Monografia porusza problematykę uczestnictwa w kulturze wysokiej oraz uwarunkowań częstotliwości i zakresu konsumpcji kultury wysokiej, do której można m.in. zaliczyć: przedstawienia operowe, operetkowe, teatralne, balet, koncerty muzyki poważnej, jazzowej, chórów, wystawy w galeriach, a także w muzeach. Autorka w szeroki i całościowy sposób ujmuje zagadnienia odnoszące się do konsumpcji kultury wysokiej oraz jej uwarunkowań. Rozważania teoretyczne dotyczące istoty, roli i rynkowego ujęcia kultury uzupełniono wynikami badań wtórnych na temat poziomu, jak również struktury konsumpcji kultury wysokiej przez Polaków, jako jednej z aktywności czasu wolnego oraz wynikami autorskich reprezentatywnych badań pierwotnych na temat częstotliwości i społeczno-ekonomicznych uwarunkowań konsumpcji kultury wysokiej przez mieszkańców województwa zachodniopomorskiego. Badania te dostarczyły informacji na temat wpływu m.in. cech demograficznych, ekonomicznych oraz potrzeb i preferencji, a także infrastruktury i działań marketingowych instytucji kultury na konsumpcję kultury wysokiej, która z założenia ma charakter elitarny, a nie masowy, a jej rolą jest nie tylko zaspokajanie określonych potrzeb odbiorców kultury wysokiej, ale również ich kształtowanie.
Współczesne organizacje funkcjonują w bardzo dynamicznym, zmiennym, określanym jako turbulentne, otoczeniu. Niesie to szereg konsekwencji dla zarządzania tym organizacjami, w szczególności zaś dla zarządzania najcenniejszym zasobem tych organizacji – kapitałem ludzkim. Konieczna jest redefinicja starych modeli zarządzania ludźmi. Przetrwanie i rozwój organizacji funkcjonujących w gospodarce opartej na wiedzy w dużej mierze zależy od docenienia ludzi będących właścicielami wiedzy. Istotne jest zwrócenie uwagi na konieczność przekształceń tradycyjnych organizacji w organizacje uczące się, czyli takie, które nie tylko korzystają z dostępnej wiedzy, ale również ją kreują, transmitują i przetwarzają. Biorąc pod uwagę fakt, że to zatrudnieni w organizacjach są właścicielami wiedzy (zarówno tej jawnej, jak i ukrytej) – ważne staje się odpowiednie ich traktowanie oraz docenienie. Od tego bowiem zależy, czy posiadana przez nich wiedza będzie stanowiła istotny zasób.
Książka jest dedykowana każdej osobie, która pragnie zdobyć wiedzę na temat zarządzania swoim czasem. Autorka systematyzuje informacje z zakresu zarządzania czasem, porusza zagadnienia motywacji, procesu decyzyjnego i sukcesu.
Książka zawiera materiały, które zostały zebrane podczas badań przeprowadzonych w dwudziestu jednostkach penitencjarnych w Polsce. Jest efektem współpracy z ich pracownikami oraz osadzonymi, a wnioski zostały przekazane do wykorzystania w praktyce.
Autorka przedstawiła m.in. zagadnienia dotyczące:
- prawnych aspektów kary pozbawienia wolności oraz środków oddziaływania na skazanych;
- wielowymiarowych uwarunkowań skuteczności kary pozbawienia wolności;
- czynników ryzyka powrotu do przestępstwa;
- charakterystyki sprawców powrotnych.
Książka odnosi się do problematyki innowacji i innowacyjności sektora publicznego. Główne wątki poruszane w pracy dotyczą działań innowacyjnych sektora publicznego, barier dla rozwoju innowacji w tym sektorze, sztucznej inteligencji, liderów innowacji w sektorze publicznym. Poruszono w opracowaniu także problematykę crowdsourcingu, otwartych innowacji itp. Ważnym zagadnieniem są postawy proinnowacyjne pracowników sektora publicznego.
