Yashima Katsuji to barczysty yakuza, który gotów jest zrobić wszystko w imię miłości. Jednakże obiekt jego westchnień – piękna reporterka Katsuragi Yuka, ani myśli odwzajemnić uczucie. Mężczyzna nie rezygnuje łatwo i podąża za nią nawet do Hiszpanii. Na miejscu, wsutek trzęsienia ziemi, Yashima Katsuji dostaje się wraz z grupą innych Japończyków do pieczary pełnej kartagińskich żołnierzy. Tam też spotyka staruszkę, która wieszczy schyłek Kraju Kwitnącej Wiśni, podobny do tego, jaki spotkał Kartaginę.
Japan to historia stworzona przez autorów bestsellerowych japońskich komiksów – Buronsona (Hokuto no ken) i Kentaro Miurę (Berserk).
Patroni medialni: Gidlia.pl, Granice.pl, Komiksomania.pl, Poltergeist, Valkiria.net, Wirtualna Polska.
Kentaro Miura urodził się w 1966 roku w miejscowości Chiba. Rysowanie komiksów rozpoczął już w wieku 10 lat. Praktycznie cały jego czas twórczy pochłania seria Berserk, wydawana od 1990 roku. Miura trzykrotnie pracował ze znanym scenarzystą Buronsonem. Owocem współpracy były: wydany w 1989 roku Król Wilków, Legenda Króla Wilków z 1990 roku oraz komiks Japan opublikowany w 1992 roku.
Buronson to pseudonim artystyczny Yoshiyuki Okamury – znanego japońskiego scenarzysty, urodzonego w 1947 roku w miejscowości Saku, w prefekturze Nagano. Karierę w branży komiksowej rozpoczął on w 1972 rok historią Pink Punch: Miyabi. Na swoim koncie ma kilkadziesiąt tytułów (wiele z nich to wielotomowe serie). Największą sławę przyniosła mu utrzymana w postapokaliptycznym klimacie seria Hokuto no ken, do której rysunki robił Tetsuo Hara.
Shiga – alpinista, od dłuższego czasu wiedzie spokojne życie w górach. Pewnego dnia otrzymuje informację o zaginięciu córki zmarłego kilkanaście lat wcześniej przyjaciela. Zamienia luźną odzież górską na garnitur i udaje się do Tokio, by odnaleźć dziewczynę. Tam, w Shibuya, przekonuje się, że miasto często bywa bardziej zdradzieckie, niż góry, a natura ludzka potrafi pokazać swe mroczne oblicze.
Jiro Taniguchi – twórca wszechstronny, który tworzy komiksy praktycznie na każdy temat, wraca do korzeni, kiedy to w pierwszych latach swojej kariery ilustrował serie z gatunku noir.
Komiks nominowany do tegorocznej nagrody Eisnera.
Patroni medialni: Gidlia.pl, Granice.pl, Komiksomania.pl, Poltergeist, Valkiria.net , Wirtualna Polska.
Jiro Taniguchi – urodził się w 1947 roku w prefekturze Tottori w Japonii. Zadebiutował w 1971 roku w magazynie Young Comic. Dwa lata później otrzymał nagrodę Big Comic za nowelę graficzną Toi koe (Odległy głos). Kolejne dzieła przyniosły mu coraz większy rozgłos i liczne wyróżnienia. W 1997 roku razem z Jeanem „Moebiusem” Giraud (którego spotkał po raz pierwszy w 1974) tworzy Ikare (Ikar), komiks uważany za jedną z najważniejszych (o ile nie najważniejszą) koprodukcji europejsko-japońskich. Do początku XXI wieku zdobył lub był nominowany do niemalże wszystkich światowych nagród (Shogakkan Manga Sho, Nihon Mangaka Kyokai Sho, Alph`Art - Festival d`Angouleme, Eisner Award itd.). Taniguchi tworzy komiksy o różnorodnej tematyce, jednakże najczęściej przewijającymi się wątkami są natura i życie codzienne Japończyków.
