Przywołaj atmosferę niedzielnych popołudni i długich, letnich dni. Idealna książka dla każdego chłopaka od ośmiu do osiemdziesięciu lat.
Fragment książki
NIE MIAŁEM TAKIEJ KSIĄŻKI, KIEDY BYŁEM CHŁOPCEM
W NASZYCH CZASACH, zdominowanych przez gry komputerowe i telefony komórkowe, musi wciąż być miejsce na wiązanie węzłów, budowanie domków na drzewach i słuchanie opowieści o niezwykłym męstwie. Jedyne, co zawsze mówimy o dzieciństwie, to że wtedy mieliśmy najwyraźniej więcej czasu. Ta książka pomoże ci powrócić do tamtych niedzielnych popołudni i długich letnich miesięcy - bo one wciąż są długie, jeśli wiesz, jak na nie patrzeć.
Wiek chłopięcy to wiek ciekawości, a zarówno mężczyźni, jak i chłopcy mogą docenić opowieść o wyprawie Scotta na Antarktydę albo o Joe Simpsonie „dotykającym pustki", jak również przekopywać się przez starą szopę w poszukiwaniu elementów koniecznych do zbudowania elektromagnesu, hodować kryształy, budować gokarty i uczyć się znajdować pomoc w ciemności. Znajdziesz tu informacje o słynnych bitwach, owadach i dinozaurach, a także najważniejsze cytaty z Szekspira, dowiesz się, jak przygotować krzemienne groty do strzał, a także znajdziesz przepis, jak wykonać najlepszy papierowy samolocik na świecie. Czym jest długość i szerokość geograficzna? Jak zrobić atrament sympatyczny, jak wysłać zaszyfrowaną wiadomość tak samo jak Juliusz Cezar do swoich dowódców? Odpowiedzi znajdziesz w książce. Napisało ją dwóch mężczyzn, którzy w dzieciństwie wymieniliby swojego kota na taką książkę. Dlaczego napisaliśmy ją właśnie teraz? Bo uważamy, że te rzeczy są wciąż ważne i żałujemy, że wtedy ich lepiej nie znaliśmy. Mało jest tak satysfakcjonujących chwil jak ta, kiedy prawidłowo zawiąże się węzeł dla kogoś, kto go bardzo potrzebuje, albo też wie się, co wydarzyło się pod Waterloo i nad Sommą. Takie opowieści trzeba w kółko powtarzać, żeby pamięć o nich powoli nie umarła.
Historie o odwadze można czytać po prostu jako opowieści przygodowe, ale można też w nich szukać inspiracji, są one bowiem przykładami niezwykłego męstwa zwyczajnych ludzi. Odkąd spisaliśmy te historie, dużo trudniej było nam kląć i zwijać się z bólu po uderzeniu się w palec. Kiedy przeczytacie rozdział o Douglasie Baderze, zrozumiecie dlaczego. To nie tylko świetne historie, to także część kultury, i to taka, której nie chcielibyśmy pozwolić zniknąć.
Czy ta książka jest staroświecka? To zależy. Mężczyźni i chłopcy są dziś tacy sami jak zawsze byli i interesują się tymi samymi rzeczami. Może będą zdobywać zupełnie inne światy, kiedy dorosną, ale zawsze będą chętnie słuchać tych opowieści i przekazywać je swoim synom. Mamy nadzieję, że za wiele lat tej książki będzie się szukać na strychu, żeby dać dzieciom wpatrzonym w stertę desek i zastanawiających się, co z nimi zrobić.
Będąc mężczyzną, wiesz, że wszystko się zmienia, ale chłopcu wydaje się, że jest inaczej. Obóz, który dziś rozbiłeś, będzie trwał wiecznie. Chcesz nauczyć się sztuczek z monetami i zasad pokera, ponieważ nigdy nie wiadomo, kiedy coś takiego się przyda. Chcesz być samowystarczalny umieć orientować się według gwiazd. Może chcesz do nich sięgnąć dla tych, którzy przyjdą po nas. Cóż, dlaczego nie? Dlaczego nie?