Książka stanowi zbiór interdyscyplinarnych esejów, zachęcających do podjęcia merytorycznej, wieloaspektowej dyskusji i wymiany myśli, koncentrujących się wokół relacji międzyludzkiej definiowanej jako spotkanie osobowe. Skierowana jest do osób zainteresowanych profesjonalnie i pozazawodowo problematyką relacji interpersonalnych, między innymi psychologów, lekarzy, pedagogów, menadżerów, coachów, PR-owców, HR-owców, pracowników służby więziennej, pracowników socjalnych oraz wszystkich, którzy pragną poznać blaski i cienie ludzkich kontaktów. Traktowanie relacji interpersonalnej w kategoriach spotkania akcentuje jej specyficznie ludzką naturę, poszerza horyzonty ideowe, skłania do pogłębionej refleksji nad rozwojem i kreowaniem samego siebie oraz granicami poznania Ja–Ty. W monografii uwzględniono wybrane płaszczyzny relacji człowiek–człowiek, człowiek–środowisko społeczne oraz człowiek–środowisko terytorialno-geograficzne. Osią rozważań jest filozofia spotkania widoczna w wielu obszarach działalności ludzkiej, takich jak spotkanie w twórczości, spotkanie w relacji diagnostycznej (lekarz–pacjent), pomocowej (coaching), sytuacji osamotnienia i izolacji (w więzieniu), w kontekście migracji zarobkowej oraz aktywności turystycznej.
Publikacja powstała z potrzeby podzielenia się doświadczeniami z realizacji akademickiego programu mentoringowego dla studentów polskich uczelni – TopMinds. Głównym celem programu jest wspieranie studentów w odnajdywaniu własnej ścieżki zawodowej w dynamicznie zmieniających się warunkach rynkowych oraz rozwijanie tych kompetencji interpersonalnych, które umożliwią zdobycie ciekawej i satysfakcjonującej pracy. Program TopMinds jest wspólną inicjatywą Stowarzyszenia Top 500 Innovators i Polsko-Amerykańskiej Komisji Fulbrighta wspieraną przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Collegium Wratislaviense i Bury & Bury Kancelarię Patentową sp. z o.o. Program cieszy się ogromnym zainteresowaniem wśród studentów i środowiska akademickiego. Do tej pory zostały zrealizowane 3 edycje programu, w których w sumie uczestniczyło już 120 mentorowanych i 88 mentorów. Tym samym TopMinds stał się jednym z największych programów mentoringu akademickiego w Polsce. Publikacja może posłużyć jako wsparcie w prowadzeniu szkoleń z zakresu przygotowania i realizacji programów mentoringowych (w szczególności dla środowiska akademickiego) i przygotowywaniu kadry akademickiej do roli mentorów.
Niezwykle interesująca książka z zakresu psychologii prokreacji. Przedstawia nowatorskie, oparte o dorobek psychologii pozytywnej, ujęcie problematyki ciąży i tworzącego się rodzicielstwa, przy uwzględnieniu dwóch perspektyw: ciąży prawidłowej oraz ciąży wysokiego ryzyka. Książka jest adresowana do szerokiego kręgu osób zainteresowanych zagadnieniami ciąży i kształtującego się rodzicielstwa, w tym do specjalistów pracujących z kobietami ciężarnymi oraz ich partnerami (psychologów, terapeutów, położnych, lekarzy-położników, neonatologów, fizjoterapeutów, pediatrów), jak i samych kobiet zmagających się z różnymi trudnościami w czasie ciąży.
Cykl książek Zdążyć z pomocą obejmuje cztery pozycje: Przedszkole w sytuacji trudnej. Zdążyć z pomocą, Szkoła w sytuacji trudnej. Zdążyć z pomocą, Rodzina w sytuacji trudnej. Zdążyć z pomocą. Część 1 i Rodzina w sytuacji trudnej. Zdążyć z pomocą. Część 2. Poszczególne rozdziały w książkach napisane zostały przez specjalistów w danej dziedzinie, którzy oprócz teorii zajmują się również określonym problemem w praktyce. Każdy rozdział oprócz podstaw teoretycznych, dotyczących omawianego zagadnienia, zawiera również rady, wskazówki metodyczne, przykłady zabaw, utworów, które można wykorzystać w codziennych działaniach organizowanych przez nauczycieli w przedszkolu i szkole oraz przez rodziców w domu.