Japonia z okresu Edo (1600-1868) - to tam rozgrywają się opowieści zawarte w zbiorze nowel graficznych Dwie poduszki. Bohaterowie komiksu to ludzie z innej epoki, a ich sposób postępowania czy postrzegania świata czasem odbiega od współczesnych norm. Hinako Sugiura jest jedną z nielicznych osób na świecie, które tworzą sztukę sekwencyjną w stylu ukiyo e. Jej prace nawiązują w szczególności do kibyoshi – rodzaju japońskich książek z obrazkami, wydawanych w okresie Edo, których cechą rozpoznawczą były żółto-czarne okładki oraz do twórczości Kitagawy Utamaro – jednego z największych mistrzów drzeworytu japońskiego.
Prace Hinako Sugiury zaprezentowano podczas wystawy „Komiks japoński – bogactwo stylów, bogactwo treści”. Wystawę można było oglądać od końca czerwca do 31 lipca w Centrum Sztuki Współczesnej Łaźnia w Gdańsku.
Hinako Sugiura urodziła się w 1958 roku w Tokio, zmarła w wyniku choroby nowotworowej w 2005 roku. Jej rodzice zajmowali się sprzedażą kimon i to właśnie dzięki nim artystka zainteresowała się tradycyjną sztuką japońską. Szybko zrezygnowała ze studiów i rozpoczęła badania pod okiem Shisei Inagaki – autora wielu książek poświęconych epoce Edo (1600-1868). Była również asystentką rysowniczki, poetki i eseistki Murasaki Yamady. Pierwszy komiks zatytułowany Tsugen muro no ume opublikowała w magazynie Garo w 1980 roku. Zdobyła nagrodę Japan Cartoonists' Association w 1984 i Bungei Shunju Manga w 1988 roku. W 1993 roku zrezygnowała z rysowania komisów i skupiła się głównie na przygotowywaniu publikacji poświęconych kulturze epoki Edo, była również gościem wielu programów telewizyjnych.
Patroni medialni: Gidlia.pl, Granice.pl, Komiksomania.pl, Poltergeist, Valkiria.net, Wirtualna Polska.
Rok 1996. Hamaguchi, młody chłopak, przyjeżdża do Kioto, gdzie zatrudnia się w niewielkim zakładzie tekstylnym. Wolne chwile spędza z dala od kolegów z firmy – rysując zwierzęta w zoo. Jednak jego w miarę ułożone życie zakłóca nieposłuszna córka właściciela zakładu. Co więcej, praca nie przynosi mu zadowolenia, więc gdy znajomy z Tokio mówi mu o wakacie na pewnym stanowisku, Hamaguchi rzuca wszystko i wyjeżdża do stolicy. Tam poznaje fach twórcy komiksowego i światek bohemy.
Jiro Taniguchi – urodził się w 1947 roku w prefekturze Tottori w Japonii. Zadebiutował w 1971 roku w magazynie Young Comic. Dwa lata później otrzymał nagrodę Big Comic za nowelę graficzną Toi koe (Odległy głos). Kolejne dzieła przyniosły mu coraz większy rozgłos i liczne wyróżnienia. W 1997 roku razem z Jeanem „Moebiusem” Giraud (którego spotkał po raz pierwszy w 1974) tworzy Ikare (Ikar), komiks uważany za jedną z najważniejszych (o ile nie najważniejszą) koprodukcji europejsko-japońskich. Do początku XXI wieku zdobył lub był nominowany do niemalże wszystkich światowych nagród (Shogakkan Manga Sho, Nihon Mangaka Kyokai Sho, Alph`Art - Festival d`Angouleme, Eisner Award itd.). Taniguchi tworzy komiksy o różnorodnej tematyce, jednakże najczęściej przewijającymi się wątkami są natura i życie codzienne Japończyków.
W 2009 roku Jiro Taniguchi otrzymał kolejną nominację do Eisner Award tym razem za komiks Sosakusha (Ratownik).