Gonn Iggulden i Hal Iggulden
Niebezpieczna książka dla chłopców
Spis treści
Nie miałem takiej książki, kiedy bytem chłopcem 9
Niezbędnik 11
Najwspanialszy samolot z papieru na świecie 12
Siedem cudów świata starożytnego 14
Pięć węzłów, które każdy chłopak znać powinien 17
Jak działa świat? - część pierwsza: Dlaczego latem dzień jest dłuższy niż zimą? Dlaczego na równiku jest cieplej? Co to jest próżnia? Czym są dhigość i szerokość geograficzna? Jak się określa wiek drzewa? 19
Robimy baterię 24
Kasztany 26
Proce 28
Skamieniałości 29
Domek na drzewie 31
Zasady gry w piłkę nożną 37
Dinozaury 40
Łuk i strzały 45
Gramatyka języka polskiego 49
Futbol stołowy 51
Wędkarstwo 53
Mechanizmy zegarowe i pułapki 56
Królowie i królowe Anglii i Szkocji 58
Słynne bitwy - część pierwsza: Termopile, Kanny, Najazdy Cezara na Brytanię, Hastings, Crecy 61
Zasady rugby union i rugby league 67
Szpiedzy - kody i szyfry 70
Jak stworzyć kryształ 75
Niezwykłe opowieści - część pierwsza: Robert Scott na Antarktydzie 77
Gokart 81
Owady i pająki 85
Żonglowanie 93
Jak działa świat? - część druga: Jak mierzymy obwód Ziemi? Dlaczego dzień ma dwadzieścia cztery godziny? Jak daleko są gwiazdy? Dlaczego niebo jest niebieskie? Dlaczego nie widzimy drugiej strony Księżyca? Skąd biorą się pfywy morskie? 94
Astronomia - nauka o niebie 97
Papierowy kapelusz, łódka i bomba wodna 101
Krykiet 103
Gramatyka języka polskiego - składnia 105
Dziewczyny 107
Ozdobny papier 109
Chmury 110
Słynne bitwy - część druga: Waterloo, Balakława, Rorke's
Dńft, Somma 111
Ognioodporny materiał 118
Pierwsza pomoc 118
Wspólnota Narodów (The Commonwealth) 123
Niezwykłe opowieści - część druga: Admirał lord
wicehrabia Horatio Nelson 125
Budowa stołu do majsterkowania 130
Podręczna gra zręcznościowa - „pewna ręka" 132
Pięć gier z użyciem długopisu i kartki papieru 133
Złoty wiek pirackiego rzemiosła 135
Prosty elektromagnes 137
Atrament sympatyczny 138
Szekspirowskie inspiracje 139
Niezwykłe opowieści - część trzecia: Dotknięcie
pustki 142
Szlifowanie stalówki 145 Nawigacja 147
Morska sygnalizacja flagowa 151
Brytyjscy święci 154
Księżyc 157
Puszczanie kaczek 161
Projektor otworkowy 162
Mapy wszechświata 164
Tresura psa 167
Jak zapakować paczkę za pomocą papieru
i sznurka 170
Mapy nieba: co widzisz, kiedy podniesiesz
wzrok... 172
Peryskop 174
Wiersze, które każdy chłopiec znać powinien 175
Sztuczki z monetami 181
Światło 183
Wyrażenia łacińskie, które każdy chłopak znać
powinien 185
Poker 188
Niezwykłe opowieści - część czwarta: Douglas
Bader 194
Gra w kulki (marmurki) 197 Krótka historia artylerii 199
Pochodzenie słów 203
Układ słoneczny 206
Dekalog 275
Drzewa wokół nas 276
Niezwykłe opowieści - część piąta: Robert Bruce 221
Szachy 224
Imperium brytyjskie (1497-1997) 229
Uprawa słoneczników 237
Jak działa świat? - część trzecia: Jak to się dzieje, że
statki żeglują pod wiatr? Skąd bierze się korek?
Jak powstaje wiatr? Czym jest kreda? 238
Gry fabularne (RPG) 240
Pułapki czyhające na uczących się języka
angielskiego 247
Siedem cudów świata nowożytnego 243
Książki, które każdy chłopiec znać powinien 247
Metryczny i anglosaski układ jednostek miar 249
Spis ilustracji 251
Oto przewodnik po świecie, do którego chłopcom wstęp wzbroniony. Dla każdej dziewczynki, którą ciekawość świata i niezależny duch popychają ku poszukiwaniu przygód i nowych wrażeń.
Fragment książki
Wstęp
BYŁYŚMY DZIEWCZYNKAMI w latach 70. XX w., kiedy nie było internetu, telefonów komórkowych, czy choćby poczty głosowej. Telefony miały kable, a żeby wybrać numer, trzeba było naprawdę wykręcić każdą cyfrę. Słuchałyśmy muzyki z płyt gramofonowych i kaset magnetofonowych - praktycznie dorosłyśmy, zanim pojawiły się i przebrzmiały płyty CD - i częściej niż rzadziej robiłyśmy takie miłe rzeczy jak samotne spacerowanie do szkoły. Jeździłyśmy na rowerach do pobliskiego sklepu. Opiekowałyśmy się dziećmi, gdy same byłyśmy jeszcze dziećmi. Spędzałyśmy czas na grach w klasy lub tetherball, budowaniu domków w naszych pokojach, zamienianiu okolicy w teren podchodów, spontanicznych grach w softball i zabawach w średniowieczne królestwa.
