KATEGORIE [rozwiń]

Wydawnictwo G&P Oficyna Wydawnicza

Okładka książki Baśnie Andersena + CD w.2014 G&P - Audiobook
audiobook

43,90 zł 25,79 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Wybór 23 najpiękniejszych baśni Andersena wspaniale ilustrowanych rysunkami i barwnymi ilustracjami Jana Marcina Szancera, baśni wzruszających czy nawet głęboko poruszających, jak też wesołych, krotochwilnych. Spis baśni: Dzieje roku, Calineczka, Syrena, Dzielny ołowiany żołnierz, Pasterka i kominiarczyk, Stokrotka, Dzikie łabędzie, Słowik, Brzydkie kaczątko, Krzesiwo, Latający kufer , Imbryk, Igła do cerowania, Księżniczka na ziarnku grochu, Len, Stara uliczna latarnia, Nowe szaty cesarza, Świniopas, Ogrodnik i jego chlebodawcy, Najpiękniejsza róża świata, Dziewczynka z zapałkami, Królowa Śniegu, Choinka.Do książki dołączona jest płyta CD z nagraniem baśni Królowa Śniegu.
Okładka książki Koziołek Matołek w Pacanowie harmonijka

8,90 zł 4,89 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Cykl obrazkowych historyjek z fabułą pisaną wierszem. Autor z humorem kreśli przygody koziołka,który w poszukiwaniu Pacanowa,gdzie kozy kują "" popada w liczne tarapaty. Teraz w wersji składanki dla najmłodszych.
Okładka książki Koziołek u czarnego króla harmonijka

8,90 zł 5,42 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Cykl obrazkowych historyjek z fabułą pisaną wierszem. Autor z humorem kreśli przygody koziołka,który w poszukiwaniu Pacanowa,gdzie kozy kują popada w liczne tarapaty. Teraz w wersji składanki dla najmłodszych.
Okładka książki Koziołek Matołek i chytry lis harmonijka

7,90 zł 4,82 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Cykl obrazkowych historyjek z fabułą pisaną wierszem. Autor z humorem kreśli przygody koziołka, który w poszukiwaniu Pacanowa, gdzie ,,kozy kują"" popada w liczne tarapaty. Teraz w wersji składanki dla najmłodszych. Perypetie koziołka opisane przez Kornela Makuszyńskiego, a zilustrowane przez Mariana Walentynowicza.
Okładka książki Jak Anitce uciekły zabawki, Jacuś zgubił... G&P

24,90 zł 15,10 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Jak Anitce uciekły zabawki, Jacuś zgubił się w sklepie i inne historyjki"" to zbiór opowiadań dla dzieci, rodziców, dziadków i nauczycieli. Autorka w sposób przystępny, bez nadmiernego dydaktyzmu, moralizowania czy pedagogicznego nadęcia opowiada o dziecięcych przypadłościach i kłopotach. Ciepło i z humorem pisze o codziennych ""zmaganiach się dzieci"" z ich problemami. W historyjki te wplata bajkowy watek, z wrażliwością, empatią i miłością podpowiada dzieciom jak radzić sobie w różnych sytuacjach życiowych. Takie opowiadania napisać może tylko osoba kochająca dzieci, znająca ich malutkie troski i kłopoty, osoba o ogromnej wrażliwości, afirmująca życie z jego wadami i zaletami. Opowiadania (bajeczki) polecamy również jako teksty uzupełniające do głośnego czytania przez nauczyciela, w podręcznikach szkolnych i przedszkolnych.
Okładka książki Puszcza Notecka

