
Utracona prywatność
U progu XX-wiecznej ekspansji mediów. Studia antropologiczne
-
Autor: Pułka Leszek
- ISBN: 9788322931127
- EAN: 9788322931127
- Oprawa: Miękka
- Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego
- Format: 13.0x19.4cm
- Język: polski
- Liczba stron: 216
- Rok wydania: 2010
- Wysyłamy w ciągu: niedostępny
-
Brak ocen
-
18,69złCena detaliczna: 23,10 złNajniższa cena z ostatnich 30 dni: 18,69 zł
Artykuł chwilowo niedostępny
x
?Utracona prywatność? L. Pułki to analiza pierwotnej sytuacji komunikacyjnej w świecie pozbawionym nachalnej obecności mediów. W przestrzeni pozbawionej ekranów telewizyjnych ramą światopoglądu był widok zza okna - określał pojęcia bierności i aktywności, zakotwiczał człowieka w strukturze społecznej. Jak więc doszło do tego, że dziś przyjmujemy zdarzenia medialne za rodzaj objawienia. W jaki sposób staliśmy się ?społeczeństwem spektaklu?? Publikacja opisuje także zmieniającą się intensywnie rzeczywistość: lokomotywy, parowce i podmorskie kable telegraficzne, dzięki którym skurczyły się kontynenty i oceany. Autor próbuje zrekonstruować światopoglądy i zachowania ludzi, którzy wraz z upływem czasu z ?antyfuturystycznego gminu?, bojącego się automobilu, dzięki pismom ilustrowanym, radiu i TV stali się ?odbiorcą współdziałającym?... Do refleksji nie tylko dla zainteresowanych historią mediów.