwości i wytrwałości. Rozwija również kreatywność, stając się autorem jedynego w swoim rodzaju dzieła. Poza tym doświadcza wielu pozytywnych emocji towarzyszących procesowi tworzenia. Wykorzystując Grafomozaiki, można bawić się na wiele sposobów, a każdy z nich będzie dobry, jeśli tylko sprawi dziecku radość.
Indywidualne Programy Edukacyjno-Terapeutyczne zostały przygotowane z myślą o nauczycielach specjalnych ośrodków szkolnowychowawczych, specjalistach pracujących z uczniami z niepełno-sprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym, a także studentach pedagogiki specjalnej. Proponowany program umożliwia wykorzystywanie różnorodnych rozwiązań merytorycznometodycznych. Pozwala na swobodę w zakresie doboru zagadnień, ćwiczeń, materiałów, celów, zadań oraz metod i form pracy wspomagających proces uczenia się i wychowania. Ze względu na specyfikę zaburzeń w upośledzeniu umysłowym stopnia umiarkowanego układ treści ma charakter spiralny, czyli do poszczególnych cykli tema-tycznych powraca się, aby je pogłębić, zwiększając zakres wiedzy i opanowania umiejętności.Niniejsza publikacja została przygotowana w oparciu o rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 sierpnia 2012 roku oraz z dnia 30 kwietnia 2013 roku.
Niniejsza pozycja to kolejny zeszyt w serii, która powstała z myślą o dzieciach przygotowujących się do nauki pisania oraz mających z nią trudności.
Celem proponowanych ćwiczeń jest:
kształtowanie nawyku prawidłowego posługiwania się narzędziami do rysowania i pisania (pisakiem, długopisem, ołówkiem, kredką itp.);
wyrabianie przyzwyczajenia przyjmowania prawidłowej postawy oraz właściwego układania obu rąk podczas pisania;
kształcenie płynności i precyzji ruchów ręki ułożonej w pozycji odpowiedniej przy pisaniu;
doskonalenie koncentracji uwagi;
rozwijanie wyobraźni i spostrzegawczości wzrokowej;
usprawnianie koordynacji wzrokowo-ruchowej.
Publikacja została opracowana przez zespół psychologów i pedagogów ze Specjalnego Ośrodka Rewalidacyjno-Wychowawczego dla Dzieci i Młodzieży z Autyzmem w Gdańsku w następującym składzie: Marzena Bednarz, Joanna Bladowska, Karolina Kluczkowska, Weronika Lubocka, Eliza Ludkiewicz, Agnieszka Maślaczyk-Trzasko, Angelika Miłosz, Małgorzata Okoniewska, Magdalena Sowińska, Aleksandra Szakiewicz, Marzena Żmuda-Trzebiatowska.
Do podręcznika „Ja i mój świat 2” przygotowano 23 prezentacje multimedialne. Jest to innowacyjna, atrakcyjna dla uczniów pomoc dydaktyczna, utrwalająca zdobytą wiedzę. Do każdego tematu przygotowano jedną prezentację. Jej interaktywność przyciąga uwagę dziecka, pozwala mu w ciekawy sposób poszerzyć swoją wiedzę, jest bodźcem do rozpoczęcia dialogu z drugą osobą.
Książka powstała z myślą o dorosłych i dzieciach, którzy mogą się razem bawić w to, co służy rozwojowi integracji sensorycznej. Po publikację sięgną więc osoby pracujące z dziećmi o szczególnych potrzebach edukacyjnych, nauczyciele przedszkoli i klas młodszych, a także rodzice i dziadkowie.
Zabawy z towarzyszącymi im wierszykami zostały podzielone na pięć części odnoszących się do sposobu odbierania bodźców z otoczenia. Są to: propriocepcja, układ przedsionkowy, dotyk, słuch i wzrok.
Publikacja Powiem ci, jak się uczyć jest odpowiedzią na potrzeby rodziców zatroskanych o rozwój swoich dzieci oraz nauczycieli, trenerów i wychowawców, którzy czują chęć wzbogacenia swojego warsztatu o narzędzia pomagające uczniom w nauce i czekają na inspirujące pomysły oraz przykładowe materiały do pracy. Autorzy przekazują w książce dotychczas zebrane doświadczenie i wiedzę o tym, jak w swojej codziennej pracy z dziećmi „przemycać” zasady i metody uczenia się. Wszystkie proponowane w publikacji techniki mogą być stosowane w szkole i w domu przez osoby, które nie muszą mieć do tego specjalnych uprawnień. Wystarczy pozytywne nastawienie i poczucie humoru, które pozwala dzieciom się odblokować, a dzięki temu pełniej wykorzystać własne możliwości.
W poszczególnych rozdziałach publikacji czytelnik znajdzie:
wskazówki i założenia metodyczne dotyczące wprowadzania zasad i metod uczenia się w codzienną praktykę szkolną i domową;
niezbędną wiedzę („w pigułce”) o uczeniu się (podstawy funkcjonowania mózgu, pamięć, higiena pracy);
podstawowe informacje o stylach uczenia się;
przykładowe ćwiczenia i pomoce, które będą przydatne podczas wprowadzania technik uczenia się.