55,00 zł 33,52 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

'Puszcza Notecka. Przewodnik krajoznawczy' to uaktualnione wydanie przewodnika po jednym z największych kompleksów leśnych w Polsce. Zawiera ponad 1000 kolorowych zdjęć, map i planów, wykazy zabytków, pomników przyrody, kąpielisk, opisy szlaków pieszych, rowerowych, konnych, wodnych i motorowych, plany puszczańskich miast, bazę noclegową i gastronomiczną, niezbędne adresy i telefony. Wydanie przewodnika przed rozpoczęciem sezonu turystycznego to nie lada gratka dla osób lubiących aktywnie spędzić wolny czas na łonie przyrody wśród lasów obfitujących w niezwykłe bogactwo fauny i flory.
Okładka książki Pchła szachrajka TW

25,90 zł 16,18 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Untitled documentPełna humoru i groteski wierszowana opowieść o sprytnych postępkach pewnej pchły.
Okładka książki Szelmostwa Lisa Witalisa G&P

25,90 zł 15,19 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Untitled documentWierszowana opowieść o tym, jak pewien lis oszukał inne zwierzęta i o tym, co się stało, gdy jego ""szelmostwa"" wyszły na jaw.
Okładka książki Baśnie - H.Ch.Andersen w.2013 G&P

15,00 zł 8,80 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Wybór najpiękniejszych baśni Andersena w małym broszurowym wydaniu, ilustrowanych przez Jana Marcina Szancera. Są wśród nich te najbardziej znane, m.in.: "Calineczka", "Syrena", "Królowa Śniegu", "Dziewczynka z zapałkami", "Słowik", "Latający kufer", "Dzielny ołowiany żołnierzyk" czy "Brzydkie kaczątko", "Dzikie łabędzie", "Choinka".
Okładka książki Baśnie - Andersen Królowa Śniegu w.2013 G&P

38,90 zł 23,71 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Untitled documentAndersen uczynił dzieciństwo setki milionów dzieci radośniejszym, bogatszym i lepszym. Jego baśnie zachwyciły dzieci i dorosłych na całym świecie. Tłumaczone są na wszystkie języki świata.
Okładka książki Fiki-Miki dalsze dzieje kto to czyta ten się śmieje

9,00 zł 5,26 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Druga księga zabawnych przygód małpki Fiki Miki, opisanych przez Kornela Makuszyńskiego, a zilustrowanych przez Mariana Walentynowicza. Jest to ciąg dalszy księgi pierwszej: "Awantury i wybryki małej małpki Fiki Miki". Następne przygody w księdze trzeciej: "Na nic płacze, na nic krzyki, koniec przygód Fiki Miki".
Okładka książki Awantury i Wybryki Małej Małpki Fiki Miki cz.3

9,00 zł 4,95 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Trzecia księga przygód małpki Fiki Miki opisanych przez Kornela Makuszyńskiego, a zilustrowanych przez Mariana Walentynowicza. Pozycja utrzymana w stylu Przygód Koziołka Matołka. Małpka i murzynek przemierzają daleki szlak z Arabii do Polski, aby odwiedzić koziołka. Kontynuacja przygód z księgi pierwszej Awantury i wybryki małej małpki Fiki - Miki oraz księgi drugiej Fiki - Miki dalsze dzieje, kto to czyta ten się śmieje.
Okładka książki Awantury i Wybryki Małej Małpki cz.1 w.2013 G&P

7,50 zł 4,68 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Untitled documentPierwsza księga przygód małpki Fiki Miki opisanych przez Kornela Makuszyńskiego, a zilustrowanych przez Mariana Walentynowicza. Pozycja utrzymana w stylu ""Przygód Koziołka Matołka"". Małpka i murzynek przemierzają daleki szlak z Arabii do Polski, aby odwiedzić koziołka. Następne przygody w księdze drugiej ""Fiki Miki dalsze dzieje kto to czyta ten się śmieje"" i w księdze trzeciej ""Na nic płacze na nic krzyki koniec przygód Fiki Miki"".
Okładka książki O Mateuszku, który bał się ciemności, Basi, ...