Patronat medialny: Gildia.pl, Granice.pl, Poltergeist, Valkiria, Wirtualna Polska, Wywrota.
Dwudziestojednoletnia Nicoletta przyjeżdża do Rzymu w poszukiwaniu matki. Porzucona w dzieciństwie, wychowywana przez dziadków, nie pała przyjaznym uczuciem do rodzicielki. Zresztą Olga również nie jest wzorowym, kochającym i troskliwym rodzicem. Obie kobiety będą musiały zmierzyć się z przeszłością i spróbować naprawić relacje między sobą. A wszystko to w scenerii uroczej restauracji, w której pracują ciekawi ludzie. „Ristorante Paradiso” to historia obyczajowa, podana przy akompaniamencie przysmaków kuchni włoskiej.
Patronat medialny: Gastronauci.pl, Gildia.pl, Granice.pl, Poltergeist, Valkiria, Wirtualna Polska, Wywrota.
Pierwszy tom Muzyki Marie zakończył się nader dramatycznie. Początek drugiego przynosi co prawda kilka odpowiedzi, ale stawia również nowe pytania. Po co została stworzona Marie? Jak wyglądałby świat bez niej? Czy ludzie są z natury dobrzy czy źli? Czy prawdziwa wiara jest tylko jedna?
Usamaru Furuya nie tylko odsłania kolejne elementy łamigłówki, przedstawiając stworzone przez siebie uniwersum coraz dokładniej, ale przede wszystkim zmusza czytelnika do głębszego zastanowienia się nad otaczającym go światem.
Patronat medialny: Gildia.pl, Granice.pl, Poltergeist, Radio Kampus, Valkiria Network, Wirtualna Polska.
Fujii wreszcie jest z Saharą. Chociaż na pierwszy rzut oka ciężko nazwać to normalnym związkiem – oboje zapracowani, obarczeni wieloma obowiązkami, ciągle na wyjazdach służbowych. Mimo tych wszystkich niedogodności Minami czuje się spełniona.
Nie wszystkim jednak humor tak dopisuje jak Fujii. Nao próbuje odzyskać równowagę po rozstaniu z kamerzystą. Natomiast Tanaka i Yugi mają problemy osobiste.
Komiks cieszy się dużą popularnością również w Korei, Francji czy Stanach Zjednoczonych. Znalazł się wśród publikacji wyróżnionych przez "Publishers Weekly" w zestawieniu najciekawszych komiksów 2008.
Miłość to nie tylko szczęście, to również cierpienie. Z pozoru tak proste, podstawowe uczucie nie zawsze łatwo jest wyrazić. Czasem brakuje odpowiednich słów, innym razem odwagi, by wypowiedzieć nawet jedno zdanie.
Miłość jest wierną przyjaciółką śmierci. Obie ukryte są w pocałunkach zazdrosnych do szaleństwa mężów, w tęsknych spojrzeniach za bliską osobą i w potokach łez nieszczęśliwych kochanków.
Ziemia Pirito to niezwykła kraina, gdzie tolerancyjni ludzie darzą sąsiadów poszanowaniem i sumiennie wykonują swoją pracę. Nie inaczej jest w Jiru, mieście-atelier. Jego mieszkańcy to mistrzowie w wytwarzaniu urządzeń pomagających ludziom w ich codziennych zajęciach. Obywatele Jiru wierzą, że czuwa nad nimi Marie. Czuje to również Kai, chłopak obdarzony nadludzkim zmysłem słuchu. Nie tylko słyszy odległe odgłosy, lecz uderzając w skałę jest również w stanie rozpoznać, jakie minerały kryją się w jej głębi. Co więcej, słyszy muzykę Marie…
Fujii próbuje wmówić sobie, że nie będzie angażować się w związki z mężczyznami, ale przecież prędzej czy później przychodzi taki moment, że każdy potrzebuje bliskości. Minami postanawia wypełnić emocjonalną pustkę w swoim życiu. Oczywiście robi to na swój sposób.