W prezentowanej publikacji przedstawione zostały zagrożenia współczesnego świata, sytuacje trudne, problemy wychowawcze w perspektywie szkoły oraz wskazówki, jak sobie z nimi radzić i jak pomóc dzieciom. Książka przedstawia problemy związane z rozwojem i wychowaniem zarówno małych, jak i starszych uczniów oraz sytuacje trudne, z którymi może spotkać się nauczyciel w szkole, tj.:
- wagary, niepowodzenia szkolne, niechęć do nauki;
- rozstanie rodziców;
- trudności w uczeniu się czytania i pisania;
- przyczyny niepowodzeń w nauce matematyki;
- szkoła wobec objawów niedostosowania społecznego;
- zagrożenia cyberprzestrzeni;
- szkoła a rozwój ucznia zdolnego;
uczeń z niepełnosprawnością (niesłyszący, słabo słyszący, niewidomy).
Wskazówki, pomoce dydaktyczne pomogą nauczycielom zrozumieć problem, będą podpowiedzią przed spotkaniem z rodzicami. Nauczyciele i rodzice otrzymają również konkretne rozwiązania metodyczne i wychowawcze.
Monografia poświęcona jest analizie zagadnienia bezpieczeństwa ekologicznego, które stanowi istotną, zakorzenioną w Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej, wartość o znaczeniu normatywnym. Nowością przeprowadzonych badań odzwierciedlonych w niniejszej publikacji są rozważania dotyczące tytułowego zagadnienia w odniesieniu do zadań podmiotów, którym ustawodawca wyznaczył szczególną rolę w realizacji zadań publicznych. Przedmiotowy zakres rozważań obejmuje zagadnienie „bezpieczeństwa” i „bezpieczeństwa ekologicznego” (w doktrynie i prawie) oraz obowiązek realizacji przez organy samorządu terytorialnego zadań publicznych z tym związanych. Ponadto monografia zawiera prawną analizę systemu krajowego zarządzania kryzysowego pod kątem zapewnienia bezpieczeństwa publicznego oraz wskazanie zadań publicznych z zakresu bezpieczeństwa ekologicznego, które wykonują organy administracji zespolonej i niezespolonej. Książka kierowana jest do pracowników organów samorządowych i rządowych oraz wszystkich zainteresowanych zagadnieniami bezpieczeństwa ekologicznego w realizacji zadań publicznych. Szczególnie przydatna będzie studentom kierunku prawo, administracja, bezpieczeństwo wewnętrzne oraz wszystkich, które realizują przedmioty prawnoadministracyjne, związane z ekologią, systemem zarządzania kryzysowego oraz prawną ochroną środowiska.
Książka porusza aspekty bezpieczeństwa człowieka i wpisuje się w ogólną dyskusję na temat współczesnych zagrożeń społeczno-kulturowych oraz kształtowania świadomości człowieka w tym obszarze. Jest to na tyle ważne zagadnienie, gdyż bezpieczeństwo społeczne i kulturowe wymagają również wsparcia w sferze personalnej. Analizując doświadczenia zagraniczne w obszarze społecznego i kulturowego wymiaru bezpieczeństwa człowieka, dostrzec można znaczące różnice nie tylko w ochronie instytucjonalnej, ale także społecznej, organizacyjnej, stąd też autorzy podręcznika wykorzystali to w przedstawionych wnioskach i propozycjach w Polsce. Autorzy scharakteryzowali najważniejsze zmiany społeczne i kulturowe, które zachodzą w społeczeństwie pod kątem bezpieczeństwa personalnego (człowieka, grupy społecznej). Podręcznik zawiera podstawowe definicje, terminy związane z bezpieczeństwem personalnym, społecznym, kulturowym oraz edukacją dla bezpieczeństwa. Przedstawiona została siatka pojęciowa z tych obszarów, a także analiza współczesnych zagrożeń personalnych, społecznych i kulturowych zagrażających bezpieczeństwu człowieka.