Karol Mroziński – poeta, dziennikarz, prawie prawnik. Szuka poklasku na Facebooku, kolekcjonuje serduszka na Twitterze, śledzi trendy żywieniowe na Instagramie. Kontakt z rzeczywistością łapie jedynie, gdy rozładuje się bateria w jego telefonie. Mieszka z psem Fajfusem na warszawskim Grochowie. Styl Karola Mrozińskiego jest porównywany do pisarstwa Rolanda Topora, Borisa Viana, Marka Hłaski oraz Charlesa Bukowskiego.
Razzmatazz jest jego debiutanckim zbiorem opowiadań. Zgodnie ze znaczeniem tytułowego słowa (ang. razzmatazz – spektakularny, efekciarski, olśniewający) przedstawia w nim historie drobne, krzykliwe i zwodnicze.
Szumiące przygody to zbiór przyjaznych opowiadań zawierających zabawy i ćwiczenia logopedyczne. Książka jest przeznaczona dla dzieci uczących się wymawiać głoskę sz i mających trudności z realizacją tego dźwięku. Razem z Szymkiem, głównym bohaterem, najmłodsi mają okazję pokonywać kolejne etapy terapii. Zbiór może sprawdzić się jako ciekawe zadanie logopedyczne do poduszki. Poza walorami edukacyjnymi spełnia również funkcję motywacyjną i terapeutyczną.
SKALE OBSERWACJI ZACHOWANIA DZIECI I RODZICÓW UCZESTNICZĄCYCH W ZAJĘCIACH RUCHU ROZWIJAJĄCEGOJest to czytelnie przedstawione narzędzie badawcze stosowane do oceny wpływu zajęć prowadzonych Metodą Ruchu Rozwijającego (MRR) Weroniki Sherborne na uczestników, zwłaszcza w zakresie rozwoju poznawczego, emocjonalnego, społecznego i ruchowego.W książce zamieszczono dwie skale. Skala Obserwacji Zachowania Dzieci (SOZ-D) służy do oceny skuteczności zajęć prowadzonych MRR oraz ich wpływu na rozwój dziecka. Ułatwia prowadzenie i rejestrację obserwacji wybranych aspektów zachowania. Skala Obserwacji Zachowania Rodziców (SOZ-R) służy natomiast do oceny dorosłego w roli partnera dziecka podczas zajęć. Ponadto umożliwia ocenę wpływu uczestnictwa badanego w zajęciach na jego funkcjonowanie i rozwój osobisty.
Warunkiem osiągnięcia sukcesu przez dziecko jest opanowanie umiejętności czytania i pisania. Od posiadania tych zdolności zależy bardzo wiele, to one decydują o powodzeniu bądź niepowodzeniu w nauce, a także o chęci uczenia się i o radości ze zdobywania wiedzy. Problemy w zakresie czytania i pisania wynikają najczęściej z niezrozumienia przez dziecko świata głosek i świata liter. Dorośli znajdują się w świecie liter, natomiast dzieciom bliższy jest świat głosek. Zadanie dorosłych polega na logicznym ukazaniu stosunków między tymi dwoma światami. Bez tego nie jest możliwe nauczanie czytania i pisania z jednoczesnym rozwijaniem logicznego myślenia.
Metoda pracy oparta na dialogu i narracji dla logopedów, pedagogów i psychologów
Publikacja zawiera 17 scenariuszy obrazkowych. Każdy składa się z dużych i zrozumiałych dla najmłodszych dzieci ilustracji, które dzięki swojej prostej formie skupiają uwagę maluchów na istocie wydarzeń. Scenariusze są podstawą do prowadzenia zajęć z wykorzystaniem elementów narracji. Obrazki pozwalają na wprowadzenie tematu i rozwinięcie go. Charakteryzuje je różnorodność tematyczna, dynamika akcji i ukazanie wyrazistych emocji. W dołączonych instrukcjach znajduje się sporo propozycji zabaw i przykłady uproszczonej narracji. Scenariusze zostały wielokrotnie zastosowane w praktyce terapeutycznej, uzyskały pełną akceptację dzieci. Publikacja to twórczy sposób na wspomaganie rozwoju małego dziecka.
W książce znajdują się ćwiczenia kształtujące umiejętność pisania i czytania. Na każdej rozkładówce wprowadzona jest jedna litera, dwuznak lub trójznak. Wyrazy i zdania do ćwiczeń zbudowane są tylko z liter, które zostały już omówione. Zadania są bardzo zróżnicowane. Na początku dotyczą liter i sylab, potem wyrazów, wyrażeń, zwrotów, zdań i tekstów. Uczeń wykonuje różne operacje, między innymi czyta, przepisuje, uzupełnia brakujące elementy, łączy w pary, podkreśla, wyszukuje określone słowa.Książka Pisanki i czytanki została przygotowana w oparciu o publikację Czytanki. Materiały do nauki czytania metodą sylabową i jest jej uzupełnieniem. Może być także wykorzystywana samodzielnie, jako pomoc w doskonaleniu umiejętności czytania i pisania.