W pracy poza codziennymi zajęciami Fujii ma jeszcze na głowie szkolenie nowej pracownicy Amano. Do tego rozpoczyna pracę z panem Katagiri – osobistością znaną oraz cenioną w branży. Mężczyzna ten jest miły i czarujący, ale czy współpraca z nim będzie łatwa?
Autorka pokazuje, że świetnie rozumie medium, jakim jest komiks i wykorzystuje je do prowadzenia narracji na różnych płaszczyznach. Niesamowicie dynamiczne kadrowanie i piękna kreska sprawiają, że utwór ten zachwyca czytelnika nie tylko podejmowaną tematyką, lecz fascynuje niezwykle interesującą grafiką.
Mari Okazaki – urodzona w 1967 roku w Nagano. Ukończyła Tama Art University w Tokio. Po zakończeniu studiów do 2000 roku pracowała na pełen etat w agencji reklamowej Hokuhodo (druga co do wielkości agencja reklamowa w Japonii). Od 2000 roku zawodowo zajmuje się rysowaniem komiksów.
Praca w życiu Fujii zajmuje najważniejsze miejsce, pochłania prawie całą jej energię i pełni rolę antidotum na wszystkie problemy. Jest również przyczyną stresów i zwątpień. W końcu jak mówi sama Minami: „Praca to nie jest robienie w 100% tego, co się lubi”.
W firmie rozpoczął się właśnie okres przyjmowania i szkolenia nowych pracowników. W kwestii klientów nic się jednak nie zmienia, ciągle są wymagający i kapryśni.
Każdy z bohaterów ma niewiele czasu na życie prywatne oraz bagaż przykrych doświadczeń. Koda stracił bliską osobę, luzacki Sahara miał trudne dzieciństwo. Wszystkie postacie pojawiające się w Suppli łączy wspólna cecha, każda z nich tak, jak większość ludzi na świecie, boi się samotności i braku akceptacji.
Życie nie rozpieszcza Fujii. Problemy osobiste, kolejne zmagania z codziennymi wyzwaniami. Okropne uczucie bezradności, samotność, zagubienie - tak najkrócej można byłoby opisać to, co czuje zaganiana Minami.
Jednak nie tylko ona cierpi. Również Yugi przechodzi bardzo trudny okres. Niezależna freelancerka zaczyna się dusić w świecie wolności i braku zobowiązań.
Nowy projekt, następna reklama, wielu wymagających klientów. Atmosfera w pracy nie należy do najprzyjemniejszych, bowiem ze względu na sytuację ekonomiczną planowana jest redukcja etatów, a tego pracownicy bardzo nie lubią.
Patroni medialni: Esensja, Gazeta Studencka, Gildia.pl, Radio Kampus, Wierualna Polska.
Nakanishi jest akwizytorem sprzedającym ubezpieczenia na życie. Poniżany zarówno przez klientów, jak i zwierzchnika, za namową znajomego z Internetu postanawia zaznać w życiu odmiany, a przy okazji nieźle zarobić. Bierze udział w miejskiej grze Duds Hunt.
Nakanishi nie zna czasu rozpoczęcia rozgrywki, ale wie, że jedyna zasada, to brak jakichkolwiek zasad. Pchany chęcią łatwego zarobku, a może również zafascynowany przemocą, daje się pochłonąć Duds Hunt.
Oprócz Duds Hunt tomik zawiera również nowelę Wielopoziomowe sny.
Patronat medialny: Aleja Komiksu, Click!, CD Acition, Gildia.pl, Polter, Radio Kampus, Valkiria, Wirtualna Polska.
Tetsuya Tsutsui zadebiutował w 2002 roku na łamach Shonen Jump chyba najbardziej znanego japońskiego, pisma komiksowego. Jego pierwszym długim dziełem było Duds Hunt, którego sukces prawdopodobnie otworzył mu drogę do dalszej kariery. Chociaż jego wszystkie dotychczasowe utwory „długometrażowe” ukazały się pod szyldem Square Enix, to jak sam o sobie pisze, jest autorem niezależnym i takim pragnie pozostać.