Tom 3. Serii Prawa Designu, Mody i Reklamy przybliża arkana wiedzy z zakresu prawa własności intelektualnej w świecie mody. Książka jest dedykowana praktykom sektora mody oraz studentom kierunków prawniczych i artystycznych.
Książka zawiera obszerną analizę porównawczą wyzwań prawnych i społecznych wynikających z rozprzestrzeniania się różnych form pracy prekaryjnej w Europie, z różnymi obowiązującymi modelami społecznymi i rosnącą liczbą pracowników gig-economy. Publikacja nie tylko prezentuje rozważania teoretyczne dotyczące fundamentów koncepcji pracy prekaryjnej w Europie, ale także oferuje nieoceniony wgląd w potencjalne metody walki z tym zjawiskiem poprzez regulację rynku pracy, zarówno na szczeblu unijnym, jak i krajowym.
Specyficzne kompetencje i obowiązki, jakie posiadają funkcjonariusze policji, w tym prawo do użycia siły, muszą wiązać się z odpowiednim fundamentem moralnym, aby tych uprawnień nie używać w sposób sprzeczny nie tylko z prawem, ale i ze społecznym poczuciem sprawiedliwości. Ma to zarówno uchronić tę służbę przed degeneracją i dać narzędzie oczyszczania własnych szeregów z osób niegodnych munduru, jak i zapewnić właściwe, doniosłe, pełne szacunku i zaufania społeczne postrzeganie tej służby. Autor zauważa, iż dominująca w społecznej rzeczywistości, typowa dla postmodernizmu atmosfera negacji wartości skutkuje erozją etosu służb mundurowych, w tym policji. Autor stawia sobie za cel przywrócenie kategoriom moralnym należnego miejsca w służbach związanych z dbałością o szeroko rozumiane bezpieczeństwo.
Książka przedstawia problemy, które często pojawiają się we współczesnych rodzinach. Oprócz podstaw teoretycznych dotyczących omawianego zagadnienia, publikacja zawiera rady, wskazówki metodyczne, przykłady zabaw, utworów, które można wykorzystać w codziennych działaniach organizowanych przez nauczycieli w przedszkolu i szkole oraz przez rodziców w domu. W książce przedstawione zostały najczęściej spotykane problemy i sytuacje trudne, z którymi mogą się spotkać rodzice zarówno w domu, jak i w przedszkolu czy szkole, m.in.:
– pojawienie się rodzeństwa,
– separacja i rozwód,
– dziecko zdolne,
– choroba przewlekła, śmierć i żałoba w rodzinie,
– zagrożenia i pierwsza pomoc,
– bieda i ubóstwo.
Przedsiębiorstwo rezygnujące z innowacyjności godzi się z oddawaniem pola konkurentom, a nawet całkowitą utratą rynku. Najbardziej fundamentalne i przełomowe innowacje dotyczą obszaru technologicznego i oddziałują bezpośrednio na wartość towaru czy usługi dla klienta, a pośrednio na koszty i techniki marketingowe. Analiza zmian, jakim podlegają technologie oraz uwarunkowań, które towarzyszą decyzjom przedsiębiorstw w tym zakresie jest więc bardzo istotnym zagadnieniem ekonomicznym. Książka podejmuje szeroki aspekt oddziaływania technologii na współczesną gospodarkę. Rozważania dotyczą takich kwestii, jak:
- związek między wdrażaniem nowych technologii i szybkością ich zastosowania a akumulacją kapitału,
- istota przedsiębiorczości technologicznej i jej rozwój w Polsce na tle Unii Europejskiej,
- rozprzestrzenianie się nowych technologii na rynku,
- wpływ przedsiębiorczości technologicznej i gospodarki opartej na wiedzy na rozwój gospodarczy regionów,
- stosowanie technologii informacyjno-komunikacyjnych (ICT) w zakresie ochrony środowiska i zrównoważonego rozwoju,
- finansowanie firm technologicznych za pomocą giełdy NewConnect,
- wykorzystanie nowych technologii w sektorze fonograficznym.