24,90 zł 15,55 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

O Mateuszku, który bał się ciemności, Basi, która nie lubiła buziaków i inne historyjki- to kolejny zbiór opowiadań dla dzieci i o dzieciach napisany z ogromną wrażliwością, ciepłem i znajomością tematu.Autorka porusza w nich codzienne problemy naszych milusińskich, ich małe smuteczki, troski czy kłopoty. Te opowiadania nie tylko spełniają funkcję terapeutyczną, ale też podpowiadają dorosłym jak zmierzyć się z problemem, oswoić go i rozwiązać. Uczą, jak w sposób zabawowy, z bajkową fabułą, trafiając do wyobraźni malucha, zaspokoić jego naturalną ciekawość świata.Pisarka bardzo poważnie traktuje małego czytelnika, nie infantylizując przekazu w dialogu z dzieckiem. Bo każdy dzień tygodnia to okazja do rozmów z nim, wymiany myśli i spostrzeżeń.
Okładka książki Ania z Zielonego Wzgórza G&P

24,90 zł 15,10 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

„Ania z Zielonego Wzgórza” Lucy Maud Montgomery - to międzynarodowy bestseller, światowa klasyka dziecięca. Pomimo, że przygody rudowłosej Ani Shirley pierwszą odsłonę miały ponad sto lat temu - w 1908 roku, przetrzymały próbę czasu i do dziś cieszą się niesłabnącym powodzeniem, nie tylko z powodów sentymentalnych.
Okładka książki Kajtkowe Przygody + CD  w.2011 G&P

19,90 zł 12,12 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Świat ludzi i zwierząt widziany oczyma sympatycznego boćka nazwanego Kajtkiem. Niezwykle popularna opowieść dla dzieci i jedna z najbardziej lubianych lektur szkolnych. Zabawne przygody, pogodny nastrój, ciekawa fabuła, oryginalny sposób obserwacji życia ludzi i zwierząt na wsi. Poszerzone wydanie z nowymi, barwnymi ilustracjami. Pełna wersja tekstu, przywracająca po 55 latach fragmenty zniekształcone lub usunięte przez cenzurę. Na dołączonej płycie CD bajkę czyta Magdalena Zając-Zawadzka.
Okładka książki Bajki Charles Perrault w.2012 G&P

14,50 zł 8,79 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

To zbiór najbardziej znanych bajek dla dzieci: Śpiąca królewna, Czerwony Kapturek, Wróżki, Kot w butach, Paluszek, Sinobrody, Kopciuszek.
Okładka książki Pan Tadeusz TW G&P

39,90 zł 24,91 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Narodowy epos mistrzowsko zilustrowany przez Jana Marcina Szancera.
Okładka książki Szkoła nad obłokami TW G&P

21,90 zł 13,34 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Untitled document,,Szkoła nad obłokami"" to przede wszystkim - powrót do czasów kiedy w szkołach nie tylko Beskidu Sądeckiego nie było prądu a dotarcie do szkoły w warunkach zimowych było możliwe tylko na nartach. Maria Kownacka zakochana w przyrodzie Beskidu Sądeckiego opisuje przygody i życie szkolne dzieci z okolic Rytra, Piwnicznej, Niemcowej, Trześniowego Gronia. Przybliża zwyczaje panujące w domach góralskich. Ciepło i z humorem opisuje atmosferę w rodzinach góralskich. Takich szkół nad obłokami na Sądecczyźnie dzisiaj już nie ma a zdarzenia i piękne opisy przyrody przywołują nam nieśmiertelne cechy i wartości dobrej książki dla dzieci. Jest więc o przyjaźni, koleżeństwie, obowiązkach dnia codziennego. Pomimo, że pierwsze wydanie książki ukazało się ponad 50 lat temu na pewno zainteresuje dzisiejszych młodych czytelników.
Okładka książki Terapia behawioralna dzieci z autyzmem