Świadomość istnienia innej kobiety w życiu Ogiwary doprowadza Fujii do szału. Ona, on i ta trzecia, która nie tylko wie o wszystkim, ale również pracuje w tym samym zespole.
Na domiar złego w firmie rozpoczęło się przygotowywanie wielkiego projektu dla bardzo wymagającego klienta. Rywalizacja wewnątrz firmy nie wpływa dobrze na kontakty międzyludzkie. Małe zespoły konkurują ze sobą, każdy chce wygrać, więc walka jest zacięta. Do grupy, w której pracuje Fujii, dołączają dwie znane osobistości Koda Etsuro oraz Sahara Toru.
Okazuje się też, że nie tylko Minami ma skomplikowane życie. Watanabe z pozoru wyglądająca na beztroską osobę oraz obdarzona dużym dystansem do życia Yugi również borykają się z problemami osobistymi.
Po sukcesie w Japonii, seria zyskała przychylność także czytelników i krytyków w Polsce. Świadczą o tym liczne, pochlebne recenzje prasowe.
Suppli jest komiksem skierowanym do dorosłych czytelników, w szczególności do osób w przedziale wiekowym 20-35 lat, aktywnych zawodowo. Porusza problemy życia i pracy we współczesnej Japonii. Dzięki Mari Okazaki czytelnicy mogą poznać jak wygląda robienie kariery „po japońsku” i przekonać się, że wbrew pozorom życie korporacyjne jest bardzo podobne, bez względu na szerokość geograficzną. Główna bohaterka serii Minami Fujii pracuje w agencji reklamowej. Jest młoda, kreatywna, goni za sukcesem w pracy, jednak w życiu osobistym nie radzi już sobie tak dobrze. Tak jak większość zapracowanych ludzi na całym świecie ma problemy z ułożeniem sobie życia osobistego. Dobrze zna smak rozgoryczenia czy samotności.
Patronat medialny: Eesensja, Gazeta Studencka, Gildia.pl, Radio Kampus, Wirtualna Polska.
Życie Fujii jak zwykle wypełnia głównie praca: nowe zlecenia, wymagający klienci i walka o utrzymanie projektów. Mimo natłoku zajęć Minami udaje się znaleźć również czas na drobne przyjemności. Ponadto znajomość z panem Ogiwarą zapowiada się dość obiecująco. Natomiast Watanabe nie traci czasu i zbliża się do Ishidy.
Przy realizacji jednego z projektów do zespołu, w którym pracuje Fujii, dołącza Tanaka Mizuho – mężatka, która zdaniem współpracowników, świetnie łączy pracę w firmie z obowiązkami domowymi.
Suppli jest komiksem skierowanym do dorosłych czytelników, w szczególności do osób w przedziale wiekowym 20-35 lat, aktywnych zawodowo. Porusza problemy życia i pracy we współczesnej Japonii. Dzięki Mari Okazaki czytelnicy mogą poznać jak wygląda robienie kariery „po japońsku” i przekonać się, że wbrew pozorom życie korporacyjne jest bardzo podobne, bez względu na szerokość geograficzną. Główna bohaterka serii Minami Fujii pracuje w agencji reklamowej. Jest młoda, kreatywna, goni za sukcesem w pracy, jednak w życiu osobistym nie radzi już sobie tak dobrze. Tak jak większość zapracowanych ludzi na całym świecie ma problemy z ułożeniem sobie życia osobistego. Dobrze zna smak rozgoryczenia czy samotności.
Autorka pokazuje, że świetnie rozumie medium, jakim jest komiks i wykorzystuje je do prowadzenia narracji na różnych płaszczyznach. Niesamowicie dynamiczne kadrowanie i piękna kreska sprawiają, że utwór ten zachwyca czytelnika nie tylko podejmowaną tematyką, lecz fascynuje niezwykle interesującą grafiką.
