Rzetelne i kompleksowe źródło wiedzy, niezbędne w przygotowaniu się do egzaminu zawodowego w zakresie kwalifikacji MED.14 i wspierające doskonalenie umiejętności. Autorki – ekspertki z wieloletnim doświadczeniem w opiece nad osobami chorymi i niesamodzielnymi oraz jako nauczycielki zawodu i egzaminatorki – opracowały praktyczny przewodnik dla przyszłych i obecnych opiekunów medycznych, a także dla osób planujących rozwijać kompetencje w innych zawodach opiekuńczych, takich jak opiekun osoby starszej, asystent osoby niepełnosprawnej czy opiekun w domu pomocy społecznej.
Publikacja jest zgodna z aktualną podstawą programową oraz uwzględnia rozszerzony zakres kompetencji opiekuna medycznego, m.in. pobieranie materiału biologicznego (krwi żylnej i wymazów) do badań, podawanie leków różnymi drogami i opatrywanie ran. O wartości użytkowej książki świadczy zamieszczenie w niej ponad 110 precyzyjnych algorytmów postępowania, licznych opisów technik pielęgnacyjnych, zasad wykonywania zabiegów i czynności opiekuńczych, zgodnych z aktualnymi procedurami medycznymi i obowiązującymi standardami opieki zdrowotnej. Bogaty materiał ilustracyjny, obejmujący ponad 150 fotografii wiernie odzwierciedlających czynności wykonywane przy pacjencie, ułatwia skuteczne przyswajanie wiedzy i przygotowanie się do rzeczywistych wyzwań zawodowych.
Czytelnik otrzymuje niezawodne narzędzie wzmacniające pewność w działaniu oraz kształtujące odpowiedzialność zawodową, co realnie przekłada się na wysoką jakość świadczonej opieki.
O autorkach:
Agnieszka Rychlik – pielęgniarka i instruktorka praktycznej nauki zawodu z ponad 30-letnim doświadczeniem, magister turystyki i rekreacji, gerontolożka i terapeutka zajęciowa. Nauczycielka dyplomowana w Wielkopolskim Samorządowym Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Ostrowie Wielkopolskim oraz w TEB Edukacja Leszno. Egzaminatorka OKE w zawodach opiekun medyczny i terapeuta zajęciowy, współautorka zadań egzaminacyjnych dla CKE w Warszawie. Autorka i realizatorka programów szkoleniowych oraz inicjatyw lokalnych na rzecz osób starszych. W ramach wolontariatu współpracuje z hospicjum domowym prowadzonym przez Stowarzyszenie „Kolory” w Lesznie.
Iwona Pawluczuk – pielęgniarka z wieloletnim doświadczeniem, specjalistka pielęgniarstwa geriatrycznego i opieki długoterminowej. Prowadzi szkolenia z pierwszej pomocy oraz opieki nad osobami chorymi i niesamodzielnymi. Opiekunka staży, instruktorka praktyk klinicznych na Uniwersytecie Medycznym w Lublinie, wykładowczyni m.in. w Lubelskiej Akademii WSEI. Nauczycielka przedmiotów zawodowych na kierunku opiekun medyczny w Zespole Szkół w Ludwinie oraz anatomii i fizjologii na kierunku technik masażysta w TEB Edukacja Lublin. Egzaminatorka OKE, współautorka zadań egzaminacyjnych dla CKE. Współtwórczyni publikacji Zrozumieć starość. Poradnik dla rodzin i opiekunów seniorów, wydanej przez Fundację „Zaczyn”.
Przewodnik po świecie zmienianym przez rewolucję AI i równocześnie poradnik metodyczny ze wskazówkami, jak wykorzystywać sztuczną inteligencję w dydaktyce. W tej wyjątkowej publikacji nauczyciele znajdą niezbędne podstawy teoretyczne, katalog przydatnych narzędzi oraz autentyczne przykłady zastosowania aplikacji AI na lekcjach.
Książka w przystępny i ciekawy sposób przedstawia technologię AI, związane z nią szanse i wyzwania, a także wpływ sztucznej inteligencji na edukację. Czytelnik dowie się, jak działa AI, jak z niej bezpiecznie korzystać, jak z nią „rozmawiać”, by osiągnąć zamierzony efekt, oraz jak z jej pomocą uczyć. Autor wyróżnia 12 kategorii (od projektowania scenariuszy i materiałów dydaktycznych, przez personalizację treści, wsparcie uczniów ze SPE, po symulacje i szybki research), które porządkują edukacyjne zastosowania sztucznej inteligencji. Te drogowskazy ułatwiają poruszanie się w gąszczu dostępnych aplikacji i wskazują możliwości metodyczne.
W codziennej pracy pomocne będą „Karty narzędzi” z opisem 50 sprawdzonych narzędzi AI wspierających różne aspekty procesu nauczania. Na szczególną uwagę zasługują platformy zaprojektowane specjalnie z myślą o edukacji. Przejrzysta, uwzględniająca potrzeby nauczycieli prezentacja (co potrafi narzędzie, jakie są jego mocne strony, na co zwracać uwagę) ułatwia wybór odpowiedniego rozwiązania.
Publikację uzupełnia „Bank pomysłów”, w którym nauczyciele poszczególnych przedmiotów (specjalne potrzeby edukacyjne, edukacja wczesnoszkolna, język polski, matematyka, język angielski, język niemiecki, historia, geografia, biologia, chemia, fizyka, informatyka i programowanie, biznes i zarządzanie) dzielą się swoimi doświadczeniami w zakresie wykorzystania sztucznej inteligencji. Zaprezentowane w tej części pomysły, realizacje, sposoby promptowania stanowią bogate źródło inspiracji i zachęcają do sięgnięcia po narzędzia AI.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?