39,90 zł 21,94 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Autyzm jest jednym z najpoważniejszych i najczęściej diagnozowanych zaburzeń rozwojowych. Z niemal 100 rodzajów oferowanych terapii do najefektywniejszych należy stosowana analiza zachowania. Jej skuteczność potwierdza 50 lat badań naukowych i doświadczeń praktycznych.Teoria, badania i praktyka stosowanej analizy zachowania Pierwsza na polskim rynku wydawniczym książka na temat terapii behawioralnej dzieci z autyzmem! Autyzm jest jednym z najpoważniejszych i najczęściej diagnozowanych zaburzeń rozwojowych. Z niemal 100 rodzajów oferowanych terapii do najefektywniejszych należy stosowana analiza zachowania. Jej skuteczność potwierdza 50 lat badań naukowych i doświadczeń praktycznych. Autorzy omawiają zagadnienia teoretyczne dotyczące autyzmu i stosowanej analizy zachowania, podstawowe założenia radykalnego behawioryzmu, oceny behawioralnej i pomiaru zachowań. Opisują także metody nauczania osób z autyzmem i rozwijania u nich pożądanych zachowań. Podają wiele zaleceń praktycznych dotyczących korzystania ze strategii proaktywnych w pracy z dziećmi z autyzmem, motywowania ich do nauki, treningu różnicowania i redukowania zachowań niepożądanych. (…) to pierwsze w Polsce tak obszerne i całościowe opracowanie na temat behawioralnej terapii osób z autyzmem. (…) spotka się z zainteresowaniem dużego grona Czytelników: zarówno profesjonalistów i studentów wielu kierunków studiów, jak i rodziców dzieci z zaburzeniami rozwoju. (…) Zwolennicy terapii behawioralnej z pewnością powitają ją z radością, a ci, którzy wiedzą na temat tej terapii mało lub są wobec niej sceptyczni, otrzymają możliwość zapoznania się z rzetelnym wykładem na jej temat. Z recenzji prof. Ewy Pisuli Terapia behawioralna dzieci z autyzmem – fragment ksiazki Nowa definicja autyzmu i rozwiązania SAZ W tym samym czasie, gdy piszę wstęp do pierwszej w języku polskim książki If If o autyzmie i analizie zachowania, społeczność naukowa dyskutuje na temat redefinicji autyzmu, która ma się pojawić w nieopublikowanej jeszcze klasyfikacji zaburzeń psychicznych DSM-V. Amerykańskie Towarzystwo Psychiatryczne poprosiło naukowców oraz praktyków o skomentowanie proponowanych zmian. Jeżeli nowa definicja zostanie zaakceptowana, znacząco wpłynie to na zmianę kierunku stale rosnącej „epidemii" diagnozy zaburzeń ze spektrum autyzmu. Nowa definicja autyzmu znajdzie także odbicie w decyzjach dotyczących tego, które dzieci i ich rodziny otrzymają środki na leczenie. Zgodnie z sugerowanymi zmianami, aby dzieci mogły otrzymać diagnozę zaburzenia ze spektrum autyzmu (autistic spectrum disorder) według DSM- V, będą musiały spełnić cztery kryteria: (1) trwałe uszczerbki w komunikacji społecznej i w interakcjach; (2) obsesyjne zainteresowania i powtarzane zachowania; (3) obecność zaburzeń we wczesnym dzieciństwie; (4) objawy ograniczające lub osłabiające normalne funkcjonowanie. Dziecko będzie musiało wykazywać uszczerbki we wszystkich obszarach wymienionych w ramach komunikacji społecznej i interakcji oraz w przynajmniej dwóch z czterech obszarów w ramach powtarzających się wzorców zachowań. Jest to bardziej restrykcyjne podejście niż dotychczasowe wytyczne. Obecnie kryteria diagnostyczne dla zaburzenia autystycznego (DSM-IY-TR) pozwalają na zdiagnozowanie dziecka przy użyciu skomplikowanego połączenia dwunastu