Dzisiejsze dziewczęta to dziewczyny XXI w., które mają do dyspozycji pocztę elektroniczną, skomplikowane gry wideo, iPody i telewizję cyfrową. Dorośli troszczą się o nie i pilnują w sposób, jaki nam był nieznany. Ich dzieciństwo pod wieloma względami jest fajmejsze niż nasze — ile byśmy dały za pilota, ścianę wspinaczkową czy odtwarzacz mp3! A jednak z drugiej strony dzieciństwo dzisiaj jest dużo mniej zabawne. Dziewczęta podlegają tak silnej presji i zmuszane są do takiej rywalizacji, jakie naszemu pokoleniu były obce: mają być ładniejsze i mądrzejsze niż kiedykolwiek w historii. Wcześniej niż kiedyś wpycha się je w dorosłość, za szybko stają się nastolatkami i kobietami. Wiele z nich odczuwa niepokój związany ze zmianami zachodzącymi w ich ciałach, martwi się dietami i ocenami.
Wobec takiej presji perfekcjonizmu i rozwoju technologii przedstawiamy wiele opowieści i pomysłów zaczerpniętych z przepastnych zasobów historii, mnóstwo wiadomości cennych dla dziewcząt, szeroki wybór sportów, gier i zabaw. Nie chcemy wskrzeszać lat 70. czy innej dekady, ale położyć podwaliny pod nową przyszłość. Potraktuj tę książkę jako zbiór pomysłów na wypełnienie dnia przygodami, doświadczeniami, wyobraźnią i oczywiście pewną dozą brawury i dobrej zabawy.
AndreaJ. Buchanan, Miriam Peskowitz
Śmiała książka dla dziewczątSpis treści
Wstęp 7
Podstawowe wyposażenie 9
Zasady gry w koszykówkę 10
Zasady gry w netball 13
Wróżenie z ręki 16
Historia pisma i kaligrafia 18
Czternaście odmian berka 21
Hiszpańskie czułe słówka, idiomy i inne
ciekawostki 23
Śmiałe Hiszpanki 25
Prasowanie kwiatów 26
Cztery kwadraty 27
Dzisiejsze księżniczki 28
Gwizdanie na palcach 33
Gra w gumę 33
Double Dutch
skoki przez dwie skakanki 35
Jak wiązać sari 36
Klasy, tetherball i skakanka 40
Królowe starożytnego świata 46
Węzły i ściegi 48
Zasady gry w softball 52
Jak dbać o rękawicę softballową 56
Gry w karty: kierki i remik gin 57
Wyspy na południowym Pacyfiku 60
Spinanie włosów za pomocą ołówka 63
Gwiazdy i przejścia w tył 65
Pogoda 68
Zegar zasilany cytryną 73
Śnieżki 75
Skrzynka narzędziowa dla każdej
dziewczynki 76
Podróż do Afryki 79
Wiązanie bandany 85
Pięć ciosów karate 86
Śmiałe dziewczęta nie boją się
wyzwań 88
Francuskie czułe słówka, idiomy i inne
ciekawostki 89
Joanna d'Arc 90
Wierzbowa piszczałka 92
Układ okresowy pierwiastków 93
Ocet i soda oczyszczona 95
Zasady gry w kręgle 98
Królowe starożytnego świata II 101
Tajemniczy ogród 104
Bransoletki przyjaźni 105
Zabawy na piżama party 108
Książka w oprawie z tkaniny 112
Piratki 114
Krótka historia kobiet wynalazczyń
i naukowców 118
Noclegi pod chmurką 123
Siedzisko 125
Lampa, lampion, latarka 128
Nieustraszone 129
Ognisko 133
Ogniskowe piosenki 135
Najfajniejszy papierowy samolot 138
Korespondencja Abigail Adams
i Johna Adamsa 140
Kluby i forty 142
Wianki i girlandy 143
Oczy Boga /Ojos de Dios 144
Sztuka pisania listów 146
Czytanie tabel pływów 149
Jak czyścić muszle? 152
Kobiety szpiedzy 152
ABC szpiegostwa 157
Wspinanie się na drzewa 162
Królowe starożytnego świata III 163
Stoisko z lemoniadą 166
Jak wiosłować w kanadyjce (kanu) 169
Prosta hulajnoga 171
Najprostsza desko rolka 177
Obserwowanie ptaków 178
Współczesne przywódczynie 184
Gra w lotki 186
Matematyka Wedyjska 188