„Ja i mój świat 2” wprowadza uczniów w świat czytania, zarówno metodą globalną, jak i syntetyczno-analityczną. Treści zawarte w podręczniku pozwalają na systematyczne i planowe pogłębienie wiedzy przyrodniczej i społecznej. Atrakcyjne zdjęcia i ilustracje są materiałem wyjściowym do zapoznania się z pojęciami danego tematu. Obok fotografii i obrazków umieszczono krótkie czytanki i wierszyki oraz pytania pomocnicze dla nauczyciela. Dopełnieniem podręcznika są karty pracy, zadania domowe, zabawy i piosenki. Ciekawe i nowatorskie ćwiczenia zawarte w kartach pracy i zadaniach domowych pomagają w utrwaleniu zdobywanej wiedzy, rozwijają umiejętność czytania i pisania oraz kształtują kompetencje szkolne. Pozostałe materiały dodatkowo pomagają uczniom w naturalny i atrakcyjny dla nich sposób rozwijać kompetencje językowe i umiejętności społeczne.
DZIENNIK ZAJĘĆ POZALEKCYJNYCHDziennik został opracowany zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 29 sierpnia 2014 r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji (Dz.U. z 2014 r. poz. 1170).Dziennik zawiera rozkładaną zakładkę na 18 uczniów.Na kolejne karty dziennika składają się:Tygodniowy plan zajęćDane uczniówKontakt z rodzicami/opiekunamiObecność uczniów na zajęciachProgram pracy grupyIndywidualny program pracy z uczniemRealizacja programuOcena postępów w I semestrzeOcena postępów w II semestrzePodsumowanie zajęć. Wnioski indywidualne do dalszych działańPodsumowanie zajęć. Wnioski ogólne do dalszych działańNadzór pedagogicznyRozliczenie realizacji godzinNotatki
DZIENNIK ZAJĘĆ NAUCZANIA INDYWIDUALNEGODziennik został opracowany zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 29 sierpnia 2014 r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji (Dz.U. z 2014 r. poz. 1170).Na kolejne karty dziennika składają się:Decyzja w sprawie nauczania indywidualnegoGodziny nauczania indywidualnegoTygodniowy plan zajęćWykaz treści programowych z zakresu przedmiotów objętych planem nauczaniaRealizacja programu nauczaniaZestawienie ocenInformacje na temat zachowania uczniaInformacja o realizacji programów nauczania indywidualnego, wnioski do dalszej pracyNadzór pedagogicznyRozliczenie zrealizowanych godzinKontakty z rodzicami/opiekunamiUdział ucznia w życiu szkoły
Dziennik zajęć świetlicy szkolnej zawiera m.in.:
Regulamin świetlicy szkolnej
Dzienny rozkład zajęć
Cele i zadania zajęć wychowawczo-dydaktycznych w świetlicy
Plan pracy świetlicy w I i II semestrze
Wykaz uczęszczania uczniów na zajęcia
Ważne wydarzenia z życia świetlicy
Nazdór pedagogiczny
Migracje uczniów w świetlicy
Dziennik jest przeznaczony dla terapeutów i nauczycieli prowadzących zajęcia specjalistyczne i dydaktyczno-wyrównawcze, takie jak:
– korekcyjno-kompensacyjne / terapii pedagogicznej,
– wyrównawcze z poszczególnych przedmiotów,
– gimnastyki korekcyjnej,
– socjoterapii,
– rewalidacji,
– logopedyczne,
– tyflopedagogiczne,
– surdopedagogiczne,
– rehabilitacji,
– dogoterapii,
– arteterapii itp.
Może być także wykorzystywany do dokumentowania społecznych godzin nauczyciela.
Dziennik może być używany w przedszkolach, szkołach podstawowych, gimnazjach, szkołach ponadgimnazjalnych i poradniach psychologiczno-pedagogicznych.
Na kolejne karty dziennika składają się:
Tygodniowy plan zajęć
Organizacja roku szkolnego
Program zajęć
Zapisani uczniowie, podstawowe informacje
Indywidualne programy terapii , zgoda rodziców na uczęszczanie
Informacje dotyczące frekwencji i efektów pracy
Wykaz uczęszczanie uczniów na zajęcia
Realizacja programu zajęć
Zestawienie danych dotyczących prowadzonych zajęć
Kontakty z rodzicami, nauczycielami, pedagogiem szkolnym i innymi specjalistami
Zadania dodatkowe wykonane przez nauczyciela prowadzącego zajęcia
Rozliczenie realizacji godzin zajęć pozalekcyjnych w roku szkolnym
Hospitalizacje, przeglądy dokumentacji
Notatki
Dziennik przewidziano dla 50 osób.
Dziennik opracowano na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 29 sierpnia 2014 r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji (Dz.U. z 2014 r. poz. 1170).
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?