możliwych charakterystyk, w tym przynajmniej: dwóch problemów społecznych, jednego problemu komunikacyjnego oraz jednego zachowania stereotypowego. To oznacza, że jest ponad 1500 permutacji symptomów autystycznych. Z powodu zmniejszenia liczby charakterystyk oraz ze względu na wymóg istnienia wszystkich składników komunikacji i interakcji jest prawdopodobne, że DSM-V ogromnie zmniejszy liczbę diagnoz autyzmu. Już pojawiły się zaniepokojone głosy, że podręcznik ten całkowicie eliminuje oddzielną diagnozę zespołu Aspergera. Oznacza to, że osoby wcześniej sklasyfikowane jako mające zespół Aspergera będą musiały spełnić wszystkie wymogi dla zaburzenia ze spektrum autyzmu, żeby otrzymać diagnozę. Z pewnością część z nich nie zmieści się zatem w proponowanej kategorii. Zmiany te oznaczają także, że grupa dzieci zdiagnozowanych z tym zaburzeniem będzie bardziej jednorodna niż dotychczas. Nowe spektrum autyzmu będzie więc bardziej skondensowane, będzie miało podobny wzorzec zachowań. Ciągłe zmienianie definicji autyzmu podkreśla jego relatywną oraz arbitralną naturę jako psychologicznego i psychiatrycznego zaburzenia (por. Novak i Pelaez, 2004; 2011; Suchowierska i Novak, 2010). Jednak terapia mająca swoje podstawy w stosowanej analizie zachowania skupia się nie na diagnozie per se, ale na istotnych beha-wioralnych deficytach lub nadmiarach danej osoby. I takie właśnie podejście zostało zaprezentowane w niniejszej książce. Wychodzi się w nim z założenia, że terapia SAZ, szeroko używana i efektywna metoda leczenia osób z autyzmem, działa niezależnie od postawionej diagnozy. Działa, ponieważ jest ukierunkowana na określone deficyty lub nadmiary behawioralne indywidualnego dziecka, bez względu na kategorię diagnostyczną, którą otrzymał klient, lub etiologię jego zaburzenia. Analityk zachowania, pracując z osobami z autyzmem, ma za zadanie rozpoznać funkcjonalność poszczególnych zachowań klienta (poprzez proces oceny behawioralnej) i bezpośrednio na nie oddziaływać. Podobne techniki behawioralne mogą być zatem wykorzystywane niezależnie od tego, czy bierzemy pod uwagę starą czy nową definicję autyzmu, jeżeli deficyty i nadmiary pozostają te same. W niniejszej książce autorzy podążają śladem swojej wcześniejszej publikacji, skupiającej się na podstawowych zasadach analizy zachowania. Posługują się pojęciami z tamtego tomu, rozszerzając przekazywane informacje o zastosowania technik beha-wioralnych w pracy z dziećmi z autyzmem. Cieszę się, że autorzy skierowali się ku analizie i rozumieniu autyzmu poprzez skupienie się na behawioralnych deficytach i nadmiarach. W związku z tym poświęcają całe rozdziały na opis tego, jak budować repertuar nowych zachowań i jak zminimalizować problemy behawioralne. Jestem także zachwycony faktem, że przeznaczyli oni osobny rozdział na uczenie komunikowania się, ze względu na fakt, iż u dzieci z autyzmem określone zachowania werbalne mogą być nieobecne lub nadmiernie widoczne. Ponadto jestem zadowolony z logiki, jaką udało im się osiągnąć dzięki zastosowaniu trzyczęściowego układu treści: (prawie) każdy rozdział składa się z części poświęconej teorii, badaniom i praktyce. Od siebie mogę dodać, że miałem już szczęście pracować z Moniką Suchowier-ską, gdy była stypendystką Fulbrighta w Stanach Zjednoczonych, a znałem ją wcześniej dzięki prezentacjom, które przedstawiała na konferencjach