Patroni medialni: Esensja, Gazeta Studencka, Gildia.pl, Radio Kampus, Wierualna Polska.
Książka ta poświęcona jest historii oraz tradycjom kulinarnym Kraju Kwitnącej Wiśni. Poza opisami produktów spożywczych i technik kulinarnych stosowanych w różnych okresach historycznych odnaleźć w niej można ciekawe informacje dotyczące roli jedzenia w życiu Japończyków na przestrzeni dziejów.
W filmach i książkach o tematyce orientalnej często można spotkać się z nietypowymi określeniami „godzina psa”, „urodzony pod znakiem świni” czy „rok konia”. Wszystkie te pojęcia związane z zodiakiem chińskim. Jest on ważnym element nie tylko kultury Kraju Środka, ale również Japonii. Niniejsza książka prezentuje głównych bohaterów zodiaku czyli zwierzęta widziane oczami mieszkańców Kraju Kwitnącej Wiśni. Publikacja przeniesie czytelnika w świat pełen mitycznych stworzeń, duchów, potworów i przybliży wyobrażenia oraz przesądy związane z poszczególnymi znakami. Podobnie jak w poprzedniej książce autorki nie zabraknie również odniesień do religii, sztuki czy nawet pop kultury japońskiej.
Anglia przez lata była areną walk, a najeźdźcy plądrowali wyspę. Wśród nich byli wikingowie, którzy na stałe zapisali się w historii. Drużyna Askellada również uczestniczy w grabieżach. Plądrują, gwałcą, mordują. Syn Thorsa, Thorfinn jest wśród nich, ale czy pozostanie bierny na te bestialstwa?
“Saga Winlandzka” to epopeja, w której nie brak intryg, pokazanych z rozmachem scen walk, berserków czy Jomswikingów - elitarnych wojowników (niektórzy badacze twierdzą, że stacjonowali oni na Wolinie!). To też barwne, nierzadko historyczne, postacie - Thorfinn, Askeladd, Floki czy Leif.
Zapraszamy na niesamowitą sagę, która zdobyła szereg nagród i jest uznawana za jedną z najlepszych serii o wikingach, jaka kiedykolwiek powstała!
Kolejna (po PLUTO i MONSTERze) seria Naokiego Urasawy debiutuje w Polsce. To opowieść o przyjaźni, marzeniach, dzieciństwie, dorastaniu, ale przede wszystkim pop-kulturowa uczta, gdzie nawiązania do wydarzeń z XX wieku wypełniają kolejne kartki. Akcja skacze między dekadami drugiej połowy ostatniego stulecia poprzedniego millenium, ukazując kolejne zmiany społeczne. 20th Century Boys - Chłopaki z XX wieku to zdobywca całego wachlarza nagród japońskich i najważniejszych światowych - Festiwalu w Angouleme oraz Eisnera (aż dwukrotnie!).
Po burzliwych wydarzeniach na farmie Ketila, niewolnicy będą musieli ponieść karę. Wkrótce na włości ma powrócić ich pan w towarzystwie synów oraz Leifa i jego załogi. Jednak nie będzie powodów do radości. Kanut, który przeszedł wyraźną przemianę, również zmierza do majątku Ketila i jest gotów siłą zagarnąć żyzne ziemie.
„Saga Winlandzka” to epopeja, w której nie brak intryg, pokazanych z rozmachem scen walk, berserków czy Jomswikingów, elitarnych wojowników (niektórzy badacze twierdzą, że stacjonowali oni na Wolinie!). To też barwne, nierzadko historyczne, postacie – Thorfinn, Askeladd, Floki czy Leif.
Zapraszamy na niesamowitą sagę, która zdobyła szereg nagród i jest uznawana za jedną z najlepszych serii o wikingach, jaka kiedykolwiek powstała! W roku 2019 komiks został przeniesiony na ekrany jako serial animowany.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?