Wojna, obraz, propaganda
Socjologiczna analiza plakatów wojennych
- ISBN: 9788379690671
- EAN: 9788379690671
- Oprawa: Twarda
- Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
- Format: 17.0x24.5cm
- Język: polski
- Liczba stron: 232
- Rok wydania: 2017
- Wysyłamy w ciągu: niedostępny
-
Brak ocen
-
36,95złCena detaliczna: 67,20 złNajniższa cena z ostatnich 30 dni: 36,95 zł
Po książkę warto sięgnąć przynajmniej z trzech powodów. Po pierwsze dlatego, że pokazuje ona efektywność i przydatność analiz wizualnych w rozumieniu życia społecznego, ich użyteczność w uprawianiu, zwłaszcza współczesnej, socjologii. Po drugie dlatego, że jest ona doskonałym kompendium wiedzy na temat propagandy wizualnej, pokazuje jej historyczne przykłady i współczesne rozwinięcia, a także to, jak bardzo ten rodzaj komunikatów przenika codzienność, jak jest on wszechobecny i to w każdym z możliwych do pomyślenia aspektów życia społecznego. Po trzecie dlatego, że czytelnik znajdzie w książce wiele trudnych do pozyskania informacji na temat ikonicznych przedstawień wojny obecnych w zachodniej kulturze wizualnej, słabo dotąd rozpoznane przykłady kampanii propagandowych z przeszłości, a także wiele niezwykle trafnych interpretacji współczesnych przekazów o charakterze perswazyjnym.