Association for Behavior Analysis International oraz European Association of Behaviour Analysis. Miałem także dwukrotnie możliwość odwiedzenia jej Centrum Wczesnej Interwencji „Krok po Kroku" w Warszawie i bezpośredniej obserwacji wysokiej jakości usług, które ona oraz jej współpracownicy oferują. Dzięki temu wiem, że jest dokładnym i ostrożnym naukowcem, a także wspaniałym praktykiem stosującym analizę zachowania w pracy z dziećmi z autyzmem oraz ich rodzinami. Monika Suchowierska i współautorzy już wcześniej zasłużyli się jako propagatorzy wiedzy o analizie zachowania. Jestem przekonany, że ta nowa książka będzie ważnym elementem kształcenia w zakresie stosowanej analizy zachowania i terapii osób z autyzmem. Gary Novak, BCBA-D profesor emerytowany California State University Stanislaus Turlock, California Gary Novak - profesor psychologii na California State University Stanislaus, autor między innymi książek: Developmental psychology: Dynamical systems and behavior analysis (1996) oraz Child and adolescent development (z Marthą Pelaez; 2004). Terapia behawioralna dzieci z autyzmem Spis Treści   Pomóc osobom z autyzmem. Podejście oparte na dowodach naukowych William L. Hewart Nowa definicja autyzmu i rozwiązania SAZ Gary Novak Wprowadzenie Rozdział 1 Autyzm i stosowana analiza zachowania 1.1. Teoria 1.1.1. Autyzm 1.1.2. Stosowana analiza zachowania 1.2. Praktyka 1.2.1. Program 1.2.2. Dostosowanie środowiska 1.2.3. Wyraźna struktura otoczenia 1.2.4. Funkcjonalne podejście do zachowań trudnych 1.2.5. Planowane przygotowanie dziecka do uczenia się w przedszkolu i szkole 1.2.6. Włączanie rodziny dziecka do terapii 1.2.7. Nieporozumienia związane z terapią behawioralną 1.2.8. Wskazówki dla rodziców Rozdział 2 Behawioryzm i prawa uczenia się 2.1. Teoria 2.1.1. Radykalny behawioryzm 2.1.2. Procesy uczenia się 2.2. Praktyka Rozdział 3 Ocena behawioralną 3.1. Teoria 3.1.1. Definicja oceny behawioralnej 3.1.2. Całościowa ocena behawioralną 3.1.3. Wybór zachowań modyfikowanych 3.1.4. Definiowanie zachowania modyfikowanego 3.1.5. Metody pomiaru zachowania modyfikowanego 3.2. Praktyka Rozdział 4 Rozwijanie nowych zachowań u osób z autyzmem 4.1. Teoria 4.1.1. Motywacja 4.1.2. Kontrola bodźcowa i generalizacja 4.1.3. Techniki nauczania 4.2. Praktyka 4.2.1. Wykorzystanie strategii proaktywnych 4.2.2. Motywowanie dziecka z autyzmem 4.2.3. Trening różnicowania 4.2.4. Rola rodziców w terapii dziecka z autyzmem Rozdział 5 Zachowania trudne i ocena funkcjonalna 5.1. Teoria 5.1.1. Definicja i częstość występowania zachowań trudnych 5.1.2. Etiologia zachowań trudnych 5.1.3. Ocena funkcjonalna 5.1.4. Model najmniej restrykcyjnej interwencji 5.2. Praktyka 5.2.1. Co rodzice powinni robić, gdy dzieci zachowują się dobrze? 5.2.2. Co rodzice powinni robić, gdy dzieci zachowują się niepoprawnie? Rozdział 6 Zachowania werbalne 6.1. Teoria 6.1.1. Skinnerowskie podejście do zachowań werbalnych 6.1.2. Podstawowe werbalne zachowania sprawcze 6.1.3. Analiza zachowań werbalnych 6.2. Praktyka 6.2.1. Ocena umiejętności werbalnych 6.2.2. Trening poszczególnych werbalnych zachowań sprawczych Rozdział 7 Zasady etyczne w pracy analityka zachowania 7.1. Wytyczne dotyczące etyki pracy analityka zachowania 7.2. Inne kodeksy etyczne Aneks Bibliografia Indeks rzeczowy Indeks osobowy

Promocje

Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj