Władza komunikacji
-
Autor: Castells Manuel
- ISBN: 9788301170219
- EAN: 9788301170219
- Oprawa: Twarda
- Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN
- Format: 16.8x23.8cm
- Język: polski
- Liczba stron: 516
- Rok wydania: 2013
- Wysyłamy w ciągu: niedostępny
-
Brak ocen
-
54,23złCena detaliczna: 89,00 złNajniższa cena z ostatnich 30 dni: 54,23 zł
Artykuł chwilowo niedostępny
x
Najnowsza książka Manuela Castellsa przenosi rozważania na temat wieku informacji w nowe stulecie. Castells podejmuje w niej temat wzajemnych związków między władzą a komunikacją, pokazując, na ile każda forma politycznego zaangażowania jest uzależniona od kontrolowania przepływu i treści informacji. Odpowiada przy tym na pytania, dlaczego tak ważne jest zarządzanie procesami komunikacyjnymi oraz jaką rolę odgrywa przemysł medialny i polityka państwa w rozwoju komunikacji masowej w ramach społeczeństwa sieci. Bazując na wielu przykładach, takich jak kampania prezydencka Baracka Obamy czy dezinformowanie społeczeństwa amerykańskiego na temat wojny w Iraku, wskazuje również na nowy emancypacyjny wymiar komunikacji, który określa mianem komunikacji „ja”.
Manuel Castells – hiszpański socjolog wykładający na Uniwersytecie Kalifornijskim w Berkeley, ale związany z uniwersytetami na całym świecie, gdzie prowadził swoje wieloletnie badania poświęcone społeczeństwu sieciowemu. Autor ponad 20 książek, laureat wielu prestiżowych nagród, którego nazwisko stało się już klasyką w socjologicznych badaniach internetu.