Monografia adresowana jest do pracowników naukowych oraz praktyków biznesu zainteresowanych tematyką innowacji technologicznych.
Szanowny Czytelniku, jeżeli szukasz poradnika dobrych manier, nie bierz tej książki do ręki! Ona jest dla tych, którzy znają dobre maniery. Nierzadko znają je już od pokoleń. Nie ma tu porad, jak wiązać krawaty, dobierać spinki do mankietów, zegarki do garniturów, na ile guzików zapinać marynarkę, ani jak jeść bezy. O tym już pisuje liczne grono Autorów. Ekspertów dobrych manier mamy więcej, niż dobrych manier.
Po wojnie, kiedy Polska wkroczyła na trakt awansu społecznego, na łamach Przekroju dobre maniery krzewił z powodzeniem Demokratyczny Savoir-Vivre. Wtedy nie było biznesu, upaństwowiono przemysł i handel. Dzisiaj biznes jest, lecz za to Polskę ogarnia kryzys wartości. Za mało w niej zaufania, za dużo kłamstw, arogancji.
Książka adresowana jest do środowisk gospodarczych. Sednem biznesu jest transakcja, sednem transakcji porozumienie stron, sednem porozumienia – wzajemne zaufanie. Etykieta może wspomóc zaufanie, przysłużyć się porozumieniu. Na tym polega kreowana przez nią wartość. Autor wskazuje, na czym ta wartość polega i jak ją spożytkować.
Książka ukazuje problematykę samotności i jej pedagogiczny wymiar. Za potrzebą wydania tej publikacji przemawia aktualność podejmowanej tematyki oraz konieczność rozwijania dyscypliny – pedagogiki, a zwłaszcza jej subdyscyplin.
Monografia jest skierowana głównie do pracowników nauk społecznych, humanistycznych, studentów, seniorów, duchowieństwa, ale także do każdej osoby, która doświadcza w życiu sytuacji kryzysowej, odrzucenia, bezradności czy właśnie samotności.
Czy jesteś szczęśliwy? Jeśli tak, to co Cię uszczęśliwia?
Jeśli nie, to co może Cię uszczęśliwić? Czy potrafisz dawać szczęście innym?
Zaskakujące jest to, jak niewielu ludzi potrafi udzielić odpowiedzi na te pytania niemal bez za stanowienia, jak gdyby były one oczywiste. Liczni natomiast potrzebują dłuższej chwili namysłu, bywa, że z czasem zmieniają zdanie, a wcześniejsze odpowiedzi uważają za banalne i niedorzeczne.
A Ty jakiej udzielisz na nie odpowiedzi? Być może w ogóle jej nie masz…
Droga do szczęścia nie jest wcale prosta, a współczesny świat chętnie buduje na niej coraz wymyślniejsze pułapki. Czy można je ominąć? Na pewno nie wszystkie, jednak znaczną część TAK.
Z książki dowiesz się jak to zrobić. Rozpoznasz zagrożenia wynikające z obecnego modelu kształcenia i pracy, buntu młodości i strachu przed starością, konfliktów międzyludzkich oraz międzypokoleniowych a także pułapek uzależnień i konsumpcjonizmu. Bądź gotowy na ich pokonanie, a szczęście z pewnością się do Ciebie szeroko uśmiechnie!
Książka wyczekiwana przez liderów, którzy zarządzają pokoleniem milenium, czyli pracownikami w wieku 22–33 lata. Z jednej strony jest to generacja najlepiej zbadana, jednak z drugiej najmniej odkryta w biznesowej rzeczywistości. Milenialsi, zwani też pokoleniem Y są oceniani jako generacji roszczeniowych pracowników, niepokornych buntowników. Nielojalni i niezaangażowani w pracy, nieuznający autorytetów. Burzą status quo w firmach i przedsiębiorstwach.
…ale czy tak jest naprawdę? Czy to jest prawdziwe oblicze polskiego pokolenia milenium?
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?