Słowa, którymi możesz zaimponować 192
Huśtawka na drzewie 195
Joga pozdrowienie słońca 196
Trzy psikusy 199
Czym jest karta praw? 200
Trzy siostry 203
Pierścionki z pestek brzoskwini 205
Pierwsza pomoc 206
Królowe starożytnego świata IV 211
Jazda na wrotkach 214
Chłopcy 217
Zasady Henry'ego M. Roberta 218
Akwarele w podróży 224
Jak wykonać planszę z kółeczkami 227
Zabawy w klaskanie 228
Finanse: odsetki, akcje, obligacje 230
Marco Polo i waterpolo 232
Przegląd kobiecych osiągnięć
olimpijskich 235
Jak negocjować wynagrodzenie? 240
Wystąpienia publiczne 242
Opowieści o duchach 244
Jak zmienić koło w samochodzie 248
Jak przygotować gęsie pióro do pisania 249
Wędrówki 250
Słowa greckiego i łacińskiego
pochodzenia 253
Kwiaty z papieru i zjawiska kapilarne 259
Piekło-niebo 260
Podrzucanie kamieni 263
Królowe starożytnego świata V 265
Składanie podkoszulka po japońsku 268
Stany, stolice, kwiaty i drzewa - plus
Kanada! 269
Zrób własny papier 274
Książki, które odmienia twoje życie 276
Różności 279
Odznaki dla śmiałych dziewcząt 281
Notes dla śmiałych dziewcząt 283
Sonea wiele nauczyła się w Gildii Magów. W ciągu ostatniego roku Regin dał jej spokój, a pozostali nowicjusze zaczęli traktować ją z niechętnym szacunkiem. Dziewczyna nie może jednak zapomnieć tego, co widziała w podziemnej komnacie Wielkiego Mistrza Akkarina, ani też ostrzeżenia, że odwieczny wróg Kyralii obserwuje czujnie Gildię. W miarę jak Akkarin ujawnia coraz więcej swojej wiedzy, Sonea przestaje być pewna, komu ufać ani czego bać się najbardziej. Czy prawda może być aż tak przerażająca, jak przedstawia ją Wielki Mistrz? A może jest to podstęp, mający skłonić ją do uczestnictwa w jego mrocznych praktykach?
Wiecie co, wcale nie chciałem być herosem półkrwi. Nie prosiłem się o to, żeby być synem greckiego boga. Byłem zwyczajnym dzieckiem: chodzącym do szkoły, grającym w koszykówkę i jeżdżącym na rowerze. Nic szczególnego. Dopóki przez przypadek nie wyparowałem nauczycielki matmy. Wtedy się zaczęło. Teraz zajmuję się walką na miecze, pokonywaniem potworów, w czym pomagają mi przyjaciele, a poza tym staram się po prostu przeżyć. Przedstawiam wam opowieść o tym, jak Zeus, bóg niebios, uznał, że ukradłem mu piorun - a rozgniewany Zeus to naprawdę spory problem.
Czy Percy zdoła znaleźć piorun zanim rozpęta się wielka wojna bogów?
Co by było, gdyby Bogowie Olimpijscy wciąż żyli w XXI wieku? Co by było, gdyby nadal zakochiwali się w śmiertelnikach i śmiertelniczkach i mieli z nimi dzieci, z których mogą wyrosnąć wielcy herosi - jak Tezeusz, Jazon czy Herakles?
Jak to jest być takim dzieckiem?
To właśnie się przydarzyło dwunastoletniemu Percy'emu Jacksonowi, który zaraz po tym, jak dowiedział się prawdy, wyrusza na niezwykle niebezpieczną misję. Z pomocą satyra i córki Ateny Percy odbędzie podróż przez całe Stany Zjednoczone, żeby schwytać złodzieja, który ukradł przedwieczną broń masowego rażenia - należący do Zeusa piorun piorunów. Po drodze zmierzy się z zastępami mitologicznych potworów, których zadaniem jest go powstrzymać. A przede wszystkim będzie musiał stawić czoła ojcu, którego nigdy nie spotkał, oraz przepowiedni, która ostrzegła go przed ...
Ale o tym przeczytasz już w książce !
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?